|
Obecny czas: 04 Maj 2025, 06:56
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
smuk |
#438947 Wysłany:
09 Lut 2011, 17:48; Temat postu: Punto słabo hamuje |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Witam. W kwietniu mam przegląd, a moje punto 1.1 bez abs-u bardzo słabo hamuje, praktycznie nie można zablokować kół, w dodatku praktycznie nie ma ręcznego. Klocki z przodu jeszcze są, nie wiem tylko jaka jest minimalna grubość tarcz ? Chcę do przeglądu zrobić hamulce, żeby hamowały tak jak powinny. Co powininiem wymienić ? Dodam, że oddam samochód do mechanika, jednak chcę mu powiedzieć mniej więcej powiedzieć co wymienić, żeby nie wymienił calego układu hamulcowego bo nie chce ponosić niepotrzebnych kosztów. Obstawiam:
-klocki przód/ewentualnie tarcze
-płyn hamulcowy
-szczęki tył
-przewody gumowe [domyślam się ze to one są przyczyna tego ze nie mozna zablokowac kól, pewnie gdzies puchną]
-jeszcze coś wymienić ??
Tylko co do przewodów, to gdzie są te gumowe, a metalowe ?
I moglibyscie podać orientacyjnie koszt wymiany tych elementów z robocizną, jak to u was wygląda?
Dziekuję, pozdrawiam 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mati.91 |
#438956 Wysłany:
09 Lut 2011, 17:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
Gumowe przewody masz przy samych zaciskach. Reszta są metalowe. A co do puchnięcia, to raczej objawami tego jest blokowanie hamulcy, a nie słabe hamowanie. Zależy jak wyglądają tarcze i bębny. Jeśli byłyby słabe to wiadomo tarcze + klocki i bębny + szczęki. Jeśli słaby ręczny to pewnie też linki do wymiany. A czy po wymianie w/w rzeczy będzie hamował jak trzeba to już wyjdzie w praniu. Bo przyczyną może być wszystko co w chodzi w skład układu hamulcowego.
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#438963 Wysłany:
09 Lut 2011, 18:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
A jaka jest minimalna grubość tarcz hamulcowych ? Bo nie wiem czy je też wymienić.
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#438964 Wysłany:
09 Lut 2011, 18:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
BolekPunto |
#439063 Wysłany:
09 Lut 2011, 21:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
Powodem słabbych hamulców może być spalona tarcza. U mnie była spalona przebarwiona ale grubość miała 12mm czyli OK a hamulców prawie nie miałem.
Założyłem chwilowo jakieś stare tarcze które mają grubośc niecałe 10mm (chyba minimalną heh) i hamulce mam jak brzytwy teraz  .
Ja bym na twoim miejscu wymienił :
Tarcze+klocki i węże gumowe z przodu.
I komplet na tył tj samoregulatory ,nowe sprężynki , okładziny i cylinderki.
Tarcze + klocki - ok 150zł
A komplety na tył ok 230zł.
_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
 |
misiaczek88on |
#439069 Wysłany:
09 Lut 2011, 21:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Doblo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 25 Paź 2009, Posty: 598 Pomógł: 1
|
chcesz to ci sprzedam zestaw na przód tj zaciski 257 (seryjnie jest 240) z polową klocków do tego tarcze przewody gumowo metalowe do zacisków wszystko w 100 proc sprawne powód sprzedaży montaż hamulców od GT
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#439070 Wysłany:
09 Lut 2011, 21:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Dzięki za odpowiedzi
Tarcze na pewno nie są spalone, jednak skoro mówisz że 10mm to je też wymienię, bo u mnie będzie już chyba grubo poniżej tych 10mm ;-)
Więc wymienię:
tarcze+klocki+węże gumowe przód
szczęki, samoregulatory, sprężynki, cylinderki tył
płyn
A jak myślicie, konieczna będzie wymiana linki ręcznego ? Z tego, co czytałem, jest to trochę kłopotliwe.
Misiaczek nie, dzięki - wolę zamontować nowe części, zwłaszcza do hamulców 
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#439077 Wysłany:
09 Lut 2011, 21:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
To już zobaczysz co będzie po zrobieniu tylnych hamulców. Bo teraz to możemy sobie gadać. Na chwilę obecną skoro ręczny słaby to całkiem możliwe, ale z drugiej strony skoro masz ogólnie hamulce słabe to może nie być konieczne. Ciężko mi powiedzieć
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
 |
sebul |
#439103 Wysłany:
09 Lut 2011, 22:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
Hmm to ja mam tarcze i klocki z prozdu dobre ,tyl troche juz ztarty, ale reczne to jakby go nie bylo  linka do naciagniecia ?
|
|
Góra |
|
 |
BolekPunto |
#439123 Wysłany:
09 Lut 2011, 23:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
Często powodem słabych tylnych hamulców są właśnie samoregulatory. Bo blokują się i nie kasują luzu. Jeśli sama dzwignia nie chodzi jakoś bardzo ciężko nie czuć jakiegoś przeskakiwania to ja bym linek nie ruszał.
A zapomniałem dopisać bębny mógł byś tez przetoczyć jak wszystko nowe z tyłu.
Chociaż z tym przetaczaniem to niewiem czy konieczne , w Ibizie nie przetaczałem a próg był spory i było OK , ale wiesz nowe okładziny będą idealnie proste a bębny raczej napewno mają wżery i nie będzie hamowało całą powierzchnią.
_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#439147 Wysłany:
10 Lut 2011, 00:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
mati.91 napisał(a): Gumowe przewody masz przy samych zaciskach. Reszta są metalowe.
Pewien? Bo ja nie...
smuk, pojedź do mechanika, zobacz co Ci powie, wróć na forum i wtedy można dyskutować. Jak sam nie znasz się na tyle by poradzić sobie to nie słuchaj rad wymień to, tamto, tego nie trzeba. Nikt nie widział auta, nie widział hamulców a już całość by wymieniali...
PS. Jeśli robisz hamulce an przegląd a nie dla własnego bezpieczeństwa to Ci współczuję...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
BolekPunto |
#439150 Wysłany:
10 Lut 2011, 00:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
Gumowych z tego co widziałem to z przodu są 2 , mniej więcej na środku auta są również 2 no i przy tylnych kołach też są 2.
A mechanik znając życie powie mu to samo i będzie miał racje bo po co wymieniać np same okładziny z tyłu jak po złożeniu może będzie ok a za dwa dni sie okaże że jeszcze samo regulatory i znowu robota.
A jak wymieni wszystko to będzie miał pewność, że ma sprawne hamulce.
No jeszcze jest taka mała ewentualność że coś z wężykiem od serwa lub z samym serwem. Ale to wtedy ręczny byłby OK.
Tak na upewnienie na wyłączonym silniku wciśnij pedał hamulca do oporu z 5razy a potem naciśnij jeszcze raz dość mocno i jednocześnie odpal silnik , jeżeli pedał trochę wpadnie to serwo jest OK.
_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#439158 Wysłany:
10 Lut 2011, 00:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
BolekPunto, załóżmy że tarcze i klocki z przodu są ok i daleko im do minimalnych wartości, ręcznego nie ma bo linki czas naciągnąć, a winny jest puchnący przewód elastyczny. Warto wydawać 500 zł jak wystarczyło by 50?...
Elastyczne przewody są dokładnie 4 (chyba że masz zaciski z tyłu to masz 6).
Serwo nie ma (prawie - akurat drobna kobieta może mieć problem przy kłopocie z serwem z wciśnięciem pedału do końca) nic do blokowania się hamulców. W wyniku awarii będzie najprędzej twardy pedał hamulca.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#439184 Wysłany:
18 Lut 2011, 21:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Serwo działa jak należy, je już sprawdzaŁem.dzięki za porady.a co do remonty hamulców to nie tylko z powodu przeglądu je remontuje:) chociaż może top tak zabrzmiało.
[ Dodano: 18 Lut 2011 20:36 ] Panowie orientuje się ktoś jaka jest minimalna grubość tarczy hamulcowej ??
|
|
Góra |
|
 |
BolekPunto |
#442416 Wysłany:
18 Lut 2011, 22:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
Zazwyczaj 10mm
_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
 |
Zaq |
#442417 Wysłany:
18 Lut 2011, 22:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
średnica [mm]: 240
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 11
Minimalna grubość [mm]: 9,2
_________________ Punto classic 2010
|
|
Góra |
|
 |
sebul |
#445858 Wysłany:
26 Lut 2011, 22:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
To i ja sie podepne, no wiec tak, hamulce jakby slabsze sa, przod jest w porzadku, pare miesiecy temu wymienilem tarcze i klocki, jak zakladalem zimowki, sprawdzalem ich stan i sa ok , tyl... troche pordzewiale bebny, nie wiem jak dokladnie , w tamto lato zagladalem i wygladaly ok, ale ... recznego praktycznie nie ma, jak ciagne za reczny to chodzi tak jak zwykle a nic nie trzyma, moge sobie jechac z recznym i nic sie nie dzieje, jak hamuje to kiedys wystarczylo lekko wcisnac hamulec i juz ostro hamowal, a teraz trzeba gleboko depnac. I co z tym fantem zrobic ? Zapieklo sie cos ? Jesli tak to jak to odblokowac i zabezpieczyc na przyszlosc ? Smar zwykly czy jakis inny ? I jak podciagnac linke od recznego ? W srodku przy recznym jest to podciaganie ?
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#445870 Wysłany:
26 Lut 2011, 22:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
wróżenie z fusów, jeśli uważasz że przód ok, a poziom płynu hamulcowego ok.
Zostaje rozebrać tył i zobaczyć co w trawie piszczy, mogą być bębny z użyte, okładziny albo któryś cylinderek się zapiekł
|
|
Góra |
|
 |
BolekPunto |
#445906 Wysłany:
26 Lut 2011, 23:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
W bravo jak wpadał mi hamulec dalej niż zwykle a wężyki były szczelne to samoregulatory miałem zacięte i odległość szczęk przez to była od bębnów większa i stąd to głębsze wciskanie hamulca. Rozbierz i zobacz popsikaj wd40 na samoregulator pokręć zębatką , ja tak zrobiłem i się odblokowały.
_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
 |
sebul |
#446044 Wysłany:
27 Lut 2011, 11:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
Plynu hamulcowego jest tyle ile bylo, przod w porzadku. Jak bede miec czas i miejsce na to, to rozbiore i poatrze na te samoregulatory. A zabeczpieczales je pozniej jakos ? Czy tylko wd40 i tyle ? Moze psiknac to smarem sylikonowym ?>
|
|
Góra |
|
 |
Paul123 |
#446061 Wysłany:
27 Lut 2011, 11:59; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SMI Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 94
|
W Punto I i w Punto II jesli po wymianie szczęk i bębnów hamlcowych, bądź jeśli bębny i szczęki są OK a słabo działa ręczny (albo działa tak jakby go wogóle nie było) należy:
1. Wykręcić/wyciagnąć zaslepkę przy rączce hamulca ręcznego we wnętrzu samochodu (znajduje sie ona za dźwignią hamuca ręcznego), w Punto I o ile dobrze pamiętam trzeba chyba wykręcic cały plastik na tunelu środkowym gdzie znajduje sie ręczny (3 nakrętki 10mm),
2. Poluzować naciąg linek hamulca ręcznego (jedna wspólna nakrętka do regulacji naciągu dwóch linek) do tego stopnia, żeby linki były luźne, ale nie na tyle żeby sie wypieły z zaczepów,
3. Na wyłączonym silniku (brak wspomagania) nacisnać MOCNO, i DO OPORU kilka razy hamulec nożny (w momencie pierwszego, może nawet i drugiego nacisnięcia będzie słychać jakies odgłosy z tyłu samochodu, mianowicie ustawianie się samoregulatorów, czyli takie cykanie),
4. Po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca do końca samoregulatory szczęk w tylnych hamulcach będą prawidłowo ustawione i wtedy moża spowrotem wyregulować hamulec ręczny poprzez kręcenie nakrętką wymienioną w pkt. 2,
5. Poskładać wszystko spowrotem i cieszyc się skutecznym hamulcem ręcznym.
Zrobiłem tak kiedys u siebie w Punto I, kiedy to po krótkim czasie od wymiany szczek i bębnów ręczny wogóle nie działał, tzn. linki były ustawione tak, że już na "1 ząbku" szczęki zaczynały trzeć o bębny ale nawet po zaciagnięciu ręcznego z całej siły do końca w górę auto zjeżdżało nawet z małej górki. Po tym zabiegu ręczny bez problemu blokował koła na suchym asfalcie oraz poprawia sie równiez skutecznosć hamulca noznego.
Warto zrobić sobie taki zabieg od czasu do czasu, ja robię to co roku w obecnym Punto II, bo róznica w hamowaniu jest dość odczuwalna. Nie wiem dlaczego tak to działa, skoro sa tam SAMOREGULATORY.
_________________ Było: Punto 2 FL 1.2 60KM SOUND Jest: GP 1.4 77KM Dynamic B&Me
|
|
Góra |
|
 |
sebul |
#446066 Wysłany:
27 Lut 2011, 12:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
Super opis, na pewno sie przyda !
|
|
Góra |
|
 |
b3liar |
#446068 Wysłany:
27 Lut 2011, 12:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010, Posty: 626 Pomógł: 1
|
przydaloby sie gdzies to podpiac 
|
|
Góra |
|
 |
Mamut |
#446676 Wysłany:
28 Lut 2011, 20:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 04 Lip 2007, Posty: 19
|
Paul123: Czy takie wciskanie do oporu jest konieczne również w wypadku wymiany regulatorów?
_________________ Punto SX Mk.I
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#446766 Wysłany:
28 Lut 2011, 21:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|