Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Miga licznik kilometrów ...co to za sygnał??
https://fiatpunto.com.pl/topic2111-50.html
Strona 3 z 6

Autor:  wojtek1967 [ 22 Paź 2010, 20:45 ]
Temat postu: 

Powiem tak. Mam GP od 14 września 2009 roku. Nowe salonowe. Pierwsze miganie licznika po jakiś 3 miesiącach. Najciekawsze jest to,że licznik w mojej kropce ( 1,2 benzyna licznik 29700) mruga po jakimś czasie od uruchomienia silnika. Na przyszły tydzień (okolice 25 października) jestem umówiony na przegląd ( 30.tys.km). Mam już karteczkę z uwagami :D
Zobaczymy co powiedzą na mój licznik

[ Dodano: 22 Paź 2010 20:45 ]
Wgrali mi nowy soft. Zobaczymy co to da :>

Autor:  tzok [ 07 Gru 2010, 20:04 ]
Temat postu: 

Miganie licznika to na 100% objaw niezgodności modułów CAN, tzn. albo jakiś jest wprogramowany a nie odpowiada, albo odpowiada a jest niewprogramowany. Operacja programowania modułów CAN nazywa się PROXI Alignment, tudzież w spolszczonej wersji "osiowaniem (licznika)".
Miganie może się również pojawić, jeśli po włączeniu zapłonu któryś z modułów nie odpowie (np. z powodu zbyt niskiego napięcia w instalacji) lub komunikacja na linii CAN zostanie zakłócona (wtedy po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu nie powinno już migać).

Od tego tygodnie FIAT ECU Scan obsługuje już Grande Punto i ma możliwość wykonania w/w procedury (niestety jedynie w wersji zarejestrowanej co kosztuje €50 ).

Autor:  kazaa [ 08 Gru 2010, 00:30 ]
Temat postu: 

tzok napisał(a):

Od tego tygodnie FIAT ECU Scan obsługuje już Grande Punto i ma możliwość wykonania w/w procedury (niestety jedynie w wersji zarejestrowanej co kosztuje €50 ).


niestety tylko elm ...na kkl z tego co widzę nie działa :(

czas chyba na zakup kabla

btw masz może full FESA tego nowego ?

Autor:  tzok [ 08 Gru 2010, 01:03 ]
Temat postu: 

Czekam na kabel, potestuję na wersji z "witaminką" i dopiero jak będzie ok to kupię, w końcu €50 piechotą nie chodzi a wersja FREE po CANie w ogóle nie gada :(

Autor:  kazaa [ 09 Gru 2010, 02:05 ]
Temat postu: 

kabel kupiony , fajnie że można serwis kasować :) FES jednak najlepszy jest ;)

czekam za nowszą odsłoną , jak będzie można podłączyć się do body ...

cały rok czekałem za wsparciem do GP :P

BTW thx for mail :) :) :)

Autor:  Hubik [ 09 Gru 2010, 12:05 ]
Temat postu: 

kazaa napisał(a):
kabel kupiony , fajnie że można serwis kasować :) FES jednak najlepszy jest ;)
Możesz zdradzić jaki konkretnie zakupiłeś kabel? Też chcę nabyć coś takiego a wolałbym aby było sprawdzone ;)

Autor:  tzok [ 09 Gru 2010, 13:31 ]
Temat postu: 

Przecież można się podłączyć do Body... masz PROXI Alignment (musi być wybrany język danych Angielski w FES i konieczna jest modyfikacja fejsu - trzeba przelutować dwa kabelki od CANa, bo FIAT ma w na innych pinach LowSpeedCAN niż przewiduje to standard). O dodawaniu modułów do BCM zapomnij, nawet Examiner tego nie potrafi.

Autor:  kazaa [ 09 Gru 2010, 13:46 ]
Temat postu: 

tzok napisał(a):
Przecież można się podłączyć do Body... masz PROXI Alignment (musi być wybrany język danych Angielski w FES i konieczna jest modyfikacja fejsu - trzeba przelutować dwa kabelki od CANa, bo FIAT ma w na innych pinach LowSpeedCAN niż przewiduje to standard). O dodawaniu modułów do BCM zapomnij, nawet Examiner tego nie potrafi.


czyli na proxi Aligment pokaże błędy z edc ?

Możesz podać które piny trzeba przelutować ?

Autor:  tzok [ 09 Gru 2010, 14:13 ]
Temat postu: 

Faktycznie - obsługa BCM ma być wkrótce, co do pinów to:
6 -> 1
14 -> 9
Przelutować, nie łączyć. 1 i 9 normalnie są niepodłączone do niczego w ELM327.

Autor:  kazaa [ 09 Gru 2010, 15:08 ]
Temat postu: 

Hubik napisał(a):
kazaa napisał(a):
kabel kupiony , fajnie że można serwis kasować :) FES jednak najlepszy jest ;)
Możesz zdradzić jaki konkretnie zakupiłeś kabel? Też chcę nabyć coś takiego a wolałbym aby było sprawdzone ;)


elm

[ Dodano: 09 Gru 2010 15:08 ]
tzok napisał(a):
Faktycznie - obsługa BCM ma być wkrótce, co do pinów to:
6 -> 1
14 -> 9
Przelutować, nie łączyć. 1 i 9 normalnie są niepodłączone do niczego w ELM327.


i ta kombinacja interfejsu otworzy furtke na proxi aligment ?

Autor:  tzok [ 09 Gru 2010, 15:30 ]
Temat postu: 

Na razie na Service Interval Reset, bo po głębszym wczytaniu się nie ma jeszcze niestety PA ani w ogóle obsługi BCM w GP :( Będzie od następnego wydania.

Autor:  Hubik [ 09 Gru 2010, 15:38 ]
Temat postu: 

Mam pytanko, na AlleDrogo pojawiły się kable ELM w wersji 1.4a. W opisie aukcji jest taka informacja:

"Istnieje możliwośc zamówienia specjalnej zmodyfikowanej wersji do programu Fiat ECU SCAN"


Pytanie tylko, czym różni się ta wersja od normalnej i czy będzie współpracowała z innymi programami czy tylko z Fiat ECU SCAN?

EDIT: ok, już wiem, działa tak samo jak standardowy kabel

Autor:  kazaa [ 09 Gru 2010, 16:25 ]
Temat postu: 

jeszcze w skrócie zanim przyjdzie kabel , kupiłem ten :

http://allegro.pl/show_item.php?item=1351665716

nie od viakena , więc nie muszę rezystora R14 wylutować?

Czytam stilo na AK , ale tam jest biblia ; o

piszą coś o pinach 1+7+9

zależy mi na dostępu do ABS i wspomagania , jakie piny trzeba łączyć ?

Autor:  tzok [ 09 Gru 2010, 18:04 ]
Temat postu: 

Łączenie pinów jest potrzebne tylko dla interfejsu KKL, w Grande Punto wszystko idzie po CANie.

Autor:  jurekl [ 09 Gru 2010, 18:22 ]
Temat postu: 

Hubik napisał(a):
Mam pytanko, na AlleDrogo pojawiły się kable ELM w wersji 1.4a

Nie ma wersji 1,4a. Polecam stronę producenta chipu:
http://www.elmelectronics.com/obdic.html#ELM327

Autor:  kazaa [ 09 Gru 2010, 19:29 ]
Temat postu: 

tzok napisał(a):
Łączenie pinów jest potrzebne tylko dla interfejsu KKL, w Grande Punto wszystko idzie po CANie.

no tak jak pisałeś : ELM 327 v1.3+ (modified, CAN lines connected to pins 1 and 9 instead of 6 and 14)

hmm , a posiadasz może schemat z numeracją pinów ?

Autor:  tzok [ 09 Gru 2010, 20:09 ]
Temat postu: 

Piny na wtyku EOBD powinny być opisane (ponumerowane), numeracja pinów gniazda (albo wtyku od strony lutowania):
Image

Łączenie a nie przełączanie było w KKL.

Autor:  kazaa [ 09 Gru 2010, 20:23 ]
Temat postu: 

dzięki serdeczne :)

Autor:  Hubik [ 19 Gru 2010, 00:37 ]
Temat postu: 

kazaa napisał(a):
tzok napisał(a):

Od tego tygodnie FIAT ECU Scan obsługuje już Grande Punto i ma możliwość wykonania w/w procedury (niestety jedynie w wersji zarejestrowanej co kosztuje €50 ).


btw masz może full FESA tego nowego ?
Panowie, poratujcie wersją 2.6.1 full jeśli macie w posiadaniu ;)

Autor:  tzok [ 19 Gru 2010, 00:39 ]
Temat postu: 

Zapraszam do Bielska ;) dysponuję komercyjną wersją FES v2.6.1. Licencja niestety wiąże ją z komputerem, więc nie mogę się "podzielić".

Autor:  Hubik [ 19 Gru 2010, 18:49 ]
Temat postu: 

tzok napisał(a):
Łączenie pinów jest potrzebne tylko dla interfejsu KKL, w Grande Punto wszystko idzie po CANie.
Ok, kabel zakupiony, pełna wersja FES też. Po podpięciu kabla program łaczy się bez problemu z ECU ale z CAN info już nie. Rozumiem, że kabel trzeba przerobić czyli przelutować kabelki pod piny 1 i 9 (zamiast 6 i 14)?

Tylko co wtedy z ECU i np. ze wspomaganiem?

Może trzeba sobie dorobić przełącznik pomiędzy 1/9 i 6/14?

Autor:  tzok [ 19 Gru 2010, 19:00 ]
Temat postu: 

Dokładnie - trzeba dorobić przełącznik, przełączający CAN między 1&9 oraz 6&14.

Autor:  Hubik [ 19 Gru 2010, 19:05 ]
Temat postu: 

tzok napisał(a):
Dokładnie - trzeba dorobić przełącznik, przełączający CAN między 1&9 oraz 6&14.
Ok, dzięki za info. Jutro zakupię sobie przełącznik suwakowy i powinno być ok ;)

Autor:  kazaa [ 19 Gru 2010, 22:34 ]
Temat postu: 

no właśnie muszę się wziąść dzisiaj za kabel :p w tygodniu czasu brakowało...

ciekawe czy po modzie elm można spokojnie sprawdzać potem inne auta po eobd ?

Autor:  tzok [ 19 Gru 2010, 22:49 ]
Temat postu: 

W "nominalnym" położeniu przełącznika - można. W autach z "linią K" na pinach 1 i 9 są linie od innych systemów, czyli na te systemy przełącza się pin 7, a nie CAN.

Strona 3 z 6 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/