You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Kwi 2025, 01:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #495288 Wysłany: 30 Wrz 2011, 12:04; 
 Temat postu: Stukanie (głuche) w silniku 1.4 16V 95KM [rozwiązanie]
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 03 Sie 2011,
Posty: 8
Serdecznie witam szanowną Grande Punto USERię.

Jestem świeżym użytkownikiem Fiat IDEA z silnikiem 1.4 16V z rocznika 2005. Ten model nie posiada swojego forum więc proszę o gościnne wpuszczenie - idzie tu o silnik znany najlepiej z GP.

Otóż, gdy obroty silnika są delikatnie poniżej 1000, pojawia się stukanie przypominające stukanie drewnem o metal (lub pukanie w żeliwny kaloryfer) i jest słyszalne od ok.800 - 2000obr z różnym natężeniem.

Najbardziej daje się wyłapać, gdy auto jest dobrze rozgrzane i włączone są światła + ogrzewanie tylnej szyby (lub klima).

NAGRANY odgłos silnika jest tu: http://w357.wrzuta.pl/audio/3GOgtDDNXVa/plik_audio_13
(MIC był umieszczony w rejonie sprzęgła i rur idących do nagrzewnicy do kabiny). Proszę o odsłuchanie całości bo przeszkadzał wentyl chłodnicy a odgłos słychać kilka razy w różnych odsłonach.

CO JEST JUŻ SPRAWDZONE:
- wduszenie sprzęgła, zmiany biegów itp nie mają na to żadnego wpływu
- podczas jazdy też to słychać (inne odgłosy delikatnie to maskują ale jest)
- auto ma już wyczuwalne zużycie sprzęgła (ślizga się na 3cim biegu jak się da w palnik próbując ruszyć)
- dynamika i spalanie (liczone przez komputerek) są dosyć ładne (ok. 12 sek do 100km/h), przy spokojnej jeździe mieszanej bez klimy ok 6.3ltr/100km (miasto 5km + dojazd 13km)
- auto miało w przeszłości problem z wyciekiem płynu (chłodnica jest dziurawa - sika mi w czasie jazdy i zbiera się od wewnętrznej strony zderzaka) ale właściciel pojechał z usterką do ASO /ryzyko że przegrzał motorek istnieje/
- ubytek płynu (ostatnio lane było PETRYGO Q) uzupełniłem wodą destylowaną w ilości ok.1 ltr)
- przedmuch od korka wlewu oleju jest wyraźny i dosyć mocny, od bagnetu bardzo mało wyczuwalny (słabe uszczelnienia gniazd zaworów/wypalenia ?)
- przebieg (udokumentowany w ASO i innych serwisach) to 84kkm
- paski napędowe klimy, altka i rozrządu nie były od nowości ruszane (6lat minęło więc zamierzam na dniach wymienić)
- po rozpędzeniu na niskim biegu, wysprzęgleniu i puszczeniu gazu wolne obroty trzykrotnie wznoszą się do ok.2000 po czym wracają do ok.1000
- osłuch 'na ucho' od góry umiejscawia stuki w rejonie okolic sprzęgła
- osłuch od dołu daje zupełnie inne położenie - rejon pasków i altka
- osłuch za pomocą stetoskopu nie wykazuje na 100% położenia stuku choć wydaje się że 2 miejsca są szczególnie głośne tj.
- plastikowa obudowa paska rozrządu
- rura wypływu wody z pompy wodnej (odnoga idąca do kabiny do nagrzewnicy)
(dotykanie stetoskopem głowicy i bloku nie daje tak silnego i donośnego dźwięku jak w/w punkty)
- sprawdziłem czy odgłos nie wiąże się z jakimś luźnym elementem osłon / obudów (nie udało się nic znaleźć)

Historia: Kupiłem go tydzień temu ale niestety przy zakupie choć te stuki występowały to mylnie powiązałem je ze sprężarką klimy (po wyłączeniu klimy wzrosły nieznacznie obroty i stuki były niesłyszalne)

Przepraszam za obszerny opis ale nie dało się tego mocno okroić bez utraty potencjalnie ważnych detali.

Z góry dziękuję za wszelkie uwagi i sugestie.

Pozdrawiam
Rafał

F I A T
IDEA 1.4 16V 2005
Seicento 900 1999
Punto 1.1 55S 1995 /na zbyciu, stan niezły :-)/

HISTORYCZNIE: 2x 126 '93 i '97 oraz REGATA 100S '83 do kolekji :-)

Ps. IDEA 1.4 16V to kieszonkowa rakieta. Redukcja w dół i obroty 3.5 - 5.5tys, odchodzi w sposób niedościgniony :-)

[ Dodano: 30 Wrz 2011 12:04 ]
Pewien mechanik zasugerował mi że to może być pompa oleju.

Czy ktoś spotkał się z takim zjawiskiem ?

Z góry dzięki za info.

Pozdrawiam
Rafał


Góra
 Profil  
 

 
 Post #508732 Wysłany: 02 Paź 2011, 12:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: sosnowiec
Rejestracja: 19 Cze 2011,
Posty: 175
Pomógł: 1
o kurde. nieciekawie

Jaki olej wlany??
pasek 6 lat nie wymieniany???!!! wymieniaj wraz z pompa wody! może się wyciągnął i walą zawory (w najgorszym przypadku.

zmien płyn chłodzący na jakiś lepszy bo może załatwił ci pompe wody

wymień najpierw rozrząd i zobaczymy.

lej olej tylko syntetyk!!

[ Dodano: 02 Paź 2011 12:00 ]
edit:

jeszcze coś takiego znalazłem w sieci

Postanowiłem podzielić się z Wami jakim sposobem uciszyłem szklanki w moim samochodzie, czyli wredne klepanie, dźwięk diesla, takie charakterystyczne tyk tyk tyk tyk tyk , które słyszałem na wysokości kolektora wydechowego, głownie przy prawym kole bądź z kanału

Więc tak, gdy kupiłem auto na liczniku miało 157 tyś km, chodził idealnie, nie wiedziałem czym był zalany silnik wiec wlałem Mobila 10W40, po około 2 miesiącach zaczął lekko klepać, po pewnym czasie klapał praktycznie cały czas i coraz głośniej, głównie na ciepłym silniku. Po 10 tyś km ( na liczniku 167 tys km) zmieniłem olej, jednak tyk tyk tyk tyk tyk nie zniknęło. Dokładnie 2 dni temu przy przebiegu 173 tyś wściekłem się i postanowiłem zaryzykować, zaopatrzyłem się w:

- środek do płukania silnika Liqui Molly; 1szt
- olej Elf Excelium LDX 5W40; 2 bańki po 4 litry
- filtr oleju Man

Zrobiłem więc trasę 120 km, od razu po tym wjechałem na kanał, sprawdziłem w jakim stanie jest olej, z bagnetu puściłem kilka kropel na chusteczkę, miał barwę coś jak słaba herbata. Wlałem środek do płukania silnika, odczekałem 10 minut na biegu jałowym. Środek ten zrobił z oleju wodę, która nabrała kolor ciemno brązowy, bałem się fest Zalałem nowy olej, przejechałem kilkanaście kilometrów i....silnik zaczął pracować o wiele ciszej, dźwięk diesla zmniejszył się o wiele. Do dziś przejechałem tak około 150 km, i efekt ten się pogłębiał, silnik coraz ciszej chodził, zaworów nie słychać było prawie wcale. Jednak to jeszcze nie koniec, zaopatrzyłem się dzisiaj w Ceramizera, osobny do silnika i do skrzyni biegów, firmy bodajże Auto Repair czy coś takiego, nie mylić z Moto-Doktorem bo to zupełnie co innego, wstrzyknąłem dawkę do silnika i do skrzyni, takie małe strzykaweczki po 4 mililitry. Przejechałem 50 km i nie mogłem w to uwierzyć, silnik zaczął pracować jeszcze ciszej, delikatniej , tak jak by bardziej miękko, a tyk tyk tyk tyk zniknęło całkowicie, słychać tylko jak pracują wtryski . Co do skrzyni to zauważyłem, że biegi wchodzą z mniejszym oporem, gładko. Według producenta proces tej dziwnej ceramizeracji trwa 1500km, czyli to dopiero początek, nie wiem czy może być jeszcze lepiej.

