|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 01:47
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
misie0077 |
#857754 Wysłany:
22 Gru 2021, 01:33; Temat postu: Rozrząd w 1.4 8v |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Mirek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 23 Kwi 2015, Posty: 114
|
Witam serdecznie Mam pytanie jak to jest z tym rozrzadem w silniku 1.4 8v ze zmienna fazą. t Niektórzy mówią że przy jego wymianie trzeba mieć blokady a inni że blokady są potrzebne przy wymianie koła walka rozrządu bądź gdy nie wiemy jak był ustawiony wcześniej pasek. Czy po zablokowaniu walka blokadą i zdjeciu paska koło walka rozrządu jest nieruchome czy ma jakiś zakres ruchu lewo prawo? bo jeśli nie to w czym problem aby pasek wymienić na znaki które można nanieść?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#857755 Wysłany:
22 Gru 2021, 02:41; Temat postu: Re: Rozrząd w 1.4 8v |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
misie0077 napisał(a): Czy po zablokowaniu walka blokadą i zdjeciu paska koło walka rozrządu jest nieruchome czy ma jakiś zakres ruchu lewo prawo? bo jeśli nie to w czym problem aby pasek wymienić na znaki które można nanieść? Jak pasek jest dobrze założony i nie trzeba wymieniać np. uszczelniacza wałka to zrobić metodą na farbkę i będzie ok. Sprawne koło pasowe zmiennych faz jest nieruchome. Metoda na farbkę może do końca nie jest zgodna ze sztuką ale jakość blokad jest różna i niektóre mają luz +/- pół zęba. Jak jest dostęp do blokad to asekuracyjnie bym je założył 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
misie0077 |
#857756 Wysłany:
22 Gru 2021, 03:41; Temat postu: Re: Rozrząd w 1.4 8v |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Mirek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 23 Kwi 2015, Posty: 114
|
Przewertowałem trochę neta i jakieś tam filmy na yt są na ten temat ale nie znam włoskiego  O tych blokadach też właśnie czytałem że są niedokładnie spasowane! głównie ta na wałku rozrządu dlatego mimo blokad też istniała by jakaś tolerancja błędu. Spotykałem się też z informacją że pomimo wymiany rozrządu i poprawnej pracy silnika powyżej 130km/h pojawia się błąd silnika który sygnalizuje jakiś problem z nie dokładnym zamontowaniem rozrządu ale czy aż taka precyzja setnych mm jest wymagana w ustawieniu rozrządu w tym silniku?
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#857759 Wysłany:
22 Gru 2021, 22:21; Temat postu: Re: Rozrząd w 1.4 8v |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Myślę, że nie prędkość ale obroty silnika mogą dawać jakiś sygnał. Może czujnik obrotów świruje.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#857762 Wysłany:
23 Gru 2021, 01:44; Temat postu: Re: Rozrząd w 1.4 8v |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
misie0077 napisał(a): Spotykałem się też z informacją że pomimo wymiany rozrządu i poprawnej pracy silnika powyżej 130km/h pojawia się błąd silnika który sygnalizuje jakiś problem z nie dokładnym zamontowaniem rozrządu ale czy aż taka precyzja setnych mm jest wymagana w ustawieniu rozrządu w tym silniku? Jak samochód działa Ci ok, to na farbkę i tyle. A jakie blokady? Albo OE Fiatowskie albo ZUP HP. Żadne Sata srata 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
pmxoo7pI |
#859934 Wysłany:
21 Lut 2023, 05:30; Temat postu: Re: Rozrząd w 1.4 8v |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 740 Pomógł: 11
|
Temat rozrządu w 8V jest dawno rozwiązany i zamknięty, nie ma co filozofować, ani bać się "nieznanego". Dział Zrób to sam, leżą tam 2 tematy (rozrząd i blokady): https://fiatpunto.com.pl/forum37.html !
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|