Twoje wrażenia się tu mało liczą. Podstawą jest badanie na rolkach w SKP (i to więcej niż jeden pomiar, docelowo wykresy się robi), wydruki brać na przeglądach.
Na przykład jak w tematach o tarczach lub
bębnach w dziale poradników (poczytaj sobie):
http://fiatpunto.com.pl/forum37.htmlW moim podpisie poniżej małym drukiem jest dokument PDF dla "świeżaków" w temacie Fiatów (
o hamulcach też jest, str. 8-10).
Może to przód hamuje za słabo, a nie "tył za mocno"? Stan zawieszenia i opon jaki? Byle jaki? Grande to nie stare graty sprzed 30 lat, nie ma regulatorów, czy korektorów siły hamowania z tyłu: wszystkie 4 koła mają hamować i tyle, najwyżej ABS popuści jak się któreś zblokuje. Taka jest idea.
Pół roku od zakupu, to świeże auto, nic o nim nie wiesz (ale twarde tezy/diagnozy już stawiasz, nie ładnie). W dodatku podejście olewające,
"to Fiat", więc co? Można zaniedbywać?
Może przewody elastyczne z tyłu robią efekt zaworu jednokierunkowego. A jak coś z pompą, to np. jakiś matoł wymieniał klocki metodą tradycyjną, czyli cofnął brudny płyn do modułu ABS. A później odpowietrzał depcząc do podłogi (są bardziej cywilizowane metody). Od takich podstaw zacznijmy (i czy płyn był regularnie wymieniany co 2-3 lata). Przykładowo, zdrowe tłoki z przodu powinny się dać cofnąć bez narzędzi (oburącz ścisnąć), prosty test kondycji układu.
Większość mechaników to cienkie bolki, a Fiatów szczególnie nie ogarniają często (przerastają ich te silniki - rodzina FIRE - czy skrzynie, sprzęgła niedbale wymieniają). Więc opinią jednego bolka, bo popatrzył (a nie zmierzył np. średnicy bębnów - mogą hałasować jak są powyżej 229 na średnicy), bym się nie kierował. O bimetalu w samoregulatorach pewnie też całe życie nie słyszał. O tym, że ręczny wpływa na zasadniczy (hydrauliczny) i odwrotnie, też zapomniał.
A przy okazji, to jemu powinieneś zlecić sprawdzenie, czy przewodów przy pompie ABS nie pozamieniali (i czujników w kołach też). Dlaczego bębny "sprawdza" mechanik zawodowy, a z ABS-em na forum internetowe? Konsekwencja w działaniu się przyda, jeśli problem ma być rozwiązany.
Zrób fotkę przewodów sztywnych wchodzących w ABS, porównamy (moje/twoje).
Poza tym OBD2. Programy do Fiatów (jak np. MES, MultiECUScan) posiadają opcje testowania zaworków w module ABS. Nie używałem (nie musiałem), ale są różne testy do wyboru, każde koło osobno. Chyba można by wykryć, że coś zamienili handlarze.
PS
Gdybyś leniu raczył podnieść maskę i zajrzeć, to może byś zobaczył oznaczenia na pompie... Pewnie się da, ale ciężko by było zamienić sztywne przewody.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Leniu nie wymyślaj bzdur z zamianą przewodów!
a.allegroimg.com-94041581989351900.jpg [ 84.57 KiB | Obejrzany 4043 razy ]
Przy takim poziomie/podejściu, to się lepiej nie bierz nawet za wymianę klocków/tarcz. Bo parafrazując tytuł tematu "da się to spieprzyć" i później są problemy.