|
Obecny czas: 01 Maj 2025, 05:43
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lukaman |
#850487 Wysłany:
27 Paź 2019, 20:36; Temat postu: urwana śruba mocująca podporę silnika - bać się czy nie? |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Luigi
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 14 Sie 2016, Posty: 39
|
Cześć, rzućcie okiem na ten problem: https://ibb.co/8bgPHD9...od czego jest ta śruba? Jeżdżę już tak dłuższy czas, ale zaraz zabieram się do pokrywy zaworów i myślę by zrobić to 'przy okazji'. Czekam na odpowiedzi, wtedy też zredaguję tytuł. Pozdrawiam, Łukasz
Ostatnio edytowany przez lukaman 27 Paź 2019, 21:57, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Złośnik |
#850491 Wysłany:
27 Paź 2019, 21:51; Temat postu: Re: zerwany gwint / urwana śluba przy silniku - bać się czy |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016, Posty: 414 Pomógł: 3
|
Nie wiem jak Ty zerwałeś ten gwint, to są porządne śruby i porządny rozmiar. Jest to śruba od wspornika poduszki silnika. Żeby dostać się do tego otworu trzeba odkręcić wszystkie śruby poduszki, zdemontować ją, uprzednio podpierając silnik pod miskę lewarkiem na jakiejś przekładce drewnianej, żeby nie powgniatać miski. Potem cały wspornik, możliwe, że będziesz musiał zdemontować pokrywy rozrządu. Mało miejsca tam jest na jakiekolwiek wiercenia ale - próbuj. Autor postu otrzymał pochwałę
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#850492 Wysłany:
27 Paź 2019, 21:52; Temat postu: Re: zerwany gwint / urwana śluba przy silniku - bać się czy |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
To jest śruba mocująca podporę silnika. Jedna z czterech. Mnie się też zerwała. Kupiłem dłuższą, obciąłem na wymiar i trzyma. Gwintu jest ok. 30mm z czego 15 mm wykorzystuje oryginalna śruba. To znaczy, że pozostaje drugie 15mm, które można wykorzystać. Nową śrubę należy pasować z czuciem. Wkręcać lekko i patrzeć na ile nie dochodzi do podpory, po czym obciąć 1 mm więcej. Autor postu otrzymał pochwałę
|
|
Góra |
|
 |
Złośnik |
#850493 Wysłany:
27 Paź 2019, 22:06; Temat postu: Re: urwana śruba mocująca podporę silnika - bać się czy nie? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016, Posty: 414 Pomógł: 3
|
Kurcze t dziwne. Ja półmetrową przedłużką dokręcałem te śruby, nic się nie zerwało.
|
|
Góra |
|
 |
cedec1 |
#850495 Wysłany:
28 Paź 2019, 01:03; Temat postu: Re: urwana śruba mocująca podporę silnika - bać się czy nie? |
|
 |
Klubowicz |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
tylko nie zrób tak jak ja dokręciłem na pałę i po 20 km obydwie były odkręcone problem załatwiłem dokręcając kluczem dynamometrycznym i po kropelce kleju średniego na gwint dałem
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#850498 Wysłany:
28 Paź 2019, 08:50; Temat postu: Re: urwana śruba mocująca podporę silnika - bać się czy nie? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Cytuj: Ja półmetrową przedłużką dokręcałem te śruby To świadczy o braku pary w rękach. A tak na poważnie my wkręcamy te śruby w aluminium. Nie wiem jak jest w dieslu.
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#850527 Wysłany:
29 Paź 2019, 20:01; Temat postu: Re: urwana śruba mocująca podporę silnika - bać się czy nie? |
|
|
Na marginesie, uważać, bo to gwint drobnozwojny, jak ktoś tam kiedyś wpychał zwykłe śruby, to mógł rozwalić gwint, dlatego był osłabiony.
|
|
Góra |
|
 |
Złośnik |
#850534 Wysłany:
29 Paź 2019, 22:05; Temat postu: Re: urwana śruba mocująca podporę silnika - bać się czy nie? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016, Posty: 414 Pomógł: 3
|
Kolego misci, w poprzednim aucie a nie w obecnym.
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#850537 Wysłany:
29 Paź 2019, 23:10; Temat postu: Re: urwana śruba mocująca podporę silnika - bać się czy nie? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Jak dobrze pamiętam siedzi tam M10x1,25. Raczej mało prawdopodobne, żeby ktoś wkręcał inną śrubę bo oryginalną trudno zgubić i jak widać na zdjęciu sama też nie potrafi wypaść. Drobny zwój, aluminium i trochę nieuwagi = gwint zerwany. W razie większej biedy wystarczy silnik nieco podnieść i większym gwintownikiem da się radę nagwintować otwór. Taki miałem plan, ale pomiar głębokości otworu, a późnij wkręcenie dłuższej śruby rozwiązało problem. Mechanicznie rzecz biorąc śruby górne są mniej narażone bo są w zasadzie tylko ścinane. Dodatkowo na rozciąganie narażone są śruby dolne. P. S. Ciekawym jest, że u mnie padł gwint tej samej śruby. Reszta, dokręcana podobnie, trzyma bez problemu.
|
|
Góra |
|
 |
Kuterp12 |
#856344 Wysłany:
17 Cze 2021, 16:12; Temat postu: Re: urwana śruba mocująca podporę silnika - bać się czy nie? |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Kacper
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Easy
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 17 Cze 2021, Posty: 1
|
Dzisiaj zerwała mi się dokładnie ta sama śruba mocująca. Do mechanika umówiony jestem dopiero na przyszły czwartek. Mogę ze spokojem jeździć, czy lepiej ogarnąć jakiś zastępczy transport do tego czasu?
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#856345 Wysłany:
17 Cze 2021, 16:19; Temat postu: Re: urwana śruba mocująca podporę silnika - bać się czy nie? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Poczytaj trochę wyżej, kup dłuższą śrubę za 3zł. obetnij na wymiar i wkręć.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#856353 Wysłany:
20 Cze 2021, 10:24; Temat postu: Re: urwana śruba mocująca podporę silnika - bać się czy nie? |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
misci napisał(a): Poczytaj trochę wyżej, kup dłuższą śrubę za 3zł. obetnij na wymiar i wkręć. Dokładnie. Taki patent w Punto II zdał u mnie egzamin przez ~100 000km ale na wszystkich śrubach, po drodze był dzwon także da radę  Uwaga na gwint drobnozwojowy M10x1,25. A śrubę wziąć o klasie minimum 8.8... no chyba że nie będzie... ale 5.8 to taka trochę z plasteliny jest... a może to i lepiej dla gwintu w alu głowicy. W każdym razie fabrycznie jest na 98% 8.8  5.8, to 2 klucze, śruba z nakrętką zakontrowaną i w rękach ukręcisz jak masz trochę więcej pary Złośnik napisał(a): Kurcze t dziwne. Ja półmetrową przedłużką dokręcałem te śruby, nic się nie zerwało. Nooo żebyś nie wykręcił śrub razem z nawiniętą alu sprężynką  Jak się uczyłem takich zabaw to tak dokręcałem je  Bez przedłużki a poszły 4 z 5 Generalnie rzecz biorąc technika dokręcania tych śrub powinna być wieloetapowa, bo jak jedną dokręcisz, to druga dostaje luzu - tak to pracuje. Wszystko najpierw ręką bez mocnego dokręcania, później np. 25Nm, 35Nm, 45Nm i wystarczy. Trzeba by sprawdzić z jakim momentem należy je dokręcać, ale nie sądzę ze więcej niż 50Nm.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
pmxoo7pI |
#861203 Wysłany:
07 Maj 2024, 02:44; Temat postu: Re: urwana śruba mocująca podporę silnika - bać się czy nie? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 742 Pomógł: 11
|
W nowszych modelach (np. Tipo) podobno czasem są mniejsze gwinty (M8 nie 10 - a silniki mocniejsze) i ludzie to zrywają, afera jest... https://fiatklubpolska.pl/silniki-benzynowe-tipo-534/uwaga-wymiana-rozrzadu-i-dokrecanie-srub-sztywnego-wspornika-uwaga-49015/Swoją drogą, to błąd konstrukcyjny w sumie. Zespół silnik-skrzynia wisi za głowicę! Najstarsze FIRE były wieszane za blok raczej z tego co pamiętam. Jak 3 z 4 śrub są OK, to jazda jest warunkowo dopuszczalna (ale pamiętać, że głowica może cierpieć, jakieś naprężenia dodatkowe/nierówne będą). Co do manipulacji na długości śrub, to nie bardzo macie pole do popisu. Przykład. Głowica ćwiczebna 1,4 8V z rocznika 2007. Zmasakrowane 2 otwory, ktoś na samochodzie dokonał sodomizacji na M12, krzywo i niecentrycznie oczywiście...po czym i te M12 zostały zerwane! Zawodowcy zapewne. Kolejny, trzeci otwór miał naderwany oryginalny gwint (więc poszła sprężynka "heli-coil" + klej do gwintów), długość wstawki ponad "2D" (ciekawostka, gwintownik pod heli-coil M10x1,25, to zwykłe M12x1,25, czyli gwint do świec, jak ktoś ma gwintownik, to nie trzeba kupować zestawu, tylko same sprężynki). Ocalał 1 z 4 otworów tylko. Przy takiej masakrze jest mało miejsca na kolejny gwint metryczny (M14 to już za wiele, zostanie cienka ścianka dookoła). Na ratunek przychodzą czasem gwinty calowe, jak nie śrubowy, to rurowy. Przypadkiem tak wychodzi, że np. rurowy 1/4 cala ma 13 mm (to jak nieistniejące "M13"). Zostały wstawione dwie tulejki samoróbki (pręt z lepszej stali, jakaś narzędziówka), na klej. Załącznik:
Komentarz do pliku: Na samochodzie taka regeneracja to katorga!
Lux_robota_na_frezarce.jpg [ 200.41 KiB | Obejrzany 2823 razy ]
W tejże głowicy, głębokości otworów wynoszą po około 27 mm z groszami. Sprawdziłem na swoim roczniku 2009 długości śrub (zakładając, że oryginały) oraz grubość mocowania. Śruby (M10x1,25) mają 65 mm, grubość wspornika/uchwytu to 40, zostaje 25 mm gwintu, czyli na styk. Nie dasz dłuższej! Załącznik:
Komentarz do pliku: NIE wstawisz już dłuższej raczej.
Sruby_mocowania_silnika.jpg [ 158.7 KiB | Obejrzany 2823 razy ]
Jakby ktoś potrzebował rozstaw, to chociaż tyle wrzucam (rozstaw otworów z mocowania), odrysowany na papier milimetrowy. Załącznik:
Komentarz do pliku: Papier Milimetrowy (stąd można wydrukować w skali lub policzyć kratki).
Mocowanie_Papier_milimetrowy.jpg [ 229.77 KiB | Obejrzany 2823 razy ]
Odbitka na spray (tym razem inne kratki, z notesu, więc wymiarami się precyzyjnie nie sugerować). Załącznik:
Komentarz do pliku: Spray...
Mocowanie_Odbitka_spray.jpg [ 161.73 KiB | Obejrzany 2823 razy ]
Ciekawostka. Na głowicy nowszej (rok 2009) są jakieś dodatkowe otworki, wyglądają na fabryczne. Do jakiegoś innego mocowania (lub z kołkami ustalającymi, czy usztywniającymi)? Niezłe schizole są projektantami w tej branży. W ramach jednego modelu (i silnika nawet) nie mogą raz a dobrze wymyślić mocowań, otworów (liczby, rozmiaru, rozstawu), tylko kombinują, co rok to inna wersja (chociaż w 99,9% zamienne, tyle dobrego). Załącznik:
Komentarz do pliku: Dziwadło. Głowica 1,4 8V (2009 rok).
Mocowanie_za_glowice_2009r.jpg [ 173.58 KiB | Obejrzany 2823 razy ]
Oryginalną fotkę autora tematu wrzucam, bo jest na zewnątrz, obcy serwer (kiedyś zniknie). Załącznik:
Komentarz do pliku: Kopia zapasowa oryginalnej foty...
Oryginalna_fotka_urwanej_sruby.jpg [ 125.6 KiB | Obejrzany 2822 razy ]
===================================[ Dodano: 07 Maj 2024, 01:33 ]=========================Smartfoniarze z Fejsika nie wiedzą, że Fiat ma bazę części "EPER" i nawet są starsze wersje on-line (ale pokrywają Grande/EVO). Załącznik:
Komentarz do pliku: Samodzielnie nic się nie da znaleźć. Trzeba pytać.
W_internecie_nie_ma_bazy_EPER.jpg [ 51.39 KiB | Obejrzany 1793 razy ]
Bazy nie są idealne (tu np. rysunki mocowań silnika nie wyglądają prawidłowo), ale czasem idzie coś znaleźć (i nawet taka część pasuje). A części znormalizowane typu śruby, uszczelniacze/o-ringi, można też dobrać tradycyjnie (zwyczajnie zmierzyć). https://fiat.7zap.com/en/fpun/4c/199253201000-099/100/3+10003s00+1-0/https://www.pekidi.com/https://eper.fiatforum.com/en/Drawings/Detail/F/F/FPUN/4C/100/3/0/1/0/SubSubGroup/55195032Przykładowy sklep: https://galicianparts.com/shop/producto/46547701-set-2-tornillos-m10-soporte-taco-motor-fiat-lancia-alfa-romeo-original/
_________________
Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|