|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 15:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tjsz |
#100630 Wysłany:
09 Mar 2008, 18:35; Temat postu: Wentylator chlodnicy Punto 1.1 1998 |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Giżycko Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 129
|
Witam!
Dzis sie okazalo ze wentylator chlodnicy w naszym autko zaczal wyc jakby go ktos ze skory obdzieral  .
Bardzo sie wystraszylismy bo nie mielismy (z zona) pojecia co to moze byc ale jak podnioslem maske to zobaczylem co i jak
Wentylator sie zalacza jak trzeba ale wpada w wibracje i zaczyna okropnie glosno piszczec.
Czy mozna go jakos zreanimowac czy trzeba kupowac nowy? Jakie moga byc ceny w sklepach? Czy to jest taki wentylator http://www.allegro.pl/item324860779_wen ... kazja.html
czy moze taki: http://www.allegro.pl/item325670473_wen ... 1_1_2.html
Pozdrawiam i dajcie prosze znac jak najszybciej bo musze to zrobic przed piatkiem bo jade w dluzsza trase....
_________________ Pozdrawiam:
TOmcio
Punto I 1.1S benzyna, 1998
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Dela |
#100640 Wysłany:
09 Mar 2008, 19:14; Temat postu: |
|
 |
Swój chłop |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 930
|
tjsz mam to samo, wentylator buczy, piszczy, i wydaje z siebie niestworzone dźwięki, myślę że poprostu łożysko się rozsypało.
tjsz napisał(a): dajcie prosze znac jak najszybciej bo musze to zrobic przed piatkiem bo jade w dluzsza trase....
w trasie to raczej się nie załączy, bo cyrkulujące w komorze silnika samo będzie go chłodziło - co innego "na mieście" gdzie stoisz w korkach 
_________________ Grafitowy Mk1 1.1S (LPG) '98 <- zapraszam Pomarańczowy Mk2 1.2 16V ELX '00 <- zapraszam
|
|
Góra |
|
 |
tjsz |
#100650 Wysłany:
09 Mar 2008, 20:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Giżycko Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 129
|
No to bajer  Witam w klubie piszczacych wentylatorow  hehe.
Jutro pewnie kupuje nowy wentylator i bede sie szczypal bo jak sie zatrze i stanie w miejscu wentylek to moze byc nielada klopot a nie daj Panie Boze jak moglby sie zapalic silniczek  Skutki...... nie bede o tym pisal bo strach pomyslec.
A jeszcze jedna sprawa.... Fakt ze autka nie mam dlugo bo raptem 3 dni  ale o ile sie nie myle zdażaja sie problemy z odpaleniem cieplego silnika. W instrukcji obslugi autka pisze zeby odpalac autko bez gazu. Sciagnalem maunala "sam naprawiam punto" czy jakos tak.... i tam sa 2 metody odpalania silnika:
1. Na zimno - normalnie wg instrukcji - bez pedalu gazu
2. Na cieplo - w wcisnietym pedalem przyszpieszenia....
O ile mi wiadomo przy wtrysku nie powinno sie wciskac gazu przy odpalaniu....powiedzcie jak to jest.
Czy najlepiej odpalac autko od razu po wlozeniu kluczyka czy poczekac az zgasnie kontrolka wtrysku? Jak Wy robicie?
POzdrawiam bardzo goraco!!
TOmcio
_________________ Pozdrawiam:
TOmcio
Punto I 1.1S benzyna, 1998
|
|
Góra |
|
 |
Dela |
#100690 Wysłany:
09 Mar 2008, 22:15; Temat postu: |
|
 |
Swój chłop |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 930
|
tjsz napisał(a): Witam w klubie piszczacych wentylatorow  no ja również witam, hehehe  tjsz napisał(a): O ile mi wiadomo przy wtrysku nie powinno sie wciskac gazu przy odpalaniu....powiedzcie jak to jest. ja wciskam i sprzęgło i gaz. tjsz napisał(a): Czy najlepiej odpalac autko od razu po wlozeniu kluczyka czy poczekac az zgasnie kontrolka wtrysku? Jak Wy robicie?
zawsze czekam, ale jak się czasem zapomnę, i odrazu "kręcę" to też się nic nie dzieje 
_________________ Grafitowy Mk1 1.1S (LPG) '98 <- zapraszam Pomarańczowy Mk2 1.2 16V ELX '00 <- zapraszam
|
|
Góra |
|
 |
bodek600 |
#101127 Wysłany:
10 Mar 2008, 22:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: uć Rejestracja: 05 Sty 2008, Posty: 111
|
witam wystarczy wymienić sam silnik -pasuje od cc natomiast nowy silnik 90zł
pozdrawiam jestem juz po zabiegu wymiany silnika wentylatora
|
|
Góra |
|
 |
marcinwrc2 |
#101502 Wysłany:
11 Mar 2008, 21:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#101535 Wysłany:
11 Mar 2008, 22:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
bodek600 napisał(a): wystarczy wymienić sam silnik -pasuje od cc Niestety u mnie do wiatraka nie pasował, są różne długości osadzenia wiatraka. Śmigła od cc były za małe. Prawdopodobnie 1,1 ma inne mocowanie wiatraka i wielkość śmigieł. marcinwrc2 napisał(a): Panowie po co płacić niewiadomo ile za gówniane wiatraczki ,które i tak po lecie padną.Polecam tylko jedno sprawdzone rozwiązanie-wentylator z poloneza Jest nałożyskach a nie na tulejkach. Tak może w 1,1, ale w 75MPI nie polecam, tam jest większa chłodnica i potrzebny jest większy wiatrak. Dodatkowo maksymalny efekt ciągu uzyskuje się gdy śmigła w pełni pokrywają wielkość kanału powietrznego, a to śmigło z Poloneza niestety kręci się w jedynie w części powierzchni kanału.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
tjsz |
#101684 Wysłany:
12 Mar 2008, 08:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Giżycko Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 129
|
Witam!
Dziekuje za wszystkie porady.
Wczoraj jednak zamontowalem oryginalny wiatrak z obudowa Magnetti Marelli i moge spac spokojnie. Chodzi cichutko i szybko i wiem ze nic nie powinno sie stac...
Pozdrawiam wszystkich
_________________ Pozdrawiam:
TOmcio
Punto I 1.1S benzyna, 1998
|
|
Góra |
|
 |
marcinwrc2 |
#101685 Wysłany:
12 Mar 2008, 08:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
Cytuj: Tak może w 1,1, ale w 75MPI nie polecam, tam jest większa chłodnica i potrzebny jest większy wiatrak. Dodatkowo maksymalny efekt ciągu uzyskuje się gdy śmigła w pełni pokrywają wielkość kanału powietrznego, a to śmigło z Poloneza niestety kręci się w jedynie w części powierzchni kanału.
Myślę ,że nie masz rcji mówiąc ,żę polonezowski wiatrak jest mało wydajny-powiem tak jest bardzo wydajny  Chodzi w poldku 1.6 gdzie układ chłodzenia jest beznadziejny i daje rade.Popatrz na manual,kolega CityMatic zamontował go do MK2 1.2 i też działa dobrze.
_________________ Dla forumowiczów służę Euroscanem
Mój pierwszy Kropek http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#101729 Wysłany:
12 Mar 2008, 11:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Wierzę, że macie takie przekonanie, ale przy długiej chłodnicy w 75 MPI może być niewystarczający. Prawda wyjdzie w korku ulicznym przy 30 stopniach w cieniu.
W Punto 55 może wystarczy, ale w 75 wątpię.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#101732 Wysłany:
12 Mar 2008, 11:18; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|