You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #362636 Wysłany: 07 Maj 2010, 00:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Dębe Wielkie
Rejestracja: 16 Wrz 2009,
Posty: 23
Witam.
Mam pytanie odnośnie samodzielnej wymiany płynu hamulcowego. Ze zbiorniczka korzysta również układ sprzęgła, jak więc najlepiej spuścić płyn z układu? Na innym forum, dotyczącym espace zalecano przepuścić przez układ ze 2 butelki denaturatu, podobno świetnie czyści układ hamulcowy. Co o tym sądzicie? I jak to jest z pompą ABS, da radę dobrze ją odpowietrzyć metodą "nożną"?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #362638 Wysłany: 07 Maj 2010, 01:06; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
bierzesz uchylasz odpowietrznik na siłowniku na skrzyni zakładasz wężyk kto inny naciska sprzęgło i trzyma, ty zakręcasz a on ręką pedał podnosi i tak w koło aż zacznie lecieć świeży płyn :>

[ Dodano: 07 Maj 2010 01:06 ]
spiochu napisał(a):
dotyczącym espace zalecano przepuścić przez układ ze 2 butelki denaturatu

:lol: :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #362643 Wysłany: 07 Maj 2010, 01:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Dębe Wielkie
Rejestracja: 16 Wrz 2009,
Posty: 23
No i widzisz, Twój szczerbaty uśmiech mnie sprowokował do poszukania odpowiedzi na necie. :> Płukanie denaturatem jest polecane ze względu na dobre właściwości penetrujące. Wypłukuje zalegającą wodę i syf czyszcząc tym samym układ. A że kropkowi zbliża się już 10 latek to mu takie płukanko zafunduję, a co 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #365245 Wysłany: 15 Maj 2010, 21:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
spiochu napisał(a):
takie płukanko zafunduję, a co


Rozpuszczając wszelkie uszczelnienia, a co. 8) :E

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #365259 Wysłany: 15 Maj 2010, 22:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: GDAŃSK
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 84
:shock: a ja nigdy nie wymieniłem w żadnym aucie bo nie wiedziałem że sie wymienia :shock: a jeżeli chodzi o mój styl jazdy to hamulce w każdym moim wozie dostają niezły wycisk. :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #365263 Wysłany: 15 Maj 2010, 22:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Na upartego wody byś do nalał i tez by było; jak płyn hamulcowy jest w miarę gęsty i gęstość ta mieści się w odpowiednich wartościach to nie ma sensu.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #365274 Wysłany: 15 Maj 2010, 22:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
spiochu napisał(a):
Płukanie denaturatem jest polecane ze względu na dobre właściwości penetrujące. Wypłukuje zalegającą wodę i syf czyszcząc tym samym układ

Układ hamulcowy jest układem zamkniętym więc nie wiem skąd mają być tam paprochy, z czego wiem przepłukuje się płynem hamulcowym, zresztą wymienia się go temu że z czasem zawiera więcej wody w sobie i traci skuteczność hamowania, więc płukanie denaturatem jak dla mnie zbędnym zabiegiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #365449 Wysłany: 16 Maj 2010, 17:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Dębe Wielkie
Rejestracja: 16 Wrz 2009,
Posty: 23
buladag napisał(a):
spiochu napisał(a):
takie płukanko zafunduję, a co


Rozpuszczając wszelkie uszczelnienia, a co. 8) :E

Znaczy o jakich uszczelnieniach piszesz? Przewody metalowe mi rozpuści czy może gumę? Przecież to nie kwas... Już bardziej szkodliwy jest sam płyn bo przecież lakier może zniszczyć...

wojtass18 napisał(a):
Układ hamulcowy jest układem zamkniętym więc nie wiem skąd mają być tam paprochy, z czego wiem przepłukuje się płynem hamulcowym, zresztą wymienia się go temu że z czasem zawiera więcej wody w sobie i traci skuteczność hamowania, więc płukanie denaturatem jak dla mnie zbędnym zabiegiem

Tak troszkę sam sobie zaprzeczasz. Skro to jest układ zamknięty to skąd tam się woda bierze? A jeżeli już dostaje się tam woda to nie uwierzę, że czyste H2O bo o takie to ciężko w naturze. Czyli jakiś syf się tam może dostać, prawda?

Słuchajcie, nie upieram się przy płukaniu denaturatem, płynu ciągle nie wymieniłem bo czasu brak, więc kwestja jest otwarta. Szczególnie biorąc pod uwagę pracochłonnośc procedury ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #365476 Wysłany: 16 Maj 2010, 19:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
woda zawsze się dostanie wynika to z wielu czynników, nie zaprzeczam sobie, napisałem układ zamknięty a nie hermetyczny a to różnica.
Wątpię aby były tam paprochy chyba że przy jakiś naprawach wlewasz ponownie ten sam płyn.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #365702 Wysłany: 17 Maj 2010, 14:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Dębe Wielkie
Rejestracja: 16 Wrz 2009,
Posty: 23
No dobrze, ale jeszcze raz powtarzam - to nie jest czysta woda, zawsze będzie miała jakieś zanieczyszczenia, które mogą wytrącać się i osadzać w układzie. Dlatego zresztą stary płyn nigdy nie jest tak czysty jak świerzy. I nikt tu nie mówi o paprochach bo te faktycznie nie mają szans dostać się do układu :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #365746 Wysłany: 17 Maj 2010, 16:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: GDAŃSK
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 84
wojtass18 napisał(a):
woda zawsze się dostanie wynika to z wielu czynników, nie zaprzeczam sobie, napisałem układ zamknięty a nie hermetyczny a to różnica.

drobiny wody w płynie hamulcowym wytrącają sie m.in z powietrza które również jest w zbiorniczku płynu, a które się skrapla się na jego ściankach w wyniku zmian temperatur otoczenia :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #373860 Wysłany: 14 Cze 2010, 10:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Metoda ze spuszczaniem płynu i napełnianiem ukłądu od nowa mnie rozbroiła :E
W lipcu - sierpniu otrzymacie ode mnie mały manualik 8)

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379885 Wysłany: 11 Lip 2010, 18:55; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
mariuz napisał(a):
Metoda ze spuszczaniem płynu i napełnianiem ukłądu od nowa mnie rozbroiła :E
W lipcu - sierpniu otrzymacie ode mnie mały manualik 8)


To ja czekam na tego manuala, bo też muszę wymienić. 113 000km i chyba jeszcze nie wymieniany, przynajmniej nie za mojej kadencji :shock:

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379938 Wysłany: 11 Lip 2010, 20:42; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
kup od razu nowe cylinderki szczęk bo upierniczysz odpowietrzniki ;) Oraz ciagnie to za sobą wymiane sztywnych przewodów na belce - ukręcisz go przy odkręcaniu od cylinderka ;]

A sama wymiana jest prosta :P

odkręcasz jakikolwiek odpowietrznik węzyk i do butelki pompujesz az w zbiorniczku będzie poniżej minimum ale tuż nad pompą.... nalewasz swieżego (najlepiej w innym kolorze żeby był :P), pompujesz aż zacznie lecieć ten nowy.... to samo z każdym kołem.

Na koniec 2 osoby 1 naciska, a druga tuż przed tym jak przestanie lecieć - trzeba wyczuc ten moment zakręca i tak z 5x przy każdym kole zaczynajac od najbardziej oddalonego od pompy hamulcowej. Jeśli lecą bąbelki to powtarzać aż przestaną lecieć... Na taką zabawa trzeba z 0,7-0,8l płynu przeznaczyć.

[ Dodano: 11 Lip 2010 20:42 ]
No i oblukać trzeba elastyczne w jakim stanie są umyć i popatrzeć powyginać czy popękane nie są... Jak sa to wymiana ale znowu sztywny ukręcisz :E :E :E
Cały myk tu polega na tym, żeby wyjąć z mocowania sztywny, trzymać go kluczem i kręcić elastycznym. Inaczej ukręcisz sztywny... bo ta nakrętka na końcu bedzie tak zapieczona do samego przewodu ze ojć. :E

Klucze: sztywne: 11 i 14;
elastyczne: 17 i 14.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 11 Lip 2010, 20:47, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #379941 Wysłany: 11 Lip 2010, 20:45; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
ipIV weź mnie nie strasz :E

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379944 Wysłany: 11 Lip 2010, 20:52; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
no jak zmieniałem belke to sprawdziłem :E Wszystkie połączenia sztywny-cylinderek ukręcone; ukręcony z drugiej strony do elastycznego ten z lewej - syf z koła leci a z prawej poszedł - bo jest schowany dalej od koła...

A odkręcanie przednich to już to widzę całkiem maras bedzie :E

[ Dodano: 11 Lip 2010 20:50 ]
ogólnie robota prosta ale uprzedzam na jakie niespodzianki trafisz :P

[ Dodano: 11 Lip 2010 20:52 ]
no i przewody elastyczne.... nie no-name itp ale albo oryginały (drogie :E ) albo markowe.... pirelli, goodyear itp. (tak samo drogie ale wiesz co masz bo za oryginał no hmmm nie wiadomo co tam zapakują :E )

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379947 Wysłany: 11 Lip 2010, 20:54; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
To teraz już nie wiem czy się sam za to brać, bo jak coś nie wyjdzie to samochód stoi. No nic będzie trzeba wziąć parę dni wolnego lub w weekend to ogarnąć, no i zrobić listę zakupów w razie czego.

[ Dodano: 11 Lip 2010 20:54 ]
Będę musiał te odpowietrzniki oblukać może puszczą, najwyżej poukręcam :roll:

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379950 Wysłany: 11 Lip 2010, 20:58; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
(oczyścić 10x, 10x wd, 10x nafta)x10

to może puszczą :)

[ Dodano: 11 Lip 2010 20:56 ]
samo odkręcenie to nie problem ale popuścisz.... - na gwincie pójdzie bez problemu ale...... :E co dalej :> ta nakrętka która swobodnie na sztywnym powinna sie obracać jest przypieczona do niego no i kręć tym.... :/ Albo inaczej odkręcic cylinderek i nim kręcić - to jest myśl :!: :D

[ Dodano: 11 Lip 2010 20:58 ]
http://fiatpunto.com.pl/topic16034.html dużo fotek poglądowych :P

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379952 Wysłany: 11 Lip 2010, 21:00; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
ipIV ale jeśli odpowietrzniki puszczą to nie będę musiał odkręcać przewodów i wymieniać cylinderków?

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379953 Wysłany: 11 Lip 2010, 21:03; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
ipIV napisał(a):
Albo inaczej odkręcic cylinderek i nim kręcić - to jest myśl

albo chyba nie :E bo trzeba piastę zdjąć :/ lepiej przewody imo kupić.

[ Dodano: 11 Lip 2010 21:01 ]
marcin186 napisał(a):
ipIV ale jeśli odpowietrzniki puszczą to nie będę musiał odkręcać przewodów i wymieniać cylinderków?

nie :P

[ Dodano: 11 Lip 2010 21:03 ]
http://fiatpunto.com.pl/post154091.html#154091
Masz co ja miałem jak spróbowałem :P na dole posta :P

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379954 Wysłany: 11 Lip 2010, 21:04; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
ipIV napisał(a):
[ Dodano: 11 Lip 2010 21:01 ]
marcin186 napisał(a):
ipIV ale jeśli odpowietrzniki puszczą to nie będę musiał odkręcać przewodów i wymieniać cylinderków?

nie :P


To już lepiej, ale i tak będę przygotowany na komplikację :wink: dzięki.

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379955 Wysłany: 11 Lip 2010, 21:06; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
i nie przejmuj sie zaciekami z odpowietrzników bo to normalne w gwincie i w samym odpowietrzniku zostaje płyn przecież ;) I wcale nie trzema mocno ich dokręcać :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379957 Wysłany: 11 Lip 2010, 21:09; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
Od jutra zaczynam wylewać litry WD lub innych specyfików na odpowietrzniki. Mam tydzień wolnego więc co dzień mogę psikać bo mam czas.

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379958 Wysłany: 11 Lip 2010, 21:10; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
szmata nasączona naftą na koniec na to na noc :P

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #388631 Wysłany: 17 Sie 2010, 19:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów
Rejestracja: 11 Lip 2007,
Posty: 210
Pomógł: 1
Ja też mam zamiar w przyszłą sobotę wziąć się za wymianę płynu. Tak sobie myślę, że przy okazji wyczyszczę i przesmaruje zaciski hamulcowe. Wiem, że należy wyczyścić i lekko przesmarować gniazda klocków, ale nie wiem, co jeszcze. Może ktoś podpowie?

_________________
PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO