Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Spalanie - 1.2 8V 65-69KM
https://fiatpunto.com.pl/topic1220.html
Strona 1 z 5

Autor:  marek20 [ 17 Kwi 2007, 17:08 ]
Temat postu:  Spalanie - 1.2 8V 65-69KM

Tyle sie pisze o silnikach 1.4 moze kto z forumowiczow posiada GP z silnikem 1,2.Jakie są wasze doświadczenia jazdy GP z tym motorem. Ja jestem raczej zadowolony nie jest co prawda "rakietą"ale znosnie sie jezdzi, martwi mnie tylko spalanie jakby nielicząc wychodzi ze połyka 7,5 litra jak jest z tym u was?

Autor:  Kuba DST [ 18 Kwi 2007, 13:47 ]
Temat postu: 

TO dużo pali.
Mój 95Konny 1.4 pali 7.2 i to z włączoną klimą

Autor:  marek20 [ 18 Kwi 2007, 15:10 ]
Temat postu: 

No wlasnie ostatnio mierzylem i wyszly takie nieciekawe winiki ,chociaz jezdze glownie po miescie ,mam tez niewiele przejechane 1200km.Wyglonda ze przy jakiejs wizycie w ASO musze to zglosic

Autor:  garys [ 18 Kwi 2007, 15:28 ]
Temat postu: 

Wg. mnie to norma z tego co piszesz.
Masz mały przebieg, a głównie spalnie poszło w góre przez jazdę po mieście.
Osobiście bym nie poruszał tej sprawy w ASO...

To że masz mały silnik nie tłumaczy tego zjawiska, ponieważ i tak pewnie musisz więcej deptać żeby się sprawniej poruszać po drogach i stąd takie wysokie spalanie.

A pozatym katalogowe spalanie po mieście przy Twoim silniku to 7.9 ;)

Autor:  kaliniec [ 18 Kwi 2007, 15:51 ]
Temat postu: 

Zgadza się. To norma, nawet powiedziałbym minimum przy jeździe gł. po mieście.Na krótkich odcinkach spalanie jest koszmarnie wysokie.Szkoda fatygi, zwłaszcza, że to nowy silnik jest.

Autor:  piotrekmax [ 28 Kwi 2007, 09:53 ]
Temat postu: 

Mam właśnie taki silnik i też sobie zrobiłem mały pomiar spalania. Auto ma równo dwa miesiące od zakupu i przebieg 3052kkm. W mieście na 10l paliwa przejeżdżam tak 140-145 kilometrów / bez trasy /.

Autor:  marek20 [ 28 Kwi 2007, 10:02 ]
Temat postu: 

piotrekmax wiec tak bez zbędnych obliczen pali ci okolo 6,5l raczej nie jest to duzo wobec moch prawie 8 l :) no coz widac moj typ tak ma

Autor:  piotrekmax [ 28 Kwi 2007, 17:02 ]
Temat postu: 

hmmm... wprawdzie katalogowo to ma być ponad 7 litrów ale zależy jak się jezdzi. Ja staram się jezdzić spokojnie. Kręcę tak obroty do 3 tys. na poszczególnych biegach i da sie jechać. Chociaż dziś sobie pozwoliłem na obwodnicy na małe szaleństwo 140km/h. Tankuję vervę i v-power shella.

Autor:  marek20 [ 29 Kwi 2007, 15:20 ]
Temat postu: 

Natomiast ja obiecalem sobie ze tak okolo 5000 zaczne przekraczac setke chce zeby sie wszystko "ułozylo" w silniku.Moze przesadzam ale jak czytam posty zresztą jak sam widzisz ruzne zeczy sie dzieją z GP, więc postanowilem sobie odpuscic "szarzowanie"jezeli tym silnikiem mozna poszarzowac .... oczywiscie :)

Autor:  piotrekmax [ 01 Maj 2007, 19:34 ]
Temat postu: 

Dlaczego dopiero po 5 tys.km? Przecież to są nowoczesne silniki i nic im się nie stanie jak dodasz ciut więcej gazu :wink: Nie mówie tu oczywiście żeby jezdzic tak aż tłoki bokami będą wychodziły :twisted:

Autor:  poziomek [ 14 Maj 2007, 09:44 ]
Temat postu: 

marek20 napisał(a):
Natomiast ja obiecalem sobie ze tak okolo 5000 zaczne przekraczac setke chce zeby sie wszystko "ułozylo" w silniku.


Hmm tylko coby tez nei przedobrzyc w druga strone :) Bez przesady 100km/h to go nie zabije :D Pilnuj raczej obrotow, zeby nei byly za niskie! tak np 3000 RPM to w trasie wydaje mi sie spokojnie mozesz jechac. Aha no i neismiertelna zasada na zimnym silniku delikatnei bez wciskania gazu do deski na cieplym to juz powinno byc lepiej :D

Autor:  Hostile [ 20 Maj 2007, 17:30 ]
Temat postu: 

nie spodziewaj sie nizszego spalania, silnik 1.2 w gp to ten sam co co 1.2 w punto II tylko minimalnie podrasowany, punto II pali w miescie 8 l - 8.5 litra, a buda w gp jest o wiele cięzsza , ciesz sie ze jest takie moim zdaniem bardzo dobre

[ Dodano: 20 Maj 2007 17:33 ]
marek20 napisał(a):
Natomiast ja obiecalem sobie ze tak okolo 5000 zaczne przekraczac setke chce zeby sie wszystko "ułozylo" w silniku.Moze przesadzam ale jak czytam posty zresztą jak sam widzisz ruzne zeczy sie dzieją z GP, więc postanowilem sobie odpuscic "szarzowanie"jezeli tym silnikiem mozna poszarzowac .... oczywiscie :)



silniki produkowane obecnie nie wymagaja docierania

Autor:  golab [ 20 Maj 2007, 23:09 ]
Temat postu: 

Hostile napisał(a):
silniki produkowane obecnie nie wymagaja docierania

Wymagają wymagają, z tą różnicą że nie ma już tak rygorystycznych reguł dla jazdy przez pierwsze paręset czy pare tysięcy km. Po 5-7 tys. km, gdy się silniczek już troche dotrze zauważysz różnicę w osiągach, w stosunku do tego co będzie na początku.

Autor:  marek20 [ 25 Maj 2007, 17:59 ]
Temat postu: 

Golob tez tak wlasnie mysle ze napewno nic niezaszkodzi zeby powiedzmy przyszanowac troszke silniczek oczywiscie bez jakiejś przesady ale zawsze......

Autor:  Zbyszek810 [ 01 Cze 2007, 01:03 ]
Temat postu:  Mój GP nie pali dużo

Na trasie 5,8l w mieście 6,5L co prawda nie szarżuję. Silnik 1,2

Autor:  Yarpen [ 12 Cze 2007, 10:24 ]
Temat postu: 

Staż : 1.5 miesiąca, przejechane 1.2 k km, średnie spalanie 6.5

Co do tego docierania - nie ma co się wzbraniać przed 100 km/h - to normalne nawet w fazie docierania, problemy mogą być wtedy jak ktoś żyłuje silnik na obrotach więc nawet jadąc 80 na 2 można silnik przeciążyć - generalnie lepiej trzymać się 3k - 3.5k obrotów max.

Autor:  Tomo [ 12 Cze 2007, 12:21 ]
Temat postu: 

Podczas docierania nie powinno się również męczyć silnika bardzo niskimi obrotami. Czyli jeździmy spokojnie ale w średnich wartościach obrotowych.

Autor:  Noel [ 28 Cze 2007, 13:22 ]
Temat postu: 

Witam swoje GP mam od stycznia 2007 silnik 1.2 8V 65km aktualny przebieg 15450km spalanie w mieście 6,6 na trasie 5,7 na autostradzie 9 ( często jeżdżę na odcinku Katowice – Wrocław - A4 )

Autor:  Grzegorz1976 [ 16 Wrz 2007, 23:38 ]
Temat postu:  hmmm

Mam swoim grande 1.2 8v przejechane już około 30000km i mogę z czystym sumieniem powiedzieć tak: trasa katowice kołobrzeg 3 osoby, bagaże i spokojna nocna jazda 5,2l. Katowice doajzdy do pracy, korki, światła, zimny silnik 6,5 - 6,8 (zależy od temp na zewnątrz). Mieszane troche po mieście, kilka wypadów do rodziców trasą 5,9-6,2. Jeżdże tak jak warunki pozwalają, bez zbytniego katowania ale i bez maniery "kapeluszników". Nigdy na komputerze nie miałem średniej powyżej 7,0l/100km. Więc albo mój model jest wyjątkowo ekonomiczny, albo mam ekonomiczą prawą nogę :lol: Aha paliwo tankuje całkiem normalne - 95 shell lub neste, czasem Auchan. Osobiście nie polecam żadnych buzerów typu v-power czy verwa. Dla mnie zwykła bujda na resorach, ale jak ktoś w to wierzy to jego sprawa. Ja sprawdziłem i się przekonałem, bez żadnej różnicy więc po co przepłacać?

Autor:  Andrzej E. [ 08 Lis 2007, 00:31 ]
Temat postu: 

Szanowni Państwo,
Mam problem z moim GP, który posiadam od około 1,5 miesiąca (silnik 1.2 benzyna, 65 KM).
Niepokoi mnie spalanie na poziomie około 13-16 litrów na 100 km !!! (tak wynika z moich obliczen). Myślałem na początku, że to kwestia docierania silnika, ale znajomy uświadomił mi, że to już nie te czasy :) ASO przez tel. powiedzieli, że to może się "ułożyć" po około 3 tys. km. :/ (i do tego czasu mem pewnie jezdzic za 2x drożej :P )
Chyba się wybiore do nich...

Autor:  Grzegorz1976 [ 08 Lis 2007, 00:41 ]
Temat postu: 

O faked... Nieźle. To już musi być coś nie tak. Moje 1,2 nigdy nie wzięło ponad 7,5, nawet ja było nowe. A teraz całkiem nowe 1,4 w niesprzyjających warunkach pali ok 8l i mam nadzieją że to się zmniejszy. No chyba że ktoś ci paliwko nocą podbiera...

Autor:  Jaco [ 08 Lis 2007, 11:12 ]
Temat postu: 

Andrzej E. napisał(a):
Mam problem z moim GP, który posiadam od około 1,5 miesiąca (silnik 1.2 benzyna, 65 KM).
Niepokoi mnie spalanie na poziomie około 13-16 litrów na 100 km !!! (tak wynika z moich obliczen).


Masz tam komputer - jak tak to ile pokazuje ?

Dobrze liczysz ;) :?:

Jak jeździsz - oszczędnie ?

Autor:  Andrzej E. [ 08 Lis 2007, 13:59 ]
Temat postu: 

Komputera nie mam, bo to podstawowwa wersja. :) Licze po tym jak ubywa benzyny - przykładowo, zatankowałem 40 litrów (od pustego baku) i przejechałem na tym około 260-280 km i wskaxnik zjechał do rezerwy.
Co do oszczednego jeżdżenia, to z tym silnikiem Hołowczycem nie będę. Staram się nie piłować go za bardzo, nie ciągne go na biegach no i za radą J. Clarksona - dojeżdżam do świateł hamując silnikiem :P Myślę, że nawet przy ostrej jeździe trudno byłoby osiągnąć tak wysokie spalanie. :)

Autor:  michalj [ 08 Lis 2007, 14:59 ]
Temat postu: 

Podstawowe pytanie - miasto czy trasa? Ostatnio w kochanych korkach warszawskich doszedłem bez mała do 10 litrów :( podczas gdy na trasie mam 6,5-6,8 litra. Nie jeżdżę spokojnie, a raczej dynamicznie; klimatyzacja zawsze włączona.

Rezerwa to około 6-7 litrów, tak więc zużywasz około 33-34 litrów benzyny. 33 litry/(2,8*100 km) to około 11,8 l/100 km, 34/(2,6*100 km) to około 13,1 l/100 km - tak czy inaczej naprawdę duże spalanie.

W tej sytuacji bym się zastanowił czy rzeczywiście zatankowałeś 40 litrów (liczniki na niektórych stacjach okłamują!) - w którym miejscu skali masz wskazówkę po takim zatankowaniu? 40 litrów to powinno być około 7/8 całej skali.

Autor:  bbanditoss [ 08 Lis 2007, 15:39 ]
Temat postu: 

ciężko tak na oko sprawdzać jakie jest ułożenie wskazówki :?
moja rada jest taka: zalej do pełnego wyzeruj trip'a i zrób jakąś liczbę kilometrów, później podjedź na stację i znowu zalej do pełnego, wtedy będziesz miał ilość litrów i przejechanych na tych litrach kilometrów ;)

Strona 1 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/