|
Obecny czas: 27 Kwi 2025, 08:35
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
pmx007p1 |
#837287 Wysłany:
04 Maj 2018, 16:07; Temat postu: Ucho do holowania - modyfikacja. |
|
|
Mini-poradnik z gatunku "śmiesznych" ( do czasu, aż trzeba was będzie holować). Oby się nikomu nie przydał. 1. Problem. Do zakupionego Grande Punto nie dostałem ucha do holowania... To co jest oferowane w Internecie, to patologia, kowalstwo artystyczne (a często autystyczne). Różne wąsate i brzuchate "mietki" (janusze, zdzisie, witki, stefki, heńki) rzeźbią takie dziadostwo w swych stodołach. Załącznik:
Komentarz do pliku: Amatorskie samoróbki na aukcjach internetowych.
01_Samorobki_z_Allegro.jpg [ 38.85 KiB | Obejrzany 10984 razy ]
2. Jest to robione ze złomu ("odzysk" uszkodzonych uszu z zakładów pracy, fabryk, budów).Załącznik:
Komentarz do pliku: Surowcem na takie uszy jest złom!
02_Przerobione_uszy_ze_zlomu.jpg [ 94.89 KiB | Obejrzany 10984 razy ]
Takie samoróbki się jak najbardziej wykonuje na warsztatach i one wytrzymują, ale "wolno" tak robić nieoficjalnie i tylko na użytek własny! NIE NA SPRZEDAŻ. Za TO sprzedawcom należy się but na ryj. 3. Szybciej i taniej było zdobyć oryginalne, kute uszko od starszych Fiatów (P1, Palio, Siena). Gwint jest ten sam, ale wewnętrzny zamiast zewnętrznego. Plus, długość za mała (to dobrze). Załącznik:
Komentarz do pliku: Stare oryginały, odlewane i/lub kute.
03_Oryginalne_Punto1_Palio_Siena.jpg [ 105.27 KiB | Obejrzany 10984 razy ]
4. Najlepiej oczywiście dorwać oryginał do Grande i nie kombinować nic, ewentualnie zamiennik, jest (ma być) on jako jeden odlew (czy kuty - odkuwka), ale gwint ma skrawany (nie "rolowany" jak oryginał - prawdopodobnie), nieco słabszy od wytworzonego przez zgniot (odkształcenie plastyczne). Załącznik:
Komentarz do pliku: Zwykły, prawy, normalny (czyli skok 2,0) gwint M16.
04_Oryginalne_do_Grande.jpg [ 103.89 KiB | Obejrzany 10984 razy ]
5. Ucho od starych Fiatów przerabiamy pod Grande. Potrzebny jest tylko gwint, najlepiej ze śruby (nowej o najwyższej klasie jaką się da zdobyć), pręty gwintowane np. z Castoramy/OBI są za słabe! Długość ucha powinna wynosić około 12 cm (tyle się wkręca i "znika" w zderzaku). "Pręt" wkręcamy na mocny klej do gwintów i blokujemy przeciwnakrętką (też na klej). Żadnego spawania, ani blokowania przez kołki/zawleczki (bo wymaga wiercenia). Praktycznym problemem jest też często zanieczyszczenie gwintów (i ucha i po stronie samochodu). Dlatego można wykonać pseudo-gwintownik, aby czyścił gwint przy wkręcaniu. Nie ma na to polskiej nazwy, po angielsku jest to "thread chaser" (narzędzie do czyszczenia istniejącego gwintu, NIE do nacinania nowego). Załącznik:
Komentarz do pliku: Śruba jako narzędzie do czyszczenia gwintu.
05_Robimy_pseudo-gwintownik.jpg [ 84.88 KiB | Obejrzany 10984 razy ]
6. Nie ma tu wielkich wymagań, "jedynie słusznej" geometrii, wystarczy wykonać nacięcie (lub dwa symetrycznie "po obu stronach"), brzeszczotem, pilnikiem, szlifierką, albo frezować (jak ktoś ma możliwość). Powstałe krawędzie mają być ostre i zgarniać brud (czyli kąty ostre lub prosty maksymalnie), a nie "wjechać" na brud i się w nim zaklinować (kąt rozwarty). Załącznik:
Komentarz do pliku: Krawędzie czyszczące mają być ostre.
06_Krawedzie_tnace(czyszczace).jpg [ 103.09 KiB | Obejrzany 10984 razy ]
7. Gotowe uszko, podkładki opcjonalne. Ucho należy dokręcać "na maksa", luźne się wygnie/wypadnie. Załącznik:
Komentarz do pliku: Ucha holownicze wkręca się "na chama".
07_Gotowe_Ucho.jpg [ 131.63 KiB | Obejrzany 10984 razy ]
8. To nie wyczerpuje tematu gwintów (początek zwojów). Można by to wykonać jeszcze lepiej, ładniej. Załącznik:
Komentarz do pliku: Inne możliwości wykończenia (rozpoczęcia) gwintów.
08_BluntStartThread_HigbeeCut.jpg [ 103.62 KiB | Obejrzany 10984 razy ]
--------------------------___KONIEC___--------------------------
|
|
Góra |
|
 |
|
|
cedec1 |
#837326 Wysłany:
05 Maj 2018, 16:08; Temat postu: Re: Ucho do holowania - modyfikacja. |
|
 |
Klubowicz |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
dobry poradnik ale z tego co zauważyłem to raczej punciaki częściej wloką za sobą niemieckie padło  widać to po moim kropie po gwintach z przodu gwint zgnił od nieużywania a z tyłu elegancko się wkręca jak by ktoś co chwila tam ucho wkręcał żeby golfa holować 
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#837328 Wysłany:
05 Maj 2018, 16:32; Temat postu: Re: Ucho do holowania - modyfikacja. |
|
|
TO jest jeden z głównych powodów, że jeżdżę Fiatami. Niedoceniane auta (i w sumie dobrze). Nigdy Fiaciorów nie trzeba było holować, natomiast Fiacikami holowałem kilka razy rodzinę/znajomych w samochodach 2 razy: cięższych, młodszych i droższych (głównie francuzy, szwaby, i jeden Ford). Najczęściej osoby, które się naśmiewały z Fiata, że to "złom". Głupio ("łyso") im było i to bardzo, "rura zmiękła" (i od tej pory nie ma komentarzy).
|
|
Góra |
|
 |
Pabllo78 |
#837339 Wysłany:
05 Maj 2018, 23:56; Temat postu: Re: Ucho do holowania - modyfikacja. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017, Posty: 575 Pomógł: 9
|
cedec1,  albo Passata:) w TDI
|
|
Góra |
|
 |
cedec1 |
#837340 Wysłany:
06 Maj 2018, 01:00; Temat postu: Re: Ucho do holowania - modyfikacja. |
|
 |
Klubowicz |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
|
Góra |
|
 |
Pabllo78 |
#837501 Wysłany:
11 Maj 2018, 12:15; Temat postu: Re: Ucho do holowania - modyfikacja. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017, Posty: 575 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
 |
astiolek |
#837528 Wysłany:
11 Maj 2018, 16:22; Temat postu: Re: Ucho do holowania - modyfikacja. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Olek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 26 Lut 2018, Posty: 5
|
|
Góra |
|
 |
cedec1 |
#837533 Wysłany:
11 Maj 2018, 16:41; Temat postu: Re: Ucho do holowania - modyfikacja. |
|
 |
Klubowicz |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
astiolek, absolutnie myję tylko na bezdotykowej jutro z rana będę mył auto bo już jakieś pyłki brzozy na nim posiadały byw byłem ostatnio na lotnisku po koleżankę i pierwsze co powiedziała to czy ma ściągać buty bo w życiu nie widziała tak czystego auta nie powiem podbudowała moje ego  dobra koniec OT
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
 |
Pabllo78 |
#837551 Wysłany:
11 Maj 2018, 20:22; Temat postu: Re: Ucho do holowania - modyfikacja. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017, Posty: 575 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
 |
pmxoo7pI |
#860436 Wysłany:
07 Maj 2023, 13:56; Temat postu: Re: Ucho do holowania - modyfikacja. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 741 Pomógł: 11
|
Zabrakło drobnego szczegółu.  Takie odzyskane uszko z Punto 1 i podobnych pasuje tylko na przód w Grande! Niekonsekwencja producenta. Z przodu jest spory otwór w zderzaku i otwór/gwint wewnętrzny jest płytko osadzony. Załącznik:
Komentarz do pliku: Fiat nie umie zaprojektować takich samych otworów z przodu i z tyłu.
10_Niekonsekwencja_projektowa.jpg [ 44.64 KiB | Obejrzany 3922 razy ]
Z tyłu gwint jest ukryty głęboko za dodatkową blachą, belką, jest po drodze mały otwór, przejdzie tylko długa szpilka! Załącznik:
Komentarz do pliku: Warto mieć dwie wersje!
09_Do_tylu_musi_byc_dluga_szpilka.jpg [ 115.04 KiB | Obejrzany 3922 razy ]
Fajnie, bo ten dodatkowy otwór po drodze stanowi "wzmocnienie", podparcie szpilki, aby się nie wyginała (ale z przodu takiej pomocy ona nie ma, stąd wiele używanych uszu jest pogięta - uważać jak kupujecie, absolutnie nie brać krzywych). Rozwiązaniem (przedłużającym życie tych szpilek) jest posiadanie 2 różnych sztuk: przerobiona jak w temacie (na przód) oraz oryginalna szpilka (tylko na tył). Najważniejsze. Jak otwory są latami nie używane, to nic się nie wkręci. Raz na kilka lat otwory trzeba przeczyścić gwintownikiem (i zakonserwować "na tłusto"). Musi być przedłużany albo zwykły + przedłużka. Jak było wcześniej podane: zwykły gwint M16 (jedyna pozytywna rzecz, dobrze, że nie wymyślali z lewymi gwintami). Załącznik:
Komentarz do pliku: Normalny skok, prawy M16.
11_Zwykly_gwintownik_jest_za_krotki.jpg [ 41.81 KiB | Obejrzany 3922 razy ]
A pomysł z nacięciem na gwincie do zbierania zanieczyszczeń jak najbardziej działa (na tłusty brud, na mocną korozję średnio), widziałem takie fabryczne uszy (do innych marek) z podcięciami.
_________________
Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|