Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]
https://fiatpunto.com.pl/topic15672-300.html
Strona 13 z 17

Autor:  kornat85 [ 21 Cze 2015, 20:35 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Chciałem tutaj wszystkich ostrzec. Ja wymieniłem rozrząd razem z pompa wody w ASO? Założyli mi nowy typ pompy wody o numerze 71777350, który niedawno zastąpił stary typ o numerze 55221397. I dwa razy okazało się że te nowe pompy ciekną z broku. Aso zgłosiło to do centrali Fiata bo jest wielce prawdopodobne że cała partia jest trefna. Dobrze że jeszcze w niektórych ASO mają na stanie stary typ pompy, który mi zamontowali. Teraz jest wszystko w porządku.

Autor:  yacek _b [ 21 Cze 2015, 22:34 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

kornat85 jeżeli możesz powiedzieć , ile zapłaciłeś za wymianę ( robocizna + części ) , bo chyba wszystko brałeś z ASO ?

Autor:  patryk1985 [ 24 Cze 2015, 09:57 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

kornat85,yacek _b również ciekawi mnie cena jaką miałeś, dziś dzwoniłem do ASO Hallera,termin w poniedziałek ...to za wymianę kompletu rozrządu i pompy z robocizną powiedzieli koszt ok 1100zł mam 61tyś przebieg i stuka mu 5lat , do tego co jakiś czas mi wyje w okolicach rozrządu, alternatora ( sprawdzony , dobry ) ... oby po wymianie ustało , bo irytuje...

Autor:  misci [ 24 Cze 2015, 13:54 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Hmm. ASO i ASO, a przecież każdy rozgarnięty kowal we wsi w Puncie rozrząd jest w stanie wymienić.

Autor:  DeviLL [ 24 Cze 2015, 14:19 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

patryk1985 napisał(a):
kornat85,yacek _b również ciekawi mnie cena jaką miałeś, dziś dzwoniłem do ASO Hallera,termin w poniedziałek ...to za wymianę kompletu rozrządu i pompy z robocizną powiedzieli koszt ok 1100zł mam 61tyś przebieg i stuka mu 5lat , do tego co jakiś czas mi wyje w okolicach rozrządu, alternatora ( sprawdzony , dobry ) ... oby po wymianie ustało , bo irytuje...


1100zł za co ? Części do 300zł , robocizna do 300zł , ew. nowy płyn full wypas pewnie do 150zł , jak jakiś prestone to pewnie 50zł. Ja robiłem w ASO na swoich częściach i dostałem 1 rok gwarancji :P
Rozrząd do abartha na full wypasie z robocizną płynami wyszedł nie więcej jak 700zł brutto (a nie jak u mechanika zenka w szopie bez rachunku)

Autor:  Robs [ 24 Cze 2015, 14:20 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Ja płaciłem 3 lata temu z pompą i robocizną poza ASO - 600zł.

Autor:  yacek _b [ 24 Cze 2015, 14:40 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

patryk1985 napisał(a):
kornat85,yacek _b również ciekawi mnie cena jaką miałeś, dziś dzwoniłem do ASO Hallera,termin w poniedziałek ...to za wymianę kompletu rozrządu i pompy z robocizną powiedzieli koszt ok 1100zł mam 61tyś przebieg i stuka mu 5lat , do tego co jakiś czas mi wyje w okolicach rozrządu, alternatora ( sprawdzony , dobry ) ... oby po wymianie ustało , bo irytuje...



Ja zapłaciłem w ASO na Hallera ( Auto Plus ) wymiana rozrządu - robocizna 330 zł ( dostałem jakiś rabat ) , w sklepie na ul.Partyzantów kupiłem rozrząd kompletny ( INA ) za 220 zł .

[ Dodano: 24 Cze 2015 13:40 ]

misci napisał(a):
Hmm. ASO i ASO, a przecież każdy rozgarnięty kowal we wsi w Puncie rozrząd jest w stanie wymienić.


To ty wymieniaj u kowala.... :E

Autor:  patryk1985 [ 24 Cze 2015, 15:04 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

eh widać nie wiem co chcieli naliczyć ,już na wstępie mnie to zdziwiło , pytając czemu taka cena, usłyszałem że komplet + pompa + uszczelniacz i robocizna, do tego zapewne pracownik na wakacje podwyższył stawkę za h :) już zamówiłem komplet w AutoPartner - 250zł z pompą , podjadę na wymianę 350 to i tak ok 500zł w kieszeni , na obszycie kiero skórą , co by kropek nowego oddechu dostał.
Dziękuję Wam za informację zwrotne...

Autor:  yacek _b [ 24 Cze 2015, 17:41 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

ale mi też taką cenę podali jakbym chciał brać części od nich , nie wiem co to za super rozrząd by mi wstawili , pamiętam jak wymieniałem świece , w ASO - 80 zł sztuka , w sklepie 26.50 zł . :lol:

Autor:  patryk1985 [ 24 Cze 2015, 20:58 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Nie ukrywam ze odkad kupilem kropka z wyprzedazy do dzis serwisuje w ASO i nie mialem przebitki cenowej...zawsze dopytuje o koszta i porownuje z alledrogo...dlatego zdziwienie bylo ze wyjatkowo na rozrzadzie taka przebitka :)

Autor:  tomy [ 24 Cze 2015, 21:20 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Przy przeglądzie po 30tys różnica między ich częściami, a swoimi wynosi około 200-300zł. Sama robocizna w aso jest w konkurencyjnej cenie.

Autor:  kornat85 [ 29 Cze 2015, 22:28 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Rozrząd + ustawienie zaworów = 1285zł. Robocizna 550zł Reszta części. Całość ASO

Autor:  patryk1985 [ 01 Lip 2015, 09:37 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Jestem po wymianie rozrządu - dzięki pany za zdrowe rady, zakupiłem części, robocizna w ASO 350zł całość = 600zł plus płyn za 50zł :D to i tak mniej wyszło niż początkowe 1100zł :D

więc skóra na kierownice pójdzie w ruch ( tylko znów te ceny w trójmieście - chyba wybiorę się na wycieczkę) !! :D

Autor:  autofan [ 01 Lip 2015, 17:15 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Jakiej firmy kupiłeś części? Które ASO odwiedziłeś? (może być na priv) :)

Autor:  patryk1985 [ 02 Lip 2015, 09:12 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

autofan kupowałem cały zestaw INA w AutoPartner na Żabiance, wymiana ASO Hallera :)

Autor:  mgregor [ 22 Lip 2015, 18:59 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

I ja dzisiaj po pierwszej wymianie rozrządu. Przebieg: 68.000, rocznik: 2011 (pierwsza rejestracja 2012). Wolałem wymienić wcześniej niż potem borykać się z remontem silnika.
Koszty:
zestaw z pompą wody Gates - 260 PLN
płyn ELF - 35 PLN
robocizna: 400 PLN brutto

Przez cały czas autko na widoku, mogłem podejść, popatrzeć, wypytać.
Jak ktoś z Warszawy będzie potrzebował informacji gdzie kupowałem i gdzie robiłem to PW (nie będziemy tu robili kryptoreklamy ;-) ).

Autor:  Damian5217 [ 31 Lip 2015, 16:33 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Witam serdecznie wszystkich, jestem na forum pierwszy raz i mam nadzieje ze inni użytkownicy GP mi pomogą. Posiadam GP 2006r 1.2 65km które jest po wymianie rozrządu i od tego czasu zamula mi strasznie. Mam wrażenie ze jest coś przestawione ale mój mechanik twierdzi ze jest dobrze. Czy mógłbym was prosić o schemat ustawienia rozrządu w tym aucie żebym mógł to sprawdzić? Na internecie są schematy ale do PuntoII a to przecież trochę inny silnik poza tym w GP nie ma nacięcia tylko nadlew na pokrywie zaworów i względem tego nadlewu trybko ma być ustawione na równi czy poniżej? Bardzo proszę o pomoc, dziekuje za uwagę i pozdrawiam.

Autor:  grzecho142 [ 19 Sie 2015, 09:40 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Witam wszystkich właścicieli punciaka. Jestem nowy i chcialbym poradzić sie bardziej doświadczonych. Otóż kupiłem Grande Punto 1.3 multijet 75 km z 2009 roku z przebiegiem 108 tys. Maszyna fajnie sie sprawuje, jestem zadowolony. Znajomy poradził mi wymienić łańcuch rozrzadu, według mnie to jeszcze za mało jak na łańcuch, jakie jest wasze zdanie?

Autor:  DeviLL [ 19 Sie 2015, 15:35 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

grzecho142 napisał(a):
Witam wszystkich właścicieli punciaka. Jestem nowy i chcialbym poradzić sie bardziej doświadczonych. Otóż kupiłem Grande Punto 1.3 multijet 75 km z 2009 roku z przebiegiem 108 tys. Maszyna fajnie sie sprawuje, jestem zadowolony. Znajomy poradził mi wymienić łańcuch rozrzadu, według mnie to jeszcze za mało jak na łańcuch, jakie jest wasze zdanie?


W tych silnikach potrafi być łańcuch do wymiany przy 50tyś km , zmienia się jak pasek ;) Zwlekanie = większa awaria silnika.

Autor:  grzecho142 [ 19 Sie 2015, 15:53 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

No tak tez słyszałem bo to pojedynczy łańcuch. Ktos kto wymieniał orientuje sie ile to wyniesie mniej wiecej? I czy jeszcze z takich spraw podstawowych wypadałoby sprawdzić, wymienić? Olej i filtr oleju z głowy.

Autor:  artekL [ 01 Wrz 2015, 11:35 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Napęd rozrządu bez pompy wody GP wymieniane w ASO Bilex Łódź części plus robocizna 520 zł

Autor:  Sagittarius [ 27 Wrz 2015, 13:26 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Koledzy czy 25 tys km przez 1,5 roku to dużo ?
Pytam bo w pierwszym kwartale 2014 zmieniałem rozrząd:
- pasek Contitech Continental
- Napinacz INA
- pompa Revuile

minęło 1,5 roku i zrobiłem 25 tys km. Myślicie że jeszcze na tym polatać czy już po zimie czas zmieniać ? Nie wiem czy na kropka 25 tyś w niecałe 2 lata to dużo. Dokładnie zmieniałem przy 77 tyś a mam 99 tyś przebiegu.
Pozdro.

Autor:  rio9grande [ 03 Lis 2015, 18:47 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Ile powinna trwać w warsztacie taka wymiana kompletnego rozrządu w GP 1.4 8V ? tzn na ile godzin się przygotować?

Autor:  misci [ 04 Lis 2015, 00:50 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Wg książki w GP sprawdzenie paska rozrządu po 60kkm a wymiana po 120kkm. Praktyka też jest taka, że pasek eksploatujemy nie dłużej jak 5lat.

Wymiana paska zajęłaby by mi ok 2h mając narzędzia pod ręką.

Autor:  rio9grande [ 10 Lis 2015, 00:31 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Niedawno przerabiałem temat wymiany rozrządu, więc postanowiłem się podzielić info.
dotyczy GP 1.4 8V 77KM silnik 350A1000. Auto z 2008r, przebieg 84 tyś km rozrząd od nowości nie ruszany, więc skłonił mnie wiek a nie przebieg. Choć jak się okazało nie do końca słusznie.
Poniżej zdjęcia paska rozrządu jak wyglądał po tych 7 latach. Generalnie pasek w idealnym stanie, żadnych uszkodzeń czy widocznych pęknięć gumy, nawet napisy na pasku jeszcze wyraźne.
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Podobnie rolka napinacza w stanie idealnym, żadnego zbędnego luzu ( jak wiadomo nawet nowa ma minimalny luz, tak samo jak nowe łożyska) kręciła się z lekkim oporem dokładnie tak samo jak nowa.
Dlatego zdziwiły mnie wpisy przedmówców w tym temacie jak to zmieniali rozrząd wcześniej niż ja (w młodszych autach) i z mniejszym przebiegiem i u niektórych rozrząd był w stanie b. złym tzw. ostatni moment. Tylko czy mieliście te auta od nowości, że jesteście 100% pewni przebiegu? Bo jak auta sprowadzane, kupione z komisu albo od handlarza to wszystko jasne, przebieg x2 x3 najczęściej z tym co na liczniku. Ja myślę, że na tym fabrycznym zestawie bym przejeździł spokojnie jeszcze 3-4 lata albo do tych 120 tyś km. Gdyby nie.... pompa wody ale o tym później.

Jak się okazało fabryczna rolka napinacza zamontowana to był Litens. Co też ważne Litens na łożysku KOYO Japan. To generalnie najwyższa półka jeśli chodzi o łożyska. Pewnie są inne firmy równie dobre jak koyo, ale nie ma lepszych. Po lewej Litens z pierwszego montażu, po prawej napinacz z zestawu rozrządu firmy skf który zakupiłem, ale jednak finalnie założyłem oryginał z ASO. Napinacze praktycznie identyczne ale... W zestawie skf też był Litens (made in canada) ale na bieżni łożyska CHINA. Może w praktyce byłyby 100% identycznej jakości, jednak wolałem nie ryzykować.
Załącznik:


Załącznik:


Dlatego zdecydowałem się na oryginalny zestaw rozrządu fiata czyli pasek +rolka.Nr zestawu fiat to 71775900. Co ciekawe pasek był identyczny jak ten fabryczny z nr fiata 55203785 a napinacz firmy dayco ale z numerem fiata 55233759 i na łożysku koyo japan czyli tak samo jak pierwszy montaż.
Załącznik:


A jeśli chodzi o pompę wody okazało się, że ma minimalny wyciek. Wyglądało to jednak jakby nie ciekła sama pompa, bo nie miała żadnego luzu, chodziła jak nowa, ale wyciek był jakby z broku pompy, albo z uszczelnienia, bo jak wiadomo pompa jest montowana na pastę uszczelniającą, nie ma uszczelki. Ciężko stwierdzić ile by wytrzymała czy wyciek by się nie powiększył, kiedy itd. Ktoś wcześniej też pisał o tym, że te fiata miały jakąś wadę, że ciekły z broku. Dlatego wziąłem pompę SKF a nie tą oryginalną którą robi dla fiata firma magna z tego co widzę tak jest na niej wytłoczone i znane FPT.
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


A na koniec już złożony kompletny rozrząd czyli pasek + napinacz org. fiat i pompa wody skf VKPC 82100
Załącznik:


Załącznik:


Koszty: wymiana rozrządu w ASO z pompą wody 250zł brutto robocizna (czas 2.5h), pompa skf 120zł, za oryginalny rozrząd w aso trochę przepłaciłem, bo przez internet można zakupić taki zestaw orginalny 71775900 za 140-150zł a przy tej cenie chyba nie warto szukać zamienników. Całość mnie wyniosła 620zł. Jak na aso i oryginalne części + pompa skf nie najgorzej, choć można by to zrobić 100zł taniej wcześniej zaopatrując się w zestaw 71775900 w internecie.
ps. przed wymianą dzwoniłem do 3 różnych ASO o wycenę wymiany rozrządu. Koszta były od 600 do 1200zł, wiec dzwońcie, szukajcie, sprawdzajcie bo po co przepłacać.

Strona 13 z 17 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/