|
Obecny czas: 01 Maj 2025, 06:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
kornat85 |
#778945 Wysłany:
21 Cze 2015, 20:35; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 15 Sie 2010, Posty: 103
|
Chciałem tutaj wszystkich ostrzec. Ja wymieniłem rozrząd razem z pompa wody w ASO? Założyli mi nowy typ pompy wody o numerze 71777350, który niedawno zastąpił stary typ o numerze 55221397. I dwa razy okazało się że te nowe pompy ciekną z broku. Aso zgłosiło to do centrali Fiata bo jest wielce prawdopodobne że cała partia jest trefna. Dobrze że jeszcze w niektórych ASO mają na stanie stary typ pompy, który mi zamontowali. Teraz jest wszystko w porządku.
_________________ Fiat GP 1.4 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
|
|
yacek _b |
#778965 Wysłany:
21 Cze 2015, 22:34; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jacek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Kwi 2010, Posty: 339 Pomógł: 1
|
kornat85 jeżeli możesz powiedzieć , ile zapłaciłeś za wymianę ( robocizna + części ) , bo chyba wszystko brałeś z ASO ?
_________________ Punto Evo Estiva Blue&Me (był ) Ford Focus Trend Sport 1.6 Ti-VCT 125 KM ( jest )
|
|
Góra |
|
 |
patryk1985 |
#779185 Wysłany:
24 Cze 2015, 09:57; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Patryk
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Cze 2015, Posty: 20
|
kornat85,yacek _b również ciekawi mnie cena jaką miałeś, dziś dzwoniłem do ASO Hallera,termin w poniedziałek ...to za wymianę kompletu rozrządu i pompy z robocizną powiedzieli koszt ok 1100zł mam 61tyś przebieg i stuka mu 5lat , do tego co jakiś czas mi wyje w okolicach rozrządu, alternatora ( sprawdzony , dobry ) ... oby po wymianie ustało , bo irytuje...
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#779204 Wysłany:
24 Cze 2015, 13:54; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Hmm. ASO i ASO, a przecież każdy rozgarnięty kowal we wsi w Puncie rozrząd jest w stanie wymienić.
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#779207 Wysłany:
24 Cze 2015, 14:19; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
patryk1985 napisał(a): kornat85,yacek _b również ciekawi mnie cena jaką miałeś, dziś dzwoniłem do ASO Hallera,termin w poniedziałek ...to za wymianę kompletu rozrządu i pompy z robocizną powiedzieli koszt ok 1100zł mam 61tyś przebieg i stuka mu 5lat , do tego co jakiś czas mi wyje w okolicach rozrządu, alternatora ( sprawdzony , dobry ) ... oby po wymianie ustało , bo irytuje... 1100zł za co ? Części do 300zł , robocizna do 300zł , ew. nowy płyn full wypas pewnie do 150zł , jak jakiś prestone to pewnie 50zł. Ja robiłem w ASO na swoich częściach i dostałem 1 rok gwarancji Rozrząd do abartha na full wypasie z robocizną płynami wyszedł nie więcej jak 700zł brutto (a nie jak u mechanika zenka w szopie bez rachunku)
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
Robs |
#779208 Wysłany:
24 Cze 2015, 14:20; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 897 Pomógł: 6
|
Ja płaciłem 3 lata temu z pompą i robocizną poza ASO - 600zł.
_________________ TIPO 1.4 95KM Lounge+business szary colosseo (09/2016)
|
|
Góra |
|
 |
yacek _b |
#779209 Wysłany:
24 Cze 2015, 14:40; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jacek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Kwi 2010, Posty: 339 Pomógł: 1
|
patryk1985 napisał(a): kornat85,yacek _b również ciekawi mnie cena jaką miałeś, dziś dzwoniłem do ASO Hallera,termin w poniedziałek ...to za wymianę kompletu rozrządu i pompy z robocizną powiedzieli koszt ok 1100zł mam 61tyś przebieg i stuka mu 5lat , do tego co jakiś czas mi wyje w okolicach rozrządu, alternatora ( sprawdzony , dobry ) ... oby po wymianie ustało , bo irytuje... Ja zapłaciłem w ASO na Hallera ( Auto Plus ) wymiana rozrządu - robocizna 330 zł ( dostałem jakiś rabat ) , w sklepie na ul.Partyzantów kupiłem rozrząd kompletny ( INA ) za 220 zł . [ Dodano: 24 Cze 2015 13:40 ]misci napisał(a): Hmm. ASO i ASO, a przecież każdy rozgarnięty kowal we wsi w Puncie rozrząd jest w stanie wymienić. To ty wymieniaj u kowala.... 
_________________ Punto Evo Estiva Blue&Me (był ) Ford Focus Trend Sport 1.6 Ti-VCT 125 KM ( jest )
|
|
Góra |
|
 |
patryk1985 |
#779215 Wysłany:
24 Cze 2015, 15:04; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Patryk
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Cze 2015, Posty: 20
|
eh widać nie wiem co chcieli naliczyć ,już na wstępie mnie to zdziwiło , pytając czemu taka cena, usłyszałem że komplet + pompa + uszczelniacz i robocizna, do tego zapewne pracownik na wakacje podwyższył stawkę za h  już zamówiłem komplet w AutoPartner - 250zł z pompą , podjadę na wymianę 350 to i tak ok 500zł w kieszeni , na obszycie kiero skórą , co by kropek nowego oddechu dostał. Dziękuję Wam za informację zwrotne...
|
|
Góra |
|
 |
yacek _b |
#779225 Wysłany:
24 Cze 2015, 17:41; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jacek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Kwi 2010, Posty: 339 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
patryk1985 |
#779234 Wysłany:
24 Cze 2015, 20:58; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Patryk
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Cze 2015, Posty: 20
|
Nie ukrywam ze odkad kupilem kropka z wyprzedazy do dzis serwisuje w ASO i nie mialem przebitki cenowej...zawsze dopytuje o koszta i porownuje z alledrogo...dlatego zdziwienie bylo ze wyjatkowo na rozrzadzie taka przebitka 
|
|
Góra |
|
 |
tomy |
#779236 Wysłany:
24 Cze 2015, 21:20; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 04 Sie 2014, Posty: 188 Pomógł: 2
|
Przy przeglądzie po 30tys różnica między ich częściami, a swoimi wynosi około 200-300zł. Sama robocizna w aso jest w konkurencyjnej cenie.
|
|
Góra |
|
 |
kornat85 |
#779625 Wysłany:
29 Cze 2015, 22:28; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 15 Sie 2010, Posty: 103
|
Rozrząd + ustawienie zaworów = 1285zł. Robocizna 550zł Reszta części. Całość ASO
_________________ Fiat GP 1.4 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
patryk1985 |
#779697 Wysłany:
01 Lip 2015, 09:37; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Patryk
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Cze 2015, Posty: 20
|
Jestem po wymianie rozrządu - dzięki pany za zdrowe rady, zakupiłem części, robocizna w ASO 350zł całość = 600zł plus płyn za 50zł  to i tak mniej wyszło niż początkowe 1100zł  więc skóra na kierownice pójdzie w ruch ( tylko znów te ceny w trójmieście - chyba wybiorę się na wycieczkę) !! 
|
|
Góra |
|
 |
autofan |
#779722 Wysłany:
01 Lip 2015, 17:15; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 1009 Pomógł: 20
|
Jakiej firmy kupiłeś części? Które ASO odwiedziłeś? (może być na priv) 
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.
|
|
Góra |
|
 |
patryk1985 |
#779767 Wysłany:
02 Lip 2015, 09:12; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Patryk
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Cze 2015, Posty: 20
|
autofan kupowałem cały zestaw INA w AutoPartner na Żabiance, wymiana ASO Hallera 
|
|
Góra |
|
 |
mgregor |
#781238 Wysłany:
22 Lip 2015, 18:59; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 16 Maj 2012, Posty: 103 Pomógł: 2
|
I ja dzisiaj po pierwszej wymianie rozrządu. Przebieg: 68.000, rocznik: 2011 (pierwsza rejestracja 2012). Wolałem wymienić wcześniej niż potem borykać się z remontem silnika. Koszty: zestaw z pompą wody Gates - 260 PLN płyn ELF - 35 PLN robocizna: 400 PLN brutto
Przez cały czas autko na widoku, mogłem podejść, popatrzeć, wypytać. Jak ktoś z Warszawy będzie potrzebował informacji gdzie kupowałem i gdzie robiłem to PW (nie będziemy tu robili kryptoreklamy ;-) ).
_________________ ************************************* This is my Punto. There are many like it, but this one is mine. My Punto, without me, is useless. Without my Punto, I am useless. *************************************
|
|
Góra |
|
 |
Damian5217 |
#781727 Wysłany:
31 Lip 2015, 16:33; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Damian
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Lip 2015, Posty: 1
|
Witam serdecznie wszystkich, jestem na forum pierwszy raz i mam nadzieje ze inni użytkownicy GP mi pomogą. Posiadam GP 2006r 1.2 65km które jest po wymianie rozrządu i od tego czasu zamula mi strasznie. Mam wrażenie ze jest coś przestawione ale mój mechanik twierdzi ze jest dobrze. Czy mógłbym was prosić o schemat ustawienia rozrządu w tym aucie żebym mógł to sprawdzić? Na internecie są schematy ale do PuntoII a to przecież trochę inny silnik poza tym w GP nie ma nacięcia tylko nadlew na pokrywie zaworów i względem tego nadlewu trybko ma być ustawione na równi czy poniżej? Bardzo proszę o pomoc, dziekuje za uwagę i pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
grzecho142 |
#782878 Wysłany:
19 Sie 2015, 09:40; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 18 Sie 2015, Posty: 4
|
Witam wszystkich właścicieli punciaka. Jestem nowy i chcialbym poradzić sie bardziej doświadczonych. Otóż kupiłem Grande Punto 1.3 multijet 75 km z 2009 roku z przebiegiem 108 tys. Maszyna fajnie sie sprawuje, jestem zadowolony. Znajomy poradził mi wymienić łańcuch rozrzadu, według mnie to jeszcze za mało jak na łańcuch, jakie jest wasze zdanie?
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#782897 Wysłany:
19 Sie 2015, 15:35; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
grzecho142 napisał(a): Witam wszystkich właścicieli punciaka. Jestem nowy i chcialbym poradzić sie bardziej doświadczonych. Otóż kupiłem Grande Punto 1.3 multijet 75 km z 2009 roku z przebiegiem 108 tys. Maszyna fajnie sie sprawuje, jestem zadowolony. Znajomy poradził mi wymienić łańcuch rozrzadu, według mnie to jeszcze za mało jak na łańcuch, jakie jest wasze zdanie? W tych silnikach potrafi być łańcuch do wymiany przy 50tyś km , zmienia się jak pasek  Zwlekanie = większa awaria silnika.
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
grzecho142 |
#782899 Wysłany:
19 Sie 2015, 15:53; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 18 Sie 2015, Posty: 4
|
No tak tez słyszałem bo to pojedynczy łańcuch. Ktos kto wymieniał orientuje sie ile to wyniesie mniej wiecej? I czy jeszcze z takich spraw podstawowych wypadałoby sprawdzić, wymienić? Olej i filtr oleju z głowy.
|
|
Góra |
|
 |
artekL |
#783704 Wysłany:
01 Wrz 2015, 11:35; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb. Rejestracja: 02 Mar 2015, Posty: 136 Pomógł: 6
|
Napęd rozrządu bez pompy wody GP wymieniane w ASO Bilex Łódź części plus robocizna 520 zł
_________________
Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
Sagittarius |
#785200 Wysłany:
27 Wrz 2015, 13:26; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 17 Cze 2013, Posty: 170
|
Koledzy czy 25 tys km przez 1,5 roku to dużo ? Pytam bo w pierwszym kwartale 2014 zmieniałem rozrząd: - pasek Contitech Continental - Napinacz INA - pompa Revuile
minęło 1,5 roku i zrobiłem 25 tys km. Myślicie że jeszcze na tym polatać czy już po zimie czas zmieniać ? Nie wiem czy na kropka 25 tyś w niecałe 2 lata to dużo. Dokładnie zmieniałem przy 77 tyś a mam 99 tyś przebiegu. Pozdro.
|
|
Góra |
|
 |
rio9grande |
#787611 Wysłany:
03 Lis 2015, 18:47; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: ck Rejestracja: 16 Paź 2015, Posty: 32
|
Ile powinna trwać w warsztacie taka wymiana kompletnego rozrządu w GP 1.4 8V ? tzn na ile godzin się przygotować?
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#787645 Wysłany:
04 Lis 2015, 00:50; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Wg książki w GP sprawdzenie paska rozrządu po 60kkm a wymiana po 120kkm. Praktyka też jest taka, że pasek eksploatujemy nie dłużej jak 5lat.
Wymiana paska zajęłaby by mi ok 2h mając narzędzia pod ręką.
|
|
Góra |
|
 |
rio9grande |
#788025 Wysłany:
10 Lis 2015, 00:31; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: ck Rejestracja: 16 Paź 2015, Posty: 32
|
Niedawno przerabiałem temat wymiany rozrządu, więc postanowiłem się podzielić info. dotyczy GP 1.4 8V 77KM silnik 350A1000. Auto z 2008r, przebieg 84 tyś km rozrząd od nowości nie ruszany, więc skłonił mnie wiek a nie przebieg. Choć jak się okazało nie do końca słusznie. Poniżej zdjęcia paska rozrządu jak wyglądał po tych 7 latach. Generalnie pasek w idealnym stanie, żadnych uszkodzeń czy widocznych pęknięć gumy, nawet napisy na pasku jeszcze wyraźne. Załącznik:
Zdjęcie1423.jpg [ 247.7 KiB | Obejrzany 10779 razy ]
Załącznik:
Zdjęcie1424.jpg [ 227.51 KiB | Obejrzany 10779 razy ]
Załącznik:
Zdjęcie1430.jpg [ 240.13 KiB | Obejrzany 10779 razy ]
Podobnie rolka napinacza w stanie idealnym, żadnego zbędnego luzu ( jak wiadomo nawet nowa ma minimalny luz, tak samo jak nowe łożyska) kręciła się z lekkim oporem dokładnie tak samo jak nowa. Dlatego zdziwiły mnie wpisy przedmówców w tym temacie jak to zmieniali rozrząd wcześniej niż ja (w młodszych autach) i z mniejszym przebiegiem i u niektórych rozrząd był w stanie b. złym tzw. ostatni moment. Tylko czy mieliście te auta od nowości, że jesteście 100% pewni przebiegu? Bo jak auta sprowadzane, kupione z komisu albo od handlarza to wszystko jasne, przebieg x2 x3 najczęściej z tym co na liczniku. Ja myślę, że na tym fabrycznym zestawie bym przejeździł spokojnie jeszcze 3-4 lata albo do tych 120 tyś km. Gdyby nie.... pompa wody ale o tym później. Jak się okazało fabryczna rolka napinacza zamontowana to był Litens. Co też ważne Litens na łożysku KOYO Japan. To generalnie najwyższa półka jeśli chodzi o łożyska. Pewnie są inne firmy równie dobre jak koyo, ale nie ma lepszych. Po lewej Litens z pierwszego montażu, po prawej napinacz z zestawu rozrządu firmy skf który zakupiłem, ale jednak finalnie założyłem oryginał z ASO. Napinacze praktycznie identyczne ale... W zestawie skf też był Litens (made in canada) ale na bieżni łożyska CHINA. Może w praktyce byłyby 100% identycznej jakości, jednak wolałem nie ryzykować. Załącznik:
Zdjęcie1477.jpg [ 248.53 KiB | Obejrzany 10779 razy ]
Załącznik:
Zdjęcie1483.jpg [ 254.2 KiB | Obejrzany 10779 razy ]
Dlatego zdecydowałem się na oryginalny zestaw rozrządu fiata czyli pasek +rolka.Nr zestawu fiat to 71775900. Co ciekawe pasek był identyczny jak ten fabryczny z nr fiata 55203785 a napinacz firmy dayco ale z numerem fiata 55233759 i na łożysku koyo japan czyli tak samo jak pierwszy montaż. Załącznik:
Zdjęcie1468.jpg [ 250.97 KiB | Obejrzany 10779 razy ]
A jeśli chodzi o pompę wody okazało się, że ma minimalny wyciek. Wyglądało to jednak jakby nie ciekła sama pompa, bo nie miała żadnego luzu, chodziła jak nowa, ale wyciek był jakby z broku pompy, albo z uszczelnienia, bo jak wiadomo pompa jest montowana na pastę uszczelniającą, nie ma uszczelki. Ciężko stwierdzić ile by wytrzymała czy wyciek by się nie powiększył, kiedy itd. Ktoś wcześniej też pisał o tym, że te fiata miały jakąś wadę, że ciekły z broku. Dlatego wziąłem pompę SKF a nie tą oryginalną którą robi dla fiata firma magna z tego co widzę tak jest na niej wytłoczone i znane FPT. Załącznik:
Zdjęcie1461.jpg [ 247.8 KiB | Obejrzany 10779 razy ]
Załącznik:
Zdjęcie1464.jpg [ 247.28 KiB | Obejrzany 10779 razy ]
Załącznik:
Zdjęcie1466.jpg [ 231.29 KiB | Obejrzany 10779 razy ]
A na koniec już złożony kompletny rozrząd czyli pasek + napinacz org. fiat i pompa wody skf VKPC 82100 Załącznik:
Zdjęcie1467.jpg [ 251.46 KiB | Obejrzany 10779 razy ]
Załącznik:
Zdjęcie1437.jpg [ 245.4 KiB | Obejrzany 10779 razy ]
Koszty: wymiana rozrządu w ASO z pompą wody 250zł brutto robocizna (czas 2.5h), pompa skf 120zł, za oryginalny rozrząd w aso trochę przepłaciłem, bo przez internet można zakupić taki zestaw orginalny 71775900 za 140-150zł a przy tej cenie chyba nie warto szukać zamienników. Całość mnie wyniosła 620zł. Jak na aso i oryginalne części + pompa skf nie najgorzej, choć można by to zrobić 100zł taniej wcześniej zaopatrując się w zestaw 71775900 w internecie. ps. przed wymianą dzwoniłem do 3 różnych ASO o wycenę wymiany rozrządu. Koszta były od 600 do 1200zł, wiec dzwońcie, szukajcie, sprawdzajcie bo po co przepłacać.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|