You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 25 Kwi 2025, 05:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 54 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #450827 Wysłany: 10 Mar 2011, 19:43; 
 Temat postu: Dziwny świst przy dodawaniu gazu
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
Witam
Mam Grande 1.3 .75km rocznik 2007. od roku go posiadam i bardzo dobrze sie spisuje. od kilku dni mnie zaniepokoil dziwny swist który slyszę
przy dodawaniu gazu i obrotach okolo 2000tyś.. Na biegu jalowym nawet przy gazowaniu tak go nie slyczać dopiero podczas jazdy. Ten dziwny swist najlepiej slychac przed przelorzeniem biegow czyli gdy wzrastaja obroty silnika. Auto jedzie i przyspiesza normalnie żadnych ubocznych zmian .
Pozdrawiam
valdi


Góra
 Profil  
 

 
 Post #450836 Wysłany: 10 Mar 2011, 20:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
zacznij od sprawdzenia wezow od turbiny

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #450840 Wysłany: 10 Mar 2011, 20:10; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11772
Pomógł: 13
zmieniłem nieco nazwę tematu bo ta poprzednia nie wiele mówiła :P

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #450845 Wysłany: 10 Mar 2011, 20:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Andrychow
Rejestracja: 08 Lis 2008,
Posty: 57
valdo mam to samo przeczytaj tamat przebieg 11560km glosna praca turbiny!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #451053 Wysłany: 11 Mar 2011, 00:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
albo turbo albo nie szczelność w dolocie , przy drugim przypadku odczuwalna utrata mocy i puszczanie bąków jak przeładowuje turbo puszczając w atmosferę

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #451538 Wysłany: 12 Mar 2011, 13:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
Bylem dzisiaj w aso i na sluch gosc powiedzial ze to turbina, ale zeby byc pewnym podjechalem jeszcze do innego aso i powiedzial to samo ,dodal ze tak moge ze 100tys. przejechac.Nie wiem co zrobic, ale chcialbym cos z tym zrobic oczywiscie najtanszym sposobem, prosze o rade.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #451688 Wysłany: 12 Mar 2011, 21:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
nie ma nic najtańszym sposobem , albo szukać dobrego mechaniora , a nie wróżbitę na słuch , jeżeli potwierdzi do albo jeździć aż padnie , albo wymieniasz na nową

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #451718 Wysłany: 26 Mar 2011, 19:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
Mam pytanko
a wlasciwie to co sie stalo ,ze turbina gwizdze czym to jest spowodowane, moze to moja wina ?

[ Dodano: 26 Mar 2011 18:14 ]
No wlasnie ,nową turbinę czy po regeneracji?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456483 Wysłany: 26 Mar 2011, 20:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
imho cena regeneracji koło kafla , a jak Marcin mówił garrett nie robi części do naprawy więc imho bałbym się , szczególnie że dopłacasz klika stówek i masz nówkę

świst może być spowodowany np uszkodzeniem łopatki turbo po zassaniu syfu

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456646 Wysłany: 27 Mar 2011, 11:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
Bylem w ASO koszt nowej okolo 2120zl, regeneracja widzialem na allegro okolo 800zl używka 500-800zl. problem co zrobic wiadomo na kase tez sie patrzy a wydatek nie maly.

W Poznaniu na ul. Wieruszowskiej jest zaklad ,ktory sie tym zajmuje ale nie moge nigdzie zdobyc o nim opini moze ktos cos wie o tym warsztacie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456660 Wysłany: 27 Mar 2011, 12:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
valdi 10 napisał(a):
Bylem w ASO koszt nowej okolo 2120zl, regeneracja widzialem na allegro okolo 800zl używka 500-800zl. problem co zrobic wiadomo na kase tez sie patrzy a wydatek nie maly.

W Poznaniu na ul. Wieruszowskiej jest zaklad ,ktory sie tym zajmuje ale nie moge nigdzie zdobyc o nim opini moze ktos cos wie o tym warsztacie?


A kto Ci kazał do ASO iść .. cinsoft.pl i zapytaj Marcina , czy nie załatwi ...

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456738 Wysłany: 27 Mar 2011, 15:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
Wszędzie gdzie pytam cena sie kreci okolo 2tyś, tam bedzie taniej?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456812 Wysłany: 27 Mar 2011, 19:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
valdi 10 napisał(a):
Wszędzie gdzie pytam cena sie kreci okolo 2tyś, tam bedzie taniej?


Nie wiem spytaj , Marcin kiedyś miał nowe ori T od 1,9 za 1,6k zl

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457114 Wysłany: 28 Mar 2011, 16:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
Slyszalem że tylko w GP 1.3 90kM nie regeneruje sie turbiny bo ma zmienna geomertie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457128 Wysłany: 28 Mar 2011, 16:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
valdi 10 napisał(a):
Slyszalem że tylko w GP 1.3 90kM nie regeneruje sie turbiny bo ma zmienna geomertie.


Gp 1.9 ma też vtg i regenerują

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457163 Wysłany: 28 Mar 2011, 19:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
Ja mam 1.3 75kM, chyba dam do regeneracji . Jest taki warsztat co się jedzie samochodem oni wyjmuja turbinę montują diagnozują od czego nawalila sam jestem ciekaw jaka to przyczyna, Do tej pory jest tylko świst powyżej 2tyś, a ciągnie normalnie .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457315 Wysłany: 28 Mar 2011, 22:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
valdi 10 napisał(a):
Ja mam 1.3 75kM, chyba dam do regeneracji . Jest taki warsztat co się jedzie samochodem oni wyjmuja turbinę montują diagnozują od czego nawalila sam jestem ciekaw jaka to przyczyna, Do tej pory jest tylko świst powyżej 2tyś, a ciągnie normalnie .


No to po co robić , ja bym zarżnął do końca i drugą wstawiał ... to , że od 2k bierze to normalne w 1.3 - turbodziura

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457398 Wysłany: 29 Mar 2011, 10:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Czewa
Rejestracja: 21 Mar 2011,
Posty: 49
[quote="valdi 10"]Mam pytanko
a wlasciwie to co sie stalo ,ze turbina gwizdze czym to jest spowodowane, moze to moja wina ?

Moze byc, jak masz turbo przestrzega sie paru rzeczy:
-Nie pilowanie na zimnym silniku
-Wymiana oleju jak w ksiazce wraz z filtrem
-i przede wszystkim przed zgaszeniem trzeba czekac powyzej 1 min na wolnych obrotach zeby turbo zwolnilo obroty i sie schlodzilo

Bylem swiadkiem jak trubina padala w Grand Vitara 1.9 trwalo to 3-5 min, a wczesniej niewiele bylo slychac, (jezeli cokolwiek bo to samochod znajomego) a jak sie juz zaczelo to bardzo rzezilo bo lopatki taely o obudowe.
Sprawdz wszystkie przewody ktore ida od i do turbo lacznie z kolektorem wydechowym ktory moze pekac, tak samo ktorys czujnik mogl sie poluzowac i przez niego slychac gwizd. Pewnie kazda turbina pada inaczej i to moze byc jednak ta gorsza opcja, ale sprawdzenie przewodow nic nie kosztuje.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457407 Wysłany: 29 Mar 2011, 12:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
barseba napisał(a):
-Wymiana oleju jak w ksiazce wraz z filtrem


To właśnie od tego turbo najszybciej pada. Po dosłownie paru kkm olej jest strasznie czarny w klekocie , zaleca się max co 10kkm zmieniać w nowoczesnych klekotach

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457427 Wysłany: 29 Mar 2011, 14:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Czewa
Rejestracja: 21 Mar 2011,
Posty: 49
a mi sie zawsze wydawalo ze jak w ksiazce czyli full syntetyk duzej zachowuje swoje parametry niz semi. Wiec co ile tysiecy to juz od oleju zalezy. No chyba ze ktos leje mineralny do turbo to jest juz zabujstwo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457434 Wysłany: 29 Mar 2011, 15:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
Możemy się założyć ...

wlej syntetyk świeży i odlej po 5kkm , jak nie będzie czarny jak smoła to kupię Ci nowy ...

minerał to pomijam...

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457443 Wysłany: 29 Mar 2011, 15:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
Też gdzieś czytałem że w dislu alej się robi bardzo szybko czarny jak smoła, taki ma urok disel, co nie znaczy że stracił na jakości.
Przedtem miałem benzyne i po kilku dniach też tracił barwę nówki.

Mam kolegę,który zna się lepiej odemnie na samochodach to przejżymy wszystkie węże i połaczenia od turbo może to nie turbo byłoby super


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457446 Wysłany: 29 Mar 2011, 15:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Czewa
Rejestracja: 21 Mar 2011,
Posty: 49
Kolor oleju o niczym nie swiadczy w silnikach bo to sie od spalin robi taki a nie od zuzycia, przepracowany olej jest zadszy bo straci swoje wlasciwosci smarne i lepkosc. To nie jest skrzynia biegow ze jak ciemny olej to znaczy ze do wymianhy. Bo wiesz czemu sie tak w skrzyniach robi?? Bo to sa drobina starte z powieszchni pracujacych i to jest wymierne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457448 Wysłany: 29 Mar 2011, 15:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
barseba napisał(a):
Kolor oleju o niczym nie swiadczy w silnikach bo to sie od spalin robi taki a nie od zuzycia, przepracowany olej jest zadszy bo straci swoje wlasciwosci smarne i lepkosc. To nie jest skrzynia biegow ze jak ciemny olej to znaczy ze do wymianhy. Bo wiesz czemu sie tak w skrzyniach robi?? Bo to sa drobina starte z powieszchni pracujacych i to jest wymierne.


Myśl sobie co chcesz , olej niestety traci swoje właściwości , nie koniecznie po kilku kkm , ale w klekocie jeżeli jest czarny jak smoła przy 10kkm najlepiej wymienić na nowy. Znam przypadek nowego bravo 1.9 mj , turbo padło po 90kkm .. robił tylko trasy , bardzo mało miasta , zawsze studził auto. Zmieniał olej wg instrukcji , nie pamiętam ile przewiduje , chyba co 20kkm.

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457677 Wysłany: 30 Mar 2011, 08:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 555
kazaa, w każdym dieslu zaraz po wymianie olej będzie czarny jak smoła. To wynika z tego, że w spalinach jest duża sadzy, która akurat bardzo dobrze samruje (cząstki grafitu). Problem w tym, że olej może przyjąć określoną ilość tej sadzy co określa jego liczba zasadowa.

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 54 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO