Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

1.3 Multijet 90 KM Kopci po wymianie podkładek wtryskiwaczy.
https://fiatpunto.com.pl/topic60267.html
Strona 1 z 1

Autor:  mcl1985 [ 27 Lis 2019, 18:08 ]
Temat postu:  1.3 Multijet 90 KM Kopci po wymianie podkładek wtryskiwaczy.

Witam.
Tak jak w temacie.
W GP od żony uciekały spaliny z podkładki uszczelniającej pod drugim wtryskiem. Więc kupiłem nową podkładkę miedzianą o grubości 1.5 mm. Wyciągnąłem wtrysk, a tam okazało się że zamiast oryginalnej podkładki jest wsadzona zwykła stalowa o grubości 2 mm.?!?!?!?!?!
Po wymianie na oryginalną zaczął kopcić na czarno i z tłumika wylatuje sadza która po przygazowaniu osadza się na chodniku.
Kopci od razu po odpaleniu, na jałowym biegu, im większe obroty tym więcej kopci. Wiem że EGR mam do czyszczenia bo wyskakiwał czasami błąd od niedawna z EGR ale nie kopcił.
Czyżbym uszkodził wtrysk i podaje za dużo paliwa?
Może uszkodziłem końcówkę wtryskiwacza i nie rozpryskuje tak jak należy.
jak by za dużo podawał paliwa to metoda przelewowa powinna wykazać?
A jak sprawdzić rozprysk?
Czy wymiana w domowym warsztacie końcówki wtryskiwacza jest możliwa.
Jeszcze ważna sprawa, Początkiem roku mechanik wyciągał wtryski by zawieźć je do sprawdzenia u bosha i stwierdził że jeden z wtrysków jest na padnięciu i nie wiadomo ile pojeżdżę. ( w tamtym przypadku akurat winna była pompa) Ale faktury za wtryski i pompę do dziś gnój nie może jej znaleźć! :( więc nie wiem dokładnie ale chyba mówił o drugim wtrysku, tam gdzie wymieniłem podkładkę.
Szczerze to żadnemu mechanikowi nie ufam. Tyle razy nadziałem się na paściarstwo lub niepotrzebne dodatkowe koszty.

Autor:  Szczepan [ 28 Lis 2019, 23:13 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet 90 KM Kopci po wymianie podkładek wtryskiwa

Skąd pewność jaka jest oryginalna? Czy sprawdzałes na innych wtryskach jakie są podkładki? Czy jest to odpowiedni wtrysk, może ktoś kiedyś grzebal przy nim.

Autor:  mcl1985 [ 30 Lis 2019, 11:21 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet 90 KM Kopci po wymianie podkładek wtryskiwa

Musiałem wyciągnąć 1 i 2 wtrysk bo są montowane parami (jedna klamra dwa wtryski). na pierwszym jest 1.5 mm (Według e per prawidłowa ) a na drugim była tak jak pisałem stalowa 2 mm i teraz zastanawiam się bo siedzisko pierwszego wtrysku jest (po wyczyszczeniu z nagaru) koloru aluminium a drugiego wtrysku koloru miedzi. Tak to wygląda jak by pod tą stalową podkładką była jeszcze jedna miedziana lecz nie da sie jej wyciągnąć, może nagar ją przywarł do siedziska, ale sprawdzałem głębokość suwmiarką i jest taka sama jak w pierwszym tak i w drugim.
A co do wtrysków są tam o numerze 55197875 lub 71794966, 71793008 ( takie podaje eper)
A co do wtrysków to może by szło samą końcówkę wymienić, jest film https://www.youtube.com/watch?v=g1Po30WTnVM ciekawe jak sie ma to w tryskach z mojego kropka.
Co do końcówki wtryskiwacza, jeżeli faktycznie uszkodziłem i zamiast rozpryskiwać to leje, czy metodą przelewową mi to wyjdzie? Jadę po wężyki i strzykawki sprawdzę przelew i będę myślał dalej.
Męczy mnie też pytanie czy z zasmolonym zaworem egr (nie zamyka się) Kopci intesywnię i na jałowym biegu na wolnych obrotach.

Załączniki:
Komentarz do pliku: Jak coś niedokładnie to mogę zrobić jeszcze raz.


Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/