|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 08:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
oko21 |
#550165 Wysłany:
18 Lut 2012, 21:37; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
Obejrzyj filmy Michała w piątym poście tego tematu
|
|
Góra |
|
|
|
|
marcin186 |
#552448 Wysłany:
25 Lut 2012, 17:26; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
|
Sonar |
#552449 Wysłany:
25 Lut 2012, 17:27; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Magik liczników |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 17 Gru 2011, Posty: 324 Pomógł: 3
|
marcin186, Bez kanału?
|
|
Góra |
|
|
marcin186 |
#552451 Wysłany:
25 Lut 2012, 17:29; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
|
Sonar |
#552452 Wysłany:
25 Lut 2012, 17:30; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Magik liczników |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 17 Gru 2011, Posty: 324 Pomógł: 3
|
To samo miałem, tylko że na dworze i w błocie Ale pierwsze łitititit było podniecające
|
|
Góra |
|
|
marcin186 |
#552453 Wysłany:
25 Lut 2012, 17:32; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#553248 Wysłany:
27 Lut 2012, 22:07; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Sonar, dzięki chłopie, nie mogłem jakoś ując w słowa dźwięku tego rozrusznika łitititititi ....
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
raiden_13 |
#563278 Wysłany:
25 Mar 2012, 12:26; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: raiden_13
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 27 Lip 2011, Posty: 97
|
A orientujecie się czy podejdzie ten z GP do wersji 1.2 16V ze skrzynia CVT?? Zamiast reanimować obecny (bendix) wolałbym przełożyć od GP, zwłaszcza, że wasze opisy i filmiki świadczą o jego skuteczniejszym działaniu.
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V ELX CVT '00
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#563356 Wysłany:
25 Mar 2012, 14:49; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
powinien podejść na 98% Czy fiat z powodu skrzyni biegów zmieniłby w dużym stopniu rozrusznik? Skoro nawet nie chciało mu sie tego robić w P Evo
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
raiden_13 |
#563643 Wysłany:
26 Mar 2012, 11:03; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: raiden_13
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 27 Lip 2011, Posty: 97
|
ipIV napisał(a): Czy fiat z powodu skrzyni biegów zmieniłby w dużym stopniu rozrusznik? Skoro nawet nie chciało mu sie tego robić w P Evo Tego wlasnie nie wiem, ale wg mojego VIN w ePER'rze pasuja rozruszniki o numerach 46548654, 46774417. Troche gubie sie juz w tej numerologii bo spotkalem kilka pozycji w necie, gdzie podaja, ze dany rozrusznik moze byc stosowany zamiennie dla roznych wersji silnikowych aut (np. 8V, 16V itp). I teraz pytanie, czy to rzeczywiscie prawda i Fiat robi zamieszanie, czy sprzedajacy nie bardzo orientuja sie w temacie??
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V ELX CVT '00
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#563650 Wysłany:
26 Mar 2012, 11:53; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
W ePER'ze masz numer części, która była stosowana w tym samochodzie, a nie która również pasuje
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#563673 Wysłany:
26 Mar 2012, 13:14; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3629 Pomógł: 31
|
raiden_13 napisał(a): A orientujecie się czy podejdzie ten z GP do wersji 1.2 16V ze skrzynia CVT?? Do silnika 1,2 16V na pewno pasuje bo mam i śmiga cały czas, a jak to wygląda w połączeniu ze skrzynią CVT to już nie wiem. Najlepiej wyjąć stary rozrusznik i pokazać fotki na forum z pewnością będzie wiadomo czy będzie pasował. Jeżeli masz coś takiego to rozrusznik z GP na bank będzie pasował. Wystarczy wejść pod samochód i ta nalepka z numerem rozrusznika powinna być widoczna.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
|
lioton |
#574067 Wysłany:
22 Kwi 2012, 20:25; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Na Allegro widzę 2 wersje, jedna 0,9kW i druga 1kW Od czego to zależało który kładli ( wszystkie od Grande 1.2 ) , no i który brać jakby co No i tak w ogóle opłaca się brać te z Allegro
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
|
oko21 |
#574104 Wysłany:
22 Kwi 2012, 21:12; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
lioton napisał(a): który brać jakby co W sumie obojętne. Obydwa dają radę. lioton napisał(a): No i tak w ogóle opłaca się brać te z Allegro Większość ludzi kupiła na Allegro. Ja też.
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#574135 Wysłany:
22 Kwi 2012, 21:41; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3629 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
|
lioton |
#574138 Wysłany:
22 Kwi 2012, 21:51; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Ok Czyli brać najtańszy jaki jest Powiem szczerze, że ten dźwięk tego od Grande z filmiku jest super ipIV napisał(a): Wirnik osiąga większe obroty (stąd ten dźwięk), z bendiksem jest sprzężony przekładnią planetarną a nie bezpośrednio wszystko na 1 wale. Same obroty bendixa wydają mi się nieco niższe, ale dzięki przekładni rozruch rozrusznika nie jest taki ciężki przy zastanym, zimnym silniku Czyli reasumując plusy takiej wymiany to : 1) dźwięk ( jak komuś zależy ) 2) Szybszy rozruch zimnego silnika ( tak ) i ... coś jeszcze , wytrzymałość ... Właśnie ten 2 punkt mnie ( poza dźwiękiem ) przekonuje, w sumie póki co mój kręci ok, ale właśnie jak troszkę postoi ( szczególnie w zimie ) , a stoi czasem i tydzień w bezruchu, to mimo naładowanego aku ma czasem lekki problem. No i swego czasu piszczał sobie niemiłosiernie choć póki co mu przeszło.
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#574148 Wysłany:
22 Kwi 2012, 22:11; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3629 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
|
lioton |
#574157 Wysłany:
22 Kwi 2012, 22:36; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
|
oko21 |
#574207 Wysłany:
23 Kwi 2012, 07:24; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
_marcin00_ napisał(a): Jedyny minus całej wymiany jest taki, że przy normalnych temperaturach trzeba trochę dłużej pokręcić w stosunku do oryginalnego rozrusznika (takie przynajmniej mam wrażenie po dłuższym czasie). Czy ja wiem? Mnie się wydaje, że normalnie kręci.
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#574211 Wysłany:
23 Kwi 2012, 07:37; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3629 Pomógł: 31
|
oko21 dlatego napisałem, że mam takie wrażenie. Czasami pali na tzw "dotyk", a czasami trzeba pokręcić chwilę, nie wiem co ma na to wpływ po prostu tak jest. Nie jest to jakieś kręcenie w nieskończoność tylko tak ~1s. Wydaje mi się, że rozrusznik z GP ma na wyjściu niższe obroty od oryginału z PII ze względu na wmontowaną przekładnię i dlatego dłużej trwa pełen obrót wału.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
|
oko21 |
#574213 Wysłany:
23 Kwi 2012, 07:47; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
_marcin00_ napisał(a): Wydaje mi się, że rozrusznik z GP ma na wyjściu niższe obroty od oryginału z PII ze względu na wmontowaną przekładnię i dlatego dłużej trwa pełen obrót wału.
Być może. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. 0,25s w jedną, czy druga stronę nie robi mi różnicy.
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#574217 Wysłany:
23 Kwi 2012, 07:58; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
_marcin00_ napisał(a): (takie przynajmniej mam wrażenie po dłuższym czasie). nie tylko ty ale mi to nie przeszkadza byle palił przy -30 [ Dodano: 23 Kwi 2012 07:58 ]_marcin00_ napisał(a): Wydaje mi się, że rozrusznik z GP ma na wyjściu niższe obroty od oryginału z PII ze względu na wmontowaną przekładnię i dlatego dłużej trwa pełen obrót wału. tez tak mi sie wydaje
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
lioton |
#574319 Wysłany:
23 Kwi 2012, 13:55; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#574321 Wysłany:
23 Kwi 2012, 14:06; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3629 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
|
lioton |
#574325 Wysłany:
23 Kwi 2012, 14:10; Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Nom oglądałem. No właśnie zastanawiam się nad wymianą, tak jak pisałem wcześniej mój krop w zasadzie więcej stoi niż jeździ i w zimie bywały problemy, jak aku był naładowany pół na pół. A z drugiej strony w sumie jakoś ciągnie jeszcze. A z trzeciej w sumie koszt do zaakceptowania I tak w sumie to nie wiem
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|