Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
ITB https://fiatpunto.com.pl/topic31049.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | patryq1.2 [ 27 Wrz 2011, 21:08 ] |
Temat postu: | ITB |
Witam wyjaśni mi ktoś czym jest dokładnie to ITB?? jak to wpływa na silnik, spalanie, moc?? generalnie coś czytałem ale gdy szukam w googlach to zazwyczaj wyskakują tematy w których piszą osoby które sie na tym znają i nie jest to opisane w dość jasny sposób:) pozdrawiam |
Autor: | przemas107 [ 27 Wrz 2011, 22:37 ] |
Temat postu: | |
4 przepustnice, po jednej na każdy cylinder. Spalanie na pewno większe, moc również. Co do technicznej strony to Ci nic więcej nie powiem bo nie wiem |
Autor: | dzikidaniel [ 27 Wrz 2011, 22:47 ] |
Temat postu: | |
Czemu akurat 4? Czemu spalanie większe i moc też? IndividualTrotleBody czyli każdy cylinder ma swoją przepustnicę i chodzi o jak najkrótszy czas reakcji pomiędzy zmianą położenia pedału gazu a reakcją silnika na tą zmianę. Ogólnie stosuje się to rozwiązanie w sporcie. W dupowozach nikt tego nie wsadza (wyjątki potwierdzają regułę). Ugrać można sporo bo poza niskim czasem reakcji można poprawić mocy i przebieg momentu, jednak nie jest to rozwiązanie do seryjnego silnika. |
Autor: | patryq1.2 [ 27 Wrz 2011, 22:51 ] |
Temat postu: | |
kurcze no ale z tego co wyczytałem w różnych tematach to wzrost mocy jest dość spory za małe pieniądze po 20-25km przy standardowych gratach.... |
Autor: | dzikidaniel [ 27 Wrz 2011, 23:00 ] |
Temat postu: | |
Co znaczy małe pieniądze? Co znaczy standardowe graty? Samo ITB to koszt 4rocyfrowy, zrobić dolot i do tego trzeba to wysterować. Mają to być małe pieniądze? |
Autor: | xONx [ 28 Wrz 2011, 11:29 ] |
Temat postu: | |
jeśli chodzi o 4 przepustnice to można dać od któregoś z motocykli, nie pamiętam z którego więc nie powiem, później odpowiednio połączyć to z dolotem i można działać |
Autor: | dzikidaniel [ 28 Wrz 2011, 15:15 ] |
Temat postu: | |
xONx, myślisz że od czego są przepustnice w ITB? Od kombajnu? Poza dedykowanymi ITB wszystko jest custom na częściach z z jednośladów. |
Autor: | xONx [ 30 Wrz 2011, 22:40 ] |
Temat postu: | |
pewnie jakby ktoś się postarał to dałby 4 przepustnice osobne od auta i pełen custom [ Dodano: 30 Wrz 2011 21:40 ] wszystko zależy od $$ |
Autor: | DeviLL [ 04 Paź 2011, 20:23 ] |
Temat postu: | |
Samo ITB to najmniejszy problem , wiekszym bedzie odpowiednie wystrojenie tego . Po za tym po co wiecej powietrza , jak nie bedzie "mocniejszego" walka rozrzadu , ktory pozwoli silnikowi wykorzystac potencjal ów ITB. A pozniej trzeba dac lepszy wydech (od kolektora po tlumik koncowy) ,zeby wieksza liczbe spalin (wiecej powietrza = wiecej mieszanki mozliwej do spalenia) odprowadzic. Ja bym wolal te 7-10tys zl zaiwestowal w mocniejsze auto |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |