|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:15
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
WIZZ |
#423611 Wysłany:
20 Gru 2010, 20:14; Temat postu: Czujnik skrętu - projekt |
|
|
Podczas dzisiejszej zabawy z centralką i ogólnie cała elektroniką w "Kropku" udało mi się uzyskać wspomaganie "CITY" podczas zapalonej czerwonej kontrolki wszystkim znanej  Aktualnie grzebie w centralce i usuwam klej czy cokolwiek to jest od strony lutów z całej płytki. Udało mi się oszukać centralkę, żeby nie wywalała błędu po skręceniu maksymalnie w prawo lub lewo ale po 10 sekundach znów się zaświeca.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
lakikwap |
#423647 Wysłany:
20 Gru 2010, 22:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
ooo fajnie że nam sie robi fachowiec od wspomagania
pisz pisz jak tam idzie! [ Dodano: 20 Gru 2010 22:25 ]pisz tylko jakoś bardziej szczegółowo jak dokonujesz tych cudów z centralką, np. oszukiwanie z tym skrętem czy włączenie city.
|
|
Góra |
|
 |
WIZZ |
#424319 Wysłany:
23 Gru 2010, 20:31; Temat postu: |
|
|
Od jutra mam wolne dni do poniedziałku więc postaram się przepisać w miarę czytelnie to co nabazgrałem w pracy  Przede wszystkim przekaźniki przy silniku do wymiany to podstawa aby mieć pewność. Kolejna rzecz to szczelność centralki, jak mam temp. poniżej -10 zaczyna świrować kontrolka ale wspomaganie i "CITY" działa 
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#424327 Wysłany:
23 Gru 2010, 20:54; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
marco polo, zrób ten projekt jak dla osób, które nigdy niczego nie rozkręcały i fajnie by też było gdybyś po prostu informował na bieżąco jak się sprawuje patent (coś ala test długodystansowy).
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
WIZZ |
#424331 Wysłany:
23 Gru 2010, 21:02; Temat postu: |
|
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#424334 Wysłany:
23 Gru 2010, 21:10; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Wygląda on tak (ten pierścień):
Podejrzewam, że albo działa to na zasadzie prądnicy wysyłającej impuls przy położeniu w danym kącie, lub też dany kąt jest równoznaczny z zamknięciem obwodu i przepływem sygnału informującego o położeniu kierownicy. Niewykluczone, że centralka (lub bodykomp) zlicza te impulsy i gdy któregoś zabraknie (zostanie pominięty), wówczas wywala błąd.
Są to jedynie moje domysły, więc proszę tego nie traktować jako w 100% pewna wiedza
P.S. Zdjęcie znalezione przez google, więc nie koniecznie musi to być wspomaganie z Punto.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
WIZZ |
#424337 Wysłany:
23 Gru 2010, 21:17; Temat postu: |
|
|
Zanim napisałem ten temat to taki mi pomysł przyszedł do głowy: poco czujnik skrętu, silnik od wspomagania jak zakręci to też daje "coś". Obroty lewo, prawo byłyby z głowy. Niby proste ale skomplikowane jak do kupy to złożyć.
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#424362 Wysłany:
23 Gru 2010, 23:02; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
wizazysta napisał(a): poco czujnik skrętu
może po to że jak znajdzie się znawca to zrobi doświetlanie zakrętów 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
WIZZ |
#424363 Wysłany:
23 Gru 2010, 23:06; Temat postu: |
|
|
xONx o tym to nie pomyślałem, jak by to wszystko dało się złożyć do "kupy" to niezły wypas by był. Tak sobie myślę aby to wszystko oprzeć na procku AT. Napisać wsad zmierzyć przebiegi oscyloskopem i można działać. "Czacha dymi i wydaje nowe pomysły" 
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#424383 Wysłany:
24 Gru 2010, 01:51; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
wizazysta myśl, kombinuj, działaj  . Trzymam kciuki za ten pomysł  .
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#424392 Wysłany:
24 Gru 2010, 09:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
Cytuj: Najlepsze jest to, że nie wiem jak działa czujnik skrętu hahaha
Na jakims zagranicznym forum kiedys oglądałem relację z wymiany czujnika skrętu w PII i był on tam rozebrany na częsci pierwsze, przez co na 90% jestem pewien że czujnik skrętu to nic innego jak specjalistyczny potencjometr (w srodku zamiast jednego ma chyba 6 slizgaczy i tyle samo scieżek oporowych). Dalsza zasada działania jest chyba już jasna 
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
SOMEONE007 |
#424396 Wysłany:
24 Gru 2010, 10:47; Temat postu: |
|
 |
Szaman |
 |
Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 5567 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
WIZZ |
#424659 Wysłany:
25 Gru 2010, 19:54; Temat postu: |
|
|
Powoli pozbierałem wszystko do kupy. Na początek doświetlanie zakrętów, można wykorzystać co nieco od mechanizmu kierunkowskazów. Do tego układ czasowy, przeciwmgielne nawet coś świecą na bok więc można je wykorzystać. Do tego dioda prostownicza i może się uda. Muszę dokładnie przeanalizować system działania mechanizmu kierunkowskazów.
|
|
Góra |
|
 |
marioskarpa |
#424682 Wysłany:
25 Gru 2010, 20:36; Temat postu: |
|
 |
GPS |
 |
Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 2783 Pomógł: 2
|
ponoc w bravo doswietlanie dziala do predkosci ok 30km/h ale to uzytkownicy powinni sie wypowiedziec
_________________ Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd 
check >> topic12808-925.html << check
|
|
Góra |
|
 |
WIZZ |
#424701 Wysłany:
25 Gru 2010, 21:02; Temat postu: |
|
|
marioskarpaa punto Sporting po włączeniu funkcji City powyżej jakiejś prędkości kierownica zaczęła chodzić ciężej. Potrzebowałbym centralki właśnie z punto Sporting 
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#424705 Wysłany:
25 Gru 2010, 21:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
WIZZ |
#424707 Wysłany:
25 Gru 2010, 21:09; Temat postu: |
|
|
Przed chwilą przyniosłem swoje notatki z mojego Kropka  i Teraz mam dylemat, doświetlanie zakrętów na 1 ogień? 
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#424736 Wysłany:
25 Gru 2010, 21:48; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
wizazysta napisał(a): Teraz mam dylemat, doświetlanie zakrętów na 1 ogień? 
jestem na TAK 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
WIZZ |
#424740 Wysłany:
25 Gru 2010, 21:59; Temat postu: |
|
|
Pierwszy pomysł i najprostszy to doświetlanie za pomocą kierunkowskazów. Widzę to tak: lewy i prawy halogen zablokować diodami prostowniczymi, do tego 2 przekaźniki z układem czasowym. Po włączeniu kierunkowskazu przekaźnik zaskakuje i zaświeca przeciwmgielne. Po wyrzuceniu kierunkowskazu doświetlenie dalej świeci, kwestia dobrania tzw stałej czasowej. Impuls kierunkowskazu można z kolumny kierowniczej dobrać. Zaraz to rozrysuje [ Dodano: 25 Gru 2010 20:59 ]1. Impuls z kierunkowskazu
2. Przekaźnik czasowy
3. dioda prostownicza
4. Światło przeciwmgielne
Mniej więcej tak by to wyglądało, nie mam teraz jak tego rozrysować 
|
|
Góra |
|
 |
marioskarpa |
#424761 Wysłany:
25 Gru 2010, 22:14; Temat postu: |
|
 |
GPS |
 |
Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 2783 Pomógł: 2
|
czorno magia  ino jak to sie ma np. wyprzedzam itp uzywam kierunkowskazow ;/
_________________ Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd 
check >> topic12808-925.html << check
|
|
Góra |
|
 |
WIZZ |
#424764 Wysłany:
25 Gru 2010, 22:16; Temat postu: |
|
|
Najprościej to wytłumaczę to tak: wrzucasz kierunkowskaz i po chwili zaświeca ci się np lewe lub prawe przeciwmgielne, jak kierunkowskaz ci wyskoczy przeciwmgielne dalej świeci przez ileś tam sekund.
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#424770 Wysłany:
25 Gru 2010, 22:25; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
wizazysta co do kierunkowskazu to chcesz się podłączyć przed czy za przerywaczem  A co w przypadku kiedy samochód jedzie po krętej drodze i nie używa kierunków 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
WIZZ |
#424773 Wysłany:
25 Gru 2010, 22:31; Temat postu: |
|
|
xONx przed przerywaczem, i to jest sposób razem z kierunkami. Bez używania kierunków trochę gorzej będzie ale też można to zrobić. Dobrać się w jakieś miejsce gdzie można zamocować kontaktron. Po przekręceniu kierownicy efekt podobny jak post wcześniej. Jedyne nad czym trzeba posiedzieć to kontaktrony bo muszą być 2 sztuki na 2 strony. Jeśli 1 zadziała to 2 musi być zablokowany i na odwrót. Układ z przekaźnikiem podobny. Osiągniemy wtedy doświetlanie bez kierunkowskazów. A żeby zrobić prawdziwy kombajn to można połączyć jedno z drugim 
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#424774 Wysłany:
25 Gru 2010, 22:34; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
Znawcą nie jestem, ale widzę to tak że jeżeli podłączysz się za przerywaczem kierunku to impuls jaki będzie szedł na przekaźnik nie będzie ciągły i doświetlanie zakrętów może mrygać (w rytm kierunków) . Ja to tak widzę. Jak byś rozwiązał ten problem [ Dodano: 25 Gru 2010 21:33 ]ubiegłeś mnie [ Dodano: 25 Gru 2010 21:34 ]wizazysta napisał(a): Dobrać się w jakieś miejsce gdzie można zamocować kontaktron
kolumna kierownicy 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
WIZZ |
#424776 Wysłany:
25 Gru 2010, 22:37; Temat postu: |
|
|
Zgadza się, ale przekaźnik będzie miał układ czasowy, więc za przerywaczem też można się podłączyć i każde mignięcie da dłuższy czas doświetlenia. To wszystko zależy od tej stałej czasowej. Można też dodać sterowanie potencjometrem i w tedy według gustu. [ Dodano: 25 Gru 2010 21:37 ]xONxMusze przeanalizować co i jak się kręci przy skręcaniu i wybrać odpowiednio dobre i łatwe miejsce aby wszyscy skorzystali z tego a nie tylko wtajemniczeni. To jest forum i trzeba się dzielić a nie ukrywać 
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|