You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 01 Lis 2024, 02:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #658841 Wysłany: 10 Kwi 2013, 18:57; 
 Temat postu: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14391
Pomógł: 128
W grudniu miałem małą przygodę polegającą na uniknięciu kolizji, efektem czego lekko przyhaczyłem krawężnik (tak jakby łagodna zmiana pasa na krawężnik) prawym przednim kołem. Felga lekko się przytarła (tylko w jednym miejscu). Pojechałem na zbieżność i geometrię, i nic się nie zmieniło.
Miesiąc wcześniej miałem wymieniane przednie amortyzatory i prawy wahacz, po których również robiłem zbieżność. Końcówki drążków wymieniane rok temu (nie wyczuwa się na nich luzu). O ciśnieniu w oponach nie ma mowy (sprawdzane kilka razy).

Efekt jaki obserwuję przy przejeździe (z kierownicą idealnie na wprost) przez progi zwalniające to wychylenie się kierownicy o ok. 10* w prawo, 10* w lewo i powrót do 10* w prawo. Przy wjeździe na jakąkolwiek nierówność (np. dylatacja na wiadukcie) kierownica wychyla się tylko o 10* w prawo. Często przy ruszaniu spod świateł kierownica wychyla się również w prawo. Przy bardzo ostrym hamowaniu lekko w lewo.
Przed wymianą amortyzatorów nie było tego zjawiska. Po wymianie raz tylko się przejechałem, więc nie wiem czy wtedy już objaw występował. Po cmoknięciu krawężnika dopiero to zauważyłem.
Mechanik w ASO po obejrzeniu przedniego zawieszenia od spodu niczego nie zauważył.
Ostatnio przejechałem ok. 700km i wydaje mi się jakby po tej trasie (było kilka przejazdów przez bardzo wysokie progi zwalniające) efekt jakby lekko ustąpił. Wydaje mi się, że może amortyzator lekko się skrzywił i naprostował na progach zwalniających, ale to tylko takie moje gdybanie.

Ma ktoś jakieś pomysły, doświadczenia w tej materii? Niezbyt chcę jeździć od warsztatu do warsztatu i powrót z informacją, że wszystko ok.

Geometria jest taka sama jak przed zbliżeniem do krawężnika:

Kąt wyprzedzenia
L: 3*30'
P: 2*40'

Kąt pochylenia
L: -0*15'
P: -0*40'

Zbieżność przód
-0,0

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 

 
 Post #659034 Wysłany: 11 Kwi 2013, 00:03; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
A poduszki amortyzatorów dobrze założyli? w dobrą stronę oba? ;)

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659108 Wysłany: 11 Kwi 2013, 11:58; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14391
Pomógł: 128
Myślisz, że miałoby to znaczenie? Da się to jakoś stwierdzić bez rozkręcania?
Jak ktoś zaproponuje trafną diagnozę (bynajmniej nie chodzi mi o strzelanie "na pałę", to daję flaszkę :>).

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659124 Wysłany: 11 Kwi 2013, 12:44; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
W zasadzie da się ;p
Pierwsza opcja to daj koła na prosto, otwórz maskę i zobacz czy na kielichach są obie podkładki równo.
Druga opcja w kielichu są dwie dziury w jednej z nich powinno widać dzióbek który ma poduszka amora i ten dzióbek powinien być skierowany do kabiny auta, czyli otwór od str kabiny powinien być przytkany, a drugi na wylot prześwitać...
Ponoć ważne jest to ustawienie poduszek bo kierownica nie będzie sama wracać ;p
Załącznik:


Jak widać poduszka nie jest centralnie na środku tylko lekko przesunięta i muszą być tak samo

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659182 Wysłany: 11 Kwi 2013, 18:33; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14391
Pomógł: 128
fishbone20 napisał(a):
otwór od str kabiny powinien być przytkany

Niestety to nie wina źle zamontowanej poduszki. Przed chwilą wróciłem z garażu i otwory po stronie kabiny są zaślepione tą poduszką, więc jest ok.
Szukamy dalej :(

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659254 Wysłany: 11 Kwi 2013, 22:13; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
a podczas samej jazdy jest wszystko ok??
A nie ma jakiegoś luzu w maglownicy?
Trochę to dziwne, bo jeśli geometria jest ok, brak luzu w zawieszeniu to pozostał sam układ kierowniczy ;p
Zależy jeszcze jaką masz pewność, że podczas najazdu na próg dojeżdżasz równo dwoma kołami bo jak wpierw jedno dojedzie to kierownica ma prawo skręcić...

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659268 Wysłany: 11 Kwi 2013, 22:25; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14391
Pomógł: 128
fishbone20 napisał(a):
a podczas samej jazdy jest wszystko ok??

Podczas jazdy np. przejazd przez dylatacje powoduje skręt kierownicy o te 10* w prawo. Kostka brukowa również.
Ruszanie spod świateł - skręt kierownicy w prawo o 10*, gwałtowne hamowanie niemal po piskach - subtelny skręt w lewo.

fishbone20 napisał(a):
A nie ma jakiegoś luzu w maglownicy?

Jest subtelny na maglownicy lub na przekładni ślimakowej przy napędzie wspomagania. Jednak luz nie jest wyczuwalny, a lekko słyszalny na nierównościach przy jeździe na wprost lub przy szybkim i gwałtownym kręceniu kierownicą w lewo i w prawo. Luz taki mam od kilku lat ale podkreślam, że jest minimalny i na miano "luzu" nie zasługuje.

fishbone20 napisał(a):
Zależy jeszcze jaką masz pewność, że podczas najazdu na próg dojeżdżasz równo dwoma kołami bo jak wpierw jedno dojedzie to kierownica ma prawo skręcić...

Masz rację, ale nigdy nie skręca w lewo, zawsze w prawo. Zauważyłem też, iż skręt następuje podczas najazdu na nierówność prawym kołem. Np. wjeżdżam w dziurę lewym kołem i kierownica jest dalej prosto. Wjeżdżam prawym i ona skręca.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659284 Wysłany: 11 Kwi 2013, 22:37; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
I to jest dziwne bo bardziej by to wskazywało na maglownice...
Hamowanie też może ściągać, jeśli któryś z zacisków ma inną siłę hamowania
Z ruszaniem podobnie bo któreś z kół pierwsze przenosi siłę ciągu ;p zależy od przyczepności podłoża...
Ciężko tu coś jednoznacznie wytypować ;p jak nie zapomnę jutro to sprawdzę jak to u mnie wygląda ;p

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659297 Wysłany: 11 Kwi 2013, 22:48; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14391
Pomógł: 128
fishbone20 napisał(a):
I to jest dziwne bo bardziej by to wskazywało na maglownice...

Tylko wtedy by było słychać podczas szybkich i gwałtownych ruchów ewidentne stuki z magla, a tego nie ma.

fishbone20 napisał(a):
Hamowanie też może ściągać, jeśli któryś z zacisków ma inną siłę hamowania

Tylko, że to się pojawiło równo ze skręcaniem w prawo. Co jakiś czas sprawdzałem czy wszystko z samochodem ok. Tylko właśnie między wymianą amortyzatorów i wahacza, a pocałowaniem krawężnika nie :/

fishbone20 napisał(a):
Z ruszaniem podobnie bo któreś z kół pierwsze przenosi siłę ciągu ;p zależy od przyczepności podłoża...

No jest to bardzo minimalne przesunięcie prawego koła do tyłu, ale nigdy się nic takiego nie działo, a przesunięcie się nie zmieniło.

Mam takie dziwne wrażenie, że jak prawy amortyzator idzie w górę, to kierownica skręca w lewo, a jak w dół to w prawo i tak już zostaje.
Dodam, iż siła skrętu jest bardzo niewielka, bo trzymając kierownicę w ogóle tego nie czuć, no ale mimo wszystko widać, że coś jest nie tak na puszczonej kierownicy.

Mogę drugi raz jechać sprawdzić geometrię, potem pojechać na szarpaki, ale to już jest ok. 150zł w plecy i niekoniecznie coś musi wyjść :?


P.S. Flaszka się chłodzi za prawidłową diagnozę. I ja z tym wcale nie żartuję. Niech się tylko uda dojść do tego co jest przyczyną, bo wymiana wszystkiego po kolei nie jest dobrym rozwiązaniem.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659317 Wysłany: 11 Kwi 2013, 23:04; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
Coś drogo za takie sprawdzenie ;p
szarpaki u mnie za free bo robię tam przeglądy ;p a zbieżność to 60-80zł
To ja będę może coś gdybał może trafię bo na flaszce minie zależy bo i tak nie piję ;p
W takim razie napisz jeszcze jak uderzyłeś w krawężnik ;p tz np. ślizgiem i bokiem koła, czy przodem koła
Może warto też było by zmierzyć rozstaw pomiędzy osiami, np. od środka piasty tył i przód. Czy lewa i prawa strona jest tak samo, może coś przestawiłeś...
Ja podczas uderzenia bocznego zmienił mi się kąt nachylenia amora i była krzywo kierownica i jechał gdzie chciał samochód, po ustawieniu kontu jest ok.

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659343 Wysłany: 11 Kwi 2013, 23:38; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14391
Pomógł: 128
fishbone20 napisał(a):
Ja podczas uderzenia bocznego zmienił mi się kąt nachylenia amora i była krzywo kierownica i jechał gdzie chciał samochód, po ustawieniu kontu jest ok.

U mnie zbieżność po przygodzie z krawężnikiem nie zmieniła się w ogóle w porównaniu z badaniem wykonanym tuż po wymianie amortyzatorów.

fishbone20 napisał(a):
Może warto też było by zmierzyć rozstaw pomiędzy osiami, np. od środka piasty tył i przód. Czy lewa i prawa strona jest tak samo, może coś przestawiłeś...

Jest tu minimalne przesunięcie prawego przedniego koła do tyłu, które było też wcześniej i się nic nie działo.

fishbone20 napisał(a):
W takim razie napisz jeszcze jak uderzyłeś w krawężnik ;p tz np. ślizgiem i bokiem koła, czy przodem koła

Kierownica na wprost, bez hamowania. W momencie przytarcia bokiem felgi o krawężnik od razu odbiłem w lewo. Na kole w prawym górnym rogu zaznaczyłem mniej więcej skalę obrażeń felgi (wystarczyło przemalować).

Załącznik:


_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659353 Wysłany: 11 Kwi 2013, 23:58; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
To krzywy amortyzator można raczej też wykluczyć, bo to nie była aż taka siła, raczej do otarcia można by to zaliczyć, a gdyby się skrzywił to na bank kąt by się zmienił i na zbieżności by to wyszło...
Najbardziej pasuje do tego przesuniecie koła w tył ale skoro wcześniej to było i nie było odczuwane... chyba że tym poprawiłeś i się zwiększyła różnica...
Może się wypowie jeszcze ktoś, kto miał podobną sytuację...

P.S. Trzeba było nie pić i jechać prosto ;p i jeszcze za trafną odp. znów flaszka ;p jak by czekoladki nie wystarczyły :)

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Ostatnio edytowany przez fishbone20, 13 Kwi 2013, 23:30, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #659360 Wysłany: 12 Kwi 2013, 00:13; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14391
Pomógł: 128
fishbone20 napisał(a):
Najbardziej pasuje do tego przesuniecie koła w tył ale skoro wcześniej to było i nie było odczuwane... chyba że tym poprawiłeś i się zwiększyła różnica...

Właśnie to też się nie zmieniło. Wszystko jest jak było wcześniej.
Teoretycznie załóżmy, że jest to kwestia przesunięcia. Co podlega wymianie? Sanki?

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659609 Wysłany: 12 Kwi 2013, 22:04; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
Niestety ja nie miałem z tym nigdy do czynienia więc nie pomogę...
Nikt nic nie wie na ten temat? ;p

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659720 Wysłany: 13 Kwi 2013, 19:11; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14391
Pomógł: 128
Sanki wyglądają tak samo po obu stronach, nie wydają się krzywe. Zupełnie przypadkiem dowiedziałem się w pewnym sklepie, w którym można nabyć głównie części do Fiata, że nowe sanki to koszt ok. 2500zł, a używane (byłem pozytywnie zaskoczony) ok. 250 zł.
Zrobiłem kilka zdjęć sanek po obu stronach. Jak trochę sapnę (zmieniałem koła itp.), to je później wrzucę.


Poniżej kilka zdjęć sanek w miejscu (jednym z dwóch), do którego montuje się wahacz.
Prawa strona:

Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:



Lewa strona:
Załącznik:


Załącznik:



Nie dostrzegam żadnych różnic.
Brak luzów na końcówkach drążków i układzie kierowniczym. Ogólnie nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości po szarpaniu (w rękach) tarczy w obu kierunkach (przód/tył, góra/dół).
Jutro jak nie zapomnę postaram się nakręcić filmik z przedstawieniem efektu skręcającej kierownicy.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659770 Wysłany: 13 Kwi 2013, 21:26; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13068
Pomógł: 54
mi tak nie gnije :E

[ Dodano: 13 Kwi 2013 20:24 ]

fishbone20 napisał(a):
a gdyby się skrzywił to na bank kont by się zmienił i na zbieżności by to wyszło...


Dżizas :shock: :wall:

[ Dodano: 13 Kwi 2013 20:26 ]

Wyciągnij bezpiecznik ze wspomagania i się przejedź ;) Może to nie zawieszenie skręca.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659781 Wysłany: 13 Kwi 2013, 23:01; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14391
Pomógł: 128
ipIV napisał(a):
Wyciągnij bezpiecznik ze wspomagania i się przejedź ;) Może to nie zawieszenie skręca.

Powiem tak: na włączonym city wystarczy jeszcze mniejsza nierówność aby kierownica skręciła. Osobiście myślałem już nawet nad kalibrowaniem wspomagania, ale z drugiej strony jak zacznę grzebać przy wszystkim, przy czym się da, to ustalenie przyczyny będzie utrudnione.

[ Dodano: 13 Kwi 2013 23:01 ]

Przypomniało mi się:
na wyłączonym wspomaganiu (bo w zimie mi się czasem wyłącza) kierownica skręcała sama, ale znacznie trudniej.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659856 Wysłany: 13 Kwi 2013, 23:39; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Kukurydza
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 22 Sty 2008,
Posty: 2911
Pomógł: 5
ipIV napisał(a):
mi tak nie gnije :E


Moje zawieszenie też nie wygląda tak tragicznie :E

Btw. też pomyślałem właśnie, że można by skalibrować wspomaganie :>

_________________
2010-12 = FIAT PUNTO Mk1 1.1 55KM "S"
topic24306.html
2012-obecnie = FIAT PUNTO Mk2 1.2 60KM "SX"
topic37122.html


Czy masz już darmowe FFP Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660069 Wysłany: 14 Kwi 2013, 23:12; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14391
Pomógł: 128
No tak, ale dlaczego by się ono miało rozkalibrować?

Tutaj obiecany filmik: http://youtu.be/GtHbUqhPyHs?t=11s
Tak samo kierownica skręca na niektórych dziurach i podczas ruszania.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660181 Wysłany: 15 Kwi 2013, 14:26; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
Mogłeś trochę dłuższy ten filmik nagrać ;p np. jeszcze na progach zwalniających ;p

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660187 Wysłany: 15 Kwi 2013, 15:02; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14391
Pomógł: 128
To był próg zwalniający.
Na jutro się umówiłem po raz kolejny na geometrię.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660427 Wysłany: 16 Kwi 2013, 15:33; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13068
Pomógł: 54
Teraz to mi się wydaje ze koła nie są współosiowo :> czyli cuś jest krzywe. No o ile najechałeś na próg idealnie pod kątem prostym :>


Zmierz odstęp od koła do błotnika w płaszczyźnie poziomej :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660436 Wysłany: 16 Kwi 2013, 16:51; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 24 Sie 2007,
Posty: 579
Pomógł: 7
też tak miałem kiedyś w aucie, jak mi wymieniali uszczelniacze półosi, to odkręcili wahacze od sworzni i nie udało im się ich idealnie w to samo miejsce przykręcić, po ustawieniu geometrii problem ustąpił

_________________
PUNTO S 1.1 1997


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660555 Wysłany: 16 Kwi 2013, 22:01; 
 Temat postu: Re: Kierownica skręca na nierównościach. Krzywy amortyzator?
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14391
Pomógł: 128
Po kolejnych oględzinach serwisu zajmującego się geometrią oraz przejażdżką pana z obsługi (podczas której jak na złość objaw nie wystąpił), stwierdzono: "gdyby to był mój samochód, to ja bym się tym nie przejmował". Jest to przesunięcie koła do tyłu o 1* (o czym już pisałem od pewnego czasu) w stosunku do drugiego, ale przed wymianą amortyzatorów i wahacza kierownica nie skręcała. Nie jest więc jasne czy to przesunięcie ma realny wpływ na stan aktualny. Zacytowana odpowiedź nie zadowala mnie, ponieważ nie stanowi ona rozwiązania problemu, a jedynie stara się go uniknąć. Należyta diagnoza to podstawa, bez tego nawet nie mam zamiaru "się nie przejmować".
Na poważnie rozważam kontakt z Centrum Sprzedaży w Bielsku (w nawiązaniu do rad Kolegów z forum w sąsiednim temacie).
Mam nadzieję, iż w przypadku decyzji "jedziemy do Bielska", zostanę pozytywnie zaskoczony i nie będzie kwiatków (jak w moim pobliskim ASO - w którym defacto pomimo pokazania wyników geometrii z przesunięciem, stwierdzono, że wszystko jest w porządku :P => swoją drogą oni to tak "naprawili" kilka lat temu, że zostało przesunięcie :() z nieprzykręconymi śrubkami itp.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO