|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 02:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ipIV |
#41685 Wysłany:
28 Sie 2007, 00:33; Temat postu: Punto II i II fl - Momenty dokręcania śrub |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Silnik
Śruby głowicy:
1 etap: 20Nm
2 etap: 30Nm
3 etap: obrót o 90*
4 etap: obrót o 90*
Kolejność dokręcania śrub głowicy:
Odkręcamy w odwrotnej kolejności.
Obudowa wału rozrządu (pokrywa zaworów): 15Nm
Korek ochronny wału rozrządu (oring?): 15Nm
Pokrywy korbowodów: 41Nm
Pokrywy łożysk głównych: 20Nm + obrót o 90*
Koło zamachowe: 40 do 46Nm
Koło zębate wału korbowego: 20Nm + obrót o 90*
Koło zębate wału rozrządu: 120Nm
Pokrywy P i T kadłuba: 10Nm
Pokrywy łożysk wału rozrządu:
śruby M8: 20Nm
śruby M6: 10Nm
Rolka napinacza paska rozrządu: 28Nm
Śruby mocowania pompy wody: 10Nm
Miska olejowa: 10Nm
Kolektor dolotowy: 27Nm
Kolektor wylotowy: 25Nm
Sonda Lambda: 45Nm
Komora przepustnicy do kolektora dolotowego: 7Nm
Wyłącznik ciśnieniowy (Kontrolki ciśnienia oleju): 10Nm
Świece zapłonowe: 27Nm
------------------------
Sprzęgło
Śruby mocowania mechanizmu dociskowego: 25Nm
Mocowanie skrzyni biegów do silnika: 85Nm
Pompa hydrauliczna: 8Nm
Siłownik hydrauliczny: 18Nm
------------------------
Ręczna skrzynia biegów C514
Skrzynia do silnika: 85Nm
Zamocowanie pokrywy 5 biegu: 12Nm
Zamocowanie widełek 5 biegu: 12Nm
Zamocowanie wspornika dźwigni włączenia wstecznego: 15Nm
Nakrętki mocujące koła zębate 5 biegu na wałku sprzęgłowym i głównym: 118Nm
Mocowanie pokrywy mechanizmu zmiany biegów: 20Nm
Korek wlewu oleju: 36Nm
korek spustowy oleju: 22Nm
Nie chce mi się reszty ze skrzyni pisać... do automatu ECVT też mam momenty, więc jak by co pisać
--------------------------
Półosie napędowe
Nakrętka półosi: 280Nm
Śruby mocujące koło samochodu: 86Nm - Felgi stalowe (tłoczone z blachy) 98Nm - Felgi za stopów lekkich (odlewane)
--------------------------
Układ kierowniczy:
Sworzeń kulowy do zwrotnicy koła: 40Nm
Nakrętka sworznia kulowego drążka kierowniczego: 34Nm
Koło kierownicy do jej wału: 50Nm
Przegub krzyżakowy do wału kierownicy: 33Nm
Mocowanie górne kolumny kier. do wspornika: 15Nm
Mocowanie dolnej osłony metalowej: 5Nm
Poduszka powietrzna do kier.: 8Nm
Silnik wspomagania do kolumny: 35Nm
Zamocowanie przekładni kier. do ramy pomocniczej: 70Nm
--------------------------
Zawieszenie przód
Zamocowanie ramy pomocniczej do zespołu napędowego? chyba nadwozia...: 110Nm
Zamocowanie drążka stabilizatora: 35Nm
Przednie mocowanie wahacza do ramy pomocniczej: 110Nm
Tylne zamocowanie wahacza do ramy: 35Nm
Dolny sworzeń kulowy zwrotnicy koła: 32Nm
Dolne zamocowanie kol. zawieszenia: 75Nm
Górne mocowanie kol. zawieszenia: 60Nm
Przekładnia kier. do ramy pomocniczej: 70Nm
Nakrętka tłoczyska amortyzatora: 75Nm
Nakrętka półosi: 70Nm + obrót o 55*
------------------------
Zawieszenie tylne:
Śruba górnego mocowania amortyzatora: 55Nm
Śruba dolnego mocowania amortyzatora: 100Nm
Śruby mocowania wspornika do osi: 90Nm
Śruby mocowania wspornika do nadwozia: 55Nm
Śruby mocowania piasty tylnej do osi: 69Nm
Nakrętka piasty koła: 280Nm
------------------------
Układ hamulcowy
Śruby tulejek zacisku hamulca tarczowego: 26Nm
Zamocowanie tarczy/bębna do piasty: 13Nm
Cylinderki hamulców kół tylnych: 10Nm
Przewody hamulcowe: 14Nm
Śruby odpowietrzające: 7Nm
Śruby mocowania wzmacniacza podciśnieniowego: 22Nm
---------------------------------------------------
nic, tylko zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny i rozkręcać kropka 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
|
sławu |
#111226 Wysłany:
03 Kwi 2008, 13:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 31 Gru 2007, Posty: 160
|
a z jakim momentem nalezy dokręcic poduchy silnika?
_________________ Pierwsza i najlepsza: 1.2 8v LPG
|
|
Góra |
|
 |
Adas18_04 |
#192988 Wysłany:
23 Lis 2008, 16:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jemielnica Rejestracja: 22 Lis 2008, Posty: 104
|
|
Góra |
|
 |
nissanek_3 |
#415488 Wysłany:
24 Lis 2010, 20:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 26 Sie 2009, Posty: 248 Pomógł: 3
|
ipIV
ipIV napisał(a): Półosie napędowe
Nakrętka półosi: 280Nm i Cytuj: Nakrętka półosi: 70Nm + obrót o 55*
której wartości się trzymać dla półosi napędowych??
_________________ GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC , ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie P II 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
norbert_p |
#632911 Wysłany:
23 Gru 2012, 22:52; Temat postu: Re: Punto II i II fl - Momenty dokręcania śrub |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Lubin Rejestracja: 15 Kwi 2011, Posty: 106
|
Koledzy jaki najlepiej wybrać klucz dynamometryczny? Chodzi mi o zakres dokręcania... Na allegro jest tego sporo (zakresów również). Jaki jest najbardziej używany? I na 1/2" czy na 3/8"?
|
|
Góra |
|
 |
wychowany |
#632925 Wysłany:
23 Gru 2012, 23:28; Temat postu: Re: Punto II i II fl - Momenty dokręcania śrub |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 04 Cze 2012, Posty: 48 Pomógł: 1
|
Taki mały OT. Ciekawi mnie kto dokręca koła na niutonometry  A co do spisu ciekawy, lecz dla mnie to i tak się liczy tylko śruby/nakrętki głowicy  Wystarczy  Pozdrawiam i plus za opis.
_________________ "Jeżeli pewnego dnia prędkość mnie zabije, nie płaczcie, ponieważ ja będę się uśmiechał" ~ paul Walker
|
|
Góra |
|
 |
MBpunto |
#837769 Wysłany:
16 Maj 2018, 23:24; Temat postu: Re: Punto II i II fl - Momenty dokręcania śrub |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Wojtek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 15 Cze 2014, Posty: 3
|
Czy podane w pierwszym poście momenty dotyczą także silników 1.4 16v? chodzi mi głównie o moment dokręcenia głowicy do bloku, a także moment dokręcenia pokrywy/kasety z wałkami do głowicy.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|