|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:10
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
spiochu |
#362636 Wysłany:
07 Maj 2010, 00:58; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Dębe Wielkie Rejestracja: 16 Wrz 2009, Posty: 23
|
Witam.
Mam pytanie odnośnie samodzielnej wymiany płynu hamulcowego. Ze zbiorniczka korzysta również układ sprzęgła, jak więc najlepiej spuścić płyn z układu? Na innym forum, dotyczącym espace zalecano przepuścić przez układ ze 2 butelki denaturatu, podobno świetnie czyści układ hamulcowy. Co o tym sądzicie? I jak to jest z pompą ABS, da radę dobrze ją odpowietrzyć metodą "nożną"?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#362638 Wysłany:
07 Maj 2010, 01:06; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
bierzesz uchylasz odpowietrznik na siłowniku na skrzyni zakładasz wężyk kto inny naciska sprzęgło i trzyma, ty zakręcasz a on ręką pedał podnosi i tak w koło aż zacznie lecieć świeży płyn [ Dodano: 07 Maj 2010 01:06 ]spiochu napisał(a): dotyczącym espace zalecano przepuścić przez układ ze 2 butelki denaturatu

_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
spiochu |
#362643 Wysłany:
07 Maj 2010, 01:43; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Dębe Wielkie Rejestracja: 16 Wrz 2009, Posty: 23
|
No i widzisz, Twój szczerbaty uśmiech mnie sprowokował do poszukania odpowiedzi na necie.  Płukanie denaturatem jest polecane ze względu na dobre właściwości penetrujące. Wypłukuje zalegającą wodę i syf czyszcząc tym samym układ. A że kropkowi zbliża się już 10 latek to mu takie płukanko zafunduję, a co 
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#365245 Wysłany:
15 Maj 2010, 21:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
spiochu napisał(a): takie płukanko zafunduję, a co
Rozpuszczając wszelkie uszczelnienia, a co. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
0125gd |
#365259 Wysłany:
15 Maj 2010, 22:14; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: GDAŃSK Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 84
|
 a ja nigdy nie wymieniłem w żadnym aucie bo nie wiedziałem że sie wymienia  a jeżeli chodzi o mój styl jazdy to hamulce w każdym moim wozie dostają niezły wycisk. 
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#365263 Wysłany:
15 Maj 2010, 22:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Na upartego wody byś do nalał i tez by było; jak płyn hamulcowy jest w miarę gęsty i gęstość ta mieści się w odpowiednich wartościach to nie ma sensu.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#365274 Wysłany:
15 Maj 2010, 22:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
spiochu napisał(a): Płukanie denaturatem jest polecane ze względu na dobre właściwości penetrujące. Wypłukuje zalegającą wodę i syf czyszcząc tym samym układ
Układ hamulcowy jest układem zamkniętym więc nie wiem skąd mają być tam paprochy, z czego wiem przepłukuje się płynem hamulcowym, zresztą wymienia się go temu że z czasem zawiera więcej wody w sobie i traci skuteczność hamowania, więc płukanie denaturatem jak dla mnie zbędnym zabiegiem
|
|
Góra |
|
 |
spiochu |
#365449 Wysłany:
16 Maj 2010, 17:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Dębe Wielkie Rejestracja: 16 Wrz 2009, Posty: 23
|
buladag napisał(a): spiochu napisał(a): takie płukanko zafunduję, a co Rozpuszczając wszelkie uszczelnienia, a co.  Znaczy o jakich uszczelnieniach piszesz? Przewody metalowe mi rozpuści czy może gumę? Przecież to nie kwas... Już bardziej szkodliwy jest sam płyn bo przecież lakier może zniszczyć... wojtass18 napisał(a): Układ hamulcowy jest układem zamkniętym więc nie wiem skąd mają być tam paprochy, z czego wiem przepłukuje się płynem hamulcowym, zresztą wymienia się go temu że z czasem zawiera więcej wody w sobie i traci skuteczność hamowania, więc płukanie denaturatem jak dla mnie zbędnym zabiegiem
Tak troszkę sam sobie zaprzeczasz. Skro to jest układ zamknięty to skąd tam się woda bierze? A jeżeli już dostaje się tam woda to nie uwierzę, że czyste H2O bo o takie to ciężko w naturze. Czyli jakiś syf się tam może dostać, prawda?
Słuchajcie, nie upieram się przy płukaniu denaturatem, płynu ciągle nie wymieniłem bo czasu brak, więc kwestja jest otwarta. Szczególnie biorąc pod uwagę pracochłonnośc procedury 
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#365476 Wysłany:
16 Maj 2010, 19:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
woda zawsze się dostanie wynika to z wielu czynników, nie zaprzeczam sobie, napisałem układ zamknięty a nie hermetyczny a to różnica.
Wątpię aby były tam paprochy chyba że przy jakiś naprawach wlewasz ponownie ten sam płyn.
|
|
Góra |
|
 |
spiochu |
#365702 Wysłany:
17 Maj 2010, 14:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Dębe Wielkie Rejestracja: 16 Wrz 2009, Posty: 23
|
No dobrze, ale jeszcze raz powtarzam - to nie jest czysta woda, zawsze będzie miała jakieś zanieczyszczenia, które mogą wytrącać się i osadzać w układzie. Dlatego zresztą stary płyn nigdy nie jest tak czysty jak świerzy. I nikt tu nie mówi o paprochach bo te faktycznie nie mają szans dostać się do układu 
|
|
Góra |
|
 |
0125gd |
#365746 Wysłany:
17 Maj 2010, 16:53; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: GDAŃSK Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 84
|
wojtass18 napisał(a): woda zawsze się dostanie wynika to z wielu czynników, nie zaprzeczam sobie, napisałem układ zamknięty a nie hermetyczny a to różnica.
drobiny wody w płynie hamulcowym wytrącają sie m.in z powietrza które również jest w zbiorniczku płynu, a które się skrapla się na jego ściankach w wyniku zmian temperatur otoczenia 
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#373860 Wysłany:
14 Cze 2010, 10:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#379885 Wysłany:
11 Lip 2010, 18:55; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#379938 Wysłany:
11 Lip 2010, 20:42; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
kup od razu nowe cylinderki szczęk bo upierniczysz odpowietrzniki  Oraz ciagnie to za sobą wymiane sztywnych przewodów na belce - ukręcisz go przy odkręcaniu od cylinderka
A sama wymiana jest prosta
odkręcasz jakikolwiek odpowietrznik węzyk i do butelki pompujesz az w zbiorniczku będzie poniżej minimum ale tuż nad pompą.... nalewasz swieżego (najlepiej w innym kolorze żeby był  ), pompujesz aż zacznie lecieć ten nowy.... to samo z każdym kołem.
Na koniec 2 osoby 1 naciska, a druga tuż przed tym jak przestanie lecieć - trzeba wyczuc ten moment zakręca i tak z 5x przy każdym kole zaczynajac od najbardziej oddalonego od pompy hamulcowej. Jeśli lecą bąbelki to powtarzać aż przestaną lecieć... Na taką zabawa trzeba z 0,7-0,8l płynu przeznaczyć.
[ Dodano: 11 Lip 2010 20:42 ]
No i oblukać trzeba elastyczne w jakim stanie są umyć i popatrzeć powyginać czy popękane nie są... Jak sa to wymiana ale znowu sztywny ukręcisz
Cały myk tu polega na tym, żeby wyjąć z mocowania sztywny, trzymać go kluczem i kręcić elastycznym. Inaczej ukręcisz sztywny... bo ta nakrętka na końcu bedzie tak zapieczona do samego przewodu ze ojć.
Klucze: sztywne: 11 i 14;
elastyczne: 17 i 14.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 11 Lip 2010, 20:47, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#379941 Wysłany:
11 Lip 2010, 20:45; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#379944 Wysłany:
11 Lip 2010, 20:52; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
no jak zmieniałem belke to sprawdziłem  Wszystkie połączenia sztywny-cylinderek ukręcone; ukręcony z drugiej strony do elastycznego ten z lewej - syf z koła leci a z prawej poszedł - bo jest schowany dalej od koła...
A odkręcanie przednich to już to widzę całkiem maras bedzie
[ Dodano: 11 Lip 2010 20:50 ]
ogólnie robota prosta ale uprzedzam na jakie niespodzianki trafisz
[ Dodano: 11 Lip 2010 20:52 ]
no i przewody elastyczne.... nie no-name itp ale albo oryginały (drogie  ) albo markowe.... pirelli, goodyear itp. (tak samo drogie ale wiesz co masz bo za oryginał no hmmm nie wiadomo co tam zapakują  )
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#379947 Wysłany:
11 Lip 2010, 20:54; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#379950 Wysłany:
11 Lip 2010, 20:58; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
(oczyścić 10x, 10x wd, 10x nafta)x10
to może puszczą [ Dodano: 11 Lip 2010 20:56 ]samo odkręcenie to nie problem ale popuścisz.... - na gwincie pójdzie bez problemu ale......  co dalej  ta nakrętka która swobodnie na sztywnym powinna sie obracać jest przypieczona do niego no i kręć tym....  Albo inaczej odkręcic cylinderek i nim kręcić - to jest myśl [ Dodano: 11 Lip 2010 20:58 ]http://fiatpunto.com.pl/topic16034.html dużo fotek poglądowych 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#379952 Wysłany:
11 Lip 2010, 21:00; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#379953 Wysłany:
11 Lip 2010, 21:03; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
ipIV napisał(a): Albo inaczej odkręcic cylinderek i nim kręcić - to jest myśl albo chyba nie  bo trzeba piastę zdjąć  lepiej przewody imo kupić. [ Dodano: 11 Lip 2010 21:01 ]marcin186 napisał(a): ipIV ale jeśli odpowietrzniki puszczą to nie będę musiał odkręcać przewodów i wymieniać cylinderków?
nie [ Dodano: 11 Lip 2010 21:03 ]http://fiatpunto.com.pl/post154091.html#154091
Masz co ja miałem jak spróbowałem  na dole posta 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#379954 Wysłany:
11 Lip 2010, 21:04; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#379955 Wysłany:
11 Lip 2010, 21:06; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
i nie przejmuj sie zaciekami z odpowietrzników bo to normalne w gwincie i w samym odpowietrzniku zostaje płyn przecież  I wcale nie trzema mocno ich dokręcać 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#379957 Wysłany:
11 Lip 2010, 21:09; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#379958 Wysłany:
11 Lip 2010, 21:10; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
szmata nasączona naftą na koniec na to na noc 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
jak |
#388631 Wysłany:
17 Sie 2010, 19:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 210 Pomógł: 1
|
Ja też mam zamiar w przyszłą sobotę wziąć się za wymianę płynu. Tak sobie myślę, że przy okazji wyczyszczę i przesmaruje zaciski hamulcowe. Wiem, że należy wyczyścić i lekko przesmarować gniazda klocków, ale nie wiem, co jeszcze. Może ktoś podpowie?
_________________ PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|