You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Maj 2025, 05:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #813938 Wysłany: 07 Gru 2016, 01:12; 
 Temat postu: Uszczelka korka spustowego chłodnicy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016,
Posty: 414
Pomógł: 3
Witam. Wymieniałem płyn w kropku, ale zewnętrzna uszczelka korka spustowego chyba się rozlazła, albo przestała trzymać, czym to zastąpić?
Oryginalna uszczelka to chyba podkładka metalowa powleczona czymś takim jak mają uszczelki igielitowe kranowe.

[ Dodano: 20 Lis 2016, 12:16 ]

No i wszystko jasne. Chodzi oczywiście o korek spustowy z otworem do spuszczania płynu a nie nowszego typu chłodnic czy też diesel'owkich.
Ktoś kto wcześniej spuszczał płyn zgubił/pozbył się jednego z o-ringów, przez co płyn nie wylatywał co prawda przez otwór w korku ale uciekał przez gwint korka. Ten sam "ktoś" próbował się ratować gównolitową uszczelką hydrauliczną - wszystko super - lecz wytrzymała tylko do kolejnego odkręcenia

Dla potomnych. O-ringi mają następujące wymiary:
Najmniejszy: 4x1,5
Większy: 6,5x1,5

Najlepiej gdyby były z materiału FPM. Te z NBR są miękkie ale te z FPM są twardsze, ciężej je założyć, ale - będą na pewno trwalsze. Po założeniu, koniecznie trzeba je zwilżyć, choćby płynem chłodniczym aby ułatwić im pracę podczas wkręcania korka.

[ Dodano: 07 Gru 2016, 00:06 ]

Image
Image

Na zdjęciu jest stary korek. Urwany na nim jest zaczep zabezpieczający przed wypadnięciem korka po jego całkowitym odkręceniu.
Akurat na zdjęciu brak jest małego o-ringu - jego brak powoduje wyciekanie płynu przez otwór wypływowy korka spustowego, pomimo jego wkręcenia.
Brak dużego o-ringu, który na zdjęciu akurat jest - powoduje wyciekanie płynu przez gwint korka pomimo jego wkręcenia.

Rdzawy ślad to pozostałość po uszczelce od wodomierza którą ktoś tam zastosował nie mając o-rignu. Takie druciarstwo wytrzymało do kolejnej wymiany płynu - przeze mnie. Mimo coraz mocniejszego dokręcania, płyn dalej wyciekał. W końcu gdy chciałem odkręcić korek, wyprofilowana na nim nakrętka została objechana przez klucz i pomógł tylko klucz hydrauliczny.

Swoją drogą - lepiej od początku zaopatrzyć się w przedłużaną nasadkę 13 zamiast objeżdżać nakrętkę kluczem płaskim.
Napisałem e-mail z zapytaniem o korek do 25 sprzedawców chłodnic, nikt nie chciał sprzedać samego korka spustowego, a nowy korek od chłodnicy z roczników 2008- nie pasuje - inny rodzaj i skok gwintu :/


Góra
 Profil  
 

 
 Post #847735 Wysłany: 15 Maj 2019, 13:57; 
 Temat postu: Re: Uszczelka korka spustowego chłodnicy
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 08 Maj 2017,
Posty: 18
Odkopuje temat.
Ukręciłem niestety cały korek ze starości i moje pytanie brzmi.
Czym najlepiej go zastąpić?
Jak wiadomo nie da się go dostać osobno w sklepie więc moje pytanie czy jest jakaś "śrubka zastępcza" do tego ustrojstwa? :wink:
Chcę po prostu wkręcić w spust coś na stałe ale w razie co odkręcić gdy będę wymieniał płyn chłodniczy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #862210 Wysłany: 27 Cze 2024, 20:23; 
 Temat postu: Re: Uszczelka korka spustowego chłodnicy
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 23 Gru 2008,
Posty: 21
Podpinam się również umnie też się dziadostwo ukręciło. No i pytanie czy ktoś ma radę czym ewentualnie zastąpić stary korek spustowy o ile uda mi się go wyciąganie.
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #862211 Wysłany: 29 Sie 2024, 18:39; 
 Temat postu: Re: Uszczelka korka spustowego chłodnicy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 745
Pomógł: 11
Trzeba zmierzyć gwint i tyle (może to coś standardowego i można ten przekombinowany spust zastąpić korkiem z kołnierzem).

Ewentualnie szukać (nie wiem jak, rozmiarów gwintów i o-ringów nie podają w takich ofertach) korków z innych samochodów, wiele ma podobne z wyglądu.
https://www.en.mkteile.pl/radiator-drain-plug-opel
https://www.partsbigboss.in/radiator-drain-plug-zen-littal.html

A może górny odpowietrznik częściowo się pokrywa wymiarowo(?). Raczej nie (czytać niżej, po edycji).
https://www.google.com/search?q=fiat%2071747969
https://www.google.com/search?&q=fiat+coolant+drain+cock Na "Grafikę" przełączyć wyniki, ile tego jest (niektóre kuszą kształtem)...

Ewentualnie "fucha" na tokarce, skopiować to.

PS
To są właśnie lata zaniedbań "społeczności". Model Grande ma tyle lat (18-stka stuknęła, już pierwsze sztuki na złom idą), a wielu rzeczy nie mamy rozpracowanych, pomierzonych (śrubka, koreczek, uszczeleczka). Będą teraz właśnie takie problemy. To ostatnia chwila, aby się zacząć udzielać na forach obywatele. Bo uśmiercacie kolejny model (generację).


Pierwszą fotkę wrzucam na forum, bo jest na zewnętrznym hostingu (kiedyś zniknie).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Foto autora tematu.



___████████████████████████ [ Dodano: 29 Sie 2024, 12:47 ] ████████████████████████___

No i co, przez tyle lat nikt nie zmierzył gwintu? :roll: Zajebista "społeczność" fanów marki/modelu. :lol: Brawo wy. Róbcie tak dalej...

Tam jest M12x2,5 (nienormalnie duży skok, dziwadło). Najbliższe (jedyne) co znalazłem, to spust do starszych Mercedesów i BMW...
Załącznik:
Komentarz do pliku: Spust "do Mercedesów", czy niektórych Bawarek. Nietypowy M12x2,5.


Zostaje kwestia, czy tam miała być oryginalnie uszczelka, czy nie. Bo od tego zależy, czy się o-ring zgra (na głębokość, jak daleko wchodzi).
U mnie oryginalny spust nie wkręca się do końca bez podkładki, coś oporuje, a pod łbem zostaje szczelina...na podkładkę/uszczelkę.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Uszczelka, czy nieUszczelka.


W każdym razie ucinamy za pierwszym o-ringiem, reszta nie pasuje, nie potrzebna.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Tani korek z Allegro, przyciąć i już.


Pod łeb pasuje uszczelka węża prysznica 1/2"... 8)
Załącznik:
Komentarz do pliku: Castoramka, OBIk.


Coś tam się nawet wkręca, stawia opór o-ring. Czy uszczelnia nie wiem, zostaję przy starym korku/spuście, oryginalnym. Ale w zapasie będzie.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Chyba może być. Ktoś z was musi przetestować.


Jedna z ofert pokazuje podkładkę metalową, ale to "do BMW", do Mercedesa sprzedają bez.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Podkładka opcjonalna (zależy jaka marka).


Są też czarne...
Załącznik:
Komentarz do pliku: Na Allegro pełno tego, poniżej 10 złotych sztuka.



Odpowietrznik na górze chłodnicy ma gwint M10x1, bardzo popularny, więc tu można dokupić prawie wszystko, śruby, korki, odpowietrzniki, węże itp. Na szybko najbliższe co znalazłem, niestety trochę krótki. Do roli odpowietrznika ważne jest to nacięcie, rowek w gwincie (chociaż awaryjnie można by tam śrubę wkręcić i tyle).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Odpowietrznik M10x1 - popularny, można "coś" zawsze dokupić.



Uwaga praktyczna: prace przy układzie chłodzenia warto zacząć na rozgrzanym płynie, ciepłe plastiki łatwiej się odkręcają (inne rzeczy też, np. na silniku).
Po drugie do tych korków (dolny i górny, 13 mm), należy używać kluczy sześciokątnych (12-kąty mielą plastik).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Tylko 6-kątne narzędzia (12-k obrobią korki)!


Na zapiekanie się, może by lekko smarem silikonowym z teflonem to potraktować (tylko uważać przy dokręcaniu, nasmarowany gwint łatwiej zerwać).

_________________
:arrow: Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO