Witam,
mam parę pytań, wiem że temat był wałkowany wiele razy ale nie znalazłem odpowiedzi na wszystkie pytania jakie mnie nurtują, i tak:
1. Czy rozrząd wymienię bez blokad? Czy górne koło zębate i koło wału korbowego ma znaki i czy są znaki na bloku silnika, głowicy badź jakiekolwiek obudowie silnika? Czy koła sa osadzane klinach? Jaki jest koszt blokad?
2. Wczoraj wyskoczył mi błąd czujnika fazy wałka rozrządu tj. P0340, błąd sporadyczny, wykasowałem błąd narazie jest ok.
3. Silnik przy schodzeniu z obrotów strzela mi delikatnie z rury wydechowej, to samo sie dzieje na PB i LPG. Po tym jak wyskoczył mi błąd z pkt. 2 obawiam się że przeskoczył mi rozrząd o ząbek. Poza tym nic sie niedzieje, auto jeździ ok.
4. W jaki sposób przebiega wymiana czujnika z pkt. 2? Co trzeba zdemonotować i itp?
5. Jeśli teoretycznie padnie mi czujnik z pkt. 2 auto nadal odpale? Pytam bo brat w AR 147 miał problem z czujnikiem wału korbowego, i auto jeśli było nagrzane nie chciało odpalic, w rzeczywistości na kompie pokazywał sie błąd czujnika wałka rozrządu.
6. Jeśli chodzi o odpalanie, nie zależnie czy silnik ciepły czy zimny żeby silnik odpalic musze kręcić ok 2s, niby nie dużo ale Tico odpalało mi na lpg od "strzała"? Też tak macie?
dzięki za info z góry
[ Dodano: 30 Sie 2014, 23:06 ]Odpowiem sobie sam, może sie komuś przyda:
Jeśli chodzi o w.w czujnik, znajduję się on pomiędzy 3 a 4 świecą pod obudową filtra powietrza.
Jeśli chodzi o rozrząd, da sie go wymienic bez blokad, jeśli nakreślimy w "własne" znaki. Blokady ułatwiają "robotę".
[ Dodano: 07 Wrz 2014, 22:29 ]czujnik wymieniony, problem rozwiązał się:)