|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 17:14
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
snajki30 |
#144086 Wysłany:
11 Lip 2008, 19:03; Temat postu: Uszczelka pod glowica czy cos innego? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Lip 2008, Posty: 25
|
Witam; jestem posiadaczem punto 1 SX.
Po wymyciu silnika i przyjechaniu do domku otworzylem klape i zaobserwowalem wyciek pod filtrem, tam gdzie glowica jak dobrze rozumiem.
I teraz mam dwa pytania, w sumie trzy:
1) czy to jest glowica (metalowy element pod oslona filtra)
2) jesli to glowica czy wyciek spowodowany jest przez uszkodzona uszczelka?
3) czytalem o uszczelce oslony zaworow, gdzie ja znajde i czy to moze jej wina?
Z gory dziekuje za odpowiedzi
|
|
Góra |
|
 |
|
|
czech22 |
#144128 Wysłany:
11 Lip 2008, 21:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Kolejność jest następująca: najpierw jest pokrywa zaworów, spod której często cieknie. Następnie głowica, spod której również może cieknąć. Najprawdopodobniej Tobie cieknie spod pokrywy zaworów. Sprawdż dobrze i jeśli to uszczelka pod pokrywą, to na forum jest dokładnie opisane.
|
|
Góra |
|
 |
snajki30 |
#144374 Wysłany:
12 Lip 2008, 12:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Lip 2008, Posty: 25
|
Witam, dzieki za wskazowki...w miedzyczasie poczytalem to i owo.
Tak jak mowiles cieknie z pod pokrywy zaworow, wymiana uszczelki nie wyglada na skomplikowana, nie wiem jak sie ma sprawa z wymiana ORINGOW USZCZELNIAJĄCYCH KANAŁY SMAROWNICZE? Ile ich jest i czy ciezko to samemu wymienic?
|
|
Góra |
|
 |
ZoLtaR |
#144501 Wysłany:
12 Lip 2008, 18:37; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 28 Sie 2007, Posty: 921
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#144507 Wysłany:
12 Lip 2008, 19:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
snajki30 chyba miałeś na myśli oring i uszczelniacz wałka rozrzadu, ale po co wymieniać jesli nie ciekną.
|
|
Góra |
|
 |
snajki30 |
#144514 Wysłany:
12 Lip 2008, 19:20; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Lip 2008, Posty: 25
|
czech22 napisał(a): snajki30 chyba miałeś na myśli oring i uszczelniacz wałka rozrzadu, ale po co wymieniać jesli nie ciekną.
znalazlem na forum taka uwaga: Pamiętajcie jak wam wymieniają uszczelkę mają obowiązek wymienić ORINGI USZCZELNIAJĄCE KANAŁY SMAROWNICZE.
wiec sie zasugerowalem, nie jestem znawca
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#144522 Wysłany:
12 Lip 2008, 19:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Postaraj się wymienić uszczelkę, a potem zobaczysz czy dalej cieknie.
|
|
Góra |
|
 |
snajki30 |
#144532 Wysłany:
12 Lip 2008, 19:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Lip 2008, Posty: 25
|
czech22 napisał(a): Postaraj się wymienić uszczelkę, a potem zobaczysz czy dalej cieknie.
Nie wyglada na ciezka i trudna czynnosc..lepiej samemu czy mechanikowi?
fakt w maluchu i w cc 700 sam wymieniałem....
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#144535 Wysłany:
12 Lip 2008, 19:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Napewno sobie poradzisz, możesz spiłować stopki [ jest na forum], tylko pamietaj o dokładnym wyczyszczeniu opiłek. W pokrywie jest jeszcze blacha osłaniająca, którą możesz wyciągnąć w przypadku piłowania.Odkręć filtr i bedzie piękny dostęp.Kup orginalna uszczelke, nie podróbe.
|
|
Góra |
|
 |
czerwona strzała |
#145476 Wysłany:
15 Lip 2008, 14:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: sierpc. okolice Rejestracja: 02 Maj 2008, Posty: 113
|
ludzie troche wyobrazni !! jak sie juz wogole nieznacie na autkach to nimi niejezdzijcie bo strach, koło wam sie popsuje i do wymiany cały samochod ? a co niektorych za te pytania to podziwiam, niema co
_________________ Punto 1997 1.1 S 55
|
|
Góra |
|
 |
snajki30 |
#145540 Wysłany:
15 Lip 2008, 19:17; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Lip 2008, Posty: 25
|
Dziekuje za pomoc wszystkim zainteresowanym, takze tym ktorzy maja wieksza wiedze...
odnosnie jednego postu - jakby kazdy wychodzil z takiego zalozenia jak Ty to smigalby na deskorolce albo na rollerach:P
|
|
Góra |
|
 |
czerwona strzała |
#145566 Wysłany:
15 Lip 2008, 20:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: sierpc. okolice Rejestracja: 02 Maj 2008, Posty: 113
|
czasami jak chce pocztac jakis humorek to tu wchodze i czytam co ludzie wypisują
_________________ Punto 1997 1.1 S 55
|
|
Góra |
|
 |
dominik7474 |
#334485 Wysłany:
10 Lut 2010, 19:19; Temat postu: Uszczelka głowicy |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 15 Cze 2008, Posty: 35
|
Witam ,czy ktoś się orientuję jaki jest koszt wymiany uszczelki po głowicą .Dziękuję z góry za wszystkie pomocne odpowiedzi.
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#334521 Wysłany:
10 Lut 2010, 19:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
kilka stowek, w zaleznosci od mechanika
dochodzi jeszcze planowanie glowicy
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
SMOX |
#334600 Wysłany:
10 Lut 2010, 22:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Busko Zdrój Rejestracja: 03 Lis 2009, Posty: 270
|
|
Góra |
|
 |
cyklista |
#334602 Wysłany:
10 Lut 2010, 23:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane Rejestracja: 06 Sie 2008, Posty: 148
|
Nie daj się wrobić.Nie zawsze jest konieczność planowania głowicy!Tak mówią Ci co nie maja pojęcia o tym tylko tyle co wyczytają w necie.Dobry mechanik powinien zdjąć głowicę ,wyczyścić i sprawdzić i ocenić płaskość powierzchni.I dopiero wtedy zdecydować o planowaniu głowicy.W praktyce rzadko się zdarza taka konieczność.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#334681 Wysłany:
11 Lut 2010, 00:30; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
cyklista napisał(a): Dobry mechanik powinien zdjąć głowicę ,wyczyścić i sprawdzić i ocenić płaskość powierzchni.I dopiero wtedy zdecydować o planowaniu głowicy To się zgadza. cyklista napisał(a): W praktyce rzadko się zdarza taka konieczność
To już nie.
Jeśli doszło do wypalenia UPG (co przecież jest najczęstszą przyczyną jej wymiany) to prawie na pewno trzeba spalnować głowicę.
Jedyna sytuacja jaką mogę sobie wyobrazić, żeby nie trzeba było planować to jak ktoś po prostu zdejmował głowicę i zakłada nową uszczelkę bez wcześniejej awarii, ale wtedy też warto żeby specjalista ocenił jej stan.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
cyklista |
#334812 Wysłany:
11 Lut 2010, 18:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane Rejestracja: 06 Sie 2008, Posty: 148
|
Niekoniecznie.Rok temu poleciała mi uszczelka pod głowica.Przepaliło mi uszczelkę miedzy cylindrami.
wymieniłem samą uszczelkę i jest ok.codziennie robię w pracy ponad 250 km i jest ok..Wymieniałem już wiele uszczelek przepalonych zaczynając od Żuka,Stara,maluchów rożne typy fiatów VW itp. i nigdy nie spotkałem tak wypalonej by trzeba było szlifować głowice!
Do wypalenia głowicy może dojść wtedy gdy ktoś jeździ dłuższy czas nie zwracając uwagi na niepokojące objawy .Jeśli jednak w porę dokona się naprawy straty są minimalne.
|
|
Góra |
|
 |
Masiu |
#334816 Wysłany:
11 Lut 2010, 18:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 07 Mar 2009, Posty: 946
|
Dokładnie tak cyklista
Ja też miałem po prostu zwyczajnie wydmuchaną uszczelkę pod głowicą silnika i po wyjęciu starej lekko przejechałem papierem drobnoziarnistym wodnym 2000 pozostałości po starej uszczelce i założyłem nową.
Tak jak mówisz, planowanie jest tylko w skrajnych przypadkach a warsztaty najczęściej nawet tego nie robią tylko kasują za tą usługę.
_________________ Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#334902 Wysłany:
11 Lut 2010, 22:29; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Masiu napisał(a): warsztaty najczęściej nawet tego nie robią tylko kasują za tą usługę. Większość warsztatów nie robi planowania sama, tylko wysyła głowice do specjalistycznych zakładów (przynajmniej znane mi dobre warsztaty tak robią). cyklista napisał(a): Do wypalenia głowicy może dojść wtedy gdy ktoś jeździ dłuższy czas nie zwracając uwagi na niepokojące objawy .Jeśli jednak w porę dokona się naprawy straty są minimalne.
Tu w sumie się zgodzę, że jeśli bardzo szybko się zauważy problem, to planowanie głowicy jest mniej prawdopodobne, tyle tylko, ze większość kierowców zauważa dopiero poważne objawy.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
slepy1301 |
#336037 Wysłany:
16 Lut 2010, 19:50; Temat postu: Czy to uszczelka pod głowicą?? |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 28 Sty 2009, Posty: 71
|
Witam
Mam taki problem:Punto 1 silnik 1.1 95r,przejechane 150 tyś ,pare dni temu przestalo mi wiać ciepłe powietrze mimo że ogrzewanie było wlączone na maksa więc luknołem pod maske i zobaczyłem że mam bardzo mało płynu w chłodnicy więc dolalem i wszystko wróciło d normy .Trzy dni później i jakieś 150km sytuacja znowu taka sama i silnik zaczoł troche inaczej pracować.Zerknołem pod maske i pod korkiem od oleju pojawił się gruby biało brązowy kożuch i na bagnecie olej też stł się taki dziwny . I tu moje pytanie: Czy poszła uszczelka pod głowicą i płyn przedostaje się do oleju??Co o tym myślicie??
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#336042 Wysłany:
16 Lut 2010, 19:57; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#336044 Wysłany:
16 Lut 2010, 20:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
slepy1301 |
#336053 Wysłany:
16 Lut 2010, 20:39; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 28 Sty 2009, Posty: 71
|
Dzięki za odpowiedzi.Tym samym pojawia się kolejne pytanie co jeszcze przy takiej naprawie trzeba wymienić poza upg olejem i filtrem.Słyszałem cos o śróbach i o innych uszczelkach ,skoro kolega miał taki sam problem i objawy to co było wymieniane w czasie naprawy??
|
|
Góra |
|
 |
puntolot |
#336093 Wysłany:
16 Lut 2010, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andrzej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 217
|
To uszczelka ci poszła na 100 % Możesz sobie jeszcze wymienić rozrząd i pompę wodną za jednym zamachem z ustawianiem zapłonu, no i oczywiście płyn chłodzący.. hehe 
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|