|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 13:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Vulcan |
#135888 Wysłany:
16 Cze 2008, 18:41; Temat postu: Luz na prawej półosi - o co kaman? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: pomorskie Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 386
|
Dziś go odkryłem. Luz jest między skrzynią, a przegubem ok. 5 - 7 mm. i strasznie stuka. Pytania:
- co dokładnie wymienić
- jaki koszt części
- czym to grozi poza holowaniem (np. jak się sypnie przy 160 km/h)
- na allegro same używki - warto kupić
Z góry THX
_________________ Abarth 55 kucy
Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE
|
|
Góra |
|
 |
|
|
czech22 |
#136006 Wysłany:
16 Cze 2008, 23:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Zastanów się czy dobrze zdiagnozowałeś luz, bo u mnie również można przesuwać póloś i to normalne. Pytanie kiedy stuka 
|
|
Góra |
|
 |
MADZIA M. |
#136192 Wysłany:
17 Cze 2008, 16:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: szamotuly wlkp Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 291
|
Szczerze mówiąc,u mnie ostatnio wystąpił taki problem,że jak jechałam po dziurach(większych,mniejszych) to w prawym kole coś strasznie waliło. Odgłos podobny do tego,jaki wydają wahacze,jak już proszą się o wymianę  Bałam się trochę jechać z samochodem na przegląd,bo akurat wypadł...gościu ze stacji diagnostycznej stwierdził,że coś nie tak z amortyzatorami. Jak się później okazało waliły tak klocki hamulcowe  Wypadła lub nie została założona (przy wymianie tarcz i klocków) taka blaszka,która trzyma klocki i stąd te stuki..klocki pod wpływem wstrząsów latały jak chciały  A dałabym sobie ściąć głowę,że to wahacze 
_________________ kocham auta i nie tylko
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_479cece4dbbb23248.jpg
topic5727.html <--kliknij i dodaj komentarz
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_498f448de20757081.jpg
|
|
Góra |
|
 |
Vulcan |
#136698 Wysłany:
19 Cze 2008, 07:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: pomorskie Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 386
|
Jeśli złapie się półoś i rusza od siebie i do siebie głośno stuka metalicznym dźwiękiem.
_________________ Abarth 55 kucy
Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#136711 Wysłany:
19 Cze 2008, 08:36; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Cytuj: - co dokładnie wymienić - jaki koszt części - czym to grozi poza holowaniem (np. jak się sypnie przy 160 km/h) - na allegro same używki - warto kupić
- zależy który przegub poleciał, jak od skrzyni to przegub wewnętrzny, jak w kole to zewnętrzny, Zaopatrzyć się w dużo smaru grafitowego, opaski osłon przegubów, nową osłonkę dobrego przegubu
- np. 75zł qap... Nie wytrzyma tyle co fabryczny
- Jak całkowicie się rozpadnie, zmieli w drobny mak osłonę przegubu i smar wyląduje na feldze, !zacisku! i wszystkim dookoła. Smar w hamulcach nie jest raczej wskazany  W ekstremalnym przypadku  Półoś wypadnie z przegubu, po czym wyleci przegub wewnętrzny, może przy okazji wyciągnie ze sobą koło koronowe ze skrzyni i oleju w skrzyni też nie ma
- Gdzie?
raz
dwa
trzy
Tylko poszukać do swojej wersji silnikowej.
BTW. Szkoda, że aparatu nie miałem w zeszłym tygodniu.... bo wymieniałem i .... byłby manual...
[ Dodano: 19 Cze 2008 08:33 ]
Wymiana wewnętrznego jest 10x trudniejsza, wymaga spuszczenia oleju ze skrzyni, wymianę uszczelniacza itp itd... [ Dodano: 19 Cze 2008 08:36 ]Mechanik poradzi sobie z tym w godzinę, więc nie wiem czy warto babrać się w smarze grafitowym i bardzooo się ubrudzić.... czy warto? nie wiem, jak poleci następny sam raczej robić tego nie będę...
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#136779 Wysłany:
19 Cze 2008, 16:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Vulcan proponuje mimo wszystko skonsultować problem z mechanikiem. U mnie było i jest to samo.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|