You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Lip 2014, 20:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 159 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #8035 Wysłany: 17 Lut 2007, 16:29; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 1317
Moze zróbmy dział mechanika samochodowa, albo Awarie ;)

Dobra koniec już nie robie tu offtopu :P

//// jeszcze nie teraz :> - ipIV
//// właśnie od tego są działy "Punto I", "Punto II" itd. Inaczej nie byłoby tu o czym pisać... ;) - golab
//// Jak uzbiera się dużo tematów z problemami technicznymi oraz z normalnymi dyskusjami na temat tych modeli, to dorobi się kolejny duży dział z forami technicznymi. PI, PII..... ;) - ipIV

_________________
Anonima Lombarda Fabricca Automobili

Fan włoszczyzny :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #8039 Wysłany: 17 Lut 2007, 16:42; 
 Temat postu:
Grzyws napisał(a):
poza przodem, innym logiem na kierownicy i kształtem nawiewu(chodź nie zawsze bo ja mam taki sam jak w 2) to nie ma różnicy. Nawet instrukcja obsługi jest identyczna......

mylisz sie, całkowicie inna elektronika body kompa jest, niby działa tak samo ale jest inna, dlatego np nie pożenisz licznika FL z mk2 bo jest całkiem inaczej sterowany, pomimo, że kostki są identyczne i też jest sterowany CAN-em
Podobnie jest z pewnymi elementami elektrycznymi, np było coś takiego w mk2 jak alarm fabryczny, ale w FL już nie było


Góra
  
 
 
 Post #10535 Wysłany: 02 Mar 2007, 19:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 02 Mar 2007,
Posty: 87
Aby zawczasu sie przed tym ustrzec należy smarowac choc raz w roku te elementy
Image

_________________
GG 1415822
Pozdrawiam serdecznie wszystkich


Góra
 Profil  
 
 
 Post #10538 Wysłany: 02 Mar 2007, 19:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łańcut
Rejestracja: 29 Cze 2006,
Posty: 9
mialem ten sam problem. pojechalem do znajomego mechanika to mi to gosc na stale zmontowal. na ASO powiedzilei ze tylko mozna caly mechanizm wymienic :D :D :D :lol: :lol: :lol:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18243 Wysłany: 10 Kwi 2007, 22:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
Ostatnio znalazłem w sieci takie info:

Witam,
potrzebuję wyciągnąć z Punto II cały napęd wycieraczek przednich, żeby w końcu raz porządnie naprawić te wychodzące z silniczka ramiona spadające z gałek, które jakiś idiota skierował w dół zamiast do góry (tego na pewno nie projektował inżynier tylko księgowy).

Pytanie brzmi jak zdemontować plastik z podszybia i wyciągnąć wycieraczki, żeby przy okazji nie narobić większych szkód?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam


Nie demontuj. Miałem to samo.
Porada uzyskana na tut. grupie:
Kup podkładki samokontrujące (takie z kolcami do wewnątrz) i wciśnij od dołu na te trzpienie, na których są zamocowane gałki.

Info z - http://www.grupy-dyskusyjne.v10.pl/Wyci ... 07_03.html

Może komuś ta wiedza się przyda :)

Pozdrawiam

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18248 Wysłany: 10 Kwi 2007, 23:07; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 11616
Pomógł: 39
Cytuj:
Pytanie brzmi jak zdemontować plastik z podszybia i wyciągnąć wycieraczki, żeby przy okazji nie narobić większych szkód?

Normalnie ;D Co to za problem? :P ;)

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Punto II 1,2 8V
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?

michalwalica.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18250 Wysłany: 10 Kwi 2007, 23:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gród Kraka
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 517
Nie wiem po co demontowac plastik... ale ok - otwiera się maskę i wykręca wkręty krzyżakiem

_________________
Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba :D

Speed doesn't kill. Stupidity does, though.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18256 Wysłany: 10 Kwi 2007, 23:28; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 11616
Pomógł: 39
misieq79 napisał(a):
Nie wiem po co demontowac plastik... ale ok - otwiera się maskę i wykręca wkręty krzyżakiem

Jak chcesz to porządnie zrobić, to trzeba wymontować cały mechanizm ;) Bo te zatrzaski będą wypadać ;)

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Punto II 1,2 8V
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?

michalwalica.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #19059 Wysłany: 14 Kwi 2007, 11:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 912
Pomógł: 3
W Punciaku II znajomych pojawił sie pewien problem. Nie pojawia się często, ale jeżeli już to jest dość wkurzający. Chodzi generalnie o wycieraczki, o ich pracę. Z pozycji spoczynkowej w kierunku słupka idą normalnie, ale już powrót jest szarpany, i słychać coś jakby trzeszczenie (chyba jakiś bardzo szybko przełączający się mikrowyłącznik). Dzwięk podobny do tego jakby było jakieś iskrzenie, ale wiem że to jakiś mikrostyk przełącza się w ogromnym tempie. Oczywiście szyba jest wycierana do niczego...

Zjawisko występuje jedynie przy powolnej pracy wycieraczek, np. na pierwszej prędkości, jeżeli np. przytrzyma się dźwignię sterowania wycieraczek w górnej pozycji (pracują wtedy szybko) to problem się nie pojawia - tylko w przypadku "powolnego" powrotu z pozycji przy słupku do spoczynkowej. Dotyczy raczej całego mechanizmu, bo obydwie wycieraczki wtedy szarpią.

Miał to ktoś? Wie o co chodzi? No i wiela kosztuje zrobienie tego bo znoszą to już od paru lat, i chyba mają powoli tego dość. :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #19070 Wysłany: 14 Kwi 2007, 12:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: RPZ
Rejestracja: 12 Kwi 2007,
Posty: 59
ka-8 napisał(a):
t;]Miał to ktoś? Wie o co chodzi? No i wiela kosztuje


Miał, ja mialem :D
Koszt to jakies 2 godziny pracy jesli masz narzedzia.
A wyglada to tak:

- sciagasz ramiona wycieraczek, nakretka 13 pod zaslepkami
- odrecasz i wyjmujesz ten plastik ktory znajduje sie miedzy szyba a klapa maski, trzeba se z tym troche pomeczyc
- masz dostep do mechanizmu, odkrecasz go ( 2 sruby), odpinasz wtyczke- masz mechnizm w rece

- no i teraz trzeba wszystkie ciegna wyciagnac przesmarowac smarem- na foto kolor czerwony
- odkrecasz pokrywe- kolor zielony( uwaga srubki na gwiazdke szescioramienna) - smarujesz tam dobrze jakims rzadkim smarem- ja wlalem tam jeszcz troszke gestego oleju
Image
- skrecasz i cieszysz spokojna praca na 1 biegu

_________________
PII 1.2 8v+ LPG
2001r. 105kkm
Prawie jak SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #19228 Wysłany: 15 Kwi 2007, 11:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 7
Ja mam taki sam problem w mojej KrOpCe tylko ze jeszcze wycieraczki zatrzymuja mi sie na pierwszym biegu jakies 10 cm od maski a na szybkim biegu uderzaja w ten plaskik :/ Pozdro


Góra
 Profil  
 
 
 Post #37985 Wysłany: 09 Sie 2007, 21:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Sie 2007,
Posty: 78
Czy do takiego smarowania można użyć WD-40, czy musi być to smar np. cos jak towot?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38005 Wysłany: 09 Sie 2007, 22:28; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 11616
Pomógł: 39
wd raczej nie. coś żeby sie tam trzymało... np smar łożyskowy.

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Punto II 1,2 8V
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?

michalwalica.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38163 Wysłany: 10 Sie 2007, 15:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów
Rejestracja: 11 Lip 2007,
Posty: 204
Pomógł: 1
Do takiego smarowania polecam smar silikonowy techniczny w areozolu, kupilem coś takiego u zachodnich sąsiadów. Jest to smar podobny jak ten , którego używało się np. w magnetofonach lub video gdzie były smarowane części mechaniczne (taki biały podobny do kremu nivea)

_________________
PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002


Góra
 Profil  
 
 
 Post #54475 Wysłany: 15 Paź 2007, 19:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 1844
Pomógł: 2
A ja mam takie pytanie, czy da się jakoś naprawić ten mechanizm, gdy tak jak mnie jużsie wyrobił i straszne luzy na nim są?? a szególnie na tym środkowym mocowaniu. Da się to jakoś zregenerować czy trzeba nowy zakupić co mi sie za bardzo nie uśmiecha :(

_________________
Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR.
Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #54477 Wysłany: 15 Paź 2007, 20:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
Da się. Sam osobiście tego nie robiłem, ale gostek w warsztacie za chyba 50 zł po prostu zaspawał mechanizm - teraz nie ma mowy aby jakiekolwiek ramię spadło i chyba tylko awaria silnika będzie oznaczała koniec mechanizmu 8)

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #54480 Wysłany: 15 Paź 2007, 20:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 1844
Pomógł: 2
Mam rozumieć ze mechanik zaspawał mechanizm a potem podtoczył jego elementy??

_________________
Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR.
Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #54482 Wysłany: 15 Paź 2007, 20:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
No właśnie z tego co mi się wydaje, to nie podtaczał żadnych tulejek, po prostu zaspawał, żeby ramiona nie spadały, bo niestety ramię od strony kierowcy co chwilę spadało / zsuwało się :roll:

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #54486 Wysłany: 15 Paź 2007, 20:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 1844
Pomógł: 2
a da sie to potem wszystko wymontowac jak sie to w całość pospawa, . bo poddam ten pomysł mojemu mechanikowi? Jutro to spróbuje rozmontować, jeżeli nie uda mi sie tego naprawić to mój mechanik postara się to zregenerować

_________________
Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR.
Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #57653 Wysłany: 25 Paź 2007, 00:40; 
 Temat postu: ...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 30 Lip 2007,
Posty: 439
Witam 8) ja mam w moim kropku bardzo dziwny problem,bo bardzo glosno chodzi silnik...jest to dosyc denerwujace :? jezdze tak z tym od roku i dalej dziala,wiec bardzo malo prawdopodobne,ze pada czy cos w tym stylu...ktos wie czemu tak sie dzieje :?: przesmarowalem caly mechanizm i nawet sinlniczek w srodku wyczyscilem i dalej to samo :roll:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #57747 Wysłany: 25 Paź 2007, 11:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
to teraz ja! ;)
co może być przyczyną tego, że lewa wycieraczka nie dochodzi zawsze do tego samego miejsca przy słupku?
troche to męczące jest, bo pogarsza widoczność! :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #57762 Wysłany: 25 Paź 2007, 13:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
E.T. napisał(a):
lewa wycieraczka nie dochodzi zawsze do tego samego miejsca przy słupku?


Rozumiem, że wycieraczxka od strony kierowcy nie dochodzi do słupka tylko np do 3/4 swojego zakresu ? Miałem identycznie u siebie i po prostu trzeba ponownie podregulować ramię, tzn. odkręcić srubkę trzymającą całe ramię wycieraczki, zdjąć ramię i założyć je od nowa, ale wychylając je ciutkę wyżej - problem powinien zniknąć.

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #57836 Wysłany: 25 Paź 2007, 16:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
czasm dochodzi dalej, a czasem nie!

mwas napisał(a):
E.T. napisał(a):
lewa wycieraczka nie dochodzi zawsze do tego samego miejsca przy słupku?


Rozumiem, że wycieraczxka od strony kierowcy nie dochodzi do słupka tylko np do 3/4 swojego zakresu ? Miałem identycznie u siebie i po prostu trzeba ponownie podregulować ramię, tzn. odkręcić srubkę trzymającą całe ramię wycieraczki, zdjąć ramię i założyć je od nowa, ale wychylając je ciutkę wyżej - problem powinien zniknąć.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #62272 Wysłany: 09 Lis 2007, 21:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 1844
Pomógł: 2
grunt że chodzą, u mnie ostatnio zastrajkowały :evil:

_________________
Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR.
Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #62285 Wysłany: 09 Lis 2007, 22:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
podstawa, to myśleć pozytywnie! ;)

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 159 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO