|
Obecny czas: 06 Cze 2025, 11:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
maestro173 |
#825775 Wysłany:
09 Lip 2017, 10:27; Temat postu: 1.4 8V P0130 MAP I LAMBDA |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 22 Sie 2015, Posty: 7
|
Witam forumowicze. Potrzebuje waszej rady, Kropek pewnego dnia zapalił check engine. Podłączyłem MES i zobaczyłem błąd P0130. Przyjąłem się parametrom pracy silnika i objaw wskazywał na map sensor. Temperatura powietrza była mocno zawyżone około 70 stopni przy zimnym silniku. Map został wymieniony. Po przejażdżce i rozgrzanie silnika pojawił się ponownie błąd P0130 Ale nie zapalił się check. Sondy na przemian pokazują mieszanka zbyt uboga na sondzie przed Kat i zbyt bogata za Kat. Proszę o pomoc czy sądy są już do wymiany? Załączam screena z parametrami z MES. Jeżeli mogę wykonać jeszcze jakieś testy to proszę o informacje. Dołączę też wykres z pracy sonda podczas jazdy. Załącznik:
tapatalk_1499588709163.png [ 49.16 KiB | Obejrzany 2070 razy ]
Załącznik:
tapatalk_1499588244044.png [ 136.58 KiB | Obejrzany 2070 razy ]
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Jerry1960 |
#825778 Wysłany:
09 Lip 2017, 14:10; Temat postu: Re: 1.4 8V P0130 MAP I LAMBDA |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 27 Wrz 2011, Posty: 180 Pomógł: 11
|
Masz tam jeszcze błąd pedału hamulca . On również może mieć wpływ na pracę silnika . Wymień czujnik stopu przy pedale hamulca koszt około 45 zł.
|
|
Góra |
|
 |
maestro173 |
#825787 Wysłany:
09 Lip 2017, 21:52; Temat postu: Re: 1.4 8V P0130 MAP I LAMBDA |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 22 Sie 2015, Posty: 7
|
Czujnik już wymieniony od pedału hamulca. Zrobiłem dziś film z pracy sond na biegu jałowym. Martwi mnie wartość integratora sondy powyżej 1.2 Dodatkowo zachowanie sondy która zmienia wartość co sekundę z ubogiej na bogatą Silnik w żaden sposób nie okazuje problemu, nie szarpie nie falują obroty. Jedyne co to wzrost spalania. Pod linkiem jest film z parametrami: https://youtu.be/ZDWgLzkf3lk
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#825803 Wysłany:
10 Lip 2017, 11:13; Temat postu: Re: 1.4 8V P0130 MAP I LAMBDA |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Pierwsza sonda lambda nie pracuje. Wartości z niej odczytane powinny się zmieniać od 0,1 - 0,2 aż po 0,7 - 0.8 co ok. sekundę, no chyba, że jest to sonda szerokopasmowa (raczej mało prawdopodobne).
|
|
Góra |
|
 |
maestro173 |
#825813 Wysłany:
13 Lip 2017, 22:12; Temat postu: Re: 1.4 8V P0130 MAP I LAMBDA |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 22 Sie 2015, Posty: 7
|
Zrobiłem dziś rundę z MES i z wykresu wynika że lambda nie dziala. Napięcie nie osiąga nawet 0.100. Jutro wymieniam sondę i zobaczymy jak sprawy się potocza. [ Dodano: 13 Lip 2017, 22:12 ]Sonda wymieniona. GP jak nowe. Pozdrawiam dzięki za pomoc. 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|