Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Miga licznik kilometrów ...co to za sygnał?? https://fiatpunto.com.pl/topic2111-50.html |
Strona 3 z 6 |
Autor: | wojtek1967 [ 22 Paź 2010, 20:45 ] |
Temat postu: | |
Powiem tak. Mam GP od 14 września 2009 roku. Nowe salonowe. Pierwsze miganie licznika po jakiś 3 miesiącach. Najciekawsze jest to,że licznik w mojej kropce ( 1,2 benzyna licznik 29700) mruga po jakimś czasie od uruchomienia silnika. Na przyszły tydzień (okolice 25 października) jestem umówiony na przegląd ( 30.tys.km). Mam już karteczkę z uwagami Zobaczymy co powiedzą na mój licznik [ Dodano: 22 Paź 2010 20:45 ] Wgrali mi nowy soft. Zobaczymy co to da |
Autor: | tzok [ 07 Gru 2010, 20:04 ] |
Temat postu: | |
Miganie licznika to na 100% objaw niezgodności modułów CAN, tzn. albo jakiś jest wprogramowany a nie odpowiada, albo odpowiada a jest niewprogramowany. Operacja programowania modułów CAN nazywa się PROXI Alignment, tudzież w spolszczonej wersji "osiowaniem (licznika)". Miganie może się również pojawić, jeśli po włączeniu zapłonu któryś z modułów nie odpowie (np. z powodu zbyt niskiego napięcia w instalacji) lub komunikacja na linii CAN zostanie zakłócona (wtedy po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu nie powinno już migać). Od tego tygodnie FIAT ECU Scan obsługuje już Grande Punto i ma możliwość wykonania w/w procedury (niestety jedynie w wersji zarejestrowanej co kosztuje €50 ). |
Autor: | kazaa [ 08 Gru 2010, 00:30 ] |
Temat postu: | |
tzok napisał(a): Od tego tygodnie FIAT ECU Scan obsługuje już Grande Punto i ma możliwość wykonania w/w procedury (niestety jedynie w wersji zarejestrowanej co kosztuje €50 ). niestety tylko elm ...na kkl z tego co widzę nie działa czas chyba na zakup kabla btw masz może full FESA tego nowego ? |
Autor: | tzok [ 08 Gru 2010, 01:03 ] |
Temat postu: | |
Czekam na kabel, potestuję na wersji z "witaminką" i dopiero jak będzie ok to kupię, w końcu €50 piechotą nie chodzi a wersja FREE po CANie w ogóle nie gada |
Autor: | kazaa [ 09 Gru 2010, 02:05 ] |
Temat postu: | |
kabel kupiony , fajnie że można serwis kasować FES jednak najlepszy jest czekam za nowszą odsłoną , jak będzie można podłączyć się do body ... cały rok czekałem za wsparciem do GP BTW thx for mail |
Autor: | Hubik [ 09 Gru 2010, 12:05 ] |
Temat postu: | |
kazaa napisał(a): kabel kupiony , fajnie że można serwis kasować FES jednak najlepszy jest Możesz zdradzić jaki konkretnie zakupiłeś kabel? Też chcę nabyć coś takiego a wolałbym aby było sprawdzone
|
Autor: | tzok [ 09 Gru 2010, 13:31 ] |
Temat postu: | |
Przecież można się podłączyć do Body... masz PROXI Alignment (musi być wybrany język danych Angielski w FES i konieczna jest modyfikacja fejsu - trzeba przelutować dwa kabelki od CANa, bo FIAT ma w na innych pinach LowSpeedCAN niż przewiduje to standard). O dodawaniu modułów do BCM zapomnij, nawet Examiner tego nie potrafi. |
Autor: | kazaa [ 09 Gru 2010, 13:46 ] |
Temat postu: | |
tzok napisał(a): Przecież można się podłączyć do Body... masz PROXI Alignment (musi być wybrany język danych Angielski w FES i konieczna jest modyfikacja fejsu - trzeba przelutować dwa kabelki od CANa, bo FIAT ma w na innych pinach LowSpeedCAN niż przewiduje to standard). O dodawaniu modułów do BCM zapomnij, nawet Examiner tego nie potrafi.
czyli na proxi Aligment pokaże błędy z edc ? Możesz podać które piny trzeba przelutować ? |
Autor: | tzok [ 09 Gru 2010, 14:13 ] |
Temat postu: | |
Faktycznie - obsługa BCM ma być wkrótce, co do pinów to: 6 -> 1 14 -> 9 Przelutować, nie łączyć. 1 i 9 normalnie są niepodłączone do niczego w ELM327. |
Autor: | kazaa [ 09 Gru 2010, 15:08 ] |
Temat postu: | |
Hubik napisał(a): kazaa napisał(a): kabel kupiony , fajnie że można serwis kasować FES jednak najlepszy jest Możesz zdradzić jaki konkretnie zakupiłeś kabel? Też chcę nabyć coś takiego a wolałbym aby było sprawdzone elm [ Dodano: 09 Gru 2010 15:08 ] tzok napisał(a): Faktycznie - obsługa BCM ma być wkrótce, co do pinów to:
6 -> 1 14 -> 9 Przelutować, nie łączyć. 1 i 9 normalnie są niepodłączone do niczego w ELM327. i ta kombinacja interfejsu otworzy furtke na proxi aligment ? |
Autor: | tzok [ 09 Gru 2010, 15:30 ] |
Temat postu: | |
Na razie na Service Interval Reset, bo po głębszym wczytaniu się nie ma jeszcze niestety PA ani w ogóle obsługi BCM w GP Będzie od następnego wydania. |
Autor: | Hubik [ 09 Gru 2010, 15:38 ] |
Temat postu: | |
Mam pytanko, na AlleDrogo pojawiły się kable ELM w wersji 1.4a. W opisie aukcji jest taka informacja: "Istnieje możliwośc zamówienia specjalnej zmodyfikowanej wersji do programu Fiat ECU SCAN" Pytanie tylko, czym różni się ta wersja od normalnej i czy będzie współpracowała z innymi programami czy tylko z Fiat ECU SCAN? EDIT: ok, już wiem, działa tak samo jak standardowy kabel |
Autor: | kazaa [ 09 Gru 2010, 16:25 ] |
Temat postu: | |
jeszcze w skrócie zanim przyjdzie kabel , kupiłem ten : http://allegro.pl/show_item.php?item=1351665716 nie od viakena , więc nie muszę rezystora R14 wylutować? Czytam stilo na AK , ale tam jest biblia ; o piszą coś o pinach 1+7+9 zależy mi na dostępu do ABS i wspomagania , jakie piny trzeba łączyć ? |
Autor: | tzok [ 09 Gru 2010, 18:04 ] |
Temat postu: | |
Łączenie pinów jest potrzebne tylko dla interfejsu KKL, w Grande Punto wszystko idzie po CANie. |
Autor: | jurekl [ 09 Gru 2010, 18:22 ] |
Temat postu: | |
Hubik napisał(a): Mam pytanko, na AlleDrogo pojawiły się kable ELM w wersji 1.4a
Nie ma wersji 1,4a. Polecam stronę producenta chipu: http://www.elmelectronics.com/obdic.html#ELM327 |
Autor: | kazaa [ 09 Gru 2010, 19:29 ] |
Temat postu: | |
tzok napisał(a): Łączenie pinów jest potrzebne tylko dla interfejsu KKL, w Grande Punto wszystko idzie po CANie.
no tak jak pisałeś : ELM 327 v1.3+ (modified, CAN lines connected to pins 1 and 9 instead of 6 and 14) hmm , a posiadasz może schemat z numeracją pinów ? |
Autor: | tzok [ 09 Gru 2010, 20:09 ] |
Temat postu: | |
Piny na wtyku EOBD powinny być opisane (ponumerowane), numeracja pinów gniazda (albo wtyku od strony lutowania): Łączenie a nie przełączanie było w KKL. |
Autor: | kazaa [ 09 Gru 2010, 20:23 ] |
Temat postu: | |
dzięki serdeczne |
Autor: | Hubik [ 19 Gru 2010, 00:37 ] |
Temat postu: | |
kazaa napisał(a): tzok napisał(a): Od tego tygodnie FIAT ECU Scan obsługuje już Grande Punto i ma możliwość wykonania w/w procedury (niestety jedynie w wersji zarejestrowanej co kosztuje €50 ). btw masz może full FESA tego nowego ? |
Autor: | tzok [ 19 Gru 2010, 00:39 ] |
Temat postu: | |
Zapraszam do Bielska dysponuję komercyjną wersją FES v2.6.1. Licencja niestety wiąże ją z komputerem, więc nie mogę się "podzielić". |
Autor: | Hubik [ 19 Gru 2010, 18:49 ] |
Temat postu: | |
tzok napisał(a): Łączenie pinów jest potrzebne tylko dla interfejsu KKL, w Grande Punto wszystko idzie po CANie. Ok, kabel zakupiony, pełna wersja FES też. Po podpięciu kabla program łaczy się bez problemu z ECU ale z CAN info już nie. Rozumiem, że kabel trzeba przerobić czyli przelutować kabelki pod piny 1 i 9 (zamiast 6 i 14)?
Tylko co wtedy z ECU i np. ze wspomaganiem? Może trzeba sobie dorobić przełącznik pomiędzy 1/9 i 6/14? |
Autor: | tzok [ 19 Gru 2010, 19:00 ] |
Temat postu: | |
Dokładnie - trzeba dorobić przełącznik, przełączający CAN między 1&9 oraz 6&14. |
Autor: | Hubik [ 19 Gru 2010, 19:05 ] |
Temat postu: | |
tzok napisał(a): Dokładnie - trzeba dorobić przełącznik, przełączający CAN między 1&9 oraz 6&14. Ok, dzięki za info. Jutro zakupię sobie przełącznik suwakowy i powinno być ok
|
Autor: | kazaa [ 19 Gru 2010, 22:34 ] |
Temat postu: | |
no właśnie muszę się wziąść dzisiaj za kabel :p w tygodniu czasu brakowało... ciekawe czy po modzie elm można spokojnie sprawdzać potem inne auta po eobd ? |
Autor: | tzok [ 19 Gru 2010, 22:49 ] |
Temat postu: | |
W "nominalnym" położeniu przełącznika - można. W autach z "linią K" na pinach 1 i 9 są linie od innych systemów, czyli na te systemy przełącza się pin 7, a nie CAN. |
Strona 3 z 6 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |