|
Obecny czas: 24 Kwi 2025, 06:11
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
bednar |
#464601 Wysłany:
18 Kwi 2011, 20:55; Temat postu: Ile katalizatorów ma grande punto 1.4 8V ? |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 16 Gru 2009, Posty: 50
|
Pytanie jak w temacie. Wyświetla mi błąd check - wydajnośc katalizatora za niska. Rozmawiałem z gościem i twierdzi że w grande punto są dwa katalizatory. Oglądałem swoje auto od spodu i nie widzę drugiego katalizatoora poza tym jednym w kolektorze wydechowym między sondami lambda. Może mu się pomyliło z jakimś innym silnikiem, może diesla? Muszę wymienić katalizator tylko teraz nie wiem czy są dwa czy jeden w 1.4 8V ?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
marew |
#464613 Wysłany:
18 Kwi 2011, 21:09; Temat postu: Re: Ile katalizatorów ma grande punto 1.4 8V ? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 07 Mar 2011, Posty: 411 Pomógł: 1
|
bednar napisał(a): Pytanie jak w temacie. Wyświetla mi błąd check - wydajnośc katalizatora za niska. Rozmawiałem z gościem i twierdzi że w grande punto są dwa katalizatory. Oglądałem swoje auto od spodu i nie widzę drugiego katalizatoora poza tym jednym w kolektorze wydechowym między sondami lambda. Może mu się pomyliło z jakimś innym silnikiem, może diesla? Muszę wymienić katalizator tylko teraz nie wiem czy są dwa czy jeden w 1.4 8V ?
Z jakim gościem rozmawiałeś ? Był to mechanik, jeśli tak to zmie go.
Jest jeden, są dwie sondy lambda
_________________
17 cali i gleba, nic mi więcej nie potrzeba :)GP 1.4 8v Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
kornat85 |
#464638 Wysłany:
18 Kwi 2011, 21:28; Temat postu: Ile katalizatorów ma grande punto 1.4 8V ? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 15 Sie 2010, Posty: 103
|
Ja bym zaczął od sprawdzenia sądy lambda tej za katalizatorem. Sprawdzenie czy działa poprawnie jest tańsze niż wymiana kata.
P.S. Zmień warsztat , bo trudno nazwać mechanikiem gościa który po obejrzeniu auta nie wie ile jest katalizatorów w aucie.
_________________ Fiat GP 1.4 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#464728 Wysłany:
18 Kwi 2011, 23:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
1 kat i 2 tlumiki , jaki masz przebieg ? Nawet jak zamulasz to spokojnie kat wytrzyma 150kkm
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
K3 |
#464734 Wysłany:
19 Kwi 2011, 00:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010, Posty: 748 Pomógł: 1
|
kazaa napisał(a): 1 kat i 2 tlumiki , jaki masz przebieg ? Nawet jak zamulasz to spokojnie kat wytrzyma 150kkm
Pod warunkiem, że nie padnie mechanicznie... U mnie kiedyś w innym aucie po prostu go wydmuchało, bo sobie popękał...
_________________
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#464735 Wysłany:
19 Kwi 2011, 00:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
K3 napisał(a): Pod warunkiem, że nie padnie mechanicznie... U mnie kiedyś w innym aucie po prostu go wydmuchało, bo sobie popękał...
Jak masz nagrzany do 800^C i przeprawiasz się z rozpędu przez zimną ogromną kałużę to niestety , nie ma bata na kata
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
krowka |
#464843 Wysłany:
19 Kwi 2011, 14:57; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
kazaa, to trzeba się postarać, żeby zalać kata w GP, który jest centralnie za chłodnicą  Rzekłbym, że wtedy silnik zaciągnie również wodę przez rurę dolotową do filtra powietrza  Kałuża musi być trochę głęboka...
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#464849 Wysłany:
19 Kwi 2011, 15:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Postarać ? Jak nie masz osłony i z dużym impetem wjechać w kałużę gwarantuje Ci , że jak masz rozgrzanego kata będzie źle... Oczywiście to są sytuacje skrajne , a co do dolotu to jest troszkę wyżej i dolot jest od frontu ( lub w P2 z boku) , nie od spodu więc małe szanse , że zaciągnie wodę , jak już zaciągnie to w minimalnych ilościach , które zatrzymają się na filtrze
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
krowka |
#465107 Wysłany:
20 Kwi 2011, 08:32; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
Kat w GP jest od frontu, na kolektorze wydechowym. Niewiele niżej niż rura dolotowa, na wysokości chłodnicy (pod osłoną termiczną). Oblanie wodą jest równoznaczne z przelaniem się wody przez dolny i górny grill chłodnicy. Osłona pod silnikiem w tym temacie niewiele pomoże... Musi być dość głęboka kałuża...
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#465123 Wysłany:
20 Kwi 2011, 09:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Jeżeli mam też grande bo może mówimy o innych autach to z tego co widzę dolot jest za grillem, czyli na samym przodzie , sporo dalej chłodnica klimy , chłodnica i kolektor wydechowy z katem, nie chcę kolejny raz dywagować czy pęknie od kałuży i ile ona musi mieć cm głębokości , jaki kąt natarcia na kałużę , jaka prędkość najazdu na kałużę ... jeżeli chcesz robić eksperyment to rozgrzej auto i wjedź w w rozległą na szerokość auta kałużę z prędkością 60km/h, za szkody nie odpowiadam
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
krowka |
#465133 Wysłany:
20 Kwi 2011, 10:25; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
kazaa, wjeżdżałem w rozległe kałuże szybciej, ale nie były głębokie (w głębokie nie wjeżdżam). Nic się nie stało  Ogólnie chodzi o wysokość umieszczenia elementów.
Oto fotka poglądowa, pochodząca z czasu, gdy Kropka miałem 3 dni, jeszcze nie miał osłony pod silnikiem (sprzedawca nie miał na stanie).
Nadal podtrzymuję, że musi być głęboko, żeby go zalać.
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#465142 Wysłany:
20 Kwi 2011, 10:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
co do dolotu 1.4 to faktycznie tragedia , strasznie nisko jest ... myślałem , że jest jak w p2 fl / pandzie / gp klekot z przodu nad chłodnicą ...
jednak kat ma termiczną osłonę jak każdy , ale od dołu pustka , bez osłony imho jest strasznie narażony , oczywiście tylko zła eksploatacja może go uszkodzić
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|