Więc w skrócie: zmieniłem olej z Mobila 10W40 na Elf Excelium LDX 5W40, przepłukałem silnik środkiem Liqui Molly i użyłem dziwnego Ceramizera. Podkreślam, że na Mobilu silnik nie brał praktycznie wcale oleju, po 9 tys km dolałem 3 setki, wycieków brak, a cykanie, klepanie czy jak to nazwać nie było aż tak fest głośne jak nieraz oglądałem na filmikach czy słyszałem u kogoś na ulicy, jednak siedząc w aucie przy otwartej szybie pasażera było to słyszalne.

Pozdrawiam i mam nadzieję że komuś się przyda

_________________
ASO ASO ASO ASO ASO


Góra
 Profil  
 
 
 Post #523251 Wysłany: 23 Lis 2011, 09:34; 
 Temat postu: Re: Stukanie (głuche) w silniku 1.4 16V 95KM [rozwiązanie]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2559
Pomógł: 12
darcyn, chyba rozwiazwiązałeś mój problem.
Kupiłem wóz w maju był na Mobil 5W-50, sporo latalem, silnik był cichutki. Od ponad miesiąca czuje sie jakbym miał diesla. Właśnie słyszę takie "tyk tyk tyk". Byłem u mechanika sprawdzał mówił, że wszystko mechanicznie jest dobrze, przebieg 37 500km do rozrządu itp to jeszcze sporo więc to coś innego.
Jak czytałem Twój post widziałem swoją sytuację lecz na innym oleju.
Dobra spróbuje w ten sposób inny olej itp. A powiedz co to jest ten ceramizer?
Ktoś na forum proponował mi olej Lotos zamiast tego Mobila ale jak tu sprawdzony jest ten przypadek z olejem Elf to wezme go.
Mam nadzieję, że to pomoże

_________________
Zacząłem od...
Fiat Bravo I limited

Następnie był...
Fiat Grande Punto Active
Fiat Grande Punto Sport
Abarth Grande Punto

Obecnie jest...
Abarth Punto Evo
1.4 16v 207KM 327Nm !

:twisted:... :twisted:... :twisted:... :twisted:...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #523847 Wysłany: 25 Lis 2011, 03:01; 
 Temat postu: Re: Stukanie (głuche) w silniku 1.4 16V 95KM [rozwiązanie]
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 03 Sie 2011,
Posty: 8
Hmm, ja się boję takich preparatów w rodzaju Ceramizer itp. Poczytajcie co dr.google mówi o takich wynalazkach ('ceramizer opinie'). Gdzieś znalazłem że to trwale upośledza motorek (zwłaszcza nowy). Do takiego z 200kkm nalotu to prędzej. Ale nówkę to bym się bał...

BTW, określenie 'jakbym miał diesla' doskonale oddaje odgłos mojego 1.4 16V

Na wolnych w lecie jak go słuchałem to tak jakbym kanciaka-mondeo 2001 TdCi słyszał.

klepanie jak w dieslu...

ps. Ja obstawiałem pompę oleju ale może to i szklanki układu hydraulicznych popychaczy... Nie pasuje mi tylko że zmiana oleju na Full - synth miałaby poprawić tłumienie stuków na ciepłym. Prędzej znaczenie ma ten Ceramizer (polecają go do mocno wydudnionych maszyn) :-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #523856 Wysłany: 25 Lis 2011, 08:46; 
 Temat postu: Re: Stukanie (głuche) w silniku 1.4 16V 95KM [rozwiązanie]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2559
Pomógł: 12
Z tego co czytałem wynika, że obojętnie jaki przebieg. Stosowanie go poprawia pracę silnika i z tego co piszą wynika, że dzięki takiemu preparatowi silnik ciszej pracuje co w tym przypadku byłoby rozwiązaniem problemu.
Sam nie wiem co zrobić, nie sądzę by u mnie po 30 paru tys byly do wymiany mechaniczne elementy ale wszystko może być możliwe.

Jakoś nigdy nie byłem za takimi wynalazkami ale jeśli to pomoże to jak najbardziej spróbuje.
Jeszcze zapytam mechanika co o tym sądzi.

_________________
Zacząłem od...
Fiat Bravo I limited

Następnie był...
Fiat Grande Punto Active
Fiat Grande Punto Sport
Abarth Grande Punto

Obecnie jest...
Abarth Punto Evo
1.4 16v 207KM 327Nm !

:twisted:... :twisted:... :twisted:... :twisted:...


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO