|
Obecny czas: 01 Lis 2024, 01:57
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
zeetung |
#112631 Wysłany:
07 Kwi 2008, 12:13; Temat postu: siła napięcia paska rozrządu |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 67
|
Witam!
Mam pytanie: jak mocno powinien być naprężony pasek rozrządu? w moim Punciaku 1.2 8V ściągnąłem obudowę i wydaje mi się że jest zbyt mocno tzn. mogę go nacisnąć tak mniej więcej na 0,5-1,0 cm kciukiem. Czy tak powinien być? Co może się stać gdyby był naciągnięty zbyt mocno?
|
|
Góra |
|
|
|
|
HIPER |
#113686 Wysłany:
09 Kwi 2008, 22:29; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Daniel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Sie 2007, Posty: 91
|
w którymś InfoTechu było napisane:
Mowa tu o 1,2 8V bo w 16V jest kompensator i całość bierze w łeb.
Na jego najdłuższej części pomiędzy kolami, łapiąc w jej połowie masz dać radę go SKRĘCIĆ tylko o 90 stopni. Wtedy masz optimum.
_________________ Punto MK2 2000r 1,2 8V ELX... wszytsko co instalowali wtedy...
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#113687 Wysłany:
09 Kwi 2008, 22:34; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
Cytuj: Na jego najdłuższej części pomiędzy kolami, łapiąc w jej połowie masz dać radę go SKRĘCIĆ tylko o 90 stopni. Wtedy masz optimum. niby tak, ale to wszystko to g prawda... napiąłem z całej siły i dało się go skręcić w rękach o 90*.... z trudem ale dało... i co? poszedł napinacz i pompa wody sie je..... jeden wielki świst po 100km....
Powiem tak: żeby naciskając na niego na najdłuższym odcinku dał się ugiąć o 0,7 - 1cm bez większego problemu.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
HIPER |
#113695 Wysłany:
09 Kwi 2008, 22:41; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Daniel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Sie 2007, Posty: 91
|
heh - to ty dużo siły masz.... ja u siebie ustawiłem ta metodą i 62 tyś i spokój.
Jest tylko mała dygresja co do skręcenia - to nie oznacza że masz się zaprzeć, złapać cala ręka i wykręcać ile natura ci siły dala.
W 2 palce i wykonujesz skręcenie - jeśli jest już opór znaczny to dość.
Chodź z tego co widziałem - co producent to inna metoda.
p.s.
Z całej siły?? No to co się dziwisz efektów... to jest pasek a nie łańcuch...
_________________ Punto MK2 2000r 1,2 8V ELX... wszytsko co instalowali wtedy...
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#113701 Wysłany:
09 Kwi 2008, 22:48; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
No ale dało się go skręcić o 90*... Im mocniej tym lepiej nie? mniejsze prawdopodobieństwo, ze przeskoczy... ...
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
HIPER |
#113710 Wysłany:
09 Kwi 2008, 22:58; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Daniel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Sie 2007, Posty: 91
|
ipIV napisał(a): No ale dało się go skręcić o 90*... Im mocniej tym lepiej nie? mniejsze prawdopodobieństwo, ze przeskoczy... ...
przy tak silnym napięciu nie piszczał na napinaczu?
pasek opasuje nie małe te kola (na wale jest małe ale mocno opasane) a na głowicy masz dość duże kolo, pompa to żaden opór na tym pasku.
Poza tym to z rozrządem to lepiej niech przeskoczy niż się urwie - szczególnie w 16V.
_________________ Punto MK2 2000r 1,2 8V ELX... wszytsko co instalowali wtedy...
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#113722 Wysłany:
09 Kwi 2008, 23:09; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
HIPER napisał(a): przy tak silnym napięciu nie piszczał na napinaczu?
Nie, tylko łożysko napinacza i pompy wody zaczęło świszczeć...
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
zeetung |
#114766 Wysłany:
13 Kwi 2008, 15:47; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 67
|
Dzięki za info, ale nikt nie napisał co może się stać gdyby pasek był za mocno napięty. Może się np. zerwać lub coś innego?
|
|
Góra |
|
|
HIPER |
#114966 Wysłany:
13 Kwi 2008, 23:38; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Daniel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Sie 2007, Posty: 91
|
jeżeli za mocno napięty:
1. będzie piszczal (dzwięk bardziej podobny do trajkotania lub chrobotania)
2. padnie ci pompa wody ( najpierw będzie szumieć potem poleci łożysko)
3. może ale nie musi polecieć simering na walku rozrządu
4. zatrze się łożysko na rolce od napinacza, które zacznie coraz ciężej chodzić i będzie się po nim pasek nie przewijał tylko ślizgał i przecierał.
4. urwie się:
- 1,2 8V nie odpalisz samochodu - silnik nie kolizyjny
- 1,2 16V silnik kolizyjny tzn. jeżeli się pasek urwie to wałek rozrządu nie zamknie zaworów kiedy tłoki pójdą do góry i uderzą w zawory. Dobrze będzie jak tylko powygina zawory, ale zazwyczaj je wyłamuje z prowadnic i wtedy jedziesz po nową głowicę.
_________________ Punto MK2 2000r 1,2 8V ELX... wszytsko co instalowali wtedy...
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|