Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Jakie GP wybrać - kwestia silnika ! https://fiatpunto.com.pl/topic9703.html |
Strona 1 z 9 |
Autor: | Rafal [ 07 Sie 2008, 10:05 ] |
Temat postu: | Jakie GP wybrać - kwestia silnika ! |
Witam Za jakis czas mam zamiar dokonac zakupu Fiata Grande Punto w wersji 5D. Glowna bolaczka na chwile obecna jest wybor silnika. Planowany dzienny przebieg to 70 km (pon - pt) z czego 70 % to trasa (Katowice - Tychy) a 30 miasto (Tychy, Katowice). Prędkość na trasie 90 - 100 km/h. W miescie nie mam zwyczaju wciskac "gazu do dechy". Chodzi mi glownie o spalanie jednak przyjemnosc z jazdy (dynamika) tez jest wazna. Obecnie jezdze Fiatem Panda (1.1 55KM) i spalanie podczac takiej jazdy jak opisalem wyzej wynosi w granicach 5,5 l/100km. Jaki silniczek byscie polecali ? Miesieczny przewidywany dytans to okolo 2000 km. Z gory dzieki za odpowiedzi pozdrawiam |
Autor: | STax [ 07 Sie 2008, 10:07 ] |
Temat postu: | |
1,4 T-jet A tak serio to jak nie zależy ci na super osiągach, chcesz oszczędzać na paliwie i stać cię na wydanie teraz większej kasy, to weź 1.3 m-jet 90km |
Autor: | Jaco [ 07 Sie 2008, 10:11 ] |
Temat postu: | |
Rafal Patrząc na Twoje przebiegi to 1.3 90KM MultiJet. Będziesz miał oszczędność i dynamikę na poziomie wystarczającym ale bez mocniejszych rewelacji. Zawsze zostanie Ci trochę kasy w portfelu bo ten silniczek pali mało. Ponegocjuj w salonie i będzie dobrze. A jak nie zależy Ci aż tak na spalaniu to 1.4 Starjet 95 KM lub jak masz $ to T-JET ale on jest w wersji Emotion... |
Autor: | Rafal [ 07 Sie 2008, 10:15 ] |
Temat postu: | |
dzieki za szybka odpowiedz Na super osiagach mi nie zalezy ale chce aby w trasie autko moglo plynnie jechac 160 z 3 osobami na pokladzie a co do kasy to chcialbym aby cena nie przekroczyla 40 tysiecy ( no moze ciutke wiecej) Wazne jest rowniez to zebym przy przelgadach czy innych czynnosciach serwisowych nie zostawial fortuny a z tego co wiem dieselki sa drozsze w serwisowaniu niz benzyniak. pracuje dla jednej ze spolek fiata i czasami sa promocje jak np z konca lipca gdzie punta i brawy byly tansze o 25% a pandy o 20 % tak wiec mysle ze 40k jest realne ze za tyle moge cos kupic czekam na dalsze sugestie P.s spalanie jest wazne nawet bardzo |
Autor: | Grzegorz1976 [ 07 Sie 2008, 10:19 ] |
Temat postu: | |
Rafal przy takich przebiegach na takich trasach uważam że spokojnie można brać benzynkę a jaką to już paleta pełna - zależy tylko od pieniędzy . Jeśli chodzi o maksimum oszczędności przy całkiem przyzwoitej jeździe to uważam że silnik 1,2 8v jest nie do pobicia (nie udało mi się spalić więcej niż 6,8/100km a na trasie spokojnie można zejści do 5,0 -5,2), ale jego oferta jest już mocno okrojona. 1,4 8v jest dobrym wyborem jeśli twoje autko będzie doposażone w klimę (jednak te kilka koni więcej na tą klimę warto mieć), ale tu już musisz się liczyć z tym że spalanie po mieście będzie większe. Mocniejsze jednostki 1,4 16v palą nie dużo więcej ale koszt zakupu już rośnie. O t-jet nie wspominam bo jest drogi ale jak cię stać to super. Co do dizli. Spalanie będzie mniejsze ale znowu nie tak dużo mniejsze a cena dizla taka jak benzyny natomiast koszt zakupu dramatycznie wyższy - przy takich przebiegach po prostu zakup dizla się nie zwróci, jedynie odsprzedaż może być łatwiejsza i bardzie korzystna. Jeśli ja miałbym kupić obecnie jakąś rozsądną wersję za rozsądną cenę to wybór padłby na Estivę 1,4 8v lub coś z Dynamitów. [ Dodano: 07 Sie 2008 09:19 ] Rafal napisał(a): a co do kasy to chcialbym aby cena nie przekroczyla 40 tysiecy ( no moze ciutke wiecej)
W takim wypadku ja brałbym Estivę 1,4 8v. Cena/wyposażenie jest w tym przypadku super. |
Autor: | STax [ 07 Sie 2008, 10:21 ] |
Temat postu: | |
Według cennika fiata, najtańszy 1.4 8v active kosztuje prawie 42tys... 1.4 16 starjet 48tys, m-jet 1.3 75km 49tys, m-jet 90km 56tys 1.4 t-jet 58tys... |
Autor: | Rafal [ 07 Sie 2008, 10:24 ] |
Temat postu: | |
ciesze sie ze ludzie nie sugeruja GP 1.2 bo ojciec takowym jezdzi i troszke narzeka glownie na spalanie i dynamike ale czego wymagac od takiego silniczka - wiec chyba nie jest wyjatkiem szczerze mowiac mysle niesmialo o silniczku 1.4 8V 77km ale chce uslyszec wasze opinie bazujace na doswiadczeniu z tymi silnikami (i innymi) Ale drugiej strony chodzily slychu ze silniki 1.4 stosowane np w sienach czy tez starych fiatach bravo byly najgorszymi fiatowskimi ... czy to te same silniki tylko po niewielkiej kosmetyce ? co do kasy to raczej za duzo nie mam niestety ale z 40 by sie uzbieralo [ Dodano: 07 Sie 2008 10:24 ] STax napisał(a): Według cennika fiata, najtańszy 1.4 8v active kosztuje prawie 42tys...
1.4 16 starjet 48tys, m-jet 1.3 75km 49tys, m-jet 90km 56tys 1.4 t-jet 58tys... na szczescie od tych cen moge sobie odliczyc od 15 - 25 % |
Autor: | STax [ 07 Sie 2008, 10:29 ] |
Temat postu: | |
No to nawet na 1.4 starjet by cię było stać i w takim wypadku chyba tego bym brał... |
Autor: | Grzegorz1976 [ 07 Sie 2008, 10:31 ] |
Temat postu: | |
Rafal napisał(a): ciesze sie ze ludzie nie sugeruja GP 1.2 bo ojciec takowym jezdzi i troszke narzeka glownie na spalanie i dynamike ale czego wymagac od takiego silniczka No zobacz a ja akurat mam całkie inne wrażenia z jazdy z tym silniczkiem Rafal napisał(a): Ale drugiej strony chodzily slychu ze silniki 1.4 stosowane np w sienach czy tez starych fiatach bravo byly najgorszymi fiatowskimi ... czy to te same silniki tylko po niewielkiej kosmetyce ? To absolutnie nie te same silniki (tamte były 12 zaworowe i rzeczywiście dawały w kość), te z GP są bezproblemowe. [ Dodano: 07 Sie 2008 09:31 ] STax napisał(a): No to nawet na 1.4 starjet by cię było stać i w takim wypadku chyba tego bym brał...
Jeżeli z takimi zniżkami to przychylam się do wyboru STaxa |
Autor: | Rafal [ 07 Sie 2008, 10:43 ] |
Temat postu: | |
Grzegorz1976 no moze zbyt mocne slowa ale sugerowal mi ze lepiej troche dolozyc i pokusic sie jednak o silniczek 1.4 czyli generalnie panowie benzynka ? a co do 1.3 MJ 75KM to jezdze nim troche bo takowy jest w firmowym doblo i pali troche duzo ... wiecej anizeli 1.9 JTD 100KM (tez testowane) ale to chyba wina zbyt malego silnika wzgledem masy i gabarytow samochodu za chwilke wskocze na raporty spalania 1.4 77KM i 1.4 S-JET i zobacze czy faktycznir roznice sa niewielkie |
Autor: | Yoka [ 07 Sie 2008, 10:44 ] |
Temat postu: | |
O kolega jeździ na tej samej trasie co ja i robi podobne przebiegi do moich ;-) Obecnie jestem szczęśliwym posiadaczem GP 1.4 8V. Roczny przebieg mojego samochodu to 25000-30000 km. Z powodu tego, że zakup benzyny przy takich cenach jakie mamy i przy takich przebiegach uderza po kieszeni to w swoim GP zamontowałem LPG. Z gazem jednak bywa różnie ...bo to bardzo wybredny system zasilania paliwem autka (różnie bywa raz dobrze a czasami nie) Zadecydowałem, ze następny mój samochód będzie z silnikiem diesla. Radziłbym wziąć pod uwagę mimo wszystko silniki diesla. Po 60000 km zwraca się zakup takiego samochodziku |
Autor: | STax [ 07 Sie 2008, 10:48 ] |
Temat postu: | |
Yoka: przy aktualnej cenie diesla i w sumie nie aż tak wielkiej różnicy w spalaniu (max 2l/100km ale pewnie mniej) to siętak szybko nie zwróci. Po 60k km będziesz miał 120l różnicy czyli ok 6000zł. A to jest mało realne... |
Autor: | Rafal [ 07 Sie 2008, 10:52 ] |
Temat postu: | |
Yoka napisał(a): O kolega jeździ na tej samej trasie co ja i robi podobne przebiegi do moich ;-)
Obecnie jestem szczęśliwym posiadaczem GP 1.4 8V. Roczny przebieg mojego samochodu to 25000-30000 km. Z powodu tego, że zakup benzyny przy takich cenach jakie mamy i przy takich przebiegach uderza po kieszeni to w swoim GP zamontowałem LPG. Z gazem jednak bywa różnie ...bo to bardzo wybredny system zasilania paliwem autka (różnie bywa raz dobrze a czasami nie) zdecydowany jestem, ze następny mój samochód będzie z silnikiem diesla. Radziłbym wziąć pod uwagę mimo wszystko silniki diesla. Po 60000 km zwraca się zakup takiego samochodziku faktycznie przebieg samochodu po roku bylby zblizony do Twojego tez myslalem o dizelku ale ludzi ostrzegaja przed wysokimi kosztami serwisowania .... i chyba przy takich przebiegach paliwko zwroci sie chyba po minimum 3 latach ... czyli jakies 80 - 90 kkm |
Autor: | Yoka [ 07 Sie 2008, 11:00 ] |
Temat postu: | |
STax napisał(a): Yoka: przy aktualnej cenie diesla i w sumie nie aż tak wielkiej różnicy w spalaniu (max 2l/100km ale pewnie mniej) to siętak szybko nie zwróci. Po 60k km będziesz miał 120l różnicy czyli ok 6000zł. A to jest mało realne...
No a tyle mniej więcej wynosi różnica w cenie samochodów. Poza tym należy pamiętać, iż przez większość dni w roku cena ON jest niższa niż PB |
Autor: | Rafal [ 07 Sie 2008, 11:19 ] |
Temat postu: | |
a orientuje sie ktos moze w kosztach okresowych przegladow GP 1.4 i GP 1.3 MJ ?? czy roznica jest znaczaca ? Yoka moglbys podac ile Twoje GP pali na tej trasie i przy jakim tempie jazdy |
Autor: | Courage [ 07 Sie 2008, 11:50 ] |
Temat postu: | |
Estiva 1,4 8v |
Autor: | daras [ 07 Sie 2008, 12:08 ] |
Temat postu: | |
Rafal przy założonym budżecie 40 tyś. zł. możesz mieć jedynie 1.4 8V. Koszt przeglądu po 30 tys. km. mojego diesla: 130 zł. robocizna, 230 zł. filtry (oleju, powietrza, pyłkowy) i olej (bańka 4 litry). Razem: 360 zł. Po każdych 60 tys. km. do kwoty powyżej należy doliczyć cenę filtra paliwa. Po każdych 120 tys. zł. należy wymienić pasek klimy i alternatora. Rozrząd ma wytrzymać 250 tys. km. Ale pewnie to wiesz, bo przecież jeździłeś Doblo 1.3 JTD. Yoka napisał(a): Obecnie jestem szczęśliwym posiadaczem GP 1.4 8V.
Alarm!!! Ktoś się zalogował na forum za Yokę |
Autor: | Yoka [ 07 Sie 2008, 12:15 ] |
Temat postu: | |
Rafal napisał(a): Yoka moglbys podac ile Twoje GP pali na tej trasie i przy jakim tempie jazdy
Spalanie na trasie Katowice - Tychy (liczac jazde po tych miastach) około 6,8 km/h benzyny - LPG wychodzi koło 8 l/100 km. Tempo - rano dość dynamiczna jazda. Powrót spokojny z ruchem lub ciutke szybciej. [ Dodano: Czw Sie 07, 2008 11:15 am ] daras to był sarkazm z mojej strony A za 40 tyś Rafal kupi diesla ze swoimi zniżkami jako pracownik fiata |
Autor: | daras [ 07 Sie 2008, 12:26 ] |
Temat postu: | |
Yoka napisał(a): A za 40 tyś Rafal kupi diesla ze swoimi zniżkami jako pracownik fiata
Tylko po ma przepłacać, skoro benzyniaki są takie świetne a koszt zakupu diesla praktycznie się nie zwróci (na podstawie opinii w wątku)? |
Autor: | Yoka [ 07 Sie 2008, 12:37 ] |
Temat postu: | |
Dlaczego niby się nie zwróci. Różnica w cenie pomiedzy 1.4 a 1.3 MJ Activ na stronie fiata to 7.000 zł. Przy obecnych cenach benzyny i ropy zwrot następuje po 2 latach i 4 miesiącach (zgodnie z wyliczeniem STAxa). |
Autor: | Rafal [ 07 Sie 2008, 12:54 ] |
Temat postu: | |
daras nie znam kosztow bo jezdzilem i jezdze jednak sa to samochody firmowe i jedyne co mnie przy nich musi interesowac to czy paliwka jest na tyle w baku zeby dojechac tam gdzie trzeba a do tej pory mialem jedynie do czynienia (serwisowanie) z fiatami ale benzyniakami (sej, panda, gp1.2) cieszy mnie ze zostal poruszony watek porownania ekonomiki 1.4 8V i 1.3 MJ bo chyba te dwa silniki pozostaly na placu boju .... a mimo wszystko 2 litry na kazde 100 przejechanych kilometrow przeklada się na oszczedność w granicach 150 - 200 zł miesiecznie !! a to juz jest argument |
Autor: | STax [ 07 Sie 2008, 13:09 ] |
Temat postu: | |
Yoka: to były bardzo optymistyczne dla diesla wyliczenia. Tam gdzie 1.4 spali 6l bezyny wątpię by diesel (zwłaszcza 1.3 70km) zszedł aż do 4... A im więcej spali diesel tym dłużej będzie się zwracał, zwłaszcza jak jeszcze droższe przeglądy doliczyć. [ Dodano: 07 Sie 2008 12:09 ] http://fiatpunto.com.pl/post149409.html#149409 Spalanie 1.3 mjet 90km (podany post, wyżej spalanie także wersji słabszej). Wydaje mi się, że przy dużych przebiegach (ok 30000km rocznie) diesel faktycznie może się ok. 3 lat zwracać. Tylko Boże uchowaj od awarii bo zabulisz jak za zboże... |
Autor: | Yoka [ 07 Sie 2008, 13:18 ] |
Temat postu: | |
STax dodaj do tego przecietnie w roku niższą cene ON od PB |
Autor: | STax [ 07 Sie 2008, 13:26 ] |
Temat postu: | |
Yoka: no nie wiem czy w dzisiejszych czasach warto na to liczyć... W zasadzie teraz to pół roku droższy jest diesel a pół roku beznyzna... |
Autor: | daras [ 07 Sie 2008, 13:29 ] |
Temat postu: | |
STax napisał(a): A im więcej spali diesel tym dłużej będzie się zwracał, zwłaszcza jak jeszcze droższe przeglądy doliczyć.
Nie pisz o czymś o czym nie wiesz. A jeśli piszesz podawaj przykłady. Koszt przeglądu diesla po 30 tys. km. wyniósł mnie 360 zł. Ile kosztuje przegląd benzyniaka? |
Strona 1 z 9 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |