|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 18:04
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
serdziomiko |
#127469 Wysłany:
21 Maj 2008, 15:18; Temat postu: Sonda Lambda - konieczność regulacji |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 11 Lut 2008, Posty: 2
|
Witam
Mam kropka I 1.2 na gazie pracuje w miarę normalnie oprócz tego, iż przytrzymuje obroty na wysokości ok 1500-2000 tys. Na benzynie na wolnych obrotach trzęsie całym samochodem oraz nie ma mocy.
Myślę, że może to być sonda. Tylko czy po wymianie sondy jest konieczna jakaś regulacja?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mariano italiano |
#127485 Wysłany:
21 Maj 2008, 15:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
Nie ma czegoś takiego jak regulacja sondy. W pamięci komputera masz zapisane cykle zapłonu i wtrysku program opóźniania i wyprzedzenia zapłonu. Można dla podkręcenia mocy zmienić mu mapowanie wtrysku i zapłonu ale po co? wywal gaz i będzie po kłopocie i zrób porządną diagnostykę silnika.
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#128232 Wysłany:
23 Maj 2008, 19:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
serdziomiko:
Tak to z pewnością Sonda.. Sam tak miałem w punto 2 1.2 8V.
Trzęsie na benzynie, szczególnie gdy zimny... Przy rozruchu
Po prostu Zalewa go benzyną, za bogata mieszanka.. Dławi się..
Sonda walnięta, daje non stop sygnał 0,8-0,9 Volta, no i nie wykazuje cyknięć ..Ale nie sprawdzisz tego w domku.
Prawidłowy zakres pracy to od 0,2 /do/ 0,8 volta.. Uboga/bogata..
Wymień Sondę, ale nie kupuj używanych ani zamienników. Kup Oryginał Bosch, na Allegro Ok 120-150zł..
A przed..najlepiej, pożycz od kogoś kto ma fiata(punto1,seicento,punto2 i inne)... Idą 4-przewodowe, 2 białe szary i czarny...
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
jula |
#159932 Wysłany:
22 Sie 2008, 21:06; Temat postu: wysokie obroty |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 19 Lip 2008, Posty: 7
|
ja wymienilam sonde mam przeczyszczony silniczek i nadal pali mi sie wtrysk co jeszcze musze wymienic prosze o pomoc
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#159940 Wysłany:
22 Sie 2008, 21:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Proponuje nie wymieniać wszystkiego po kolei, tylko podpiąć pod komputer.
|
|
Góra |
|
 |
jula |
#159972 Wysłany:
22 Sie 2008, 22:23; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 19 Lip 2008, Posty: 7
|
a bez komputera sie nieda na twoje oko co to moze byc
|
|
Góra |
|
 |
ZoLtaR |
#159977 Wysłany:
22 Sie 2008, 22:32; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 28 Sie 2007, Posty: 921
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#159978 Wysłany:
22 Sie 2008, 22:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Komputer, to moim zdaniem najlepsza alternatywa. U mnie np. powodem palenia sie wtrysku był czujnik płynu, co wyszło na komputerze. Poza tym zauważyłem, że wiele osób wymienia w ciemno bez efektu. Szkoda kasy.
|
|
Góra |
|
 |
jula |
#160014 Wysłany:
23 Sie 2008, 00:17; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 19 Lip 2008, Posty: 7
|
no ja wiem ze komp jest dobry ale mnie akurat niema w kraju a tu gdzie jestem jest b.drogo jaki ty miales ten czujnik plynu i gdzie on jest
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#160126 Wysłany:
23 Sie 2008, 15:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Z tego co piszesz w innym poście masz inny silnik, więc trochę inną budowę. W każdym razie na pewno będzie czujnik w głowicy, który może powodować te objawy/ ale tylko może/. Poszukaj również inne tematy o palącej sie kontrolce, a może trafisz.Jednak takie szukanie'' igły w stogu siana'' może byc drogie.
|
|
Góra |
|
 |
maryooo |
#170935 Wysłany:
19 Wrz 2008, 16:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 19 Wrz 2008, Posty: 10
|
Witam!
Ja pojechałem z kropkiem na komputer i wykazało tylko że mam kłopot z zaplonem a fachowiec powiedział ze jest błąd i trzeba zacząc od wymiany świec. Wymiana nic nie dała nadal przy wysokich obrotach pali się kontrolka a dokładnie mryga.
Komputer jest do bani!!
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|