|
Obecny czas: 24 Kwi 2025, 05:23
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
woski87 |
#800976 Wysłany:
23 Mar 2016, 13:05; Temat postu: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015, Posty: 30
|
Witam, mam grande punto 1.4 t-jet 16v 120km. Problem polega na tym że autko czasem zdziera asfalt a czasem jedzie słabiutko. byłem u dwóch speców i przejechali się ze mną stwierdzili że turbina w porządku stawiają na elektozawór sterujący turbo lub czujnik ciśnienia doładowania, mam szczęście bo brat ma bravo z takim silnikiem więc podmieniłem te częsci i jest to samo komputer podczas jazdy przy gazie do dechy pokazuj do 1.6 bara i od razu spada gwałtownie do 1200, 1300 ogólnie auto ma małą moc, ale jedziemy dalej i po chwili auto ożyło nagle wskazania do 2500 i powoli spadają idealnie płynnie i autko oczywiście nagle ma super moc i takie wskazania podczas tej jazdy już zostają, podsumowując wymieniłem map sensor na nowy, elektrozawór sterujący turbo sprawny bo zamieniony ze spranego auta i czujnik ciśnienia doładowania sprawny też podmieniony a auto tak jak opisałem szaleje
[ Dodano: 23 Mar 2016, 12:05 ]
Dodam że te oznaczenie ,,bar,, nie jestem pewien czy tak się oznacza wartość ciśnienia
|
|
Góra |
|
 |
|
|
PawełG |
#800987 Wysłany:
23 Mar 2016, 17:51; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Sprawdź przewody gumowe od zaworu sterowania turbosprężarką i od siłownika wastegate oraz główne przewody gumowe od turbo (między turbo a coolerem i między coolerem a kolektorem). Filtr powietrza czysty?
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
 |
woski87 |
#800992 Wysłany:
23 Mar 2016, 19:57; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015, Posty: 30
|
Filtr czysty, przewody od wastegate ok, główne przewody jutro sprawdzę, ale nie dziwne jest że czasem jedzie idealnie a czasem jest źle tak jakby się coś zawieszało, odłączyłem przewód idący od zaworku do gruchy i się przejechałem auto wprawdzie ładuje 2400 i nie upuszcza ale działa idealnie super przyśpiesza, więc czy to wina gruchy która się przywiesza czy może zaworka ? ale jego podmieniałem. bardzo proszę o pomoc nie mm już pomysłów
|
|
Góra |
|
 |
Guttek |
#801025 Wysłany:
23 Mar 2016, 22:37; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 31 Gru 2013, Posty: 238 Pomógł: 1
|
te 1.6bara to chyba bez odjęcia ciśnienia atmosferycznego?
Turbocharger: IHI Vl37 Full boost: 1bar@2000 rpm Constant pressure:0.7bar
|
|
Góra |
|
 |
woski87 |
#801041 Wysłany:
24 Mar 2016, 00:09; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015, Posty: 30
|
mechanik mówił że to co pokazuje komputer to dzieli się na pół, ja się nie znam tak dobrze na tym. bardzo bym prosił o konkretne porady bo już sam nie wiem co robić a mechanicy w okolicy wydaje mi się że wiedzą trochę więcej niż ja i nic więcej, wszystkie ich diagnozy to tak jakby się dopiero na moim przypadku uczyli o czym kolwiek.
[ Dodano: 23 Mar 2016, 23:09 ]
,,Guttek,, widze że też masz taki sam silnik orientujesz się co może być przyczyną? poprzedni zawór upustowy ten na 3 wężyki rozebrałem i masakra sama rdza cały zaspawany w środku wtedy auto działało dobrze jednak przy 120/h odcinało turbo a na podmienionym dobrym czujniku jest tak jak napisałem wyżej, i teraz zastanawiam się jeszcze czy skoro tak przerdzewiały był ten zawór to czy grucha nie będzie taka sama?????? czy w niej membrana i cały środek może też taki być?? prosił bym o porade czy to może mieć powiązanie.
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#801050 Wysłany:
24 Mar 2016, 10:17; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Nie dzieli się na 2 , ale odejmuje się 1bar (1000mbar) bo to atm. Z tego co pamiętam to zawór wg był dostępny chyba tylko z nową turbiną przynajmniej do mojego jak pytałem Może masz problem z zapłonem , a co do 1,6bara to chyba map sensor jest do 1,5b więc powinno odcinać dosyć agresywnie , efekt braku mocy Na Śląsku mieszkając trzeba było podjechać do cinsoftu , Cinek ogarnia 1,4 tjety  albo się bujać po serwisach które nic nie ogarniają raczej i nawet logów nie potrafią ocenić.
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
woski87 |
#801063 Wysłany:
24 Mar 2016, 11:43; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015, Posty: 30
|
to 1.6 co pisałem było bez odjęcia ciśnienia atmosferycznego bo nie wiedziałem jak to się podaje, tak więc teraz napisze tak jak być powinno, auto dawało 0,7 góra 0,8 bara i gwałtownie przy tym spadało ( słabiutkie było ) i nagle kolejny raz wciskam pedał gazu a tu jest pełna moc komputer pokazuje ok. 1.5 bara i delikatnie upuszcza i tak już do końca jazdy, tak jak by się coś przycinało i odwieszało.
[ Dodano: 24 Mar 2016, 10:27 ]
zapłon może wywoływać takie efekty?? dodam że nie raz czuć szarpanie autem np. na 3 biegu jadąc stałą prędkością ok. 90/h
[ Dodano: 24 Mar 2016, 10:42 ]
,Cinsoft,, widzeę że jest w rudnie koło Gliwic, ale jak się nie uda naprawić to będę zmuszony tam jechać, a on jest sprawdzony? poradzi sobie z tym?
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#801068 Wysłany:
24 Mar 2016, 11:53; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Zadzwoń i pytaj Cinkosława , ale radzi sobie z naprawami silników i osprzętem Po logach powinien wiedzieć co padło
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
woski87 |
#801071 Wysłany:
24 Mar 2016, 12:07; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015, Posty: 30
|
patrzyłem i kompie pokazuje błąd 0240
|
|
Góra |
|
 |
Guttek |
#801157 Wysłany:
25 Mar 2016, 00:17; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 31 Gru 2013, Posty: 238 Pomógł: 1
|
haha znowu cinsoft  , zalezy skad kolega jest, jak gdzies z okolicy BB to tez moge to obejrzec. Od ciśnienia podanego, odejmuje się ciśnienie atmosferyczne, a co do rdzy to byla w zaworku sterowania turbo, tak? P0240 "Czujnik B wspomagania turbosprężarki
|
|
Góra |
|
 |
woski87 |
#801178 Wysłany:
25 Mar 2016, 11:40; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015, Posty: 30
|
ja jestem z Jaworzna to jest 50 km jak po przez forum sobie nie poradze to chętnie bym podjechał do ciebie jak znasz temat guttek. tak rdza była w zaworku turbo w tym trzeba wężykami jeden idzie do gruchy drugi do dołu turbiny trzeci do dolotu. co do błędu 0240 wiadomo od czego on może być? wyżej pisałem o zaślepieniu wężyka od gruchy i wtedy auto ani nie przerywało i jeździło równiutko, macie pomysł czemu?
|
|
Góra |
|
 |
Guttek |
#801194 Wysłany:
25 Mar 2016, 14:46; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 31 Gru 2013, Posty: 238 Pomógł: 1
|
woski87 napisał(a): ja jestem z Jaworzna to jest 50 km jak po przez forum sobie nie poradze to chętnie bym podjechał do ciebie jak znasz temat guttek. tak rdza była w zaworku turbo w tym trzeba wężykami jeden idzie do gruchy drugi do dołu turbiny trzeci do dolotu. co do błędu 0240 wiadomo od czego on może być? wyżej pisałem o zaślepieniu wężyka od gruchy i wtedy auto ani nie przerywało i jeździło równiutko, macie pomysł czemu? tz jak zaslepiles wezyk? ten zaworek masz napewno sprawny, wiazke sprawdziles?
|
|
Góra |
|
 |
woski87 |
#801199 Wysłany:
25 Mar 2016, 15:09; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015, Posty: 30
|
tak wszędzie jest szczelnie, zaślepiłem wężyk idący do gruchy wkręcając w niego szczelnie śrubkę i wtedy autko jeździło super, ale podobno tak nie można jeździć bo wtedy grucha nie upuszcza i można coś rozwalić, zaworek był podmieniany i auto też nie jeździło. A czy takie objawy że auto raz jeździ i ładuje dobrze a raz nie chce jechać tak jak pisałem wyżej może mieć przez nie sparność którejś cewki?
|
|
Góra |
|
 |
Guttek |
#801200 Wysłany:
25 Mar 2016, 15:27; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 31 Gru 2013, Posty: 238 Pomógł: 1
|
woski87 napisał(a): tak wszędzie jest szczelnie, zaślepiłem wężyk idący do gruchy wkręcając w niego szczelnie śrubkę i wtedy autko jeździło super, ale podobno tak nie można jeździć bo wtedy grucha nie upuszcza i można coś rozwalić, zaworek był podmieniany i auto też nie jeździło. A czy takie objawy że auto raz jeździ i ładuje dobrze a raz nie chce jechać tak jak pisałem wyżej może mieć przez nie sparność którejś cewki? zaslepiajac wezyk miales klapke caly czas zamknieta, podaj jakies cisnienie chocby z kompresora i zobacz czy gucha pracuje. Zaworek ktory podmieniles napewno byl ok? przy uszkodzonej cewce bylby blad wypadania zaplonu
|
|
Góra |
|
 |
ksg1922 |
#801654 Wysłany:
30 Mar 2016, 21:01; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 30 Mar 2016, Posty: 2
|
miałem ten sam błąd P0240, no niestety turbo było do regeneracji i pęknięte, ale takich objawów jak ty nie miałem. Ściągnij rurę powietrza co idzie od filtra do turbo, sprawdź palcem wirnik czy się kręci.
