AdamSas napisał(a):
Mam do czynienia z egzemplarzem GP, ktore niestety pochodzi od handlarza.
Moja wina, myslalem ze zamierzasz kupic od handlarza he... Wracajac do tematu: ja od handlarza samochodu nie kupilbym, oni zyja z przekretow, pokazcie mi UCZCIWEGO handlarza.
AdamSas napisał(a):
Wracajac do tematu diagnostyki. Skoro mozna bez problemu skasowac bledy poduszek powietrznych bardzo niewielkim kosztem, to co mi da wizyta w ASO i podlaczenie do komputera? Czy oni maja bardziej zaawansowane dane z komputera niz te ktore mozna odczytac za pomoca kabelka na 50 zl?
Roznica jest praktycznie zadna, oprocz wydanej kasy. Kabelkiem kasujesz sobie ZA DARMO kiedy chcesz, w ASO placisz za wszystko. Blad poduszki sciagaja w okolicach 80 zl (wymieniajac w swoim PII przelacznik zespolony, musialem sciagac blad, mam w kieszeni kase). Piszac powyzej, zalozylem ze kupujesz. Otoz, kabelek jak wyglada za 50 zl kazdy wie
http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -obd2.html. Aby w pelni moc zdiagnozowac musisz miec drugi kabelek
http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -v14b.html oraz program MultiEcuScan
http://www.multiecuscan.net. W ASO maja urzadzenie, wszystko w jednym EXAMINER, np. taki jak tutaj
http://www.fiatforum.com/bravo-brava/11 ... ost1233614 Nie wyobrazam sobie, ze w zaleznosci od samochodu, szukaja odpowiedniego kabla, przelacznikow, ustawien itd. Mysle, ze w prosty sposob to wyjasnilem. Zgodnie z powiedzeniem "niewazne jak to zrobisz, byle bys umial to zrobic".
AdamSas napisał(a):
Jak wspomnialem bylem juz w warsztacie (nie ASO ale specjalizujacym sie we Fiacie) i tam poinformowali mnie, ze wszystko jest w porzadku (wydaje mi sie, ze tam mieli jakies bardziej zaawansowane urzadzenie diagnostyczne).
Sa dwie szkoly: pierwsza, jaka zastosowales. Druga jaka opisuje na blogu jego autor -
http://uzywane.blox.pl/html/1310721,262 ... tml?381116 cytuje:
Cytuj:
Ciekawym pomysłem jest udanie się do stacji naprawczej KONKURENCYJNEJ marki. Byłem kiedyś z Oplem Astrą II w stacji naprawczej Daewoo. To był doskonały wybór. Człowiek, który nadzorował badanie mojego niedoszłego Opla, raczej nie przepadał za tą marką

Znalazł tyle usterek, tyle rzeczy świadczących o niezgodności faktycznego przebiegu silnika ze stanem licznikowym, że w zasadzie po 15 minutach badania mogłem podziękować sprzedającemu. Nawet nie musieliśmy wjeżdżać na ścieżkę diagnostyczną.
Piszesz, ze byles w ASO FIAT. Mam nadzieje ze zrobili Ci testy, zgodnie z instrukcjami serwisowymi na EXAMINERze, masz wtedy 100% pewnosci co do poduszek:
B0102 Polaczenie na mase pojemnika ECU
B0103 Opor Airbag kierowcy 1 stop.
B0104 Opor Airbag pasaz. 1 stopn.
B0105 Opor Airbag pasaz. 2 stopnia
B0106 Opor napinaczy kierowcy
B0107 Opor napinaczy pasaz.
B0108 Opor Airbag str.kierowcy
B0109 Opor Airbag str. pasaz.
B0111 Czujnik uderzenia boczn. lewy
B0112 Czujnik uderzenia boczn. prawy
B0113 Opor Airbag kierowcy 2 stopnia
B0114 Air bag kurtyna lewa
B0115 Air bag kurtyna prawa
B0118 Konfiguracja bledna
B0119 Dane zderzenia napinaczy
B0121 Dane zderzenia airbag boczn.kierow.
B0122 Dane zderzenia airbag boczn.pasaz.