Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Nieśmiertelny temat chip'ów https://fiatpunto.com.pl/topic60154.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Coolvi [ 17 Paź 2019, 18:55 ] |
Temat postu: | Nieśmiertelny temat chip'ów |
Witam Zastanawiam się nad chipem w moim Punto Evo z 2010 (1.3 Multijet 75KM). Słyszałem, że są potem problemy ze sprzęgłem i turbo, ale no nie będę owijał w bawełnę: jeżdżę tą furą prawie rok i jestem zakochany. Jedyne co nie daje mi spać to mała ilość mocy. W związku z tym pare pytań: czy ktoś ma 1.3 JTD 75KM po chipie? Jakie doświadczenia? Na co zwrócić uwagę? Jaki jest sposób na turbo i sprzęgło? (może na przykład wstawić turbo z wersji 90-konnej?) |
Autor: | DeviLL [ 18 Paź 2019, 10:22 ] |
Temat postu: | Re: Nieśmiertelny temat chip'ów |
Zadzwoń do cinsoft.pl i pogadaj , ludzie chipsują te silniki i jeżdżą. Jak się dba to się ma - szczególnie przy łańcuchach trzeba zwracać uwagę na olej |
Autor: | kris84 [ 19 Paź 2019, 14:06 ] |
Temat postu: | Re: Nieśmiertelny temat chip'ów |
Masz evo na sterowniku Marelli 8DF, na dziś dzień można go czipować bez problemu i to od razu przez złącze OBD2. Wrzuć sobie angielskie tłumaczenie i poczytaj: https://squadra-tuning.nl/chiptuning/fi ... v-75-pk-2/ https://squadra-tuning.nl/marelli-multijet-chiptuning/ Ja u siebie mam zrobiony czip właśnie przez cinsoft. Parę razu już się wypowiadałem o czipowaniu tego silnika, wypowiem się raz jeszcze. Absolutnie w 1 kroku nic nie czipuj Zacznij od diagnostyki, następnie wyłączenia EGR (programowego i fizycznego-zaślepka) wraz z czyszczeniem dolotu. Już samo to da Ci odczuwalną różnicę. Koszt ~500pln ? Dopiero jak ta różnica Ci się znudzi, to pomyśl o czipie który względem w/w da Ci 10-15% więcej za kolejny koszt rzędu ~1000pln. Co do problemów: Jeżeli zmieniasz olej i filtry co 15kkm zamiast co 30kkm, to problemów nie ma. Możemy mówić co najwyżej o normalnym zużywaniu się tych elementów. Turbiny nigdy nie musiałem regenerować a jeżdżę już 4ty rok i na czipie mam już ponad 100kkm. Skrzynia biegów - po regeneracji, słynne M20/M32 które tak czy siak tego wymagają - czip nie miał tu nic do tego. Sprzegło i dwumasa - wymienione i nie dlatego że był czip, tylko dlatego że jak była skrzynia wyjęta to nowe sprzegło i dwumasę od razu zrobiłem. I z perspektywy czasu (i konkretnie w kontekście TYLKO silnika 1,3mjtd), szczerze powiem że wydawanie tego tysiaka jest mocno dyskusyjne |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |