Jachaś napisał(a):
Układ start/stop w punto jest dość prosty, żeby nie powiedzieć prymitywny, więc podejrzewam że tak jak i układ nie jest rozbudowany tak i jego możliwości diagnozy nie są za szerokie

.
Tak jeszcze dopytam o aku, czy masz coś starszego czy raczej świeży akumulator?
Nie mam co prawda elern-a w którym byłby opisany start stop (bo jedyny ogólnodostępny jest od wczesnego GP), ale może podobnie jak w VAG-u może też sprawdzić rezystancję wewnętrzną akumulatora i już przekroczyła jakąś wartość?
Temat wstępnie ogarnięty, ALfa OBD bardzo dobrze to ogarnia pokazuje wszytskie parametry które maja na to wpływ, generalnie były alarmy IBS niedostepny i brak LIN, (pewnie cos mu nie zabanglało przy podłaczaniu AKU) skasowane, ale nie chce mi sie dzis juz tego testowac
czujnik wrzucenia biegu i sprzegła jest dobry, AKU tez dobry, rezystancji wewnetrznej nie mierzy IBS nie mierzy, ale on sprawdzony klasyczną metoda czyli rozladowanie pradem 20 godzinnym, pojemnoć 57Ah, wiec zdrowy. jutro fura pojedzie na test drogowy zobaczymy co pokaże bodykomp przy pomocy alfy OBD jak jest warunek "inhibit start/stop"
tutaj jak to łasnie ogarnia AlfaOBD:
Stop&Start function: Off
Stop&Start function request: On
Stop&Start enable from NBC: Off
Stop&Start status from NBC: Stop
Stop&Start crank status from NBC: Disabled
Last cause for shutdown inhibition from Stop&Start: Battery voltage insufficient for startup
Driver's seat belt not fastened
Shutdown inhibition from Stop&Start counters:
Climate control (NCL): 0
Outside temperature below threshold: 56
Outside temperature above threshold: 0
Battery charge below threshold: 7135
Driver's seat belt not fastened: 7643
Alternator not charged: 5
Bonnet switch: 0
Heated rear window: 889
Windscreen wiper high speed for 5 sec: 34
Battery sensor (IBS): 0
Driver's door open: 140
Battery efficiency below threshold: 0
Semi-automatic Parking Node (SPM): 0
Battery temperature too low: 0
Battery voltage insufficient for startup: 1037
Voltage stabilizer faulty: 0
A/C manual climate control request: 0
Low consumption power supply mode: 65
S&S NBC startup relay faulty: 0
Last cause for forced startup from Stop&Start: Battery voltage insufficient for startup
Forced startup from Stop&Start counters:
Climate control (NCL): 0
Outside temperature below threshold: 0
Outside temperature above threshold: 0
Battery charge below threshold: 0
Windscreen wiper high speed for 5 sec: 0
Battery sensor (IBS): 0
Battery efficiency below threshold: 0
Semi-automatic Parking Node (SPM): 0
Battery temperature too low: 0
Battery voltage insufficient for startup: 1725
A/C manual climate control request: 0
Low consumption power supply mode: 0
Last cause for startup inhibition from Stop&Start: Driver's seat belt not fastened and front door open
______________________