You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 22 Cze 2025, 00:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #605168 Wysłany: 17 Sie 2012, 11:23; 
 Temat postu: Fizyczne sprawdzenie poduszek powietrznych
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Wroclaw
Rejestracja: 15 Mar 2011,
Posty: 3
Witam,

Mam do czynienia z egzemplarzem GP, ktore niestety pochodzi od handlarza. Auto ewiedentnie jest po kolizji z przodu, jednak podczas kupna bylo sprawdzane przez 2 niezalezne warsztaty i twierdzili , ze kolizja nie byla powazna. Dlatego tez zdecydowalem sie na zakup auta. Po zakupie bylem jeszcze w kolejnych dwoch warsztatach, ktore specjalizuja sie we Fiatach, zeby auto sprawdzili - m.in. podlaczenie do komputera. Prosilem tez, zeby sprawdzili poduszki powietrzne (kierowcy i pasazera) poprzez demontarz oslon. W przypadku kierownicy stwierdzili ze poduszka jest na miejscu a w przypadku pasazera powiedzieli, ze trzeba by rozebrac cala deske rozdzielcza, ale wg. nich wszystko powinno byc w porzadku, bo nie widac sladow demontazu deski.

Niestety mam w tej chwili watpliwosci co do ich diagnozy, poniewaz deska rozdzielcza na lukowatym wyprofilowaniu (na prawo od tablicy zegarow) zaczyna sie luszczyc. Wyglada na to jakby byla pokryta cienka wartwa tworzywa o strukturze niemal identycznej jak originalne plastki (np. te z boczkow drzwi). Po chwili szperania w internecie znalazlem cale mnostwo zakladow specjalizujacych sie w regeneracji desek rozdzielczych po wystrzale poduszki. W zwiazku z tym mam podejrzenie, ze moja rowniez ma podobna przeszlosc :/

W zwiazku z tym mam nastepujace pytania:
1. Czy mozna w miare prosty sposob dostac sie do poduszki powietrznej pasazera, zeby sprawdzic czy ona tam jest? (jezeli tak, to w jaki sposob?)
2. W jaki sposob mozna sprawdzic, czy boczne kurtyny sa na miejscu?
3. Czy informacje o wystrzale poduszek mozna latwo wykasowac z komputera?
4. W jaki sposob mozna zdemontowac gorna czesc deski rozdzielczej (czarny plastik)? Ze wzgledu na fatalna prezencje bede chcial ja zregenerowac.

Pozdrawiam i z gory dziekuje za odp.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #605170 Wysłany: 17 Sie 2012, 11:29; 
 Temat postu: Re: Fizyczne sprawdzenie poduszek powietrznych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
AdamSas napisał(a):
1. Czy mozna w miare prosty sposob dostac sie do poduszki powietrznej pasazera, zeby sprawdzic czy ona tam jest? (jezeli tak, to w jaki sposob?)
"Demontaż poduszki powietrznej , Wymiana kierownicy" - topic13402.html
AdamSas napisał(a):
3. Czy informacje o wystrzale poduszek mozna latwo wykasowac z komputera?
"Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów." - topic20463.html Np. takim kabelkiem za ok. 50 zl.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Ostatnio edytowany przez mario1978, 17 Sie 2012, 11:34, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #605171 Wysłany: 17 Sie 2012, 11:32; 
 Temat postu: Re: Fizyczne sprawdzenie poduszek powietrznych
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Wroclaw
Rejestracja: 15 Mar 2011,
Posty: 3
Dzieki za szybka odp. Widzialem ten post i on zalatwia temat poduszki kierowcy, ale dalej nie wiem w jakis sposob dostac sie do poduszki pasażera.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #605173 Wysłany: 17 Sie 2012, 11:45; 
 Temat postu: Re: Fizyczne sprawdzenie poduszek powietrznych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Podlacz kabelkiem pod komputer, podjedz do ASO na diagnostyke komputerowa - bedziesz wiedzial. Kontrolke moga handlarze obejsc, przelutowac/odlutowac, ale obejsc czuniki nie oplacaloby sie im ;) Z drugiej strony zadajesz pytania, jakbys chcial demontowac czesci przed zakupem. Bo nie wyobrazam sobie sytuacji, ze sprzedaje samochod, a klient bez zaplaty rozbiera mi wnetrze :E Jezeli Ci nawet pozwoli, to proponuje zaopatrzyc sie przed zakupem w ksiazke "SAM NAPRAWIAM GRANDE PUNTO" http://www.wkl.com.pl/fiat-grande-punto,1,1,1309 Bedziesz mogl kartka po kartce, rozebrac doslownie samochod.

Jezeli nie chcesz wydawac kasy na ksiazke, wolisz zaprosic wujka google'a do wspolpracy, to poszukaj sobie "workshop manual grande punto" oraz "eLEARN Grande Punto". Nie bede tego rozpisywac, jak zagooglasz, zrozumiesz co znacza te frazy ;)

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #605178 Wysłany: 17 Sie 2012, 11:50; 
 Temat postu: Re: Fizyczne sprawdzenie poduszek powietrznych
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Wroclaw
Rejestracja: 15 Mar 2011,
Posty: 3
Rowniez nie wyobrazam sobie sytuacji, ze przed kupnem bede komus rozbieral pol samochodu :) Staralem sie sprawdzic auto przed zakupem na tyle, na ile moglem (wizyty w warsztatach), ale po kupnie dalej mam watpliwosci co do jego stanu i dlatego draze temat.

Wracajac do tematu diagnostyki. Skoro mozna bez problemu skasowac bledy poduszek powietrznych bardzo niewielkim kosztem, to co mi da wizyta w ASO i podlaczenie do komputera? Czy oni maja bardziej zaawansowane dane z komputera niz te ktore mozna odczytac za pomoca kabelka na 50 zl?

Jak wspomnialem bylem juz w warsztacie (nie ASO ale specjalizujacym sie we Fiacie) i tam poinformowali mnie, ze wszystko jest w porzadku (wydaje mi sie, ze tam mieli jakies bardziej zaawansowane urzadzenie diagnostyczne).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #605185 Wysłany: 17 Sie 2012, 12:26; 
 Temat postu: Re: Fizyczne sprawdzenie poduszek powietrznych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
AdamSas napisał(a):
Mam do czynienia z egzemplarzem GP, ktore niestety pochodzi od handlarza.
Moja wina, myslalem ze zamierzasz kupic od handlarza he... Wracajac do tematu: ja od handlarza samochodu nie kupilbym, oni zyja z przekretow, pokazcie mi UCZCIWEGO handlarza.
AdamSas napisał(a):
Wracajac do tematu diagnostyki. Skoro mozna bez problemu skasowac bledy poduszek powietrznych bardzo niewielkim kosztem, to co mi da wizyta w ASO i podlaczenie do komputera? Czy oni maja bardziej zaawansowane dane z komputera niz te ktore mozna odczytac za pomoca kabelka na 50 zl?
Roznica jest praktycznie zadna, oprocz wydanej kasy. Kabelkiem kasujesz sobie ZA DARMO kiedy chcesz, w ASO placisz za wszystko. Blad poduszki sciagaja w okolicach 80 zl (wymieniajac w swoim PII przelacznik zespolony, musialem sciagac blad, mam w kieszeni kase). Piszac powyzej, zalozylem ze kupujesz. Otoz, kabelek jak wyglada za 50 zl kazdy wie http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -obd2.html. Aby w pelni moc zdiagnozowac musisz miec drugi kabelek http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -v14b.html oraz program MultiEcuScan http://www.multiecuscan.net. W ASO maja urzadzenie, wszystko w jednym EXAMINER, np. taki jak tutaj http://www.fiatforum.com/bravo-brava/11 ... ost1233614 Nie wyobrazam sobie, ze w zaleznosci od samochodu, szukaja odpowiedniego kabla, przelacznikow, ustawien itd. Mysle, ze w prosty sposob to wyjasnilem. Zgodnie z powiedzeniem "niewazne jak to zrobisz, byle bys umial to zrobic".
AdamSas napisał(a):
Jak wspomnialem bylem juz w warsztacie (nie ASO ale specjalizujacym sie we Fiacie) i tam poinformowali mnie, ze wszystko jest w porzadku (wydaje mi sie, ze tam mieli jakies bardziej zaawansowane urzadzenie diagnostyczne).
Sa dwie szkoly: pierwsza, jaka zastosowales. Druga jaka opisuje na blogu jego autor - http://uzywane.blox.pl/html/1310721,262 ... tml?381116 cytuje:
Cytuj:
Ciekawym pomysłem jest udanie się do stacji naprawczej KONKURENCYJNEJ marki. Byłem kiedyś z Oplem Astrą II w stacji naprawczej Daewoo. To był doskonały wybór. Człowiek, który nadzorował badanie mojego niedoszłego Opla, raczej nie przepadał za tą marką :) Znalazł tyle usterek, tyle rzeczy świadczących o niezgodności faktycznego przebiegu silnika ze stanem licznikowym, że w zasadzie po 15 minutach badania mogłem podziękować sprzedającemu. Nawet nie musieliśmy wjeżdżać na ścieżkę diagnostyczną.
Piszesz, ze byles w ASO FIAT. Mam nadzieje ze zrobili Ci testy, zgodnie z instrukcjami serwisowymi na EXAMINERze, masz wtedy 100% pewnosci co do poduszek:

B0102 Polaczenie na mase pojemnika ECU
B0103 Opor Airbag kierowcy 1 stop.
B0104 Opor Airbag pasaz. 1 stopn.
B0105 Opor Airbag pasaz. 2 stopnia
B0106 Opor napinaczy kierowcy
B0107 Opor napinaczy pasaz.
B0108 Opor Airbag str.kierowcy
B0109 Opor Airbag str. pasaz.
B0111 Czujnik uderzenia boczn. lewy
B0112 Czujnik uderzenia boczn. prawy
B0113 Opor Airbag kierowcy 2 stopnia
B0114 Air bag kurtyna lewa
B0115 Air bag kurtyna prawa
B0118 Konfiguracja bledna
B0119 Dane zderzenia napinaczy
B0121 Dane zderzenia airbag boczn.kierow.
B0122 Dane zderzenia airbag boczn.pasaz.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #605193 Wysłany: 17 Sie 2012, 12:56; 
 Temat postu: Re: Fizyczne sprawdzenie poduszek powietrznych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 632
Pomógł: 5
Jak masz dostęp do FESa to poduszki jest łatwo sprawdzić i przy okazji potwierdzić... przebieg. W Fiatach po 2004 roku przebieg zapisywany jest również w poduszkach i nie ma na razie sposobu na korektę tego. Tak więc od razu będzie wiadomo czy jest różnica między nimi a wartościami zapisanymi w zegarach i ECU. Jak będzie różnica to są 2 opcje: była wymiana poduszek albo ktoś skorygował przebieg w zegarach i ECU.

Oczywiście jak handlarz był rozgarnięty to mógł tak skorygować przebieg w zegarach i ECU aby zgadzał się z tym w poduszkach ale pytanie, czy handlarze aż tak się w to zagłębiają... ;)

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #605280 Wysłany: 17 Sie 2012, 17:25; 
 Temat postu: Re: Fizyczne sprawdzenie poduszek powietrznych
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Grudziadz
Rejestracja: 31 Sty 2010,
Posty: 56
Witam.Sprawa jest bardzo prosta - jezeli kupujesz samochod uzywany niestety musisz sie liczyc z tym ze ten samochod ma jakies wady - ukryte lub nie.Nie jestes w stanie sprawdzic w zaden inny sposob jak tylko je odpalajac !!!!!! czy poduszki powietrzne sa sprawne czy nie.Niestety doskonale wiemy iz za pomoca komputerka i zwyklego kabelka mozesz zrobic wszystko i nie jest to zadna tajemnica.Powiem tak na koniec- jezeli samochod jest sprawny nie wykazuje zadnych błędów na badaniu diagnostycznym ja osobiscie dalbym sobie spokój z szukaniem dziury w calym.Ciesz sie nowym nabytkiem i szerokiej bezpiecznej drogi.Pozdrawiam.J


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO