|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 23:47
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
bunczu |
#618102 Wysłany:
08 Paź 2012, 22:04; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie. Rejestracja: 31 Lip 2011, Posty: 641 Pomógł: 10
|
8850 napisał(a):
Auto ma prawo tyle spalić jeśli: -Od 80 km/oh jazda zaczyna być komplretnie nieopłacalna,
Co masz na myśli?
_________________ "Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.
|
|
Góra |
|
|
|
|
8850 |
#618116 Wysłany:
08 Paź 2012, 23:44; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 08 Maj 2012, Posty: 371
|
POwyżej 80km/h stosunek czasu jaki zyskasz pycąc do przodu do paliwa jakie spalisz jest kompletnie nieopłacalny ponieważ opór jaki stawia powietrze jest już bardzo duży i rośnie logarytmicznie wraz z prędkością. Jeśli prędkość rośnie raz, to opór rośnie do kwadratu, inaczej obrazowo: jeśli ty przyspieszasz do 40 jednostek (np. 40km/h) to opór powietrza jaki pokonuje auto ma już 1600 jednostek. Przy prędkości 80 jednostek, opór masz już 6400 jednostek które Cię cofa do tyłu i przeszkadza. Oczywiście jednostki są z sobą niekompatybilne ale nakładają się. Przejedź się motorem z prędkością 100km/h z otwartym kaskiem, wystaw głowę w aucie całkowicie poza okno a przestaniesz ignorować pewne prawa fizyki. Co ciekawe auto jadąc z prędkościa 80km/h może spalić 6.5 litrów LPG, jadąc tylko "trochę wiecej" bo nam się wydaje że 110km/h to nie dużo już może palić 10 LPG. Nie jest prawdą że pycąc jak tylko droga pozwala autostradą auto spali mniej, zazwyczaj przeciwnie. Spalanie któe nadrobisz stałym stylem jazdy i wrzącym silnikiem niszczysz prędkością. Szacuje się, że jadąc z prędkością 120 km/h zużywa się 30% więcej paliwa niż jadąc z prędkością 80 km/h. Jadąc z prędkością 140 km/h zużywa się o 20% więcej paliwa niż jadąc z prędkością 120 km/h. To jak jakbyś jechał z naciśniętym lekko hamulcem, co z tego że jedziesz szybko? Spali mniej? I na koniec tematu: widziałem amerykańskie wykresy badań oporów powietrza do opłacalności spalania i do kosztów w których uwzględniane są kształty lusterek, anten na dachu, krzywizn zakończenia aut tzw. tailboat, typu kołpaków itd. - robione przez maniaków sportów samochodowych ale pod nazwą ecodrive. Ich badnia i przerabianie samochodów wyprzedzają to, w jaki sposób my tuningujemy auta pod wygląd/moc. Generalnie w Europie takie coś nie istnieje lub o ecodrive ktoś tam coś ktoś napomni, w języku polskim nie ma żadnych fachowych materiałów, w USA bawią się tym od lat. No i jeszcze problem: jak wytłumaczyć różnym ludziom takie rzeczy, że zachamowanie na drodze np. 4 razy do zera w trasie przekłada się na ...wzrost paliwa o taki a taki ułamek procenta ....,...%. Goście niektórzy to potrafią wyliczyć co jest zgodnie z prawdą tak jak my liczymy przyspieszenia auta do setki .
|
|
Góra |
|
|
STax |
#618142 Wysłany:
09 Paź 2012, 08:41; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
8850 napisał(a): jak wytłumaczyć różnym ludziom takie rzeczy, że zachamowanie na drodze np. 4 razy do zera w trasie przekłada się na ...wzrost paliwa o taki a taki ułamek procenta ....,...%. Goście niektórzy to potrafią wyliczyć co jest zgodnie z prawdą tak jak my liczymy przyspieszenia auta do setki . Bo samochód jest po to by nim jeździć i czerpać przyjemność z jazdy. Jakby patrzeć tylko na koszty, to najtańszy jest transport zbiorowy... 8850 napisał(a): POwyżej 80km/h stosunek czasu jaki zyskasz pycąc do przodu do paliwa jakie spalisz jest kompletnie nieopłacalny ponieważ opór jaki stawia powietrze jest już bardzo duży i rośnie logarytmicznie wraz z prędkością To oczywiście prawda, ale równie dobrze można powiedzieć wobec tego, że nie ma sensu jechać szybciej niż 60km/h albo 50km/h... Tylko że to nie jest takie proste, bo trzeba wziąć pod uwagę sprawność silnika przy różnych prędkościach, bo wtedy okaże się na przykład, że jadąc 90 czy 100km/h auto spali mniej, pomimo większych oporów bo przy wyższych obrotach osiąga większą sprawność. Na przykładzie punto 1.1 - przy 80km/h na 5. biegu masz ~2500rpm, natomiast przy 100km/h jest ~3100rpm. Fiat podaje, że maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy 3500rpm, więc jest duża szansa, że jadąc szybciej dzięki większej sprawności silnika zyskamy więcej niż stracimy na wyższych oporach powietrza.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
8850 |
#618158 Wysłany:
09 Paź 2012, 10:08; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 08 Maj 2012, Posty: 371
|
@stax: to prawda że w większości benzynówek maks. moment obrotowy to ok. 3500-3800 obr./min czyli najlepsza wyjdaność pracy silnika do spalania (widziałem wykresy także dla fiatów), jednak to przeliczenie nie obejmuje parametru o którym pisałem (opór). Nie musimy obliczać bo zostalo to już zrobione. Nie opłaca się. A dokładnie: należy się szybko rozpędzać i wtedy dążyć do momentu obrotowego i natychmiast bieg wyżej a potem już tylko jak najniższe obroty i lekka noga jak tylko warunki na to pozwalają.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#618160 Wysłany:
09 Paź 2012, 10:10; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
Angry_Us3r |
#618164 Wysłany:
09 Paź 2012, 10:17; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Najniższe możliwe obroty nie zmniejszą spalania. Śmiem twierdzić, że jak mulisz poniżej 2K to nic na tym nie zyskujesz, a tracisz.
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
|
bunczu |
#618171 Wysłany:
09 Paź 2012, 10:31; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie. Rejestracja: 31 Lip 2011, Posty: 641 Pomógł: 10
|
Angry_Us3r napisał(a): Najniższe możliwe obroty nie zmniejszą spalania. Śmiem twierdzić, że jak mulisz poniżej 2K to nic na tym nie zyskujesz, a tracisz. Właśnie również się nad tym zastanawiam. Jeden z moich znajomych opowiadał mi o tym co mówią doświadczeni mechanicy - nie mówię o garażowych "twardzielach - to jest o tym, że silniki benzynowe na niskich obrotach dostają po tyłku. Ciekaw jestem ile w tym prawdy.
_________________ "Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#618175 Wysłany:
09 Paź 2012, 10:36; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
bunczu napisał(a): to jest o tym, że silniki benzynowe na niskich obrotach dostają po tyłku Nie na niskich, tylko na zbyt niskich. Wtedy, kiedy momentu obrotowego jest mało, a wciska sie gaz do dechy.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
bunczu |
#618179 Wysłany:
09 Paź 2012, 10:41; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie. Rejestracja: 31 Lip 2011, Posty: 641 Pomógł: 10
|
STax napisał(a): bunczu napisał(a): to jest o tym, że silniki benzynowe na niskich obrotach dostają po tyłku Nie na niskich, tylko na zbyt niskich. Wtedy, kiedy momentu obrotowego jest mało, a wciska sie gaz do dechy. Czyli mniej więcej ten moment, gdy silnikiem zaczyna już telepać bo są zbyt niskie dla danego biegu, prawda? Sam jestem ciekawy jaka jest oszczędność przy np: -50km/h i 3 biegu -50km/h i 4 biegu względem tego, jak się silnik zużywa.
_________________ "Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#618182 Wysłany:
09 Paź 2012, 10:50; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
bunczu napisał(a): Czyli mniej więcej ten moment, gdy silnikiem zaczyna już telepać bo są zbyt niskie dla danego biegu, prawda? Zgadza się bunczu napisał(a): Sam jestem ciekawy jaka jest oszczędność przy np:
-50km/h i 3 biegu -50km/h i 4 biegu
względem tego, jak się silnik zużywa. U mnie przebieg momentu jest nieco inny niż w serii, to fakt, ale ja jeżdżę na 5. już od ok. 50km/h (~1600rpm). Poniżej tej prędkości obowiązkowo 4. Szarpanie to już ekstremalny moment, ale punciakiem spokojnie, bez szkód dla silnika można jeździć od ok 1800-2000rpm na każdym biegu, oczywiście zakładając, że przyspieszamy na początku delikatnie, a dopiero później wciskamy gaz mocniej. Na wrzuta.pl jest mój filmik z jazdy po mieście max do 2000rpm. Da się i silnik wcale nie cierpi. http://stax.wrzuta.pl/film/5j82kY0d3EP/punto_55_50km_h
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
filip00 |
#619025 Wysłany:
13 Paź 2012, 09:10; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 21 Sty 2012, Posty: 92
|
to ja tylko wtrące tak btw. jeżeli rośnie coś rośnie do kwadratu to rośnie wykładniczo, a nie logarytmicznie.
|
|
Góra |
|
|
KarolGt |
#622284 Wysłany:
27 Paź 2012, 11:38; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Puntoświr |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 12 Lip 2011, Posty: 294 Pomógł: 5
|
STax napisał(a): Na przykładzie punto 1.1 - przy 80km/h na 5. biegu masz ~2500rpm, natomiast przy 100km/h jest ~3100rpm. Fiat podaje, że maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy 3500rpm, więc jest duża szansa, że jadąc szybciej dzięki większej sprawności silnika zyskamy więcej niż stracimy na wyższych oporach powietrza. Nie liczyl bym na to, nachylenie charakterystyki spalania do charakterystyki momentu jest slabsze, bo mimo wszystkiego ze wzrostem obrotow zwieksza sie zuzycie paliwa. Zysk jest ale nie taki jak by wynikalo z samej charakterystyki momentu. A niestety opory powietrza robia swoje i w najlepszym przypadku wzrost zuzycia paliwa nie bedzie mocno zauwazalny, a przy utrzymywaniu stalej predkosci srednia moze byc podobna. Czyli w benzynie tragedi nie ma do np. 3.5k obr/min. W dieslu od 1.5-1.7k obr/min zuzycie bedzie wzrastac bez zadnej kompnsacji bo moment mamy prawie maksymalny, ale wzrost bedzie z duzo nizszego pulapu, no i mamy zapeniona wysoka sprawnosc silnika w duzo szerszym zakresie obrotow. http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... zniki.html
|
|
Góra |
|
|
8850 |
#622419 Wysłany:
27 Paź 2012, 23:00; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 08 Maj 2012, Posty: 371
|
Prawda jest wg. mnie taka, że trzeba jeździć na jak najniższych obrotach na których da się sensownie jechać. No i jak najszybciej się rozpędzać do prędkości którą zamierzamy jechać. Co do diesli jak ktoś chce jeździć ekonomicznie to musi tak dobierać obroty aby mu się turbospręzarka nie rozkręcała.
Dodam, z drugiej strony w przypadku mojego auta osprzęt silnika i inne rzeczy mam doprowadzone do wzorowego stanu a i tak auto pali dużo bo 8.5 litra LPG/100 km. Więc istnieje gdzieś wąskie gardło które muszę wykryć. Stąd stan techiczny pokazuje że może nam zepsuć ekonomiczną jazdę.
|
|
Góra |
|
|
Angry_Us3r |
#622461 Wysłany:
28 Paź 2012, 09:24; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Cytuj: Co do diesli jak ktoś chce jeździć ekonomicznie to musi tak dobierać obroty aby mu się turbospręzarka nie rozkręcała. No chyba turbo diesela nie prowadziłeś.
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
|
fullxda |
#622490 Wysłany:
28 Paź 2012, 11:45; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 371 Pomógł: 5
|
[quote="8850"]Prawda jest wg. mnie taka, że trzeba jeździć na jak najniższych obrotach na których da się sensownie jechać. No i jak najszybciej się rozpędzać do prędkości którą zamierzamy jechać. tutaj masz racje trzeba dążyć szybko do zadanej prędkości a póżniej już tylko muskać gaz i utrzymywać prędkość zasada ta jest taka sama i przy dieslach i benzynce,benzynce/gaz wtedy spalanie jest najniższe i niepotrzebnie przekraczać prędkość 80-110 jest optymalne powyżej wzrastają już bardzo opory powietrza i spalanie ;a propo turbodiesla turbinka kręci się cały czas i jest rozkręcona caly czas ,tylko że diesel wymaga co jakis czas do rozkręcenia do 3500-4000 obrotów bo egr,zmienna geometria i kolektor dolotowy syfem się zatka i problemy murowane; ja tam jezdże spokojnie ale raz na kiedy lubie rozkrecić turbo ,przewaznie jade 3bieg ogien i przy 90-100 6bieg przeskakuje dwa i silnik i zmienna geometria chodzą w pelnym zakresie
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
|
8850 |
#622907 Wysłany:
29 Paź 2012, 22:04; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 08 Maj 2012, Posty: 371
|
Jeździłem dieslem i robiłem niezłe wyniki Turbina przy małych obrotach działa slabo ale im szybciej ją rozkręcisz tym więcej jednocześnie paliwa jest wtryskiwane do układu spalania aby mieszanka nie była uboga. Ecdrive w dieslu polega na tym aby niedopuścić do rozkręcania się turbiny. Przypominam, że starsze turbodiesle nie mają zmiennej geometrii łopatek, stare punto napewno tego nie ma. JTD napewno ma. Zmienna geometria łopatek jest po to aby wykluczyć tzw. turbodziurę. To się musi prędzej czy później zepsuć patrząc na to jak jest to delikatne i w jakich temperaturach pracuje. Fakt posiadania turbo już powoduje problemy na dzień dobry ale zysk przyjemności z jazdy jest bardziej opłacalny dla ludzi. Turbina musi się zepsuć tak samo jak ścierają się koła, pytanie kiedy. Oczywiste też żę diesel zazwyczaj mniej pali od turbodiesla o jakieś litr. Kolektor dolotowy syfem się zatyka? Raczej nie, zatyka się katalizator sadzą, dlatego raz na czas trzeba dać w palnik dieslowi na autostradzie aby wypalić sadzę. Krótkie kilkuminutowe dawanie w palnik nic nie wypali bo sadza w tłumiku się nie spali w takiej temperaturze jak 300 stopni C. Tłumik to wg. mnie jedyne miejsce w dieslu gdzie może się coś przytykać i przymulać. Silnik diesla o prostej konstrukcji bez turbo są niezniszczalne.
|
|
Góra |
|
|
adams9600 |
#625603 Wysłany:
11 Lis 2012, 19:47; Temat postu: Spalanie PI 1.2 75 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WO/WOS Rejestracja: 26 Lut 2012, Posty: 696
|
Witam, chciałbym dowiedzieć się jak jest ze spalaniem Waszych PI z motorem 1.2 8v 73 KM. Ostatnio zalałem mu PB95 za 50 zł (8,66 litrów, Lotos) i wyszło mi że za tyle przejechałem 105 KM (no tam +5 km może bym jeszcze przejechał). Czy to normalne że mi tyle spala? Jeżdżę oszczędnie (prędkość max 70 km/h), nie dusze autka, 2500 obr/min i kolejny bieg, hamowanie silnikiem (2000 obr i zmiana na niższy bieg) + lekko hamulec, no jak się tylko da. Rzadko kiedy mi się zdarza dać mu w palnik. 3 miechy temu (2000 km nabite) wymieniono filtr oleju + olej + filtr powietrza + uszczelka pokrywy zaworów. Cykl jazdy: 70% miasto, 30% trasa. A jak jest u Was? Wszyscy tak mówią że max 7l/100 spali, co można zrobić by jeszcze niżej zejść? Brata Escort 1.4 spali te 8-9l/100 km i lepsze ma osiągi, raz się z nim brałem to nie mogłem dogonić
_________________ Gdy ktoś coś o mnie wspomni, powie że "był"...
|
|
Góra |
|
|
STax |
#625611 Wysłany:
11 Lis 2012, 20:33; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Jak puntem 75 nie mogłeś dogonić escorta 1.4 to znaczy, że zamiast 75KM to ci może z 60 zostało Zajmij się kondycją silnika, bo pewnie z tego się bierze wysokie spalanie. Z drugiej strony jak na jazdę w 70% po mieście, to wynik normalny.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
adams9600 |
#625621 Wysłany:
11 Lis 2012, 21:21; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WO/WOS Rejestracja: 26 Lut 2012, Posty: 696
|
No ale przez co niby stracił moc? nie ma instalacji gazowej, escort też. Więcej przestał w garażu jak przejeździł...kurde nie wiem...
_________________ Gdy ktoś coś o mnie wspomni, powie że "był"...
|
|
Góra |
|
|
STax |
#625638 Wysłany:
11 Lis 2012, 22:25; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
adams9600 napisał(a): No ale przez co niby stracił moc? Jasnowidzem nie jestem Sprawdź kompresję na dobry początek, kosztuje to grosze a dużo mówi o stanie silnika.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
8850 |
#625745 Wysłany:
12 Lis 2012, 17:18; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 08 Maj 2012, Posty: 371
|
Ford Eskort jest znany z koszmarnego silnika - pali jak smok, niestety ma taką konstrukcję. Ford Fiesta pali tyle co Punto Ja mam punto 1.1 8V i jestem wkurzony ze mi pali aż 8.5 litra gazu/100 km w terenie podmiejskim i przy lekkiej nodze. Nie miałem kompresji na dwóch cylindrach zaledwie 6 i 9 barów silnik przeznaczyłem do remontu, ale poczytałem, kupiłem, zalałem ceramizerem za 70 PLN kilkanaście kropel, 50 gramów substancji (nie motodoktorem!), kompresja wróciła do 13.5 barów na każdym cylindrze. Na jak długo nie wiem. Malutkie auta ważące do tony powinny palić 5-6 litrów PB. mistrz niskiego spalania ON: auto warte 2.000 PLN: Citroen AX diesel 1.0 - spalnie 3.5 litra ON/100 km. mistrz niskiego spalania PB: auto warte 3.5000 PLN. Daewee Tico 0.8 - spalnie 5 l PB/100km lub 6.5 LPG/100km. Benzyna jest za droga, PB sucks!
|
|
Góra |
|
|
adams9600 |
#625767 Wysłany:
12 Lis 2012, 19:41; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WO/WOS Rejestracja: 26 Lut 2012, Posty: 696
|
8850 napisał(a): mistrz niskiego spalania ON: auto warte 2.000 PLN: Citroen AX diesel 1.0 - spalnie 3.5 litra ON/100 km. mistrz niskiego spalania PB: auto warte 3.5000 PLN. Daewee Tico 0.8 - spalnie 5 l PB/100km lub 6.5 LPG/100km. Ojciec ma Citroen AX tylko 1.5 D i no pali mało, nieźle i ten dźwięk pracy silnika... matka ma Tico to też malutko spali ale to chyba jedyna zaleta auta... Weźcie mnie nie straszcie...na stacji kontroli pojazdów można to tak sprawdzić?
_________________ Gdy ktoś coś o mnie wspomni, powie że "był"...
|
|
Góra |
|
|
fenix8 |
#625875 Wysłany:
13 Lis 2012, 15:47; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: chrzanów Rejestracja: 20 Gru 2011, Posty: 267 Pomógł: 3
|
8850, dużo to Tico pali ;p mam na podwórku trabanta 1.1 i spala poniżej 6LPG/100km, Uno 1.0 w trasie spalniło 4,2 noPB/100km ;p
_________________ Rzeczy niemożliwe wykonuje od razu Cuda zajmują mi trochę czasu West Coast Custom Fenix Garage - by Ortes Mechanika, Elektryka, Diagnostyka, Tuning Mechaniczny i Optyczny - priv MultiEcuScan & IawScan2 Club
|
|
Góra |
|
|
STax |
#625982 Wysłany:
14 Lis 2012, 09:16; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
8850 napisał(a): Malutkie auta ważące do tony powinny palić 5-6 litrów PB. Gdzie? Bo chyba nie w mieście? W trasie 5l i mniej jest realne, ale też tylko przy mniejszych silnikach. Mi w mieście przy dynamicznej jeździe ostatnio 8l/100km wziął, ale ja mam go bardzo mocno podlanego (aż za mocno, bo go zalewało). Teraz już to poprawiłem + próbuję jeździć jak emeryt i zobaczę ile spali.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
bunczu |
#626040 Wysłany:
14 Lis 2012, 18:11; Temat postu: Re: Spalanie Punto I |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie. Rejestracja: 31 Lip 2011, Posty: 641 Pomógł: 10
|
STax napisał(a): 8850 napisał(a): Malutkie auta ważące do tony powinny palić 5-6 litrów PB. Gdzie? Bo chyba nie w mieście? W trasie 5l i mniej jest realne, ale też tylko przy mniejszych silnikach. Mi w mieście przy dynamicznej jeździe ostatnio 8l/100km wziął, ale ja mam go bardzo mocno podlanego (aż za mocno, bo go zalewało). Teraz już to poprawiłem + próbuję jeździć jak emeryt i zobaczę ile spali. Wiesz, akurat mam identyczną opinię, jak ta, którą sam zacytowałeś. Nie da się? Małe diesle, jak Fiesty 1.1 czy Corsy jakoś nie mają z tym problemów. Sam uważam, że spalanie np. Punto 1.1 w mieście, które sięga granicy 10 litrów, jest porażką. Tyle to palą przeważnie 1.6-1.8 i to jak się raczej nie oszczędza auta.
_________________ "Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|