Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

"Mechaniczne chrobotanie" po puszczeniu sprzegła..
https://fiatpunto.com.pl/topic15171-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  Bahama70 [ 01 Maj 2009, 08:07 ]
Temat postu:  Re: "Mechaniczne chrobotanie" po puszczeniu sprzeg

Czarny napisał(a):
Z mojego samochodu wydobywaja sie dziwne dzwieki calkiem glosnego mechanicznego chrobotania w momencie kiedy wrzuci sie na luz i pusci sprzeglo (na biegu ani z nacisnietym sprzeglem tego nie ma) . Problem jest w zakresie niewielkich predkosci np. dojezdzajac do swiatel. Macie moze jakis pomysl co to moze byc? Wole dmuchac na zimne, zanim znowu sie cos samoistnie rozsypie :) Dla sprecyzowania silnik 1.3 MTJ 90KM.

Drugie pytanie, czy w cieple dni po wlaczeniu klimy sprezarka startuje u was lagodnie? U mnie robi to w sposob dosc gwantowny i z trzaskiem. Dodam, ze byla ona wymieniania w ASO na pozmianowa.


Przecież już i Seicento i Punto II to miały... Coś chrobotało na luzie jak się sprzęgło wdusiło to cisza. Zrobiłem tak tymi autami ze 100 tys. i nic się nie działo.
W SC to nawet sprzęgło wymieniłem na gwarancji ale to chrobotanie i tak po 10 tys. wróciło więc dałem spokój.

Autor:  arturo_freestyler [ 01 Maj 2009, 21:32 ]
Temat postu:  Re: "Mechaniczne chrobotanie" po puszczeniu sprzeg

Bahama70 napisał(a):
Czarny napisał(a):
Z mojego samochodu wydobywaja sie dziwne dzwieki calkiem glosnego mechanicznego chrobotania w momencie kiedy wrzuci sie na luz i pusci sprzeglo (na biegu ani z nacisnietym sprzeglem tego nie ma) . Problem jest w zakresie niewielkich predkosci np. dojezdzajac do swiatel. Macie moze jakis pomysl co to moze byc? Wole dmuchac na zimne, zanim znowu sie cos samoistnie rozsypie :) Dla sprecyzowania silnik 1.3 MTJ 90KM.

Drugie pytanie, czy w cieple dni po wlaczeniu klimy sprezarka startuje u was lagodnie? U mnie robi to w sposob dosc gwantowny i z trzaskiem. Dodam, ze byla ona wymieniania w ASO na pozmianowa.


Przecież już i Seicento i Punto II to miały... Coś chrobotało na luzie jak się sprzęgło wdusiło to cisza. Zrobiłem tak tymi autami ze 100 tys. i nic się nie działo.
W SC to nawet sprzęgło wymieniłem na gwarancji ale to chrobotanie i tak po 10 tys. wróciło więc dałem spokój.


jakos miałem kilka sztuk seicento i w zadnym nic nie chrobotało mam punto i tez cisza

wiec albo jestescie wyczuleni za bardzo albo nie wiecie o jak chrobocze łozysko w skrzyni :D

Autor:  drewniak19 [ 03 Maj 2009, 09:44 ]
Temat postu: 

Dobra ja już to przerabiałem. Jeżeli chrobocze Ci po puszczeniu sprzegła, a jak wciśniesz to już jest ok, znaczy że masz mało czasu na wymiane łożyska przy sprzęgle ;) proponuje się pospieszyć, bo ja tak zwlekałem zwlekałem aż przy okazji spaliło się sprzęgło. A obiaw jest bardzo ciekawy poza smrodem ;) pedał wpadł w podłogę i się zablokował ;) ogólnie niezła jazda. A jak coś to nie ma co pękać, trzeba szarpnąć ręką pedał do góry i da się dojechać do domu ;) tylko śmierdzi i strasznie chrobocze ;)

Sprzęgło razem z łożyskiem i dociskiem to koszt w okolicach 300zł ;)

Autor:  Dave [ 11 Sie 2009, 10:30 ]
Temat postu: 

Miałem taki problem w Seicento. Po puszczeniu sprzęgła (na luzie) paskudne chrobotanie, jaby cos latało po skrzyni biegów. Dodatkowo przy zmianie biegów w czasie jazdy miałem taki metaliczny stuk. Pojechałem do serwisu a oni jak się później okazało mięli swoje zalecenia z Bielska i zaczęli wymianiać docisk sprzęgła. Przy następnej wizycie wymienili już całe sprzęgło a operację powtórzyli jakiś miesiąc później. Oczywiście nic to nie pomagało. Wreszcie rozebrali skrzynię biegów i wymienili synchronizatory + coś tam jeszcze. Pomogło troszkę i to na jakiś tydzień. Ostatecznie przyznali się do tego, że wiedzą co to jest ale mają zalecenie, żeby wymieniac kolejno zaczynając od sprzęgła. Po trzech miesiącach zamówili całą nową skrzynię biegów (innego typu) i na tym skończyła się moja przygoda z chrobotaniem w SC :D Minęło już 10 lat a wszystko nadal pracuje znakomicie!

Autor:  nissanek_3 [ 28 Lut 2010, 20:06 ]
Temat postu: 

U mnie też po każdej zmianie biegu na wyższy i puszczaniu sprzęgła jest taki stukot jakby luz był na przegubach i w momencie przyspieszania wystepuje takie jakby uderzania o siebie dwóch elementów.Np jadąc na 3 puszczę noge z gazu i za chwile dodaje gazu to ten stukot występuje i tak na każdym biegu-sam nie wiem gdzie szukać przyczyny i co to może byc??

Autor:  Endrju [ 08 Mar 2010, 10:24 ]
Temat postu: 

U mnie też chrobotało i wyszło, że brakuje oleju w skrzyni biegów. (Brakowało ok 400mm).

Autor:  respond81 [ 27 Lut 2011, 20:54 ]
Temat postu: 

U mnie chrobotało pomieważ plastikowa rura od dolotu powietrza do filtra powietrza latała jak głupia na boki co wprawiało ją w drgania szczególnie podczas zmiany biegów (wciśnięcie sprzęgła). Dziwne to bo dźwięk był jak dla mnie metaliczny a tu taka niespodzianka. Przymocowałem tę rurę taśmami zaciskowymi elektrycznymi i jak ręką odjął.

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/