You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 66 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #423611 Wysłany: 20 Gru 2010, 20:14; 
 Temat postu: Czujnik skrętu - projekt
Podczas dzisiejszej zabawy z centralką i ogólnie cała elektroniką w "Kropku" udało mi się uzyskać wspomaganie "CITY" podczas zapalonej czerwonej kontrolki wszystkim znanej ;) Aktualnie grzebie w centralce i usuwam klej czy cokolwiek to jest od strony lutów z całej płytki. Udało mi się oszukać centralkę, żeby nie wywalała błędu po skręceniu maksymalnie w prawo lub lewo ale po 10 sekundach znów się zaświeca.


Góra
  
 

 
 Post #423647 Wysłany: 20 Gru 2010, 22:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
ooo fajnie że nam sie robi fachowiec od wspomagania :)
pisz pisz jak tam idzie!

[ Dodano: 20 Gru 2010 22:25 ]
pisz tylko jakoś bardziej szczegółowo jak dokonujesz tych cudów z centralką, np. oszukiwanie z tym skrętem czy włączenie city.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424319 Wysłany: 23 Gru 2010, 20:31; 
 Temat postu:
Od jutra mam wolne dni do poniedziałku więc postaram się przepisać w miarę czytelnie to co nabazgrałem w pracy :D Przede wszystkim przekaźniki przy silniku do wymiany to podstawa aby mieć pewność. Kolejna rzecz to szczelność centralki, jak mam temp. poniżej -10 zaczyna świrować kontrolka ale wspomaganie i "CITY" działa :D


Góra
  
 
 
 Post #424327 Wysłany: 23 Gru 2010, 20:54; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
marco polo, zrób ten projekt jak dla osób, które nigdy niczego nie rozkręcały i fajnie by też było gdybyś po prostu informował na bieżąco jak się sprawuje patent (coś ala test długodystansowy).

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424331 Wysłany: 23 Gru 2010, 21:02; 
 Temat postu:
domin45670 postaram się, teraz mam wolne więc będę składał wszystko do kupy, szukam osób które miały już doświadczenie z czujnikiem skrętu. Co do centralki nie jest bardzo złożona ale są problemy :D Dla osób początkujących myślę nad jakimś przewodnikiem nauki czy coś, co o tym myślicie. Osoby które klucza nie miały w reku, krok po kroku by co nieco załapały ;) Ale klej na płytce drukowanej to tragedia. Powracając do reszty zabawy jest ile sobie można wy myśleć hehe. Najlepsze jest to, że nie wiem jak działa czujnik skrętu hahaha :D :D :D


Góra
  
 
 
 Post #424334 Wysłany: 23 Gru 2010, 21:10; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Wygląda on tak (ten pierścień):
Image

Podejrzewam, że albo działa to na zasadzie prądnicy wysyłającej impuls przy położeniu w danym kącie, lub też dany kąt jest równoznaczny z zamknięciem obwodu i przepływem sygnału informującego o położeniu kierownicy. Niewykluczone, że centralka (lub bodykomp) zlicza te impulsy i gdy któregoś zabraknie (zostanie pominięty), wówczas wywala błąd.
Są to jedynie moje domysły, więc proszę tego nie traktować jako w 100% pewna wiedza ;)

P.S. Zdjęcie znalezione przez google, więc nie koniecznie musi to być wspomaganie z Punto.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424337 Wysłany: 23 Gru 2010, 21:17; 
 Temat postu:
Zanim napisałem ten temat to taki mi pomysł przyszedł do głowy: poco czujnik skrętu, silnik od wspomagania jak zakręci to też daje "coś". Obroty lewo, prawo byłyby z głowy. Niby proste ale skomplikowane jak do kupy to złożyć.