|
|
Góra |
|
 |
woski87 |
#801709 Wysłany:
31 Mar 2016, 09:51; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015, Posty: 30
|
Sprawdziłem i wirnik nie ma żadnych luzów i kręci się. ale słyszałem właśnie że te turbiny lubią pękać i kolektory wydechowe. Byłem wczoraj u elektromechanika mówił że wykasował błąd elektrozaworu i czujnika ciśnienia turbo (tak podczas wcześniejszych podmian czujników też błędy były kasowane) oraz sprawdził jak upuszcza gruszka stwierdził że jest dobra, i powiedział że poruszał kabelkami i co? auto jeździ idealnie zero przerywania moc ma cały czas, także obstawiam że któraś wtyczka po prostu nie kontaktowała i nie dawała sygnału do czujnika ale pewności nie ma w każdym razie auto działa super.
ksg1922 a ten błąd p0240 to czego on dokładnie dotyczy? braku sterowania? u ciebie dostawał lewe powietrze przez pęknięcie? miałeś zatarty wirnik?
|
|
Góra |
|
 |
ksg1922 |
#801720 Wysłany:
31 Mar 2016, 13:36; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 30 Mar 2016, Posty: 2
|
U mnie nie dostawał lewego powietrza, pękł kolektor i pewnie w wyniku tego się zatarł wirnik i wyskoczył błąd p0240. Ten błąd może dotyczyć braku odpowiedniego ciśnienia w tej rurze metalowej na której jest czujnik, chociaż mogę się mylić.
|
|
Góra |
|
 |
Guttek |
#802585 Wysłany:
10 Kwi 2016, 12:04; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 31 Gru 2013, Posty: 238 Pomógł: 1
|
i jak udalo sie cos zdzialac?
|
|
Góra |
|
 |
woski87 |
#802716 Wysłany:
11 Kwi 2016, 11:56; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015, Posty: 30
|
No tak jak napisałem wyżej, od tej pory co elektromechanik posprawdzał auto wszystko jest ok, nie przerywa i dobrze przyśpiesza, być może rozruszał gruche lub po prostu kabelkami poruszał bo gdzieś zwarcie było lub nie stykały, bo on twierdzi że nic więcej nie zrobił i pieniędzy nie wzioł. Lub też wykasował błąd którego inny mechanik nie widział bo stwierdził że wykasował 2 błędy.
|
|
Góra |
|
 |
AnimalPL |
#806864 Wysłany:
07 Cze 2016, 12:54; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marcin
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 23 Maj 2016, Posty: 5
|
Czy urientuje sie ktoś czy wastegate mozna gdzies dostac do tjeta 120km ?
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#806868 Wysłany:
07 Cze 2016, 13:37; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
AnimalPL napisał(a): Czy urientuje sie ktoś czy wastegate mozna gdzies dostac do tjeta 120km ? Można z całą nową turbosprężarką
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
AnimalPL |
#806873 Wysłany:
07 Cze 2016, 14:48; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marcin
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 23 Maj 2016, Posty: 5
|
DeviLL napisał(a): AnimalPL napisał(a): Czy urientuje sie ktoś czy wastegate mozna gdzies dostac do tjeta 120km ? Można z całą nową turbosprężarką nie pocieszyles mnie. Ale tak to jest jak sie nie kupilo tdi , bo ich jest pelno na allegro i tanie sa
|
|
Góra |
|
 |
lpql |
#806874 Wysłany:
07 Cze 2016, 14:55; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Włodarz pałki |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice Rejestracja: 23 Sie 2012, Posty: 1885 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#806923 Wysłany:
08 Cze 2016, 13:38; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
No to nawet z zajechanym rdzeniem kupić i sobie wg przełożyć 
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
AnimalPL |
#806972 Wysłany:
09 Cze 2016, 13:49; Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marcin
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 23 Maj 2016, Posty: 5
|
a moze ma ktos zdjęcie lub schemat jak podlączyć kable z zaworu podciśnieniowego do gruszki i do reszty. Ktory gdzie itp ?tjet 120km
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|