Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł
https://fiatpunto.com.pl/topic36404-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  STax [ 22 Cze 2012, 10:59 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

Lol, temat o modyfikacjach, a wy tu o naprawach lpg zaczynacie? ;)

Autor:  Black Pearl [ 22 Cze 2012, 11:32 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

Sekwencyjnym gazem też idzie się pobawić by fajne efekty były ;] No ale fakt temat o modyfikacjach:)

Autor:  lioton [ 22 Cze 2012, 11:33 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

STax napisał(a):
Koszt całości w granicach 500zł.


STax, jakim cudem tak mało :wink:

Autor:  Black Pearl [ 22 Cze 2012, 11:41 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

Sam wałek 866 w granicach 150-200 (allegro) więc troszkę mało jak za te mody

Autor:  STax [ 22 Cze 2012, 11:44 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

lioton napisał(a):
STax, jakim cudem tak mało :wink:

wałek 866 - 100zł
przepustnica 75 - ~70zł
chip - 100zł
obudowa filtra powietrza - 40zł
wkładka filtra K&N - 40zł
kolektor + rura 4-2-1 - 150zł
suma = 500zł ;)
Przynajmniej ja tyle płaciłem :E

[ Dodano: 22 Cze 2012 11:44 ]

Black Pearl napisał(a):
Sam wałek 866 w granicach 150-200 (allegro)

Ja kupowałem tu na forum.
Na allegro najlepiej pytać, jak ktoś sprzedaje całe auto rozbite na części.

Autor:  Black Pearl [ 22 Cze 2012, 11:49 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

Albo pojeździć po szrotach ;p

Autor:  lioton [ 22 Cze 2012, 12:07 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

Dość przystępnie cenowo to nawet wygląda :D tyle, że to 1.1 ...

STax, ten chip to takie coś :?: -> http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km- ... 00115.html
Nie wiem co to niby robi, ale ja bym tego u siebie nie założył :|

Wałek 866, myślałem kiedyś, ale jest masa opinii, że daje mało albo i nic a jak już to na górze, a mi osobiście nie zależy na mocy tylko na momencie, bo i tak nie przekraczam prawie nigdy 3000rpm.

Obudowa filtra i wkładka to w tej cenie do 1.2 raczej niemożliwe :? jedyne co bym jakoś zniósł to już ten stożek, ale tylko dlatego, że ta duża pucha z filtrem mi nie pasuje zbytnio :wink: póki co zrobiłem sobie za pomocą kolanka dolot chłodnego ze zderzaka :mrgreen: no ale musiałem wydłuzyć przez to dolot o to kolanko czyli +/- 10cm.
Tak mysłem ostatnio rzeby cały dolot skręcić jakoś z rur i kolanek PCV :E i jakiś filterek dopadować z jakiegoś samochodu innego, byle mały i okrągły.

Kolektor i rura, no to by może mogło coś dać ale kata nie chcę wywalać, choć w sumie mam adin sondę więc jakoś by przeszło :D

Autor:  STax [ 22 Cze 2012, 12:19 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

lioton napisał(a):
STax, ten chip to takie coś :?: -> http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km- ... 00115.html

Absolutnie nie !
Taki chip to nie chip tylko wyciąganie kasy.

Ja mam taki: http://allegro.pl/chip-do-seicento-punt ... 45784.html
Tylko do wielopunktów ten gość nie ma. No i nie wiem jakiego typu chip jest w mk II.

lioton napisał(a):
Wałek 866, myślałem kiedyś, ale jest masa opinii, że daje mało albo i nic a jak już to na górze, a mi osobiście nie zależy na mocy tylko na momencie, bo i tak nie przekraczam prawie nigdy 3000rpm.

Wałek daje najwięcej na górze, ale u mnie w 1.1 dół też jest lepszy niż seryjnie.

lioton napisał(a):
Obudowa filtra i wkładka to w tej cenie do 1.2 raczej niemożliwe

Z filtrem będzie ciężko, ale on daje tak mało, że można to pominąć. A obudowy nowej też nie trzeba kupować, w końcu chodzi tylko o to, żeby w niej dziurę wyciąć :E

lioton napisał(a):
jedyne co bym jakoś zniósł to już ten stożek

Stożkiem może zyskasz 1-2KM ale stracisz na momencie.
Image
http://www.godula.pl/laboratorium/strony/ssanie.htm

lioton napisał(a):
no ale musiałem wydłuzyć przez to dolot o to kolanko czyli +/- 10cm.

Liczy się odległość między filtrem a przepustnicą. Dodatkowe rury przed filtrem liczą się do pojemności dolotu, ale już nie do długości.

lioton napisał(a):
Kolektor i rura, no to by może mogło coś dać ale kata nie chcę wywalać, choć w sumie mam adin sondę więc jakoś by przeszło

Aaa bo w ogóle mk II to do dupy materiał jest na tuning. Jak nie kolektor razem z katem, to łapa silnika na głowicy albo szyna CAN. :lol:

Autor:  lioton [ 22 Cze 2012, 12:42 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

Aaa tam póki co mi wystarczy co mam :D Pokombinuję kiedyś coś jeszcze z dolotem, bo to mało inwazyjne i koszt mały.

Wystarczy dbać o wszystko i będzie ok :D Ja tam u siebie niby książkowo 60KM mam ale obstawiam 70 jak nic, tylko na hamownię mi szkoda tarmosić silniczka bo tam go kręcą do odcięcia :| a największego kopa mocy dostał po wymianie rozrządy i regulacji luzu :D

Autor:  STax [ 22 Cze 2012, 12:54 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

lioton napisał(a):
Ja tam u siebie niby książkowo 60KM mam ale obstawiam 70 jak nic,

Duuuży optymizm ;)
Zmierz zwyczajnie 0-100 to już będzie można coś powiedzieć o mocy.

Autor:  feifin [ 22 Cze 2012, 13:05 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

Black Pearl napisał(a):
Stawiam na filtry, albo czujnik ciśnienia gazu i podciśnienia kolektora jest walnięty. Sekwencje masz założoną ?

Tak, sekwencja :)

STax napisał(a):
Lol, temat o modyfikacjach, a wy tu o naprawach lpg zaczynacie? ;)

Prawda - temat o modyfikacjach...i chętnie się dowiem jak zwiększyć moc w Kropku na sekwencji LPG :E ale najpierw muszę się dowiedzieć co zrobić z usterką tej instalacji, żeby chociaż te fabryczne 65 KM wyciągnąć ;)

Czyli na dobry początek filtry... a na dobrą sprawę te czujniki na serio podejrzewasz, Black Pearl? Warto je sprawdzać?

Autor:  Black Pearl [ 22 Cze 2012, 13:10 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

No bo jeśli masz gaz w butli i nagle się przełącza na PB to możliwe że to jest to. Najlepiej podpiąć instalacje pod kompa było by wtedy wiadomo co tam wariuje. Albo twoja centralka nałapała tyle błędów że zaczyna wariować i wystarczy pokasować je. Tak czy siak bez podpięcia się nie obejdzie.

Autor:  lioton [ 22 Cze 2012, 13:18 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

STax napisał(a):
Duuuży optymizm


Czy ja wiem :D jechałem samochodem mającym książkowo 50km i mającym 86km, ten pierwszy to przy puntolocie muł, ten drugi bez większej różnicy, co prawda to było 1.2 16v ale na górze tez jakoś nie wciskał w fotel.

Trudno mi będzie zmierzyć :D jeszcze nigdy nie dałem mu gazu w dechę 8) ale tak z obserwacji i przeliczeń to :? powinno wyjść z 12s.

Autor:  STax [ 22 Cze 2012, 13:20 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

lioton napisał(a):
Trudno mi będzie zmierzyć :D jeszcze nigdy nie dałem mu gazu w dechę 8) ale tak z obserwacji i przeliczeń to :? powinno wyjść z 12s.

Takie obserwacje to wiesz ;) Delikatnie mówiąc nie są dokładne. :E
A licznikowe 12s to właśnie okolice 60KM.

lioton napisał(a):
jechałem samochodem mającym książkowo 50km i mającym 86km, ten pierwszy to przy puntolocie muł, ten drugi bez większej różnicy, co prawda to było 1.2 16v ale na górze tez jakoś nie wciskał w fotel.


Niedawno się ścigałem z 1.2 16v, rakieta to nie jest, idzie minialnie lepiej jak mój i to właśnie tylko powyżej 4000rpm, poniżej tych obrotów uno 1.0 czy cc900 jadą podobnie.

Autor:  Black Pearl [ 22 Cze 2012, 13:31 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

1.2 16V jeszcze ładnie czuć jak idzie na 4 biegu , a w 8V zabawa jest do 3 biegu ;p Taka moja opinia jeżdżąc 8V i 16V

Autor:  lioton [ 22 Cze 2012, 13:38 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

Jak się przemogę to go wypróbuję :D póki co stoi w garażu od 7 dni :mrgreen:

Autor:  STax [ 22 Cze 2012, 13:41 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

Black Pearl napisał(a):
1.2 16V jeszcze ładnie czuć jak idzie na 4 biegu

Na wysokich obrotach tak, ale spróbuj np przy 2000rpm na tym 4. biegu wcisnąć gaz w 1.2 8v i w 16v to 8v powinno nawet lepiej iść.

Autor:  Black Pearl [ 22 Cze 2012, 15:00 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

No fakt, 8V lepiej idzie od dołu tylko zakres momentu obrotowego mniejszy niż w 16V.

Autor:  STax [ 22 Cze 2012, 15:07 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

Black Pearl napisał(a):
tylko zakres momentu obrotowego mniejszy niż w 16V.

?
Co to znaczy zakres momentu obrotowego mniejszy?
Bo 8v ma max 102Nm przy 2500rpm, a 16v ma 114Nm przy 4000rpm. Trzeba by obejrzeć wykresy jak to wygląda dokładnie, ale 8v z definicji powinien mieć bardziej płaski przebieg momentu.

Autor:  Black Pearl [ 22 Cze 2012, 15:54 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

od jakich obrotów czuć przyśpieszenie i na jakich obrotach te przyśpieszenie (wgniatanie w fotel) się kończy.

Autor:  STax [ 22 Cze 2012, 15:58 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

Black Pearl napisał(a):
od jakich obrotów czuć przyśpieszenie i na jakich obrotach te przyśpieszenie (wgniatanie w fotel) się kończy.

Czyli gdzie moment obrotowy jest większy.
To tak jak mówię, trzeba by porównać wykresy.

Autor:  lioton [ 23 Cze 2012, 11:17 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

STax napisał(a):
trzeba by porównać wykresy.

Szukam, szukam a znaleźć nie mogę :?

Ale :mrgreen: znalazłem ciekawą tabelę ( z tego topica -> topic28447.html ) z której wynika, że 1.2 8v można by pociągnąć z 215km/h :mrgreen: ( odcinka jest chyba przy 6200rpm ).

Image

Autor:  przemas107 [ 23 Cze 2012, 18:25 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

6700 książka mówi i na obrotomierzu mniej więcej tak wychodzi :)

Autor:  lioton [ 23 Cze 2012, 18:31 ]
Temat postu:  Re: Modyfikacja silnika 1.2 8V do 1000zł

no to jeszcze lepiej :D to jakieś 235km/h teoretycznie :mrgreen:

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/