You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 20:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #143432 Wysłany: 09 Lip 2008, 22:32; 
 Temat postu: Uszkodzona Sonda Lambda (Punto 2 1,2 8V) i wymiana.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 17 Lut 2008,
Posty: 101
ASO albo "zrób to sam" - wybór należy do nas !!!

Pięknego lipcowego poranka zaświeciła się kontrolka silnika "check" jako że jestem już uczulony na jakiekolwiek sygnały mojego kropka pojechałem do ASO na Examinera.
Wykazał on że jest uszkodzona sonda lambda (nad katalizatorem), sprawdzili dodatkowo miernikiem żeby była jasność, wykasowali błędy (sondy - oczywiście pozostał) i skasowali 90zł.
Wymiana sondy + robocizna w ASO = 503zł. (!)
Oczywiście podziękowałem i pojechałem do sklepu kupić sondę (NGK/NTK - uniwersalna) - 140 zł.
Okazało się ze kabelki mają nawet te same kolory. Potem klucz w dłoń, wykręciłem uszkodzoną - obciąłem wtyczkę - przelutowałem ją do nowej sondy (jest dokładna instrukcja jak to zrobić) wkręciłem - podłączyłem i tak zaoszczędziłem 363zł.
Po odpaleniu silnika "check" zgasł.

Wiem że ASO to spece od fiata (choć nie wszędzie) ale BEZ PRZESADY !!!

_________________
Życie jest zbyt piękne i krótkie żeby się przejmować pierdołami!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #143565 Wysłany: 10 Lip 2008, 11:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 09 Lip 2008,
Posty: 35
ja mam ten sam problem w moim dieslu ! bylem u 3 diagnostow , podpieli kompa i nie wiedzieli co jest nie tak ;/

_________________
FIAT PUNTO II 1.9 D 2000r

http://fiatpunto.com.pl/topic9123.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #143578 Wysłany: 10 Lip 2008, 12:05; 
 Temat postu:
vojt jedna mała uwaga... Zamiast lutować przewody lepiej w miejscu łączenia założyć wtyczki. Sonda jest bardzo czuła i w przypadku powstawania zimnego lutu będzie straszyć. Poza tym przy ewentualnej wymianie wystarczy tylko odpiąć wtyczkę i założyć nową sondę z wtyczką.


Góra
  
 
 
 Post #143581 Wysłany: 10 Lip 2008, 12:13; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Będzie OK, jak ktoś ma minimalne pojecie o lutowaniu i wie do czego służy kalafonia.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #143584 Wysłany: 10 Lip 2008, 12:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 17 Lut 2008,
Posty: 101
ipIV - dokładnie.
Lutownica opanowana - jak dobrze zlutujesz i nie żałujesz kalafonii to nie ma prawa puścić.
A wtyczki, hmm to różnie bywa, śniedzieją złączki, a po zimie tym bardziej.
Chcę jeszcze wyeliminować examinera (support do fiata to około 200zł.) więc to koszt podpięcia 2 x pod examinera.
Można samemu odczytywać i kasować ewentualne błędy.

_________________
Życie jest zbyt piękne i krótkie żeby się przejmować pierdołami!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #143627 Wysłany: 10 Lip 2008, 14:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 09 Lip 2008,
Posty: 35
ale co najlepsze moj punciak byl w ASO ale nie wiedzieli jaka jest przyczyna tego ze zapala sie kontrolka check engine

[ Dodano: 10 Lip 2008 14:11 ]
aha i chcialem dodac ze kontrolka zapala mi sie gdy hamuje biegiem czyli spuszczam noge z gazu i przy odpalaniu gdy pierwszy raz grzeje swiece. gdy kontrolka sie swieci autko nie reaguje na pedal gazu i strasznie kopci czarnym dymem . Aha kontrolka wogole sie nie zaswieca w zime :P normalnie w zime moge hamowac biegami i nic . pomocyyy

_________________
FIAT PUNTO II 1.9 D 2000r

http://fiatpunto.com.pl/topic9123.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #143725 Wysłany: 10 Lip 2008, 20:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 17 Lut 2008,
Posty: 101
Mam benzyniaka, ale sprawdzenie sondy to chyba tak samo wszędzie, nie wiem na pewno. Może dowiedz się u jakiegoś mechanika jak miernikiem sprawdzić sondę czy ma przejście - czy też nie ma.

_________________
Życie jest zbyt piękne i krótkie żeby się przejmować pierdołami!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #143776 Wysłany: 10 Lip 2008, 22:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Sonda nawet z "przejściami" może być niesprawna. Nie jest proste wykazać jej sprawność bądź nie. Najlepiej podmienić na nową, a w razie czego ma się zapasową.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #303983 Wysłany: 01 Lis 2009, 21:41; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 24 Lis 2008,
Posty: 23
A czy to normalne, że po wymianie sondy, po rozgrzaniu silnika czuć pod maską smród spalin? Czy ona na początku jakoś się wypala podobnie jak przy wymianie rury wydechowej?

_________________
Fiat Punto II SX 16v 2001

http://fiatpunto.com.pl/topic12097.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304046 Wysłany: 01 Lis 2009, 22:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
No nie to nie jest normalne, przynajmniej czegoś takiego nie doświadczyłem... :shock:

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #304058 Wysłany: 01 Lis 2009, 23:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
moze jest jakas nieszczelnosc, w koncu sonde wkrecasz bezposrednio w rure

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #305094 Wysłany: 04 Lis 2009, 20:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 24 Lis 2008,
Posty: 23
Problem zażegnany. Przez własną głupotę zaizolowalem kabel zbyt blisko sondy, a ona po rozgrzaniu powodowała przytapianie się tej izolacji i to właśnie ona tak smierdziala :E

_________________
Fiat Punto II SX 16v 2001

http://fiatpunto.com.pl/topic12097.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #305099 Wysłany: 04 Lis 2009, 21:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
No to poszalałeś :P nie ma co... Ważne, że po problemie.

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO