|
Obecny czas: 03 Maj 2025, 05:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Zaq |
#436786 Wysłany:
02 Lut 2011, 21:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
ipIV - oczywiście trochę nie zrozumiałem kolegi - fakt, jeśli podpiął żarówkę szeregowo to inna sprawa. Jeśli świeci, to już niezły pobór.
_________________ Punto classic 2010
|
|
Góra |
|
 |
|
|
buladag |
#436787 Wysłany:
02 Lut 2011, 21:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
639 napisał(a): ipIV napisał: prawo ohma
nie chodź z jedną tylko z dwoma hahaha
Im cięższy łom tym lżejsza śmierć. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Zaq |
#436788 Wysłany:
02 Lut 2011, 21:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
639 - dobra rada 
_________________ Punto classic 2010
|
|
Góra |
|
 |
omeniusz22 |
#436939 Wysłany:
03 Lut 2011, 17:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 127
|
Koledzy podłączyłem dziś miernik szeregowo pomiar pokazał 40mA (0,04A)
po wyciągałem bezpieczniki tak jak mi kolega ipIV doradził i nic pomiar się nie zmienił odłączyłem radio alarm sprawdziłem styki w światłach i też nic cały czas 40mA (0,04A)
Proszę o pomoc
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#437014 Wysłany:
03 Lut 2011, 20:46; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
40mA jest do przełknięcia....
Na pewno 40 a nie 400?
jak 40mA zaświeciło zarówkę to mała zaróweczka to musiała być  W3W co najwyżej.
Jak 40mA to 1Ah ucieka Ci na dobę  Długo auto musi stać, żeby aku padł  nawet przy tych temp no minimum 10-20dni trzeba na rozładowanie aku (zalezy w jakim stanie jest ale załozenie jest takie, że jak na swój wiek jest ok). Jak aku zdycha bardzo szybko to szukałbym przyczyny w nim samym (kupiłeś stary aku z którym sprzedawca się źle obchodził lub po prostu trafiłeś na felerny) lub w alternatorze
Pomierz napięcie ładowania i opisz jak często i na jak długich odcinkach używasz samochodu. [ Dodano: 03 Lut 2011 19:46 ]i... sprawdź date produkcji aku 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#437018 Wysłany:
03 Lut 2011, 20:47; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
omeniusz22, już istnieje taki temat, dokładnie o tej samej nazwie. Nawet jest przyklejony. Bardzo proszę użyć wyszukiwarki przed założeniem nowego tematu. Doklejam do istniejącego. Poczytaj go od początku.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
omeniusz22 |
#437459 Wysłany:
05 Lut 2011, 11:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 127
|
Na pewno pokazuje miernik 40mA  była 3W żaróweczka. Wczoraj naładowałem akumulator podłączyłem jeździłem jakieś 20 minut postawiłem samochód o 20tej zrobiłem pomiar i było 13,45v dziś o godzinie 10.30 zrobiłem ponownie pomiar i jest 12,77v
Czy to duży ubytek energii przez ten czas był tylko włączony alarm?
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#437470 Wysłany:
05 Lut 2011, 12:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
dawid781 |
#437482 Wysłany:
05 Lut 2011, 13:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Leżajsk Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 625 Pomógł: 1
|
omeniusz22 napisał(a): Na pewno pokazuje miernik 40mA  była 3W żaróweczka. Wczoraj naładowałem akumulator podłączyłem jeździłem jakieś 20 minut postawiłem samochód o 20tej zrobiłem pomiar i było 13,45v dziś o godzinie 10.30 zrobiłem ponownie pomiar i jest 12,77v Czy to duży ubytek energii przez ten czas był tylko włączony alarm?
Kolego miałem ten sam problem kilka tygodni temu
Postawiłem auto sprawne w sobotę wieczorem a w niedziele już nie odpaliłem, po naładowaniu aku było ok a na drugi dzień to samo, pobór ok 50mA- wymieniłem aku na nowy i wszystko jest OK 
_________________ FIAT PUNTO 1.1 S + LPG Niestety już go nie ma http://fiatpunto.com.pl/topic18386-50.html BYŁ: Opel Vectra 2.0 DTI  JEST Renault Laguna II 1.9dCi 120KM
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#437579 Wysłany:
05 Lut 2011, 16:48; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
omeniusz22 napisał(a): Czy to duży ubytek energii przez ten czas był tylko włączony alarm?
prawidłowy rzekłbym  Po odłączeniu łądowania napięcie na aku spada sobie do 12,6V i trwa to kilka dni (z tym, że na początku dzieje się to szybko po kilku sekundach już są okolice 13) i tak już te ~12,6 zostaje na dłużej.
Ale jak przy U => 12,6V nie odpala to aku po prostu jest do wyrzucenia
Ale za nim zmienisz to zmierz napiecie ładowania.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#438498 Wysłany:
08 Lut 2011, 17:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
IP IV
mam podobny problem co w watku. Krop przez ostatnie 2 tygodnie odpalal coraz gorzej az w niedziele zastrajkowal. Komputer sie zresetowal podczas odpalania a silnik nie ruszyl. Na razie wyjalem aku i ladowalem przez cala noc. Zobaczymy czy pomoze
Jak ktos ma idee jaki akumulator mam kupic to zapraszam
http://fiatpunto.com.pl/topic1685-45.html
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
maniu82 |
#441384 Wysłany:
16 Lut 2011, 17:28; Temat postu: Pytanko |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 16 Lut 2011, Posty: 2
|
Witam mam problem z akumulatorem a więc jakieś ustrojstwo rozładowuje mi aku. ładowanie jest 14,07 przy 2 tys. obrotach a na bez 13,97 więc tu raczej jest ok radio odpięte więc tu nie ma problemu jak mierzyłem miernikiem na klemie "-" to na początku pokazało mi 0,26A, ustaliłem dość przypadkiem że w miejscu tam gdzie są bezpieczniki jest jakieś zawiniątko  po ściągnięciu taśmy izolacyjnej okazało się że są to dwie żaróweczki z czego jedna nie paliła gdy wyciągnąłem te żarówki pobór spadł do 0,03A i już się ucieszyłem tylko po zamknięciu auta i uzbrojeniu alarmu po chwili zaczął wyć więc pojechałem kupiłem takie same i wsadziłem alarm wrócił do normy a na mierniku pobór był 0,06A więc uznałem że to przez tą żarówkę nie wiem po co służy ale jest potrzebna  aha zapomniałem napisać akumulator nowy bosch. Patrząc na pobór prądu to przy otwartym aucie pobór jest 0,03A a po uzbrojeniu alarmu 0,05-0,06A więc uznałem że znalazłem powód rozładowywania aku. ale po 2 tyg. ten sam problem rano do auta a tu ani zakręcić nie chciał auto garażowane  Więc już nie wiem co go gryzie chciałem odłączyć alarm poprzez bezpiecznik ale po wyjęciu go auto nie zapali na desce jest kluczyk z napisem code z tego co czytałem to jakaś blokada więc sam nie odepnę alarmu. Proszę o pomoc może ktoś miał coś podobnego
|
|
Góra |
|
 |
giero19 |
#441875 Wysłany:
17 Lut 2011, 18:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 23 Lut 2008, Posty: 220
|
Ja miałem coś podobnego, posprawdzaj czy masz wszystkie czujniki od alarmu sprawne, u mnie pod maską był zaśniedziały i w nocy alarm potrafił się włączyć i akumulator rano padał  . A generalnie to podjedz do auto elektryka bo to jest temat morze więc przyczyn może być bardzo dużo. Dziwią mnie te żaróweczki - tak jakby za małą rezystancję uzyskuje alarm i zaczyna wyć. Ja obstawiam że u Ciebie jest to wina alarmu.
_________________ Punto 2 - 1.2 16V HLX
|
|
Góra |
|
 |
rajtek |
#441922 Wysłany:
17 Lut 2011, 19:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 243
|
jeżeli masz hak,to często zwiera w gniazdku na przyczepkę
|
|
Góra |
|
 |
maniu82 |
#442293 Wysłany:
18 Lut 2011, 15:57; Temat postu: re |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 16 Lut 2011, Posty: 2
|
Dzięki za podpowiedzi pojechałem do mechanika wyciął mi auto alarm i czekamy na wynik, tęż tak podejrzewałem że to autoalarm. czas pokaże a co do haka to nie mam ale dzięki za podpowiedź
|
|
Góra |
|
 |
tomPB1920 |
#443936 Wysłany:
22 Lut 2011, 19:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 07 Maj 2008, Posty: 227
|
Mam pytanko,na jakim pradzie ładowc akum 42 Ah ? Chce podłaczyc na cała noc i zastanawiam sie czy prad 3A nie bedzie za mały czy moze w sam raz
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#443948 Wysłany:
22 Lut 2011, 19:16; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Noc to trochę mało. Osobiście mogę polecić długie ładowanie prądem 1A, ale to trwa. Jednak nie powoduje gwałtownego gotowania się elektrolitu. Przez 12h ładując takim prądem (1A) podładuje się o 12Ah.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
tomPB1920 |
#443951 Wysłany:
22 Lut 2011, 19:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 07 Maj 2008, Posty: 227
|
tzn noc miałem na mysli 12h od 20 dzis do jutra 8 rano i gosciu mi powiedział ze 3A bedzie dobrze
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#443952 Wysłany:
22 Lut 2011, 19:24; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Mnie się przy 3A po chwili już zaczyna aku gotować 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
tomPB1920 |
#443956 Wysłany:
22 Lut 2011, 19:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 07 Maj 2008, Posty: 227
|
pioteq na shoutboxie pisał ze ładuje sie prądem o wartości 1/10 pojemności akumulatora to w tekim wypadku Twoj akum by eksplodował hehe
|
|
Góra |
|
 |
giero19 |
#444044 Wysłany:
22 Lut 2011, 21:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 23 Lut 2008, Posty: 220
|
Ja 45Ah ładowałem całą noc ponad 10h prądem 5A i nic mu się nie działo więc nie gadajcie że eksploduje
_________________ Punto 2 - 1.2 16V HLX
|
|
Góra |
|
 |
tomPB1920 |
#444117 Wysłany:
22 Lut 2011, 22:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 07 Maj 2008, Posty: 227
|
Moj 42 Ah ładuje sie pradem 3A przez 12 h tak wiec powinno byc OK
|
|
Góra |
|
 |
djrusso |
#444516 Wysłany:
23 Lut 2011, 21:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sk-ce Rejestracja: 18 Lut 2011, Posty: 206 Pomógł: 3
|
spokojnie możesz ładować prądem 3A przez 12h tą baterię. Swoją 44Ah takim ładuje i nic się nie wydarzyło jak do tej pory.
_________________ Fiat Punto 2 FL 2004 1.2 8V 60KM 5D
|
|
Góra |
|
 |
tomPB1920 |
#444529 Wysłany:
23 Lut 2011, 21:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 07 Maj 2008, Posty: 227
|
ładowałem dzis pradem 3A prawie 13 h i wszystko było OK,po wyciagnieciu mojego aku okazało sie ze ma 40Ah a ja myslałem ze 42Ah 
|
|
Góra |
|
 |
bartoszw |
#447858 Wysłany:
03 Mar 2011, 09:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 132
|
To dobre wyniki? Aku stary, nowy oddalem na reklamacji.
AKU po nocy w domu 12,45
pobor pradu na klemie: - 0,22, na + 0,25; zamkniete drzwi centralnym, panel radia odlaczony, alarmu nie mam.
po odpaleniu, wlaczeniu sw. mij., tyl szyba, dmuch 2, reczny, luzik;) - ladowanie 14,02, po wlaczeniu mp3 14,01
przejechalem 50km (35km - 110km/h / 15km - miasto)
ladowanie: 13,95 - dmuch 2, mp3, sw. mij
po zgaszeniu: AKU 12,97
pobor pradu na - 0,20, zamkniete drzwi centralnym, panel podlaczony/odlaczony 0,01 roznica.
W zeszlym roku kupilem nowy aku AKU autopart 45aH. W tym roku mroz -18 auto nie odpala. Moze do -15 daje rade... Aku na reklamacje oddalem.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|