Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Jakie GP wybrać - kwestia silnika !
https://fiatpunto.com.pl/topic9703.html
Strona 1 z 9

Autor:  Rafal [ 07 Sie 2008, 10:05 ]
Temat postu:  Jakie GP wybrać - kwestia silnika !

Witam

Za jakis czas mam zamiar dokonac zakupu Fiata Grande Punto w wersji 5D. Glowna bolaczka na chwile obecna jest wybor silnika. Planowany dzienny przebieg to 70 km (pon - pt) z czego 70 % to trasa (Katowice - Tychy) a 30 miasto (Tychy, Katowice). Prędkość na trasie 90 - 100 km/h. W miescie nie mam zwyczaju wciskac "gazu do dechy". Chodzi mi glownie o spalanie jednak przyjemnosc z jazdy (dynamika) tez jest wazna. Obecnie jezdze Fiatem Panda (1.1 55KM) i spalanie podczac takiej jazdy jak opisalem wyzej wynosi w granicach 5,5 l/100km.

Jaki silniczek byscie polecali ? Miesieczny przewidywany dytans to okolo 2000 km.

Z gory dzieki za odpowiedzi

pozdrawiam

Autor:  STax [ 07 Sie 2008, 10:07 ]
Temat postu: 

1,4 T-jet :E
A tak serio to jak nie zależy ci na super osiągach, chcesz oszczędzać na paliwie i stać cię na wydanie teraz większej kasy, to weź 1.3 m-jet 90km

Autor:  Jaco [ 07 Sie 2008, 10:11 ]
Temat postu: 

Rafal

Patrząc na Twoje przebiegi to 1.3 90KM MultiJet.
Będziesz miał oszczędność i dynamikę na poziomie wystarczającym ale bez mocniejszych rewelacji.
Zawsze zostanie Ci trochę kasy w portfelu bo ten silniczek pali mało.
Ponegocjuj w salonie i będzie dobrze.

A jak nie zależy Ci aż tak na spalaniu to 1.4 Starjet 95 KM lub jak masz $ to T-JET ale on jest w wersji Emotion...

Autor:  Rafal [ 07 Sie 2008, 10:15 ]
Temat postu: 

dzieki za szybka odpowiedz

Na super osiagach mi nie zalezy ale chce aby w trasie autko moglo plynnie jechac 160 z 3 osobami na pokladzie :)
a co do kasy to chcialbym aby cena nie przekroczyla 40 tysiecy ( no moze ciutke wiecej)

Wazne jest rowniez to zebym przy przelgadach czy innych czynnosciach serwisowych nie zostawial fortuny a z tego co wiem dieselki sa drozsze w serwisowaniu niz benzyniak.

pracuje dla jednej ze spolek fiata i czasami sa promocje jak np z konca lipca gdzie punta i brawy byly tansze o 25% a pandy o 20 % tak wiec mysle ze 40k jest realne ze za tyle moge cos kupic :)

czekam na dalsze sugestie

P.s spalanie jest wazne nawet bardzo :D

Autor:  Grzegorz1976 [ 07 Sie 2008, 10:19 ]
Temat postu: 

Rafal przy takich przebiegach na takich trasach uważam że spokojnie można brać benzynkę a jaką to już paleta pełna - zależy tylko od pieniędzy :D. Jeśli chodzi o maksimum oszczędności przy całkiem przyzwoitej jeździe to uważam że silnik 1,2 8v jest nie do pobicia (nie udało mi się spalić więcej niż 6,8/100km a na trasie spokojnie można zejści do 5,0 -5,2), ale jego oferta jest już mocno okrojona. 1,4 8v jest dobrym wyborem jeśli twoje autko będzie doposażone w klimę (jednak te kilka koni więcej na tą klimę warto mieć), ale tu już musisz się liczyć z tym że spalanie po mieście będzie większe. Mocniejsze jednostki 1,4 16v palą nie dużo więcej ale koszt zakupu już rośnie. O t-jet nie wspominam bo jest drogi ale jak cię stać to super. Co do dizli. Spalanie będzie mniejsze ale znowu nie tak dużo mniejsze a cena dizla taka jak benzyny natomiast koszt zakupu dramatycznie wyższy - przy takich przebiegach po prostu zakup dizla się nie zwróci, jedynie odsprzedaż może być łatwiejsza i bardzie korzystna.

Jeśli ja miałbym kupić obecnie jakąś rozsądną wersję za rozsądną cenę to wybór padłby na Estivę 1,4 8v lub coś z Dynamitów.

[ Dodano: 07 Sie 2008 09:19 ]
Rafal napisał(a):
a co do kasy to chcialbym aby cena nie przekroczyla 40 tysiecy ( no moze ciutke wiecej)

W takim wypadku ja brałbym Estivę 1,4 8v. Cena/wyposażenie jest w tym przypadku super.

Autor:  STax [ 07 Sie 2008, 10:21 ]
Temat postu: 

Według cennika fiata, najtańszy 1.4 8v active kosztuje prawie 42tys...
1.4 16 starjet 48tys,
m-jet 1.3 75km 49tys,
m-jet 90km 56tys
1.4 t-jet 58tys...

Autor:  Rafal [ 07 Sie 2008, 10:24 ]
Temat postu: 

ciesze sie ze ludzie nie sugeruja GP 1.2 bo ojciec takowym jezdzi i troszke narzeka glownie na spalanie i dynamike ale czego wymagac od takiego silniczka - wiec chyba nie jest wyjatkiem :)

szczerze mowiac mysle niesmialo o silniczku 1.4 8V 77km ale chce uslyszec wasze opinie bazujace na doswiadczeniu z tymi silnikami (i innymi)

Ale drugiej strony chodzily slychu ze silniki 1.4 stosowane np w sienach czy tez starych fiatach bravo byly najgorszymi fiatowskimi ... czy to te same silniki tylko po niewielkiej kosmetyce ?

co do kasy to raczej za duzo nie mam niestety ale z 40 by sie uzbieralo :)

[ Dodano: 07 Sie 2008 10:24 ]
STax napisał(a):
Według cennika fiata, najtańszy 1.4 8v active kosztuje prawie 42tys...
1.4 16 starjet 48tys,
m-jet 1.3 75km 49tys,
m-jet 90km 56tys
1.4 t-jet 58tys...


na szczescie od tych cen moge sobie odliczyc od 15 - 25 % ;)

Autor:  STax [ 07 Sie 2008, 10:29 ]
Temat postu: 

No to nawet na 1.4 starjet by cię było stać i w takim wypadku chyba tego bym brał...

Autor:  Grzegorz1976 [ 07 Sie 2008, 10:31 ]
Temat postu: 

Rafal napisał(a):
ciesze sie ze ludzie nie sugeruja GP 1.2 bo ojciec takowym jezdzi i troszke narzeka glownie na spalanie i dynamike ale czego wymagac od takiego silniczka

No zobacz a ja akurat mam całkie inne wrażenia z jazdy z tym silniczkiem ;)


Rafal napisał(a):
Ale drugiej strony chodzily slychu ze silniki 1.4 stosowane np w sienach czy tez starych fiatach bravo byly najgorszymi fiatowskimi ... czy to te same silniki tylko po niewielkiej kosmetyce ?

To absolutnie nie te same silniki (tamte były 12 zaworowe i rzeczywiście dawały w kość), te z GP są bezproblemowe.

[ Dodano: 07 Sie 2008 09:31 ]
STax napisał(a):
No to nawet na 1.4 starjet by cię było stać i w takim wypadku chyba tego bym brał...

Jeżeli z takimi zniżkami to przychylam się do wyboru STaxa

Autor:  Rafal [ 07 Sie 2008, 10:43 ]
Temat postu: 

Grzegorz1976 no moze zbyt mocne slowa ale sugerowal mi ze lepiej troche dolozyc i pokusic sie jednak o silniczek 1.4


czyli generalnie panowie benzynka ?

a co do 1.3 MJ 75KM to jezdze nim troche bo takowy jest w firmowym doblo i pali troche duzo ... wiecej anizeli 1.9 JTD 100KM (tez testowane) ale to chyba wina zbyt malego silnika wzgledem masy i gabarytow samochodu

za chwilke wskocze na raporty spalania 1.4 77KM i 1.4 S-JET i zobacze czy faktycznir roznice sa niewielkie :)

Autor:  Yoka [ 07 Sie 2008, 10:44 ]
Temat postu: 

O kolega jeździ na tej samej trasie co ja i robi podobne przebiegi do moich ;-)

Obecnie jestem szczęśliwym posiadaczem GP 1.4 8V. Roczny przebieg mojego samochodu to 25000-30000 km. Z powodu tego, że zakup benzyny przy takich cenach jakie mamy i przy takich przebiegach uderza po kieszeni to w swoim GP zamontowałem LPG. Z gazem jednak bywa różnie ...bo to bardzo wybredny system zasilania paliwem autka (różnie bywa raz dobrze a czasami nie) Zadecydowałem, ze następny mój samochód będzie z silnikiem diesla.
Radziłbym wziąć pod uwagę mimo wszystko silniki diesla. Po 60000 km zwraca się zakup takiego samochodziku :)

Autor:  STax [ 07 Sie 2008, 10:48 ]
Temat postu: 

Yoka: przy aktualnej cenie diesla i w sumie nie aż tak wielkiej różnicy w spalaniu (max 2l/100km ale pewnie mniej) to siętak szybko nie zwróci. Po 60k km będziesz miał 120l różnicy czyli ok 6000zł. A to jest mało realne...

Autor:  Rafal [ 07 Sie 2008, 10:52 ]
Temat postu: 

Yoka napisał(a):
O kolega jeździ na tej samej trasie co ja i robi podobne przebiegi do moich ;-)

Obecnie jestem szczęśliwym posiadaczem GP 1.4 8V. Roczny przebieg mojego samochodu to 25000-30000 km. Z powodu tego, że zakup benzyny przy takich cenach jakie mamy i przy takich przebiegach uderza po kieszeni to w swoim GP zamontowałem LPG. Z gazem jednak bywa różnie ...bo to bardzo wybredny system zasilania paliwem autka (różnie bywa raz dobrze a czasami nie) zdecydowany jestem, ze następny mój samochód będzie z silnikiem diesla.
Radziłbym wziąć pod uwagę mimo wszystko silniki diesla. Po 60000 km zwraca się zakup takiego samochodziku :)


faktycznie przebieg samochodu po roku bylby zblizony do Twojego :)

tez myslalem o dizelku ale ludzi ostrzegaja przed wysokimi kosztami serwisowania .... i chyba przy takich przebiegach paliwko zwroci sie chyba po minimum 3 latach ... czyli jakies 80 - 90 kkm

Autor:  Yoka [ 07 Sie 2008, 11:00 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
Yoka: przy aktualnej cenie diesla i w sumie nie aż tak wielkiej różnicy w spalaniu (max 2l/100km ale pewnie mniej) to siętak szybko nie zwróci. Po 60k km będziesz miał 120l różnicy czyli ok 6000zł. A to jest mało realne...


No a tyle mniej więcej wynosi różnica w cenie samochodów.
Poza tym należy pamiętać, iż przez większość dni w roku cena ON jest niższa niż PB

Autor:  Rafal [ 07 Sie 2008, 11:19 ]
Temat postu: 

a orientuje sie ktos moze w kosztach okresowych przegladow GP 1.4 i GP 1.3 MJ ?? czy roznica jest znaczaca ?

Yoka moglbys podac ile Twoje GP pali na tej trasie i przy jakim tempie jazdy

Autor:  Courage [ 07 Sie 2008, 11:50 ]
Temat postu: 

Estiva 1,4 8v :)

Autor:  daras [ 07 Sie 2008, 12:08 ]
Temat postu: 

Rafal przy założonym budżecie 40 tyś. zł. możesz mieć jedynie 1.4 8V.

Koszt przeglądu po 30 tys. km. mojego diesla: 130 zł. robocizna, 230 zł. filtry (oleju, powietrza, pyłkowy) i olej (bańka 4 litry).
Razem: 360 zł.
Po każdych 60 tys. km. do kwoty powyżej należy doliczyć cenę filtra paliwa.
Po każdych 120 tys. zł. należy wymienić pasek klimy i alternatora.
Rozrząd ma wytrzymać 250 tys. km.
Ale pewnie to wiesz, bo przecież jeździłeś Doblo 1.3 JTD.

Yoka napisał(a):
Obecnie jestem szczęśliwym posiadaczem GP 1.4 8V.

Alarm!!! Ktoś się zalogował na forum za Yokę :D

Autor:  Yoka [ 07 Sie 2008, 12:15 ]
Temat postu: 

Rafal napisał(a):
Yoka moglbys podac ile Twoje GP pali na tej trasie i przy jakim tempie jazdy


Spalanie na trasie Katowice - Tychy (liczac jazde po tych miastach) około 6,8 km/h benzyny - LPG wychodzi koło 8 l/100 km. Tempo - rano dość dynamiczna jazda. Powrót spokojny z ruchem lub ciutke szybciej. :-)

[ Dodano: Czw Sie 07, 2008 11:15 am ]
daras to był sarkazm z mojej strony :P

A za 40 tyś Rafal kupi diesla ze swoimi zniżkami jako pracownik fiata :)

Autor:  daras [ 07 Sie 2008, 12:26 ]
Temat postu: 

Yoka napisał(a):
A za 40 tyś Rafal kupi diesla ze swoimi zniżkami jako pracownik fiata

Tylko po ma przepłacać, skoro benzyniaki są takie świetne a koszt zakupu diesla praktycznie się nie zwróci (na podstawie opinii w wątku)?
;)

Autor:  Yoka [ 07 Sie 2008, 12:37 ]
Temat postu: 

Dlaczego niby się nie zwróci. Różnica w cenie pomiedzy 1.4 a 1.3 MJ Activ na stronie fiata to 7.000 zł. Przy obecnych cenach benzyny i ropy zwrot następuje po 2 latach i 4 miesiącach (zgodnie z wyliczeniem STAxa).

Autor:  Rafal [ 07 Sie 2008, 12:54 ]
Temat postu: 

daras nie znam kosztow bo jezdzilem i jezdze jednak sa to samochody firmowe i jedyne co mnie przy nich musi interesowac to czy paliwka jest na tyle w baku zeby dojechac tam gdzie trzeba ;) a do tej pory mialem jedynie do czynienia (serwisowanie) z fiatami ale benzyniakami (sej, panda, gp1.2)

cieszy mnie ze zostal poruszony watek porownania ekonomiki 1.4 8V i 1.3 MJ bo chyba te dwa silniki pozostaly na placu boju :) .... a mimo wszystko 2 litry na kazde 100 przejechanych kilometrow przeklada się na oszczedność w granicach 150 - 200 zł miesiecznie !! a to juz jest argument

Autor:  STax [ 07 Sie 2008, 13:09 ]
Temat postu: 

Yoka: to były bardzo optymistyczne dla diesla wyliczenia. Tam gdzie 1.4 spali 6l bezyny wątpię by diesel (zwłaszcza 1.3 70km) zszedł aż do 4... A im więcej spali diesel tym dłużej będzie się zwracał, zwłaszcza jak jeszcze droższe przeglądy doliczyć.

[ Dodano: 07 Sie 2008 12:09 ]
http://fiatpunto.com.pl/post149409.html#149409
Spalanie 1.3 mjet 90km (podany post, wyżej spalanie także wersji słabszej).
Wydaje mi się, że przy dużych przebiegach (ok 30000km rocznie) diesel faktycznie może się ok. 3 lat zwracać. Tylko Boże uchowaj od awarii bo zabulisz jak za zboże...

Autor:  Yoka [ 07 Sie 2008, 13:18 ]
Temat postu: 

STax dodaj do tego przecietnie w roku niższą cene ON od PB ;)

Autor:  STax [ 07 Sie 2008, 13:26 ]
Temat postu: 

Yoka: no nie wiem czy w dzisiejszych czasach warto na to liczyć... W zasadzie teraz to pół roku droższy jest diesel a pół roku beznyzna...

Autor:  daras [ 07 Sie 2008, 13:29 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
A im więcej spali diesel tym dłużej będzie się zwracał, zwłaszcza jak jeszcze droższe przeglądy doliczyć.

Nie pisz o czymś o czym nie wiesz.
A jeśli piszesz podawaj przykłady.

Koszt przeglądu diesla po 30 tys. km. wyniósł mnie 360 zł.
Ile kosztuje przegląd benzyniaka?

Strona 1 z 9 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/