|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 13:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Pitersen |
#7403 Wysłany:
13 Lut 2007, 18:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kępno Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 483
|
Patryk napisał(a): Masz wyrobione gumewe tuleje w kolumnie
tak jak podejrzewalem, a wiesz jaki jest koszt wymiany tego? czy mozna to dostac poza ASO i czy trudna jest wymiana 
_________________ Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Patryk |
#7405 Wysłany:
13 Lut 2007, 18:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: jeszcze Polska Rejestracja: 30 Sty 2007, Posty: 39
|
Pitersen napisał(a): Patryk napisał(a): Masz wyrobione gumewe tuleje w kolumnie tak jak podejrzewalem, a wiesz jaki jest koszt wymiany tego? czy mozna to dostac poza ASO i czy trudna jest wymiana 
te tuleje raczej tylko w ASO - 30 PLN/sztuka,są dwie.
Wymiana wymaga juz trochę umiejetności - trzeba zdemontować kolumnę,wydłubać stare i nasadzić (na prasie najlepiej) nowe
_________________ Wycesc fefnaściefał dawniej - Mk1 1.2 8V MPI mit elpidżi 285 kkm
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#10921 Wysłany:
04 Mar 2007, 20:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
w układzie kierowniczym a konkretnie na wałku kierownicy są plastikowe tuleje ktore sie z czasem wyrabiają i to jest przyczyna tego że kierownice mozan lekko ruszać w góre i dół 
|
|
Góra |
|
 |
mirekwr1 |
#91090 Wysłany:
12 Lut 2008, 17:58; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kalisz Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 13
|
Mam podobny problem-przebieg 158tys. km. Luz nie jest wielki, ale odczuwalny.Znajomy mechanik mówił mi, że to jakieś łożysko igiełkowe w kolumnie kierownicy i że to nie wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Proszę mi odpowiedzieć, gdzie są te śruby, których ew. dokręcenie mogłoby pomóc?
|
|
Góra |
|
 |
xspeed99 |
#91304 Wysłany:
13 Lut 2008, 01:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gostynin Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 318
|
|
Góra |
|
 |
ZAKRZA |
#91440 Wysłany:
13 Lut 2008, 16:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
jak ktoś wymieni te łożysko to niech da znać !!!
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#100341 Wysłany:
08 Mar 2008, 20:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
witam przed chwila sie zarejestrowalem wiec to jest moj pierwszy post. ja tez mam opisywane wczesniej luzy na kierownicy i nawet wiem jaka jest tego przyczyna. poniewaz pracuje w łódzkim ASO "Bilex" to zapytalem sie kolegow mechanikow. uslyszalem ze do wymiany sa tuleje elastyczne ktore sie tam znajduja. od razu na miejscu sprawdzilem cene tych tulei-jest to wydatek ok. 30zl/szt. a potrzebne sa dwie.
_________________ punto I sx 1.1 55KM '97 - było Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest

Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
ZAKRZA |
#100549 Wysłany:
09 Mar 2008, 12:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
a jak z wymiana jest to dość skomplikowane. I czy trzeba mieć jakiś specjalistyczny sprzęt? wiem ze przy samej kierownicy wałek pracuje na łożysku igiełkowym ,ale może faktycznie to tylko te tuleje elastyczne powodują luz w kolumnie kierowniczej. 
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#101166 Wysłany:
10 Mar 2008, 23:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
BartekL |
#239627 Wysłany:
12 Kwi 2009, 18:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Radomsko Rejestracja: 12 Kwi 2009, Posty: 13
|
dydeq napisał(a): Nic z tego niestety nie wyszło. Kierownica chodzi nadal góra - dół jak wześniej...  To musi być luz gdzieś "u góry" tzn. przy mocowaniu koła kierownicy...  Trzeba byłoby tam zajrzeć...
Witam, to mój pierwszy post na tym forum. Stałem się niedawno posiadaczem Punta s55 5d i mam ten sam problem z kierownicą.
Odkreciłem kierownice, zdjąłem mechanizm kierunkowskazów i wycieraczek, i doszedłem do wniosku że to musi być wina tuleji, gdyż luz występuje tylko przy kierownicy, natomiast przy przegubie krzyżowym już go nie ma.
Tuleja które imo jest przyczyną luzu (pierwsza za kierownicą) ma oznaczenie F-206475.1
Czy powie mi ktoś czy dam sobie radę z wymianą jego samemu?
ps Jakimś cudem nie doczytałem drugiej strony tematu...
No dobra potrzebne są dwie tuleje. Czy zamiast prasy można wbić je przy pomocy np kołka drewnianego?
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#241908 Wysłany:
16 Kwi 2009, 22:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|