|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:33
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
bumar1 |
#859739 Wysłany:
06 Sty 2023, 19:28; Temat postu: Regulacja sprzęgła |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: GRUDZIĄDZ Rejestracja: 29 Lip 2008, Posty: 130
|
W moim GP Uszkodziło się sprzęgło. Zostało wymienione na nowe i niby wszystko est OK ale pojawił się kolejny problem. Nowe sprzęgło, widełki też ale aby wysprzęglić trzeba pedał wcisnąć aż do podłogi. Nie reklamowałem jeszcze tego problemu u mechanika. Mam jednak w związku z tym pytanie. Czy wałek od widełek, tam gdzie nałożona jest dźwignia wysprzęglania ma molet ? Nie widziałem tego ale wydaje mi się, że mechanik mógł źle założyć dźwignię na molecie (jeżeli on jest). Ale jeżeli go nie ma to co może być przyczyną tego głębokiego sprzęgła. Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w Nowym R
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Brutal123 |
#859748 Wysłany:
07 Sty 2023, 22:27; Temat postu: Re: Regulacja sprzęgła |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Gru 2012, Posty: 164 Pomógł: 10
|
Z tego co pamiętam nie da się inaczej tego założyć . Pewnie zapowietrzone ... A podał odbija do końca do góry ? Po wymianie wysprzęglika też miałem pedał bardzo nisko i nie odbijał do końca . Odpowietrzanie nic nie zmieniło . Trochę tak pojeździłem i któregoś dnia podciągnąłem pedał ręką do góry i już było ok 
_________________ Fiat Grande Punto 1.2 65 KM EsseeEssee , 17" Dołożone: El.szyby tył ,światła pm ,tempomat, sub,,webasto ,ham. tarcz. tył ,podłokietnik,LPG,TPMS,ASR,ESP,HH,PTC.
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#859749 Wysłany:
07 Sty 2023, 22:52; Temat postu: Re: Regulacja sprzęgła |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#859754 Wysłany:
08 Sty 2023, 16:01; Temat postu: Re: Regulacja sprzęgła |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Zapowietrzony wysprzęglik. 5 min roboty.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
pmxoo7pI |
#859933 Wysłany:
21 Lut 2023, 05:24; Temat postu: Re: Regulacja sprzęgła |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 740 Pomógł: 11
|
Tyle, że regularne zapowietrzanie się sprzęgła, to nie jest normalne = to jest usterka. Jakoś np. hamulce samoistnie się NIE zapowietrzają (a budowa jest prawie taka sama, prosta, pojedyncze uszczelnienia trzymają płyn, ten sam).
|
|
Góra |
|
 |
pmxoo7pI |
#860670 Wysłany:
27 Cze 2023, 18:14; Temat postu: Re: Regulacja sprzęgła |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 740 Pomógł: 11
|
Przy tych prostych niby silniczkach rodziny FIRE jest więcej rzeczy, które mogą być źle ze sprzęgłem: - odwrotnie założona tarcza, - zużyte koło zamachowe, - zły zestaw sprzęgła (na rynku są różne dziwne odmiany, a dobór po VIN nic nie znaczy), - zestaw lub pojedyncze elementy źle dobrane, np. łożysko (też są 2-3 typy minimum w handlu), - zła procedura ("fachowiec" nie zna słabych punktów), czyli wymiana sprzęgła, ale zostawienie starej łapy i jej tulejek, - siłownik (wysprzęglik) i/lub pompa niedomaga, sprawny układ się nigdy nie zapowietrza sam! Jest odwrotnie, gdy niedokładnie odpowietrzysz nowy wysprzęglik, to po 1-2 dniach jazdy sam się odpowietrzy, zrobi się twardszy pod nogą. - na koniec zostają usterki samej skrzyni, ale przy okazji trzeba sprawdzić stan wszystkich mocowań/poduszek, mają wpływ na zmianę biegów (najpierw łapy/poduchy, później wymiany oleju i cięgna zmiany, regulacja, wymiana - taka jest prawidłowa kolejność w kilkunastoletnim samochodzie). Przy okazji takich problemów, wypada zajrzeć do wybieraka (np. czy kołeczek sprężysty fi.4 jest na miejscu, czy nie wypełza/nie pękł).
_________________
Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|