|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 04:40
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
radex324 |
#845991 Wysłany:
12 Lut 2019, 19:16; Temat postu: Pierwsza wymiana rozrządu 1.4 16V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 697 Pomógł: 2
|
Witam, będę pierwszy raz wymieniać rozrząd i chciałbym aby wszystko zostało wykonane prawidłowo i silnik wstał po tym zabiegu. W Elearn mam instrukcje ale jest jakaś wybrakowana bo nie piszą nic o dokręceniu górnego koła. 1.Mam odkręcić zaślepki z przodu i tyłu silnika, wkręcić blokady widoczne na zdjęciu kręcić wałem i wpychać blokadę aż zaskoczy?(Patrz załącznik z komentarzem) 2.Wał korbowy ustawić tak aby kołek centrujący był na przeciwko czujnika obrotów. 3.Poluzować nakrętkę napinacza i zdjąć pasek zębaty/ 4.Wyciągnąć świecę 3 i 4 i wkręcić wskaźniki(te długie) momentem 5Nm i obracać wałem aż wyrównają się. 5.Zablokować górne koło (Proszę o wymiary tej blokady żeby ją dorobić z płaskownika), odkręcić korek i odkręcić koło(wymiana uszczelniacza). 6.Odkręcić blokadę koła górnego, zamontować pasek zakładając go najpierw na koło zębate wału korbowego, na pompę płynu, na koło pasowe górne i na koniec na napinacz ruchomy.(luźne górne koło) 7.Napinacz paska napiąć na maxa do skrajnej pozycji.(tu nie jestem pewny) 8. Cytuj: "Wyjąć narzędzia poprzednio ustawione dla faz(wskaźniki te długie), zablokować wałki rozrządu i wykonać dwa obroty wałem korbowym silnika." 9.Poluzować napinacz paska i ustawić go wskaźnikiem na środku(w dziurce) i dokręcić 22-27Nm. Dokręcić koło górne (120Nm dla 1.4 16V) i blokady wałka odciągnąć na zewnątrz.(załącznik 1) 10. Cytuj: Wykonać dalsze dwa obroty wałem korbowym silnika w normalnym kierunku jego obrotów, następnie przestawić narzędzia używane do ustawiania faz silnika i sprawdzić czy silnik jest w fazie. Czyli teraz 2 obroty i blokady wkładam aby sprawdzić czy wchodzą dobrze w swoje miejsce? 11.Wyciągnąć blokady wału, zamontować świece itp. Tak wiec w instrukcji nie mamy podane kiedy przykręcić koło górne i nie jestem pewny czy wszystko dobrze zrozumiałem podaje jeszcze link do instrukcji(PDF prosto z Elearn) https://drive.google.com/open?id=1HzK1bAYuSXfAtb4czTqwcDuYC-eS8iMp. Proszę o wyrozumiałość i wymiary blokady koła górnego bo nie mogę jej nigdzie namierzyć a dorobię sobie z płaskownika.
Załączniki: |
Komentarz do pliku: Blokada wałka punkt 10
Screenshot_217.png [ 885.06 KiB | Obejrzany 9401 razy ]
|
Komentarz do pliku: Blokada koła pasowego, proszę o podanie wymiarów.

Screenshot_216.png [ 42.48 KiB | Obejrzany 9401 razy ]
|
Komentarz do pliku: Blokada wałka punkt 1
Screenshot_215.png [ 1.21 MiB | Obejrzany 9401 razy ]
|
|
|
Góra |
|
 |
|
|
pmx007p1 |
#845998 Wysłany:
12 Lut 2019, 21:08; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana rozrządu 1.4 16V |
|
|
Zlecenia na tłumaczenie tekstów technicznych dostają przygłupy bez wiedzy technicznej (słownictwa), a tak prywatnie i poza tym mające dwie lewe ręce. Stąd takie durne opisy. Sztucznie skomplikowane (i/lub wręcz błędne, wybrakowane). Taki sam szajs (eLearn) jest dla silnika 8V. Bez względu na pozycję w jakiej zatrzymał się silnik, głąby piszą, że: najpierw luzuje się napinacz, zrzuca stary pasek, luzuje koło zmiennych faz, blokuje wałek rozrządu (wymaga kręcenia nim - a gdzie są tłoki, nie wiadomo), nakłada nowy pasek, dopiero na końcu blokuje wał korbowy "lizakiem" (tu też trzeba będzie nim ruszyć)...później coś tam z napinaniem, kręceniem silnikiem...ogólnie odechciewa się czytać. Po internecie krążą też inne procedury obejmujące dwukrotne zakładanie i zdejmowanie blokad, a po drodze nie tyle obroty silnikiem, co "odpalenie na 10 sekund". Tragedia ogólnie. W obu silnikach (8/16V) komplikacja wynika "tylko" z tego (prawdopodobnie), że w trakcie napinania paska, rusza on kołem zmiennych faz i trzeba było skomplikować procedurę, aby wariator zmieniał te fazy we właściwym zakresie. W starych silnikach (bez VVT) też tak było o ile pamiętam, przed napinaniem paska trzeba było go celowo ustawić minimalnie źle, aby dopiero po napięciu się znaki zgrały. Dlatego mimo blokad, porób tradycyjne znaki markerem i przenieś na nowy pasek (coś jak "ruska procedura" przy 8V - w dziale "Zrób to Sam"). Obejrzyj też YouTube, filmiki z wymiany w 16V (są i reklamówki blokad, ale też filmy z warsztatów), niestety większość nie po naszemu i raczej wersje bez zmiennych faz. PS Polska książka do GrandePunto też jest do niczego. Procedura dla 16V jest obcięta w połowie. Książki NIE polecam.
|
|
Góra |
|
 |
radex324 |
#846006 Wysłany:
13 Lut 2019, 01:47; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana rozrządu 1.4 16V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 697 Pomógł: 2
|
No własnie tu jest pies pogrzebany, rozrząd planuje zmienić w sobotę, garaż już sobie załatwiłem na dzień. A instrukcja dziwne rzeczy pokazuje, pmx007p1, ty nie masz może wymiarów tej blokady koła górnego? Lizaka sobie dorobię bo podałeś wymiary w innym temacie. [ Dodano: 12 Lut 2019, 23:22 ]U mnie ten problem że muszę koło odkręcić żeby prawidłowo ustawić i wymienić uszczelniacz. [ Dodano: 12 Lut 2019, 23:22 ]U mnie ten problem że muszę koło odkręcić żeby prawidłowo ustawić i wymienić uszczelniacz. [ Dodano: 13 Lut 2019, 01:47 ]https://youtu.be/_fSoj8BYdO8 https://youtu.be/Ptzkpa_sCto znalazlem filmik z wymiany 
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#846024 Wysłany:
13 Lut 2019, 19:47; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana rozrządu 1.4 16V |
|
|
"Ząbek" do zablokowania koła faz różni się niestety w 8 i 16V (niewiele ale jednak). Ale to najmniej "precyzyjny" element zestawu, więc można "na oko" go "pomierzyć" z fotografii blokad, albo dorobić na szybko już przy silniku. Wystarczy jakaś gruba blacha (5-10 mm), kwadratowy kawałek z przedziału 35x35 do 50x50 mm, wiertarka, brzeszczot/szlifierka kątowa, pilnik. Jak dasz radę, to może zrób dokumentację ( o ile wymiana się uda  ) i napisz poradnik dla 16V. PS Dziwaczna komplikacja procedur wymiany paska może wynikać z tego, że to są instrukcje (i blokady) skopiowane prosto z fabryki i dotyczyły pierwszego montażu, składania silnika, który jeszcze nigdy nie pracował. Dlatego tak "kombinują", jak koń pod górę. To może być wyjaśnienie "tajemnicy"...
|
|
Góra |
|
 |
radex324 |
#846031 Wysłany:
13 Lut 2019, 19:58; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana rozrządu 1.4 16V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 697 Pomógł: 2
|
Spoko, dam znać co i jak 
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#846220 Wysłany:
21 Lut 2019, 17:01; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana rozrządu 1.4 16V |
|
|
No i zapadła złowroga cisza... Działa, czy zmieliło zawory? 
|
|
Góra |
|
 |
radex324 |
#850008 Wysłany:
29 Wrz 2019, 11:50; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana rozrządu 1.4 16V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 697 Pomógł: 2
|
Działa działa, teraz czas na remont  z powodu kompresji .
|
|
Góra |
|
 |
żeliwny |
#850013 Wysłany:
29 Wrz 2019, 17:20; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana rozrządu 1.4 16V |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 13 Gru 2016, Posty: 193
|
Kupiłeś już z LPG czy sam dołożyłeś 
|
|
Góra |
|
 |
radex324 |
#850017 Wysłany:
29 Wrz 2019, 20:05; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana rozrządu 1.4 16V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 697 Pomógł: 2
|
Sam dokładałem, najlepsza opcja. Auta z lpg są droższe, i nie wiadomo jak instalacja zamontowana/użytkowana a tobie nowa się zwróci w 4-8 msc zależy od przebiegu.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|