Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Komputer pokladowy
https://fiatpunto.com.pl/topic26928-25.html
Strona 2 z 3

Autor:  arekk1992 [ 21 Lut 2011, 20:26 ]
Temat postu: 

do 2,8 tak slabo idzie, a potem ma kopa

[ Dodano: 21 Lut 2011 19:24 ]
od 2 tys jakos juz idzie, ale takie kopa ma od 2,8 obr gdzies :>

[ Dodano: 21 Lut 2011 19:26 ]
jak zdejmie sie noge z gazu to szarpie, ale ponoc to ten typ tak ma

Autor:  domin45670 [ 21 Lut 2011, 20:31 ]
Temat postu: 

oko21 miał na myśli zamulanie nie związane z charakterystyką silnika, czyli czy coś się zmieniło od czasu kupna? Czy występują jakieś nieprawidłowości w pracy jednostki napędowej?


Cytuj:
jak zdejmie sie noge z gazu to szarpie, ale ponoc to ten typ tak ma

Jak się zdejmie nogę z gazu to zaczynamy hamowanie silnikiem. Szarpanie występuje dopiero poniżej 1000 obr./min. Przy wyższych obrotach jest to oznaka jakiejś usterki.

Autor:  arekk1992 [ 21 Lut 2011, 20:39 ]
Temat postu: 

czasem nie rowna praca, ale to na wolnych obrotach i jak jest zimny. i takie odciecie gazu - szarpniecie jak sie noge zdejmie. moze to sie jeszcze przydac ze przy zimnym silniku pokazuje spalanie chyba dobre, a jak sie juz rozgrzeje to juz zle

Autor:  domin45670 [ 21 Lut 2011, 20:42 ]
Temat postu: 

Wróżenie. To może być wszystko i nic (np. jakaś drobna pierdółka). Podepnij pierw pod kompa, może rozwiązanie problemu jest w zasięgu ręki (zapisany błąd).

Autor:  arekk1992 [ 21 Lut 2011, 23:09 ]
Temat postu: 

bledów nie ma na kompie

Autor:  djrusso [ 22 Lut 2011, 11:28 ]
Temat postu: 

Damian przyznaje racje, trochę popłynąłem, nie do końca zrozumiałem temat ;/ Fakt podczas zdejmowania nogi z gazu i hamowaniu silnikiem spada i utrzymuje się na poziomie 2l/100 - Norma.

Autor:  arekk1992 [ 24 Lut 2011, 21:34 ]
Temat postu: 

wracam do tematu, czemu komputer pokazuje dobre spalanie jak jest zimny silnik ??

Autor:  oko21 [ 24 Lut 2011, 22:15 ]
Temat postu: 

Temperatura silnika nie ma tu nic do rzeczy. Wskazania spalania nie zależą od temperatury.

Autor:  arekk1992 [ 25 Lut 2011, 01:33 ]
Temat postu: 

no dobrze, ale wlasnie tylko wtedy nie schodzi do tych 2 l podczas normalnej jazdy. przy 65 km./h jest 2,7 l na 100 km.

Autor:  tomaszkowal89 [ 25 Lut 2011, 01:43 ]
Temat postu: 

na zimnym silniku nie schodzi do 2l po puszczeniu gazu moze dlatego że jest jeszcze na ssaniu ?


Np u mnie na zimnym jak sie rozpędzam to komputer pokazuje 25l. Na ciepłym jak jade np z prędkością 70km/h na 5 biegu i prawie nie używam gazu to pokazuje np 2.7-3l. Podczas jazdy na biegu bez użycia gazu komputer pokazuje 2l.

Autor:  djrusso [ 25 Lut 2011, 09:45 ]
Temat postu: 

Identycznie jest u mnie, przyznaje. Norma.

Autor:  Paul123 [ 26 Lut 2011, 00:24 ]
Temat postu: 

Można sobie jechać 5km/h albo 150km/h i tak wszystko zależy od warunków otoczenia w danym momencie np. kątu nachylenia drogi (równa droga praktycznie nigdy nie jest równa), wiatru itp. a za czym idzie kątu otwarcia przepustnicy.

1. Wystarczy jechac po tej niby równej drodze w jedną stronę i jadąc stałą prędkością np. 80km/h będzie pokazywało spalanie 5,5l a jadąc spowrotem będzie pokazywało np. 4,5l, wystarczy, że droga jest nachylona na danym odcinku pod jakims minimalnym kątem i juz wskazania sa różne, a to czy droga jest równa czy nie nie widac "gołym okiem" z samochodu.

2. Wystarczy jechać 80km/h ze stałą prędkościa starając się trzymać pedał gazu nieruchomo i np. wskazanie będzie 4,8l po czym troszeczkę dodac gazu, wtedy spalanie podskoczy do powiedzmy 5,5l a auto dalej pojedzie tą samą prędkością, będzie się rozpędzało tak powoli, że wręcz niezauważalnie na krótkim odcinku drogi.

Ogólnie w 2FL jest tak, że po całkowitym puszczeniu pedału gazu podczas jazdy na biegu, czyli podczas hamowania silnikiem, spalanie pokazuje 2l/100km, podczas jazdy na luzie pokazuje tak samo, nigdy nie będzie pokazywało 0l/100km. Jeśli samochód się zatrzyma, wtedy komputer nie pokazuje żadnego spalania tylko poziome kreski --- . Przy ruszaniu pokazuje max co może czyli 25l/100km, jest to wartość CHWILOWA w danym momencie i jest jak najbardziej prawdziwa. Jeśli ktoś nie wierzy w taki wynik, niech zatankuje zbiornik do pełna, skasuje licznik od kilometrów i rusza i hamuje na pierwszym biegu przez 100km (czyli chyba przez tydzien 24h :lol: ) to sie przekona ile mu auto spali, wystarczy troche po miescie pojezdzic i pare razy ruszyc i sie zatrzmac i juz spalanie sie zwiększa.

Co do tego dziwnego spalania 2l/100km to wydaje mi się, ze gdzies w okolicach przepustnicy musi byc jakiś czujnik tego spalania i może masz go zanieczyszczony użytkowaniem i upływem czasu (w układzie dolotowym często potrafi robić się taki czarny, suchy delikatny nagar, który należy co jakis czas wyczyścić).

Są to moje prywatne przemyślenia i teorie związane z 1,5 rocznym użytkowaniem tego samochodu i wcale nie musi sie ktos z tym zgadzac, kazdy może uważac inaczej.

Autor:  arekk1992 [ 26 Lut 2011, 01:22 ]
Temat postu: 

a moze ktos wie jak ten czujnik wyglada i czy wgl istnieje ??

Autor:  oko21 [ 26 Lut 2011, 13:12 ]
Temat postu: 

Paul123 może mieć rację. Czyszczenie przepustnicy może pomóc. Czynność jest banalnie prosta, jest manual na forum: http://fiatpunto.com.pl/topic10725.html

Autor:  arekk1992 [ 26 Lut 2011, 17:11 ]
Temat postu: 

to jest manual do benzyny, w dieslu bedzie podobnie ??

Autor:  oko21 [ 26 Lut 2011, 17:16 ]
Temat postu: 

Aaaa, to Ty masz diesla.
arekk1992 napisał(a):
w dieslu bedzie podobnie ??

Niestety nie wiem. Musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto się zna na dieslach.

Autor:  ipIV [ 26 Lut 2011, 17:25 ]
Temat postu: 

oko21 napisał(a):
Temperatura silnika nie ma tu nic do rzeczy. Wskazania spalania nie zależą od temperatury.


Ma :> Silnik jedzie na bogatszej mieszance ;) Na pewno pali więcej, ale co komp pokaże to nie wiem ;)

Paul123 napisał(a):
1. Wystarczy jechac po tej niby równej drodze w jedną stronę i jadąc stałą prędkością np. 80km/h będzie pokazywało spalanie 5,5l a jadąc spowrotem będzie pokazywało np. 4,5l, wystarczy, że droga jest nachylona na danym odcinku pod jakims minimalnym kątem i juz wskazania sa różne, a to czy droga jest równa czy nie nie widac "gołym okiem" z samochodu.

Słusznie


Paul123 napisał(a):
Co do tego dziwnego spalania 2l/100km to wydaje mi się, ze gdzies w okolicach przepustnicy musi byc jakiś czujnik tego spalania i może masz go zanieczyszczony użytkowaniem i upływem czasu (w układzie dolotowym często potrafi robić się taki czarny, suchy delikatny nagar, który należy co jakis czas wyczyścić).

Nie ma czujnika spalania :lol:

Komp oblicza je na podstawie czasu wtrysku, prędkości itd.

2,00/100 jest wartością fikcyjną, po prostu komp jest tak zaprogramowany że jak spalanie chwilowe jest niższe lub równe 2l pokazuje 2.

Przy hamowaniu silnikiem w rzeczywistości spalanie wynosi jak w pysk strzelił 0,00l

Przy jeździe na luzie z tego co pamiętam w przypadku 1,2 8V wynosi 0,7l/h.

A ten nagar to nic innego jak paprochy które przepchały się przez filtr powietrza i przykleiły przez opary oleju z odmy.


Paul123 napisał(a):
Przy ruszaniu pokazuje max co może czyli 25l/100km

Może być nawet większe w rzeczywistości ;)

Autor:  oko21 [ 26 Lut 2011, 17:29 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
Ma Smile Silnik jedzie na bogatszej mieszance Wink Na pewno pali więcej, ale co komp pokaże to nie wiem Wink

Więcej pali, to jasne. Ale komputer powinien pokazywać "rzeczywiste" spalanie, a nie "z ciepłego" silnika. O to mi chodziło. Wiem, że na zimnym jest "ssanie" :wink:

Autor:  ipIV [ 26 Lut 2011, 17:40 ]
Temat postu: 

arekk1992 napisał(a):
to jest manual do benzyny, w dieslu bedzie podobnie ??

silnik wysokoprężny nie ma przepustnicy :> Klapa gasząca może zmylić ale służy do zdławienia silnika przy wyłączaniu go. Podczas jazdy jest maksymalnie otwarta i zamyka się na chwile przy gaszeniu silnika.
Moc silnika z zapłonem iskrowym jest regulowana ilością powietrza i odpowiednio więcej podaje sie paliwa, moc w silniku z ZS jest regulowana tylko ilością paliwa.

[ Dodano: 26 Lut 2011 16:40 ]
oko21 napisał(a):
Więcej pali, to jasne. Ale komputer powinien pokazywać "rzeczywiste" spalanie, a nie "z ciepłego" silnika. O to mi chodziło. Wiem, że na zimnym jest "ssanie

Jak do obliczeń spalania bierze rzeczywisty czas wtrysku powinien pokazać większe spalanie. Na biegu jałowym przy zimnym silniku ~0*C czas wtrsyku wynosi w 1.2 ok. 4ms i stopniowo spada, aby się ustalić przy 70*C w okolicach 3ms. Podczas jazdy nie wiem jak to wygląda ale jak różnica dalej wynosi 1ms a przy max otwartej przepustnicy mamy czas wtrysku rzędu 10-15ms to różnica w spalaniu może być niezauważalna ;) Nie bawiłem się w sprawdzanie tego na zimnym silniku :>

Autor:  arekk1992 [ 01 Mar 2011, 20:33 ]
Temat postu: 

witam, dzis odkrylem cos nowego z tym spalaniem, mianowicie komputer pokazuje podejrzewam dobre spalanie jak sie ze tak powiem zatnie. jadac na 2 przy 20 km/h pokazywal 4 litry na 100. pozdrawiam

Autor:  J-zon [ 08 Kwi 2012, 14:26 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Słuchajcie, czy ktoś wie lub może orientował się kiedyś, czy jest możliwość "przeszczepienia" komputera pokładowego z wersji Dynamic do niższych? Jak głosi instrukcja jest to konkretnie wyświetlacz wielofunkcyjny rekonfigurowany, który pokazuje np. temperaturę. Zamieszczam fotkę zegarów z wersji 2 FL Sporting. Czy byłby to jakiś wielki problem lub koszt? Oczywiste jest, że wiązałoby się to z montażem czujnika temperatury zewnętrznej, ale pewnie coś jeszcze. Będę wdzięczny za poradę.

Image

Autor:  oko21 [ 15 Cze 2012, 10:09 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

J-zon napisał(a):
czy jest możliwość "przeszczepienia" komputera pokładowego z wersji Dynamic do niższych?
Na pewno wiąże się to z wymianą zegarów. Co dalej? Nie wiem. Sam ma mam w tej chwili podobny dylemat. Co ciekawe, w Pandach wystarczy wymienić licznik na wersję Dynamic lub Emotion lub ten z Pandy 100HP, dołozyć czujnik temperatury, wyosiować i wszystko działa. Jeśli u nas jest podobnie, to wystarczy upolować licznik ze sportasia i wuala. Powinno działać, ale czasami mam wrażenie, ze w Punto wszystko jest inaczej.

Autor:  Sonar [ 15 Cze 2012, 15:56 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Jeżeli liczniki są na takich samych procesorach to można wyciągnąć wsad z licznika z taka funkcja i władować do normalnego.

Autor:  oko21 [ 15 Cze 2012, 16:18 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Prościej wymienić cały licznik.

Autor:  Sonar [ 15 Cze 2012, 16:24 ]
Temat postu:  Re: Komputer pokladowy

Jak masz interfejs odpowiedni to nie trzeba, J-zon, namówię na to może ;)

Strona 2 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/