Góra
  
 
 
 Post #424362 Wysłany: 23 Gru 2010, 23:02; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
wizazysta napisał(a):
poco czujnik skrętu

może po to że jak znajdzie się znawca to zrobi doświetlanie zakrętów :)

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424363 Wysłany: 23 Gru 2010, 23:06; 
 Temat postu:
xONx o tym to nie pomyślałem, jak by to wszystko dało się złożyć do "kupy" to niezły wypas by był. Tak sobie myślę aby to wszystko oprzeć na procku AT. Napisać wsad zmierzyć przebiegi oscyloskopem i można działać. "Czacha dymi i wydaje nowe pomysły" :E


Góra
  
 
 
 Post #424383 Wysłany: 24 Gru 2010, 01:51; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
wizazysta myśl, kombinuj, działaj :) . Trzymam kciuki za ten pomysł :) .

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424392 Wysłany: 24 Gru 2010, 09:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Cytuj:
Najlepsze jest to, że nie wiem jak działa czujnik skrętu hahaha


Na jakims zagranicznym forum kiedys oglądałem relację z wymiany czujnika skrętu w PII i był on tam rozebrany na częsci pierwsze, przez co na 90% jestem pewien że czujnik skrętu to nic innego jak specjalistyczny potencjometr (w srodku zamiast jednego ma chyba 6 slizgaczy i tyle samo scieżek oporowych). Dalsza zasada działania jest chyba już jasna :)

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424396 Wysłany: 24 Gru 2010, 10:47; 
 Temat postu:
Offline
Szaman
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 5567
Pomógł: 34
wizazysta szkdoa zes sie wczesniej nei ujawnil a w PI nei bylo takiego wspomagania;) bo bysmy sie na bank zgadali ;)

_________________
NISSAN JUKE 1.2 N-CONNECTA+SSGrande 1.3 MJet Dynamic '07/'08 / Grande 1.4 360* '07/'08 / ex PUNTO 1.1 SX '97/'98
Image

Image
Gadzety reklamowe, Koszulki, Kubki, Wizytówki, Ulotki, Kalendarze, Banery Reklamowe i inne..

OFICJALNE GADZETY FFP do nabycia bezposrednio na forum:
Ramki pod tablice, LEPKI FFP i Regionalne
KALENDARZE FORUMOWE 2016


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424659 Wysłany: 25 Gru 2010, 19:54; 
 Temat postu:
Powoli pozbierałem wszystko do kupy. Na początek doświetlanie zakrętów, można wykorzystać co nieco od mechanizmu kierunkowskazów. Do tego układ czasowy, przeciwmgielne nawet coś świecą na bok więc można je wykorzystać. Do tego dioda prostownicza i może się uda. Muszę dokładnie przeanalizować system działania mechanizmu kierunkowskazów.


Góra
  
 
 
 Post #424682 Wysłany: 25 Gru 2010, 20:36; 
 Temat postu:
Offline
GPS
Awatar użytkownika

Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 2783
Pomógł: 2
ponoc w bravo doswietlanie dziala do predkosci ok 30km/h ale to uzytkownicy powinni sie wypowiedziec

_________________
Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd :)

check >> topic12808-925.html << check


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424701 Wysłany: 25 Gru 2010, 21:02; 
 Temat postu:
marioskarpaa punto Sporting po włączeniu funkcji City powyżej jakiejś prędkości kierownica zaczęła chodzić ciężej. Potrzebowałbym centralki właśnie z punto Sporting :D


Góra
  
 
 
 Post #424705 Wysłany: 25 Gru 2010, 21:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
wizazysta napisał(a):
Sporting po włączeniu funkcji City powyżej jakiejś prędkości kierownica zaczęła chodzić ciężej. Potrzebowałbym centralki właśnie z punto Sporting


nie tylko sporting, a każdy kropek ze wspomaganiem elektrycznym powyżej około 40km/h wyłącza city i działa tylko wspomaganie podstawowe

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424707 Wysłany: 25 Gru 2010, 21:09; 
 Temat postu:
Przed chwilą przyniosłem swoje notatki z mojego Kropka :D i Teraz mam dylemat, doświetlanie zakrętów na 1 ogień? :bom:


Góra
  
 
 
 Post #424736 Wysłany: 25 Gru 2010, 21:48; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
wizazysta napisał(a):
Teraz mam dylemat, doświetlanie zakrętów na 1 ogień? :bom:


jestem na TAK :)

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424740 Wysłany: 25 Gru 2010, 21:59; 
 Temat postu:
Pierwszy pomysł i najprostszy to doświetlanie za pomocą kierunkowskazów. Widzę to tak: lewy i prawy halogen zablokować diodami prostowniczymi, do tego 2 przekaźniki z układem czasowym. Po włączeniu kierunkowskazu przekaźnik zaskakuje i zaświeca przeciwmgielne. Po wyrzuceniu kierunkowskazu doświetlenie dalej świeci, kwestia dobrania tzw stałej czasowej. Impuls kierunkowskazu można z kolumny kierowniczej dobrać. Zaraz to rozrysuje :)

[ Dodano: 25 Gru 2010 20:59 ]
1. Impuls z kierunkowskazu
2. Przekaźnik czasowy
3. dioda prostownicza
4. Światło przeciwmgielne

Mniej więcej tak by to wyglądało, nie mam teraz jak tego rozrysować ;)


Góra
  
 
 
 Post #424761 Wysłany: 25 Gru 2010, 22:14; 
 Temat postu:
Offline
GPS
Awatar użytkownika

Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 2783
Pomógł: 2
czorno magia :E ino jak to sie ma np. wyprzedzam itp uzywam kierunkowskazow ;/

_________________
Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd :)

check >> topic12808-925.html << check


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424764 Wysłany: 25 Gru 2010, 22:16; 
 Temat postu:
Najprościej to wytłumaczę to tak: wrzucasz kierunkowskaz i po chwili zaświeca ci się np lewe lub prawe przeciwmgielne, jak kierunkowskaz ci wyskoczy przeciwmgielne dalej świeci przez ileś tam sekund.


Góra
  
 
 
 Post #424770 Wysłany: 25 Gru 2010, 22:25; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
wizazysta co do kierunkowskazu to chcesz się podłączyć przed czy za przerywaczem :?: A co w przypadku kiedy samochód jedzie po krętej drodze i nie używa kierunków :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424773 Wysłany: 25 Gru 2010, 22:31; 
 Temat postu:
xONx przed przerywaczem, i to jest sposób razem z kierunkami. Bez używania kierunków trochę gorzej będzie ale też można to zrobić. Dobrać się w jakieś miejsce gdzie można zamocować kontaktron. Po przekręceniu kierownicy efekt podobny jak post wcześniej. Jedyne nad czym trzeba posiedzieć to kontaktrony bo muszą być 2 sztuki na 2 strony. Jeśli 1 zadziała to 2 musi być zablokowany i na odwrót. Układ z przekaźnikiem podobny. Osiągniemy wtedy doświetlanie bez kierunkowskazów. A żeby zrobić prawdziwy kombajn to można połączyć jedno z drugim :bom:


Góra
  
 
 
 Post #424774 Wysłany: 25 Gru 2010, 22:34; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
Znawcą nie jestem, ale widzę to tak że jeżeli podłączysz się za przerywaczem kierunku to impuls jaki będzie szedł na przekaźnik nie będzie ciągły i doświetlanie zakrętów może mrygać (w rytm kierunków) . Ja to tak widzę. Jak byś rozwiązał ten problem :?:

[ Dodano: 25 Gru 2010 21:33 ]
ubiegłeś mnie :D

[ Dodano: 25 Gru 2010 21:34 ]
wizazysta napisał(a):
Dobrać się w jakieś miejsce gdzie można zamocować kontaktron

kolumna kierownicy :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424776 Wysłany: 25 Gru 2010, 22:37; 
 Temat postu:
Zgadza się, ale przekaźnik będzie miał układ czasowy, więc za przerywaczem też można się podłączyć i każde mignięcie da dłuższy czas doświetlenia. To wszystko zależy od tej stałej czasowej. Można też dodać sterowanie potencjometrem i w tedy według gustu.

[ Dodano: 25 Gru 2010 21:37 ]
xONxMusze przeanalizować co i jak się kręci przy skręcaniu i wybrać odpowiednio dobre i łatwe miejsce aby wszyscy skorzystali z tego a nie tylko wtajemniczeni. To jest forum i trzeba się dzielić a nie ukrywać ;) :bom:


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 66 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO