|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 00:22
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
vojt |
#143432 Wysłany:
09 Lip 2008, 22:32; Temat postu: Uszkodzona Sonda Lambda (Punto 2 1,2 8V) i wymiana. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 17 Lut 2008, Posty: 101
|
ASO albo "zrób to sam" - wybór należy do nas !!!
Pięknego lipcowego poranka zaświeciła się kontrolka silnika "check" jako że jestem już uczulony na jakiekolwiek sygnały mojego kropka pojechałem do ASO na Examinera.
Wykazał on że jest uszkodzona sonda lambda (nad katalizatorem), sprawdzili dodatkowo miernikiem żeby była jasność, wykasowali błędy (sondy - oczywiście pozostał) i skasowali 90zł.
Wymiana sondy + robocizna w ASO = 503zł. (!)
Oczywiście podziękowałem i pojechałem do sklepu kupić sondę (NGK/NTK - uniwersalna) - 140 zł.
Okazało się ze kabelki mają nawet te same kolory. Potem klucz w dłoń, wykręciłem uszkodzoną - obciąłem wtyczkę - przelutowałem ją do nowej sondy (jest dokładna instrukcja jak to zrobić) wkręciłem - podłączyłem i tak zaoszczędziłem 363zł.
Po odpaleniu silnika "check" zgasł.
Wiem że ASO to spece od fiata (choć nie wszędzie) ale BEZ PRZESADY !!!
_________________ Życie jest zbyt piękne i krótkie żeby się przejmować pierdołami!
|
|
Góra |
|
 |
|
|
zajac1990 |
#143565 Wysłany:
10 Lip 2008, 11:25; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lip 2008, Posty: 35
|
ja mam ten sam problem w moim dieslu ! bylem u 3 diagnostow , podpieli kompa i nie wiedzieli co jest nie tak ;/
_________________ FIAT PUNTO II 1.9 D 2000r
http://fiatpunto.com.pl/topic9123.html
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#143578 Wysłany:
10 Lip 2008, 12:05; Temat postu: |
|
|
vojt jedna mała uwaga... Zamiast lutować przewody lepiej w miejscu łączenia założyć wtyczki. Sonda jest bardzo czuła i w przypadku powstawania zimnego lutu będzie straszyć. Poza tym przy ewentualnej wymianie wystarczy tylko odpiąć wtyczkę i założyć nową sondę z wtyczką.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#143581 Wysłany:
10 Lip 2008, 12:13; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Będzie OK, jak ktoś ma minimalne pojecie o lutowaniu i wie do czego służy kalafonia.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
vojt |
#143584 Wysłany:
10 Lip 2008, 12:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 17 Lut 2008, Posty: 101
|
ipIV - dokładnie.
Lutownica opanowana - jak dobrze zlutujesz i nie żałujesz kalafonii to nie ma prawa puścić.
A wtyczki, hmm to różnie bywa, śniedzieją złączki, a po zimie tym bardziej.
Chcę jeszcze wyeliminować examinera (support do fiata to około 200zł.) więc to koszt podpięcia 2 x pod examinera.
Można samemu odczytywać i kasować ewentualne błędy.
_________________ Życie jest zbyt piękne i krótkie żeby się przejmować pierdołami!
|
|
Góra |
|
 |
zajac1990 |
#143627 Wysłany:
10 Lip 2008, 14:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lip 2008, Posty: 35
|
ale co najlepsze moj punciak byl w ASO ale nie wiedzieli jaka jest przyczyna tego ze zapala sie kontrolka check engine [ Dodano: 10 Lip 2008 14:11 ]aha i chcialem dodac ze kontrolka zapala mi sie gdy hamuje biegiem czyli spuszczam noge z gazu i przy odpalaniu gdy pierwszy raz grzeje swiece. gdy kontrolka sie swieci autko nie reaguje na pedal gazu i strasznie kopci czarnym dymem . Aha kontrolka wogole sie nie zaswieca w zime  normalnie w zime moge hamowac biegami i nic . pomocyyy
_________________ FIAT PUNTO II 1.9 D 2000r
http://fiatpunto.com.pl/topic9123.html
|
|
Góra |
|
 |
vojt |
#143725 Wysłany:
10 Lip 2008, 20:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 17 Lut 2008, Posty: 101
|
Mam benzyniaka, ale sprawdzenie sondy to chyba tak samo wszędzie, nie wiem na pewno. Może dowiedz się u jakiegoś mechanika jak miernikiem sprawdzić sondę czy ma przejście - czy też nie ma.
_________________ Życie jest zbyt piękne i krótkie żeby się przejmować pierdołami!
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#143776 Wysłany:
10 Lip 2008, 22:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Sonda nawet z "przejściami" może być niesprawna. Nie jest proste wykazać jej sprawność bądź nie. Najlepiej podmienić na nową, a w razie czego ma się zapasową.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
silvestr |
#303983 Wysłany:
01 Lis 2009, 21:41; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 24 Lis 2008, Posty: 23
|
A czy to normalne, że po wymianie sondy, po rozgrzaniu silnika czuć pod maską smród spalin? Czy ona na początku jakoś się wypala podobnie jak przy wymianie rury wydechowej?
_________________ Fiat Punto II SX 16v 2001
http://fiatpunto.com.pl/topic12097.html
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#304046 Wysłany:
01 Lis 2009, 22:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#304058 Wysłany:
01 Lis 2009, 23:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
moze jest jakas nieszczelnosc, w koncu sonde wkrecasz bezposrednio w rure
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
silvestr |
#305094 Wysłany:
04 Lis 2009, 20:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 24 Lis 2008, Posty: 23
|
Problem zażegnany. Przez własną głupotę zaizolowalem kabel zbyt blisko sondy, a ona po rozgrzaniu powodowała przytapianie się tej izolacji i to właśnie ona tak smierdziala 
_________________ Fiat Punto II SX 16v 2001
http://fiatpunto.com.pl/topic12097.html
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#305099 Wysłany:
04 Lis 2009, 21:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|