|
Obecny czas: 02 Maj 2025, 05:12
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
jarekb |
#82073 Wysłany:
15 Sty 2008, 07:08; Temat postu: Docieranie silnika |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 09 Sty 2008, Posty: 18
|
Witajcie koledzy i koleżanki (puntomaniaki)
Mam nowy samochód 1300 km przejechane i nie wiem czy mozna traktować silnik bardziej ostro czy czekać aż się dotrze.
proszę o poradę
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic 77 KM
|
|
Góra |
|
 |
|
|
michalj |
#82077 Wysłany:
15 Sty 2008, 07:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 404
|
Ja bym jeszcze pojeździł delikatniej przez jakieś 1000-1200 km i później stopniowo coraz ostrzej. Ale pamiętaj by od czasu do czasu również i do tych 2500 km przebiegu nieco przycisnąć by silnik popracował z pewnym wysiłkiem - inaczej wychowasz mułka.
_________________ Michał Jazłowiecki (michalj) Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#82096 Wysłany:
15 Sty 2008, 09:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
michalj napisał(a): Ja bym jeszcze pojeździł delikatniej przez jakieś 1000-1200 km i później stopniowo coraz ostrzej. Ale pamiętaj by od czasu do czasu również i do tych 2500 km przebiegu nieco przycisnąć by silnik popracował z pewnym wysiłkiem - inaczej wychowasz mułka.
Ja jeździłem spokojnie, bez wciskania gazu do podłogi, pilnowałem obrotów.
Michalj -> ta opinia o mule jest dość powszechna, wytłumacz mi proszę, w czym rzecz, bo ja sam nie znalazłem wytłumaczenia
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
michalj |
#82113 Wysłany:
15 Sty 2008, 11:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 404
|
filip76 Nie wiem jak to racjonalnie wytłumaczyć, ale jeśli jeździsz monotonnie, to silnik tak jakby się przyzwyczaja do tego trybu życia i w krytycznej sytuacji okazuje się, że Ty wciskasz gaz, a tu Cię maluszek wyprzedza.
_________________ Michał Jazłowiecki (michalj) Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#82116 Wysłany:
15 Sty 2008, 11:29; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
Hmm....przesądy  Silnik jest dotarty...w książce nie ma wymogu docierania i zwracania nadmiernej uwagi do 2.500 km  Nawet nie jest koniecznym wymiana oleju.
Ja w swoim jeździłem od początku w swoim stylu...ani nie wolno ani nie szarżowałem. Gdzieś koło 3000 km nawet swojego kropka przegoniłem z górki na autobanie 190 km/h  Obecnie ma 45.100 km i nie odczuwam aby mulił. Jedyna awarią silnika był uszkodzony termostat...nie sadze aby miało to co wspólnego z okresem docierania silnika. Innych awarii ani dziwnych zachowań nie stwierdzono. [ Dodano: Wto Sty 15, 2008 10:29 am ]michalj napisał(a): filip76 Nie wiem jak to racjonalnie wytłumaczyć, ale jeśli jeździsz monotonnie, to silnik tak jakby się przyzwyczaja do tego trybu życia i w krytycznej sytuacji okazuje się, że Ty wciskasz gaz, a tu Cię maluszek wyprzedza.
...a to ma każdy samochód nawet docierany  I nie jest to efekt docierania bynajmniej  Tylko komputera sterującego pracą silnika, który w przenośni "uczy się stylu jazdy kierującego". Jeśli ktoś jeździ spokojnie przez dłuższy okres czasu, komp tworzy mapę sterownia wtryskiem i zapłonem dla tego sposobu kierowania  jeśli więc komus sie nagle odmieni i zechce jazdy sportowej moze odczuć pewien dyskomfort mulenia samochodu. Komp bowiem zacznie dobierać parametry pracy silnika pod stworzoną wczesniej mapę pracy silnika dla spokojnej jazdy 
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#82119 Wysłany:
15 Sty 2008, 11:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
Yoka - to brzmi przekonująco. Wracając do docierania - w instrukcji wprost nie napisano o docieraniu, jedynie o unikaniu gwałtownych przyspieszeń w pierwszym okresie użytkowania, przy czym ilu użytkowników, tyle definicji gwałtownych przyspieszeń oraz pierwszego okresu eksploatacji.
Polecam jednak zajrzeć do tego miejsca instrukcji, gdzie mowa o sprawdzaniu poziomu oleju. Jest tam mniej więcej takie zdanie - "Zużycie oleju powinno unormować się po dotarciu silnika".
Więc jak z tym docieraniem?
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
gatar |
#82123 Wysłany:
15 Sty 2008, 11:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 24 Mar 2007, Posty: 102
|
Witam.
Yoka mądrze napisał.
Czytajmy instrukcje i ... forum.
Temat poruszany i dość dobrze opisany.
_________________ pozdrawiam
Gatar
---------------------------------------------------------
GP 1.4 77 KM Active 5d + comfort + styl + alpine CDE-9871 Niebieski Rock'n'roll
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#82125 Wysłany:
15 Sty 2008, 12:01; Temat postu: |
|
|
Ja mimo wszystko myślę, że pierwsze 2-3 tysiace km powinno się jeździć jednak z mniejszą werwą chociażby ze względów ekonomicznych - bo autko wtedy ma zwiekszony apetyt na paliwko, chociaż samemu mi to akurat nie wyszło, bo akurat w pierwszym okresie miałem potrzebę częstego pogonienia kropka. A teraz mój styl jazdy jest podobny do tego co opisuje Yoka. I zauwazyłem jedno - po ok 2,5 tysiąca km kropek odczuwalnie chętniej wkręca się na obroty i spadło spalanie. Więc nawet jeśli nie ma nic w instrukcji o docieraniu czy są jakieś przesłanki zakamufowane w rozdziale o zuzyciu oleju, to z praktyki widzę że pierwszy okres musi być delikatniejszy.
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#82129 Wysłany:
15 Sty 2008, 12:31; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
Chodzi tylko o to aby nie kręcić silnika ciągle na 6 tys obrotów i nie bawic sie w Kuzaja przez pierwszy 1-2 tyś. km. Zresztą ...nawet dotarty silnik nie wytrzyma dłuzej pracy w takim reżimie 
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#82132 Wysłany:
15 Sty 2008, 12:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
jarekb |
#82141 Wysłany:
15 Sty 2008, 13:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 09 Sty 2008, Posty: 18
|
dziękuję za porady.
Będę nim jeździł średnio dynamicznie. Nie za wolno nie za szybko. Tak do 3,5 tyś obrotów. Myślę że dobrze sie silnik ułozy.
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic 77 KM
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#82145 Wysłany:
15 Sty 2008, 13:17; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
daras napisał(a): Czyli na początku ostro nie kręcić? http://docieranie.gu.ma/ Tak mówi producent  On chyba sie na tym ciut lepiej zna niż amator motocykli [ Dodano: Wto Sty 15, 2008 12:17 pm ]jarekb napisał(a): dziękuję za porady. Będę nim jeździł średnio dynamicznie. Nie za wolno nie za szybko. Tak do 3,5 tyś obrotów. Myślę że dobrze sie silnik ułozy.
A kręc go nawet do 4,5 tyś obrotów ..nic sie nie stanie 
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#82163 Wysłany:
15 Sty 2008, 14:25; Temat postu: |
|
|
Yoka napisał(a): A kręc go nawet do 4,5 tyś obrotów ..nic sie nie stanie
Pewnie ze nic. Pierwsze dni mojego kropka to było głównie zap...anie między 120 a 150/h bo taka była potrzeba. I jakoś nic się nie stało 
|
|
Góra |
|
 |
grgp |
#84491 Wysłany:
22 Sty 2008, 23:24; Temat postu: Re: Docieranie silnika |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Gru 2007, Posty: 20
|
jarekb napisał(a): Witajcie koledzy i koleżanki (puntomaniaki) Mam nowy samochód 1300 km przejechane i nie wiem czy mozna traktować silnik bardziej ostro czy czekać aż się dotrze. proszę o poradę
W książce masz napisane że zużycie oleju stabilizuje się po przejechaniu 5-6 tys km. Ja myślę że przez ten czas raczej nie ma się co ścigać z vmax- i z drugiej strony nie ma co oszczędzać na "dieslowskich obrotach"... Normalna jazda bez szaleństw i będzie dobrze.
To są włoskie auta a włosi raczej wolno nie jeżdżą....
|
|
Góra |
|
 |
Terminalx |
#84504 Wysłany:
23 Sty 2008, 00:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 25 Gru 2007, Posty: 47
|
Ja właśnie swojego docierałem w niedziele 160 km/h na gierkówce nie stękał jechał równo tylko szumiało i jak bym miał czekac na to do 1300 kilosów, to załamka, jest autko to się jedzie, w końcu po to kupuje  z 500 kilometrów na liczniku zrobiło sie 800, no to myślę ze sie dotarł
zreztą z pandą się nie cackałem i była ok to nie te czasy żeby cos tam docierać cudować jeździć i jeszcze raz jeździć normarlnie w miare potrzeb 
_________________ grande punto 1,4 dynamic
|
|
Góra |
|
 |
uzziah |
#84831 Wysłany:
24 Sty 2008, 03:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 11 Wrz 2007, Posty: 508
|
Jesli chodzi o moje podejscie do tematu, to pierwsze 5000 km przejechalem bardzo spokojnie. Maksymalne obroty to 4000 i to tylko przy jakims wyprzedzaniu.
_________________ GP 5d 2007 czarny crossover
In theory there is no difference between theory and practice. But in practice there is. - Jan L. A. van de Snepscheut
|
|
Góra |
|
 |
damian33 |
#100228 Wysłany:
08 Mar 2008, 11:45; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Paź 2007, Posty: 55
|
uzziah napisał(a): Jesli chodzi o moje podejscie do tematu, to pierwsze 5000 km przejechalem bardzo spokojnie. Maksymalne obroty to 4000 i to tylko przy jakims wyprzedzaniu.
Maksymalne obroty 4000 nazywasz bardzo spokojnie? To chyba troche duzo jak na spokojna jazde?
_________________ Grande Punto 1.4 8V 77KM 5D Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
uzziah |
#107389 Wysłany:
25 Mar 2008, 06:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 11 Wrz 2007, Posty: 508
|
Po pierwsze napisalem ze maksymalnie dawalem 4000 przy np wyprzedzaniu... po drugie zeby z tego silnika (1.4 8v) wykrzesac jakas dynamike trzeba go krecic co najmniej do 3500 - 4000. Rozumiem ze dla ciebie spokojna jazda to 1500  No co tam lubisz... twoje auto... dla mnie taki przedzial obrotow jaki podalem jest jak najbardziej ok i zgadza sie mniej wiecej w wykresem momentu i mocy silnika. Oczywiscie chodzi o jak najwieksza sprawnosc przy w miare rozsadnym spalaniu. Dla mnie "ostra" jazda to wchodzenie w maksymalne obroty silnika... pow 5000 i jeszcze wiecej.
_________________ GP 5d 2007 czarny crossover
In theory there is no difference between theory and practice. But in practice there is. - Jan L. A. van de Snepscheut
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#107495 Wysłany:
25 Mar 2008, 13:34; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
Ja czytałem, że obroty to nie jest problem przy nowym silniku i można a nawet należy takiego czasem przekręcić wyżej. Zresztą przy takim wysokoobrotowym jak mój, nie ma innego wyjścia. Mając wysoki moment obrotowy dopiero od 3500 obr. nie męczyłem go jakimś przesadnym głaskaniem gazu.
Nowy silnik natomiast nie powinien być mocno obciążany, czyli unikać należy dodatkowych setek kilogramów w aucie.
|
|
Góra |
|
 |
maciejos |
#107791 Wysłany:
25 Mar 2008, 22:31; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Oświęcim Rejestracja: 04 Paź 2007, Posty: 34
|
Yoka napisał(a): Tylko komputera sterującego pracą silnika, który w przenośni "uczy się stylu jazdy kierującego". Jeśli ktoś jeździ spokojnie przez dłuższy okres czasu, komp tworzy mapę sterownia wtryskiem i zapłonem dla tego sposobu kierowania
Mam pytanie: ile trwa ten dłuższy okres? bo jeśli np. chciałbym go sprzedać jakiemuś małolatowi co lubi sandał do podłogi wcisnąć to kiedy mu się ureguluje?
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 77KM Active
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#107802 Wysłany:
25 Mar 2008, 22:37; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Jedi |
#107849 Wysłany:
25 Mar 2008, 23:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 186
|
Thomas akurat to nie najlepszy przykład, bo 200 tys to każdy silnik wytrzyma. Pytanie co dalej z tymi silnikami. Ja bym w życiu nie kupił auta po firmie, bo wiem jak właśnie się je traktuje...
_________________ Pozdrawiam - "Jedi"
BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression
|
|
Góra |
|
 |
uzziah |
#107867 Wysłany:
25 Mar 2008, 23:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 11 Wrz 2007, Posty: 508
|
Jak dla mnie super... jezeli wytrzyma 200 tys  ... i tak nie bede pewnie wiecej nim jezdzil.
_________________ GP 5d 2007 czarny crossover
In theory there is no difference between theory and practice. But in practice there is. - Jan L. A. van de Snepscheut
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#107871 Wysłany:
25 Mar 2008, 23:46; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Jedi |
#108025 Wysłany:
26 Mar 2008, 11:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 186
|
Thomas w pewien sposób to był samochód firmowy. Bo używał go w celach służbowych. Zresztą sam potwierdzasz moje zdanie o takich autach mówiąc o cofaniu licznika.
Przy dzisiejszej technologii osiągnięcie 200 tys to żaden wyczyn. Pytanie jak te silniki się zachowują później - czy nie piją więcej oleju niż benzyny.
_________________ Pozdrawiam - "Jedi"
BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|