|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 15:50
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
maxell |
#94749 Wysłany:
20 Lut 2008, 21:51; Temat postu: znów ta skrzynia biegów |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: mazowieckie Rejestracja: 06 Lip 2007, Posty: 57
|
Pojawił się problem natury bardzo dziwnej w punto mk1 1, 1 biegi wchodziły dobrze do momentu aż na skrzyżowaniu nie mogłem wrzucić żadnego tak jakby coś blokowało ruchy lewarka niedając mu się przesuwać. Po zgaszeniu auta biegi wchodziły po zapaleniu znów opór lewarka doczołgałem sie na 2 biegu sprawdziłem linki są na miejscu olej też mam co to jest. Podejrzewam mechanizm zmiany biegów na skrzyni to ten co obsługuje dźwignię strowania na górze skrzyni tam gdzie odpowietrznik jest korek z kólką zmiany biegów może to on. Swoją drogą sprzęgło pracuje dobrze tylko po wciśnięciu do oporu na max słychać delikatny metaliczny dźwięk jakby tarcie ale bardzo cichutko jak to możliwe żeby praca silnika miała wpływ na blokowanie się lewarka no i jeszcze wtedy wsteczny wejdzie ze zgrzytem i tylko on skrzynię mam 5 z blokadą wstecznego czyli ze muszę wcisnąć lewarek pomózcie jak możecie bo punto ma 86 tys przebiegu i jest z 99 roku czyli końcówka mk 1 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
raxon |
#94750 Wysłany:
20 Lut 2008, 21:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
tez tak kiedys mialem jak wyjezdzalem z garazu to ze wstecznego na inne nie chciał wejsc ale dalem luz puscilem sprzeglo potem je wcisnolem i bieg wszel jak zawsze bez zgrzytow bez problemow  moze na nastepny raz tego spróbuj 
_________________ GP 1.4 8v
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#94751 Wysłany:
20 Lut 2008, 21:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Chyba coś się rozsypało w synchronizatorach albo zakleszczyły zębatki. Trudna sprawa, jak nie pomoże metoda poprzednika to szkrzynię trzeba rozebrać.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
raxon |
#94757 Wysłany:
20 Lut 2008, 22:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
Cytuj: ma 86 tys przebiegu i jest z 99 roku czyli końcówka mk 1 jestes tego na 100% pewien  dal mnie przebieg to jest zagadkowa sprawa
_________________ GP 1.4 8v
|
|
Góra |
|
 |
pita |
#95519 Wysłany:
22 Lut 2008, 18:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Dąbrowica Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 16
|
ja mam zrobione 170tysięcy i niema problemu ,nienapisałeś czy jesteś pierwszym właścicielem i niewiadomo czy ktośwcześniej niekatował auta popieram tezeta ,skrzynie trzeba rozebrć ,odpisz co padło po naprawie
|
|
Góra |
|
 |
deny |
#95645 Wysłany:
22 Lut 2008, 21:21; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 08 Lut 2008, Posty: 10
|
Też tak miałem  Padło wtedy sprzegło a to tarcie to wynik popękanych łopatek na docisku 
|
|
Góra |
|
 |
maxell |
#96220 Wysłany:
24 Lut 2008, 13:33; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: mazowieckie Rejestracja: 06 Lip 2007, Posty: 57
|
dzięki za podpowiedzi jestem II właścicielem kropki od znajomego kupiłem ale później jeździła jego żona a kobiety często na skrzyżowaniu po kursowemu trzymają sprzęgło czekając na zmianę świateł ale do rzeczy pojechałem do rodziny myśląc że przypadłość ustąpiła a tu lipa biegi nie wchodzą zgasiłem auto wrzuciłem 1 bieg odpaliłem trzymając sprzęgło wciśnięte samochód ruszył mimo wciśniętego sprzągła. zgasoiłem podręciłem linkę o 10 obrotów trzymając sprzęgło pedał w podłodzre metaliczne dzwięki tarcia ale biegi wchodzą poluzowałem o 5 obrotów i już nie wchodzą więc spowrotem i w drogę do domu 10 km zmienialem aczkolwiek lekko chałasowało tylko na luzie brak odglosów podczas jazdy cichutkie obcieranie wciskając sprzęgło znacznie wyraźniejsze. W poniedzialek umawiam się do mechanika mam nadziję że doprowadzę go do niego. Liczę że to tylko sprzęgło (dizęki za podpowiedzi ) koszt chyba ze 200 za sprzęgło a robota liczę że też 200 . Samemu nigdy nie zmieniałem sprzęgła więc pewnie sobie nie poradziłbym bo trzeba ustalać długość osadzenia na wałku a ja nie mam takiego trzpienia. ( i pewnie ze dwa dni bym to robił ) szkoda bo 200 w kieszeni i satysfakcja. a swoją drogą to ile u was biorą za taką robotę [ Dodano: 24 Lut 2008 13:33 ]ps
ale się rozpisałem jak naprawię to opiszę co było. szkoda że nie ma manuala z fotkami z wymiany takiego sprzęgła  chyba rozsypujące się sprzęgło nie rozwali mi obudowy skrzyni
|
|
Góra |
|
 |
marcinwrc2 |
#96256 Wysłany:
24 Lut 2008, 15:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
|
Góra |
|
 |
maxell |
#96383 Wysłany:
24 Lut 2008, 21:09; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: mazowieckie Rejestracja: 06 Lip 2007, Posty: 57
|
dzięki wielkie za podpowiedź super manual a jednak mozna tylko trzeba pomocy drugiej osoby
|
|
Góra |
|
 |
MADZIA M. |
#96524 Wysłany:
25 Lut 2008, 01:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: szamotuly wlkp Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 291
|
raxon napisał(a): tez tak kiedys mialem jak wyjezdzalem z garazu to ze wstecznego na inne nie chciał wejsc ale dalem luz puscilem sprzeglo potem je wcisnolem i bieg wszel jak zawsze bez zgrzytow bez problemow  moze na nastepny raz tego spróbuj 
Zgadzam się...kilka razy też mi się to przytrafiło ale po puszczeniu i ponownym wciśnięciu pedału sprzęgła wszystko wróciło do normy  Polecam ten sposób...skuteczny jest! 
_________________ kocham auta i nie tylko
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_479cece4dbbb23248.jpg
topic5727.html <--kliknij i dodaj komentarz
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_498f448de20757081.jpg
|
|
Góra |
|
 |
maxell |
#96605 Wysłany:
25 Lut 2008, 12:44; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: mazowieckie Rejestracja: 06 Lip 2007, Posty: 57
|
w moim przypadku nie pomogło nawet kręcenie linką sprzęgła i przegazowywanie
|
|
Góra |
|
 |
mychu |
#98826 Wysłany:
03 Mar 2008, 22:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 23
|
Witam!!! mam nieco inny problem jak auto jest zimne to ze skrzyni dobiega dziwny cichy jęk na każdym biegu. Jednak po przekroczeniu 2000 obr/min ustaje. Dzieje się tak tylko jak auto jest zimne posiadam punto 94roku 1.2 60KM ok.200.000 przebiegu
Co to może być?? 
|
|
Góra |
|
 |
maxell |
#98934 Wysłany:
04 Mar 2008, 09:20; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: mazowieckie Rejestracja: 06 Lip 2007, Posty: 57
|
ale słychać jak jedziesz czy na postoju a może na wyższych obrotach nie słychac bo silnik zagłusza najpierw sprawdz olej ja jutro odbieram swojego z wymiany sprzęgła. ach te skrzynie a może linki opisz szerzej
|
|
Góra |
|
 |
mychu |
#99125 Wysłany:
04 Mar 2008, 20:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 23
|
słychać tylko w czasie jazdy na każdym biegu do 2000 obr/min później już nie, kiedy nabierze temperatury to przestaje, pojawiło się to jak zaczęło być zimno na dworze i tak już jest do teraz... oleju w skrzyni nie wymieniałem wogóle od czasu kiedy go mam  jaki olej tam wchodzi i ile go trzeba wlać??
|
|
Góra |
|
 |
maxell |
#99258 Wysłany:
05 Mar 2008, 09:41; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: mazowieckie Rejestracja: 06 Lip 2007, Posty: 57
|
do skrzyni wchodzi 2,4 l oleju przekładniowego typu SAE 80 W lub typ GL-4 wymiana zalecana co 3 lata lub co 120 tys ja nie wuymienialem przez 5 lat i ok jak wymienialem to na rolniczy przekładniowy typ gl-4 on nie zamarza w zimę i jest tańszy do fiatów zalecają tutelle ale koszt 25 zl za 1 l sprawdz czy masz olej a póxniej dumaj co dalej jak jest to jest ale możesz mieć inne usterki ja dziś bulę 500 zl za wymianę sprzęgła robocizna łebka co pracuje w warsztacie i ma na chacie kanał i trochę sprzętu 200 zł
|
|
Góra |
|
 |
Candy Cane |
#99294 Wysłany:
05 Mar 2008, 11:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: 125
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: Elektryczny
Wersja: Go!
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Kociuchowice Rejestracja: 05 Wrz 2007, Posty: 296
|
tzn. ja np. wymieniłem i mam jeszcze gorzej w zimne dni ... dwójka i trojka to sie muszę dobrze zaprzeć zeby wlazła. Na starym oleju myslalem ze jest źle i głośna praca a tu dopiero po wymianie zobaczyłem ze trafiłem z deszczu pod rynne 
|
|
Góra |
|
 |
maxell |
#99303 Wysłany:
05 Mar 2008, 19:24; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: mazowieckie Rejestracja: 06 Lip 2007, Posty: 57
|
ludzie olej ma znaczenie ale nie aż takie by biegu nie wrzucić zwłaszcz przy temperat. na plusie ma wpływ na trwalość elementów może wodziki się wytarły albo synchronizatory podkręćcie linkę sprzęgła może pomoże a jak nie to mechanik
[ Dodano: 05 Mar 2008 19:24 ] no to odebrałem maszynę od mechaniora padło łozysko oporowe za 40 zł ale rozwaliło docisk więc wymiana kompletu bo tarcza może dobra ale 70 zł to za robotę się nie opyla a jeszcze bendyks wymieniłem bo zmykał teraz chodzi leciutko ale biegi lekko haczą
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#107881 Wysłany:
26 Mar 2008, 00:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
ja też mam pytanko na temat skrzyni. Dziś w nocy u mnie było okolo -7. Rano wsiadam do autka by jechac do pracy i tu kiszka. Zostawilem autko na biegu wstecznym gdy chwycilem galke mialem wrazenie ze jest cos zamarzniete. Nie moglem wybic biegu. Odpalilem silnik na wcisnietym pedale sprzegla i chwile pochodzil po czym bieg puscil ale drazek bardzo ciezko chodzil. Po rozgrzaniu wszytko bylo juz ok do konca dnia. Co moglo byc przyczyna> Olej zgestnial w skrzyni? Moze woda w niej jest?? Moze warto wymienic olej w skrzyni?? Jak to zrobic moze ktos wie??
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#107927 Wysłany:
26 Mar 2008, 08:25; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#107931 Wysłany:
26 Mar 2008, 08:33; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Olej raczej nie, prędzej woda pomiędzy linką a pancerzem.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#107933 Wysłany:
26 Mar 2008, 08:35; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#108123 Wysłany:
26 Mar 2008, 18:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
Heh... To jak to w takim razie jest?? 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|