You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 19:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #135888 Wysłany: 16 Cze 2008, 18:41; 
 Temat postu: Luz na prawej półosi - o co kaman?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: pomorskie
Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 386
Dziś go odkryłem. Luz jest między skrzynią, a przegubem ok. 5 - 7 mm. i strasznie stuka. Pytania:

- co dokładnie wymienić
- jaki koszt części
- czym to grozi poza holowaniem (np. jak się sypnie przy 160 km/h)
- na allegro same używki - warto kupić

Z góry THX

_________________
Abarth 55 kucy :D
Image

Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE


Góra
 Profil  
 

 
 Post #136006 Wysłany: 16 Cze 2008, 23:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Zastanów się czy dobrze zdiagnozowałeś luz, bo u mnie również można przesuwać póloś i to normalne. Pytanie kiedy stuka :?:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136192 Wysłany: 17 Cze 2008, 16:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: szamotuly wlkp
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 291
Szczerze mówiąc,u mnie ostatnio wystąpił taki problem,że jak jechałam po dziurach(większych,mniejszych) to w prawym kole coś strasznie waliło. Odgłos podobny do tego,jaki wydają wahacze,jak już proszą się o wymianę :D Bałam się trochę jechać z samochodem na przegląd,bo akurat wypadł...gościu ze stacji diagnostycznej stwierdził,że coś nie tak z amortyzatorami. Jak się później okazało waliły tak klocki hamulcowe :? Wypadła lub nie została założona (przy wymianie tarcz i klocków) taka blaszka,która trzyma klocki i stąd te stuki..klocki pod wpływem wstrząsów latały jak chciały :D A dałabym sobie ściąć głowę,że to wahacze :mrgreen:

_________________
kocham auta i nie tylko :)
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_479cece4dbbb23248.jpg
topic5727.html <--kliknij i dodaj komentarz
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_498f448de20757081.jpg


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136698 Wysłany: 19 Cze 2008, 07:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: pomorskie
Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 386
Jeśli złapie się półoś i rusza od siebie i do siebie głośno stuka metalicznym dźwiękiem.

_________________
Abarth 55 kucy :D
Image

Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136711 Wysłany: 19 Cze 2008, 08:36; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Cytuj:
- co dokładnie wymienić
- jaki koszt części
- czym to grozi poza holowaniem (np. jak się sypnie przy 160 km/h)
- na allegro same używki - warto kupić


- zależy który przegub poleciał, jak od skrzyni to przegub wewnętrzny, jak w kole to zewnętrzny, Zaopatrzyć się w dużo smaru grafitowego, opaski osłon przegubów, nową osłonkę dobrego przegubu
- np. 75zł qap... Nie wytrzyma tyle co fabryczny :>
- Jak całkowicie się rozpadnie, zmieli w drobny mak osłonę przegubu i smar wyląduje na feldze, !zacisku! i wszystkim dookoła. Smar w hamulcach nie jest raczej wskazany :E W ekstremalnym przypadku :D :D Półoś wypadnie z przegubu, po czym wyleci przegub wewnętrzny, może przy okazji wyciągnie ze sobą koło koronowe ze skrzyni i oleju w skrzyni też nie ma :E
- Gdzie?
raz
dwa
trzy
Tylko poszukać do swojej wersji silnikowej.

BTW. Szkoda, że aparatu nie miałem w zeszłym tygodniu.... bo wymieniałem i .... byłby manual... :/

[ Dodano: 19 Cze 2008 08:33 ]
Wymiana wewnętrznego jest 10x trudniejsza, wymaga spuszczenia oleju ze skrzyni, wymianę uszczelniacza itp itd...

[ Dodano: 19 Cze 2008 08:36 ]
Mechanik poradzi sobie z tym w godzinę, więc nie wiem czy warto babrać się w smarze grafitowym i bardzooo się ubrudzić.... czy warto? nie wiem, jak poleci następny sam raczej robić tego nie będę...

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136779 Wysłany: 19 Cze 2008, 16:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Vulcan proponuje mimo wszystko skonsultować problem z mechanikiem. U mnie było i jest to samo.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO