You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 24 Kwi 2025, 05:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #800976 Wysłany: 23 Mar 2016, 13:05; 
 Temat postu: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015,
Posty: 30
Witam, mam grande punto 1.4 t-jet 16v 120km. Problem polega na tym że autko czasem zdziera asfalt a czasem jedzie słabiutko. byłem u dwóch speców i przejechali się ze mną stwierdzili że turbina w porządku stawiają na elektozawór sterujący turbo lub czujnik ciśnienia doładowania, mam szczęście bo brat ma bravo z takim silnikiem więc podmieniłem te częsci i jest to samo komputer podczas jazdy przy gazie do dechy pokazuj do 1.6 bara i od razu spada gwałtownie do 1200, 1300 ogólnie auto ma małą moc, ale jedziemy dalej i po chwili auto ożyło nagle wskazania do 2500 i powoli spadają idealnie płynnie i autko oczywiście nagle ma super moc i takie wskazania podczas tej jazdy już zostają, podsumowując wymieniłem map sensor na nowy, elektrozawór sterujący turbo sprawny bo zamieniony ze spranego auta i czujnik ciśnienia doładowania sprawny też podmieniony a auto tak jak opisałem szaleje

[ Dodano: 23 Mar 2016, 12:05 ]

Dodam że te oznaczenie ,,bar,, nie jestem pewien czy tak się oznacza wartość ciśnienia


Góra
 Profil  
 

 
 Post #800987 Wysłany: 23 Mar 2016, 17:51; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Sprawdź przewody gumowe od zaworu sterowania turbosprężarką i od siłownika wastegate oraz główne przewody gumowe od turbo (między turbo a coolerem i między coolerem a kolektorem). Filtr powietrza czysty?

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #800992 Wysłany: 23 Mar 2016, 19:57; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015,
Posty: 30
Filtr czysty, przewody od wastegate ok, główne przewody jutro sprawdzę, ale nie dziwne jest że czasem jedzie idealnie a czasem jest źle tak jakby się coś zawieszało, odłączyłem przewód idący od zaworku do gruchy i się przejechałem auto wprawdzie ładuje 2400 i nie upuszcza ale działa idealnie super przyśpiesza, więc czy to wina gruchy która się przywiesza czy może zaworka ? ale jego podmieniałem. bardzo proszę o pomoc nie mm już pomysłów


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801025 Wysłany: 23 Mar 2016, 22:37; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 31 Gru 2013,
Posty: 238
Pomógł: 1
te 1.6bara to chyba bez odjęcia ciśnienia atmosferycznego?

Turbocharger: IHI Vl37
Full boost: 1bar@2000 rpm
Constant pressure:0.7bar


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801041 Wysłany: 24 Mar 2016, 00:09; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015,
Posty: 30
mechanik mówił że to co pokazuje komputer to dzieli się na pół, ja się nie znam tak dobrze na tym. bardzo bym prosił o konkretne porady bo już sam nie wiem co robić a mechanicy w okolicy wydaje mi się że wiedzą trochę więcej niż ja i nic więcej, wszystkie ich diagnozy to tak jakby się dopiero na moim przypadku uczyli o czym kolwiek.

[ Dodano: 23 Mar 2016, 23:09 ]

,,Guttek,, widze że też masz taki sam silnik orientujesz się co może być przyczyną? poprzedni zawór upustowy ten na 3 wężyki rozebrałem i masakra sama rdza cały zaspawany w środku wtedy auto działało dobrze jednak przy 120/h odcinało turbo a na podmienionym dobrym czujniku jest tak jak napisałem wyżej, i teraz zastanawiam się jeszcze czy skoro tak przerdzewiały był ten zawór to czy grucha nie będzie taka sama?????? czy w niej membrana i cały środek może też taki być?? prosił bym o porade czy to może mieć powiązanie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801050 Wysłany: 24 Mar 2016, 10:17; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Nie dzieli się na 2 , ale odejmuje się 1bar (1000mbar) bo to atm. Z tego co pamiętam to zawór wg był dostępny chyba tylko z nową turbiną przynajmniej do mojego jak pytałem ;)
Może masz problem z zapłonem , a co do 1,6bara to chyba map sensor jest do 1,5b więc powinno odcinać dosyć agresywnie , efekt braku mocy :mrgreen:
Na Śląsku mieszkając trzeba było podjechać do cinsoftu , Cinek ogarnia 1,4 tjety :P albo się bujać po serwisach które nic nie ogarniają raczej i nawet logów nie potrafią ocenić.

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801063 Wysłany: 24 Mar 2016, 11:43; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015,
Posty: 30
to 1.6 co pisałem było bez odjęcia ciśnienia atmosferycznego bo nie wiedziałem jak to się podaje, tak więc teraz napisze tak jak być powinno, auto dawało 0,7 góra 0,8 bara i gwałtownie przy tym spadało ( słabiutkie było ) i nagle kolejny raz wciskam pedał gazu a tu jest pełna moc komputer pokazuje ok. 1.5 bara i delikatnie upuszcza i tak już do końca jazdy, tak jak by się coś przycinało i odwieszało.

[ Dodano: 24 Mar 2016, 10:27 ]

zapłon może wywoływać takie efekty?? dodam że nie raz czuć szarpanie autem np. na 3 biegu jadąc stałą prędkością ok. 90/h

[ Dodano: 24 Mar 2016, 10:42 ]

,Cinsoft,, widzeę że jest w rudnie koło Gliwic, ale jak się nie uda naprawić to będę zmuszony tam jechać, a on jest sprawdzony? poradzi sobie z tym?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801068 Wysłany: 24 Mar 2016, 11:53; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Zadzwoń i pytaj Cinkosława , ale radzi sobie z naprawami silników i osprzętem :P
Po logach powinien wiedzieć co padło

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801071 Wysłany: 24 Mar 2016, 12:07; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015,
Posty: 30
patrzyłem i kompie pokazuje błąd 0240


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801157 Wysłany: 25 Mar 2016, 00:17; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 31 Gru 2013,
Posty: 238
Pomógł: 1
haha znowu cinsoft :mrgreen:, zalezy skad kolega jest, jak gdzies z okolicy BB to tez moge to obejrzec.
Od ciśnienia podanego, odejmuje się ciśnienie atmosferyczne, a co do rdzy to byla w zaworku sterowania turbo, tak?
P0240 "Czujnik B wspomagania turbosprężarki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801178 Wysłany: 25 Mar 2016, 11:40; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015,
Posty: 30
ja jestem z Jaworzna to jest 50 km jak po przez forum sobie nie poradze to chętnie bym podjechał do ciebie jak znasz temat guttek.
tak rdza była w zaworku turbo w tym trzeba wężykami jeden idzie do gruchy drugi do dołu turbiny trzeci do dolotu.
co do błędu 0240 wiadomo od czego on może być? wyżej pisałem o zaślepieniu wężyka od gruchy i wtedy auto ani nie przerywało i jeździło równiutko, macie pomysł czemu?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801194 Wysłany: 25 Mar 2016, 14:46; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 31 Gru 2013,
Posty: 238
Pomógł: 1
woski87 napisał(a):
ja jestem z Jaworzna to jest 50 km jak po przez forum sobie nie poradze to chętnie bym podjechał do ciebie jak znasz temat guttek.
tak rdza była w zaworku turbo w tym trzeba wężykami jeden idzie do gruchy drugi do dołu turbiny trzeci do dolotu.
co do błędu 0240 wiadomo od czego on może być? wyżej pisałem o zaślepieniu wężyka od gruchy i wtedy auto ani nie przerywało i jeździło równiutko, macie pomysł czemu?


tz jak zaslepiles wezyk? ten zaworek masz napewno sprawny, wiazke sprawdziles?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801199 Wysłany: 25 Mar 2016, 15:09; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015,
Posty: 30
tak wszędzie jest szczelnie, zaślepiłem wężyk idący do gruchy wkręcając w niego szczelnie śrubkę i wtedy autko jeździło super, ale podobno tak nie można jeździć bo wtedy grucha nie upuszcza i można coś rozwalić, zaworek był podmieniany i auto też nie jeździło. A czy takie objawy że auto raz jeździ i ładuje dobrze a raz nie chce jechać tak jak pisałem wyżej może mieć przez nie sparność którejś cewki?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801200 Wysłany: 25 Mar 2016, 15:27; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 31 Gru 2013,
Posty: 238
Pomógł: 1
woski87 napisał(a):
tak wszędzie jest szczelnie, zaślepiłem wężyk idący do gruchy wkręcając w niego szczelnie śrubkę i wtedy autko jeździło super, ale podobno tak nie można jeździć bo wtedy grucha nie upuszcza i można coś rozwalić, zaworek był podmieniany i auto też nie jeździło. A czy takie objawy że auto raz jeździ i ładuje dobrze a raz nie chce jechać tak jak pisałem wyżej może mieć przez nie sparność którejś cewki?


zaslepiajac wezyk miales klapke caly czas zamknieta, podaj jakies cisnienie chocby z kompresora i zobacz czy gucha pracuje.
Zaworek ktory podmieniles napewno byl ok? przy uszkodzonej cewce bylby blad wypadania zaplonu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801654 Wysłany: 30 Mar 2016, 21:01; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Forumowicz

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 30 Mar 2016,
Posty: 2
miałem ten sam błąd P0240, no niestety turbo było do regeneracji i pęknięte, ale takich objawów jak ty nie miałem. Ściągnij rurę powietrza co idzie od filtra do turbo, sprawdź palcem wirnik czy się kręci.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801709 Wysłany: 31 Mar 2016, 09:51; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015,
Posty: 30
Sprawdziłem i wirnik nie ma żadnych luzów i kręci się. ale słyszałem właśnie że te turbiny lubią pękać i kolektory wydechowe. Byłem wczoraj u elektromechanika mówił że wykasował błąd elektrozaworu i czujnika ciśnienia turbo (tak podczas wcześniejszych podmian czujników też błędy były kasowane) oraz sprawdził jak upuszcza gruszka stwierdził że jest dobra, i powiedział że poruszał kabelkami i co? auto jeździ idealnie zero przerywania moc ma cały czas, także obstawiam że któraś wtyczka po prostu nie kontaktowała i nie dawała sygnału do czujnika ale pewności nie ma w każdym razie auto działa super.

ksg1922 a ten błąd p0240 to czego on dokładnie dotyczy? braku sterowania? u ciebie dostawał lewe powietrze przez pęknięcie? miałeś zatarty wirnik?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801720 Wysłany: 31 Mar 2016, 13:36; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Forumowicz

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 30 Mar 2016,
Posty: 2
U mnie nie dostawał lewego powietrza, pękł kolektor i pewnie w wyniku tego się zatarł wirnik i wyskoczył błąd p0240. Ten błąd może dotyczyć braku odpowiedniego ciśnienia w tej rurze metalowej na której jest czujnik, chociaż mogę się mylić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #802585 Wysłany: 10 Kwi 2016, 12:04; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 31 Gru 2013,
Posty: 238
Pomógł: 1
i jak udalo sie cos zdzialac?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #802716 Wysłany: 11 Kwi 2016, 11:56; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015,
Posty: 30
No tak jak napisałem wyżej, od tej pory co elektromechanik posprawdzał auto wszystko jest ok, nie przerywa i dobrze przyśpiesza, być może rozruszał gruche lub po prostu kabelkami poruszał bo gdzieś zwarcie było lub nie stykały, bo on twierdzi że nic więcej nie zrobił i pieniędzy nie wzioł. Lub też wykasował błąd którego inny mechanik nie widział bo stwierdził że wykasował 2 błędy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806864 Wysłany: 07 Cze 2016, 12:54; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 23 Maj 2016,
Posty: 5
Czy urientuje sie ktoś czy wastegate mozna gdzies dostac do tjeta 120km ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806868 Wysłany: 07 Cze 2016, 13:37; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
AnimalPL napisał(a):
Czy urientuje sie ktoś czy wastegate mozna gdzies dostac do tjeta 120km ?


Można z całą nową turbosprężarką

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806873 Wysłany: 07 Cze 2016, 14:48; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 23 Maj 2016,
Posty: 5
DeviLL napisał(a):
AnimalPL napisał(a):
Czy urientuje sie ktoś czy wastegate mozna gdzies dostac do tjeta 120km ?


Można z całą nową turbosprężarką


nie pocieszyles mnie. Ale tak to jest jak sie nie kupilo tdi , bo ich jest pelno na allegro i tanie sa


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806874 Wysłany: 07 Cze 2016, 14:55; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Włodarz pałki
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice
Rejestracja: 23 Sie 2012,
Posty: 1885
Pomógł: 1
Jak cos na dniach bede miał ta turbine na sprzedaż uzywana;p

_________________
Image
Instagram
facebook. - 245KM/302NM
Moje byłe Punto II


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806923 Wysłany: 08 Cze 2016, 13:38; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
No to nawet z zajechanym rdzeniem kupić i sobie wg przełożyć ;)

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806972 Wysłany: 09 Cze 2016, 13:49; 
 Temat postu: Re: t-jet sterowanie turbiny szaleje
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 23 Maj 2016,
Posty: 5
a moze ma ktos zdjęcie lub schemat jak podlączyć kable z zaworu podciśnieniowego do gruszki i do reszty. Ktory gdzie itp ?tjet 120km


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO