Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
https://fiatpunto.com.pl/topic9442-50.html
Strona 3 z 5

Autor:  Sagittarius [ 02 Kwi 2014, 14:44 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

zwykly mechanior w ogole jest w stanie zrobić taka regulacje zaworow czy potrzeba sprzetu jakiegos ? z kolei na ASO to się nie wyplace jak z kazda duperela bede jezdzil. Dlatego musze od najprostszych rzeczy zaczać i zlecic mechaniorowi to co jest w stanie bez przyrzadow fiatowskich zrobić przynajmniej nieduzym kosztem wyeliminuje część rzeczy.

Autor:  lukas84 [ 02 Kwi 2014, 18:38 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

W aso płaciłem 200 zł, w niezależnym warsztacie 150zł... Mechanik jak ogarnięty to sobie poradzi - technologia pierwotna, ale coraz rzadziej stosowana

Autor:  krism84 [ 04 Kwi 2014, 08:31 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

Szybkie pytaknko...

Czym grozi jazda gdy na dłuższa mete nie dokonamy regulacji?

Autor:  DeviLL [ 04 Kwi 2014, 10:22 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

krism84 napisał(a):
Szybkie pytaknko...

Czym grozi jazda gdy na dłuższa mete nie dokonamy regulacji?


Masz gass więc wypaleniem zaworów się skończy i remontem głowicy :mrgreen:

Autor:  slmarko [ 18 Kwi 2014, 11:01 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

krism84 napisał(a):
Szybkie pytaknko...

Czym grozi jazda gdy na dłuższa mete nie dokonamy regulacji?


Grozi wysadzeniem silnika w powietrze :lol:

Autor:  kosmodron [ 25 Kwi 2014, 11:14 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

powiedzcie mi panowie kto naprawdę robił zawory w 1.4 8V a nie "słyszał" lub czytał.

Bo już 3 mechanik mi mówi że w tym silniku są hydrauliczne a nie płytkowe, i każdy ze zdziwieniem patrzy na mnie.

Autor:  Rolce [ 25 Kwi 2014, 11:33 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

kosmodron napisał(a):
powiedzcie mi panowie kto naprawdę robił zawory w 1.4 8V a nie "słyszał" lub czytał.

Bo już 3 mechanik mi mówi że w tym silniku są hydrauliczne a nie płytkowe, i każdy ze zdziwieniem patrzy na mnie.


W silniku 1.2cc 8V 60KM regulacja jest na plytki, sam robilem regulacje to wiem jak jest. W 1.2 16V jest (podobno) hydrauliczne. Z tego co wiem to 1.4 8V to jest poprostu mocniejsza wersja 1.2 8V wiec sa tez plytki,
pytanie tylko czy takie same jak w 1.2.
Mi tez mechanik mowil ze w moim jest regulacja hydrauliczna wiec dlatego sam zrobilem regulacje.
Zajelo mi to sporo czasu ale wiem ze bylo dokladnie i dobrze zrobione.

W swoim silniku robilem regulacje, bez sciagania walka rozrzadu i powiem ze to dobra metoda,
malo inwazyjna, jednak moze zajac nawet kilka godzin jak ktos nie ma wprawy, bo bardzo przydatne sa zdolnosci manualne, wprawa i cierpliwosc. Kolejna sprawa to umiejetnosc zrobienia sobie narzedzia do blokowania szklanek i jego ewentualne przerobki w trakcie. Kolejna wazna sprawa to umiejetnosc poslugiwania sie szczelinomierzem i szczelinomierz dobrej jakosci.
Bardzo wazna sprawa to pewne dane co do wymaganych luzow na ssacym i wydechowym dla danego silnika, wiem ze z tym moga byc problemy bo dla mojego silnika spotkalem sie z rozbieznosciami i do konca nie mam 100% pewnosci jak bylo fabrycznie robione. Trzeba tez wziac pod uwage ze po pomiarach i wyjeciu plytek trzeba kupic nowe plytki, wiec jak ktos uzywa auto na codzien to moze byc problem.
Spojrz na moj opis regulacji, sa tez tu jeszcze inne.
http://fiatpunto.com.pl/topic32674.html

Autor:  bazyl27 [ 25 Kwi 2014, 11:36 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

Dla ludzi poszukujących podobnych odpowiedzi na forum, odpowiem tak: posiadam GP 1.2 8V i tam na pewno są płytki, robiłem widziałem na 100% w 1.4 nie wiem dokładnie

Autor:  Rolce [ 25 Kwi 2014, 14:16 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

gregor80 napisał(a):
Ja przy ostatniej regulacji zaworów też miałem dwie płytki do wymiany (zby mały luz). Muli tak samo na benzynie jak i gazie jednak widze że wcześniej zbierał sie szybciej. Z tego co doczytałem przy zasilaniu LPG ze wględu na wyższa temperturę spalania zmniejsza się luz zaworów poniżej wartości nominalnej co skutkuje podparciem zaworów w pozycji zamkniętej rezultatem tego jest brak prawidłowej kompresji i wypalanie zaworów. Przy zasilaniu beznyną ten proces postępuje znacznie wolniej stąd tez regulacje są rzadsze. Proszę poprawcie mnie jak się rozmijam z prawdą.

dokladnie tak jest

[ Dodano: 25 Kwi 2014 12:52 ]

bazyl27 napisał(a):
prawda, wiec skoro podpiera zawory tzn. ze sa niedomkniete, wiec mozesz sobie sprawdzic kompresje i bedzie jasne, u mnie tez mulilo na gazie i na benzynie, do tego ciezko odpalal przyczyna byla nieszczelna listwa lpg, podawala jednoczesnie gaz i benzyne, do tego na samym gazie byl beznadziejnie mulowaty bo nieprecyzyjnie dawkowalo gaz


jak zawory sa niedomkniete to jest juz skrajna sytuacja wtedy gdy nie ma juz w ogole luzu
zawory powinny byc otwarte na scisle okreslony czas aby wszystkie suwy na wszystkich cylindrach byly idealnie zsynchroizowane czasowo

zawor jak bedzie za dlugo otwarty to moze sie szybciej przegrzewac, bo nie odprowadza odpowiednio ciepla do gniazda zaworow, mozesz miec kompresje ale i tak po jakims tam czasie ulegnie szybszemu zuzyciu
wiec regulacja to w wiekszym stopniu zapobieganie niz leczenie

jak zawor bedzie za krotko otwarty to ograniczy przelyw gazow co skutkuje spadkiem mocy silnika
jak dolotowy to slabo bedzie napelniac cylindry jak wydechowy to bedzie problem w odprowadzeniem spalin
i tyle na temat...

Autor:  Ekonom [ 25 Kwi 2014, 14:50 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

Panowie 1.4 8V - płytki. Koszty regulacji: ASO Wrocław (Amicar), uszczelka 70 zł, robocizna 150 zł, płytki 12,5 zł, u mnie były 4 szt. Łączny koszt 270 zł.

Autor:  Limet [ 15 Maj 2014, 13:07 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

kosmodron, ja robiłem , i potwierdzam ze wymagają korekty co 60 tys ;)

Autor:  kmarcin76 [ 23 Lip 2014, 10:09 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

Robiłem w swoim aucie wczoraj. Przebieg 92 tys. Mechanik w ASO powiedział, że poszły 4 płytki. KOszt 391 zl (250 robota + materiały).

Autor:  abezus [ 23 Lip 2014, 20:29 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

Panowie w kwestii regulacji zaworów sprawa jest prosta. Praktycznie wszystkie silniki 8 zaworowe nie mają hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego, czy to diesel czy benzyna jeśli ma 8 zaworów trzeba luzy zaworowe ustawiać ręcznie. Do tej listy można dodać większość silników benzynowych forda, praktycznie wszystkie silniki benzynowe w samochodach japońskich gdyż Japończycy od lat twierdzą że ręczne ustawianie luzów zaworowych jest lepsze niż hydrauliczne.

Autor:  danielmax [ 09 Sie 2014, 08:38 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

jestem po regulacji robiłem przy 60 tys. czyli wg instrukcji, poszły 3 płytki, może to sugestia ? ale wydaje się jakby silnik pracował ciszej, koszt dwie stówy w aso. myślę że warto jak się ma zamiar pojeździć dłużej autkiem.

Autor:  MarMarK [ 26 Sie 2014, 19:07 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

Dzisiaj mój puntek był na regulacji zaworów. Przy 114000km dostał 3 płytki. Co ciekawe, po 60000km też były mierzone luzy i wtedy okazało się, że silnik był rozbierany zupełnie niepotrzebnie bo luzy nie wymagały żadnej korekty!

A koszt sprawdzenia luzów, dołożenia 3 płytek i wymiany uszczelek wyniósł w ASO 250zł :)

Autor:  Agent [ 28 Sty 2015, 19:24 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

W 1.4 8v na pewno jest mechaniczna regulacja luzów zaworowych, z ASO się dziś dowiedziałem. Punciak ma 216 kkm, z czego ja zrobiłem ok. 70 i nie wiem czy kiedykolwiek taka regulacja była przeprowadzana... Silnik chodzi głośno, coś klekocze, prawie jak diesel. na zimno bardziej. Jak sprawdzić, czy panewka się nie obróciła trochę? Da radę to zdiagnozować, bez zwalania góry? Ewentualnie jak określić stan głowicy? :pale:

Autor:  Piechuxt [ 28 Sty 2015, 19:27 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

Agent, Panewki można obejrzeć od dołu przez zdjęcie michu olejowej. Mikropęknięć na głowicy raczej nie zobaczysz bez zrzucania główki. I jeżeli sam zrobiłeś 70k bez żadnej regulacji to jesteś jakieś 3 regulacje w plecy przy tym co ile zalecają sprawdzać luzy przy gazie... :E I może to tak klepać

Autor:  Agent [ 28 Sty 2015, 19:55 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

W ASO w Olsztynie śpiewają 250 polskich złotych nowych za samą regulację. Jutro zadzwonię do Giżycka i zapytam, pewnie połowę ceny.

Autor:  Piechuxt [ 28 Sty 2015, 22:01 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

Agent, w moim silniku wzięli coś koło120zł ,a robota ta sama. Więc jak nie każą Ci dopłacić bo ,,młodszy i eksluzywniejszy", to ;)

Autor:  maciekt8 [ 29 Sty 2015, 00:32 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

Tym którzy nie robili lub nie sprawdzali luzów zaworowych w 1.2 i 1.4 8V to polecam chociaż przekontrolować. Tym bardziej jeśli na gazie jeździ.
Ostatni przypadek jaki miałem to 1.4 8V. Silnik chodził głośno nierówno jakby na jeden cylinder nie palił. Sprawa wyglądała tak że na jednym zaworze wydechowym nie było w ogóle luzu przez co ucierpiała lekko krzywka na wałku. Kolejny zawór wydechowy luz 0,10 czyli praktycznie też brak luzu. Na reszcie zaworów wydechowych luz trochę mniejszy do korekty, ale jakiś tam był. Ssące nie pamiętam, ale kilka poszło do korekty. Po zabiegu silnik chodził dużo ciszej i równo.
Miał swoje zaciachy, ale regulacja zrobiła swoje. A dodam że do tych dwóch zaworów wydechowych gdzie nie było luzu nie dało rady kupić płytek bo tak cienkich nie produkują. Trzeba było oddać do szlifu.
Ogólnie to kontrolę i regulację może zrobić każdy kto ma trochę pojęcia o szczelinomierzu i odkręceniu kilku śrubek. Nawet nie potrzeba specjalnych narzędzi oczywiście te fiatowskie dużo ułatwiają sprawę.
Pozdrawiam

Autor:  Krzycho90 [ 07 Maj 2015, 08:07 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

CZyli podsumowując, w 16v nie potrzeba przeprowadzać regulacji zaworów? mam lpg

Autor:  abezus [ 07 Maj 2015, 11:24 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

Nie.

Autor:  misci [ 07 Maj 2015, 11:39 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

Dołączę się z pytaniem. W 1,4 8V mamy zmienne fazy rozrządu. Osadzenie pokrywy rozrządu, w której znajduje się "siłownik" zaworu sterującego fazami, zaleca się wykonać przy użyciu specjalnego narzędzia - płytki, mocowanej od strony skrzyni biegów. Czy to narzędzie jest konieczne, czy to tylko utrudniacz zalecany przez producenta?

W skrócie pytanie brzmi czy ktoś zamocował pokrywę rozrządu z dobrym skutkiem nie używając specjalistycznych narzędzi?

Autor:  Krzycho90 [ 07 Maj 2015, 23:55 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

To co może być powodem podobnych odgłosów? Na ciepłym silniku..

[ Dodano: Czw Maj 07, 2015 22:55 ]

To co może być powodem podobnych odgłosów? Na ciepłym silniku..

Autor:  yacek _b [ 11 Maj 2015, 16:52 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

Koledzy tak informacyjnie , za sprawdzenie zaworów w ASO w Gdańsku + 2 płytki + nowa uszczelka + robocizna zapłaciłem 310 zł ( przebieg 63 tys. po 5 latach )

Strona 3 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/