You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 14:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #144086 Wysłany: 11 Lip 2008, 19:03; 
 Temat postu: Uszczelka pod glowica czy cos innego?
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Lip 2008,
Posty: 25
Witam; jestem posiadaczem punto 1 SX.
Po wymyciu silnika i przyjechaniu do domku otworzylem klape i zaobserwowalem wyciek pod filtrem, tam gdzie glowica jak dobrze rozumiem.
I teraz mam dwa pytania, w sumie trzy:
1) czy to jest glowica (metalowy element pod oslona filtra)
2) jesli to glowica czy wyciek spowodowany jest przez uszkodzona uszczelka?
3) czytalem o uszczelce oslony zaworow, gdzie ja znajde i czy to moze jej wina?
Z gory dziekuje za odpowiedzi


Góra
 Profil  
 

 
 Post #144128 Wysłany: 11 Lip 2008, 21:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Kolejność jest następująca: najpierw jest pokrywa zaworów, spod której często cieknie. Następnie głowica, spod której również może cieknąć. Najprawdopodobniej Tobie cieknie spod pokrywy zaworów. Sprawdż dobrze i jeśli to uszczelka pod pokrywą, to na forum jest dokładnie opisane.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #144374 Wysłany: 12 Lip 2008, 12:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Lip 2008,
Posty: 25
Witam, dzieki za wskazowki...w miedzyczasie poczytalem to i owo.

Tak jak mowiles cieknie z pod pokrywy zaworow, wymiana uszczelki nie wyglada na skomplikowana, nie wiem jak sie ma sprawa z wymiana ORINGOW USZCZELNIAJĄCYCH KANAŁY SMAROWNICZE? Ile ich jest i czy ciezko to samemu wymienic?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #144501 Wysłany: 12 Lip 2008, 18:37; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 28 Sie 2007,
Posty: 921
co to som oringi uszczelniajace kanaly smarownicze? :shock: :lol:

_________________
Alfa Romeo 156 TI Sportwagon 2.4 JTDm 20V
Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #144507 Wysłany: 12 Lip 2008, 19:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
snajki30 chyba miałeś na myśli oring i uszczelniacz wałka rozrzadu, ale po co wymieniać jesli nie ciekną.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #144514 Wysłany: 12 Lip 2008, 19:20; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Lip 2008,
Posty: 25
czech22 napisał(a):
snajki30 chyba miałeś na myśli oring i uszczelniacz wałka rozrzadu, ale po co wymieniać jesli nie ciekną.


znalazlem na forum taka uwaga: Pamiętajcie jak wam wymieniają uszczelkę mają obowiązek wymienić ORINGI USZCZELNIAJĄCE KANAŁY SMAROWNICZE.

wiec sie zasugerowalem, nie jestem znawca


Góra
 Profil  
 
 
 Post #144522 Wysłany: 12 Lip 2008, 19:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Postaraj się wymienić uszczelkę, a potem zobaczysz czy dalej cieknie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #144532 Wysłany: 12 Lip 2008, 19:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Lip 2008,
Posty: 25
czech22 napisał(a):
Postaraj się wymienić uszczelkę, a potem zobaczysz czy dalej cieknie.


Nie wyglada na ciezka i trudna czynnosc..lepiej samemu czy mechanikowi?
fakt w maluchu i w cc 700 sam wymieniałem....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #144535 Wysłany: 12 Lip 2008, 19:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Napewno sobie poradzisz, możesz spiłować stopki [ jest na forum], tylko pamietaj o dokładnym wyczyszczeniu opiłek. W pokrywie jest jeszcze blacha osłaniająca, którą możesz wyciągnąć w przypadku piłowania.Odkręć filtr i bedzie piękny dostęp.Kup orginalna uszczelke, nie podróbe.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #145476 Wysłany: 15 Lip 2008, 14:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: sierpc. okolice
Rejestracja: 02 Maj 2008,
Posty: 113
ludzie troche wyobrazni !! jak sie juz wogole nieznacie na autkach to nimi niejezdzijcie bo strach, koło wam sie popsuje i do wymiany cały samochod ? a co niektorych za te pytania to podziwiam, niema co

_________________
Punto 1997 1.1 S 55


Góra
 Profil  
 
 
 Post #145540 Wysłany: 15 Lip 2008, 19:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Lip 2008,
Posty: 25
Dziekuje za pomoc wszystkim zainteresowanym, takze tym ktorzy maja wieksza wiedze...

odnosnie jednego postu - jakby kazdy wychodzil z takiego zalozenia jak Ty to smigalby na deskorolce albo na rollerach:P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #145566 Wysłany: 15 Lip 2008, 20:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: sierpc. okolice
Rejestracja: 02 Maj 2008,
Posty: 113
czasami jak chce pocztac jakis humorek to tu wchodze i czytam co ludzie wypisują

_________________
Punto 1997 1.1 S 55


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334485 Wysłany: 10 Lut 2010, 19:19; 
 Temat postu: Uszczelka głowicy
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 15 Cze 2008,
Posty: 35
Witam ,czy ktoś się orientuję jaki jest koszt wymiany uszczelki po głowicą .Dziękuję z góry za wszystkie pomocne odpowiedzi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334521 Wysłany: 10 Lut 2010, 19:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
kilka stowek, w zaleznosci od mechanika
dochodzi jeszcze planowanie glowicy

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334600 Wysłany: 10 Lut 2010, 22:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Busko Zdrój
Rejestracja: 03 Lis 2009,
Posty: 270
ja za wymiane z planowaniem cos kolo 170zl.

_________________
Fiat Punto SX. 1.1. 96r. Grigio Steel
http://fiatpunto.com.pl/post308466.html#308466


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334602 Wysłany: 10 Lut 2010, 23:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane
Rejestracja: 06 Sie 2008,
Posty: 148
Nie daj się wrobić.Nie zawsze jest konieczność planowania głowicy!Tak mówią Ci co nie maja pojęcia o tym tylko tyle co wyczytają w necie.Dobry mechanik powinien zdjąć głowicę ,wyczyścić i sprawdzić i ocenić płaskość powierzchni.I dopiero wtedy zdecydować o planowaniu głowicy.W praktyce rzadko się zdarza taka konieczność.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334681 Wysłany: 11 Lut 2010, 00:30; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
cyklista napisał(a):
Dobry mechanik powinien zdjąć głowicę ,wyczyścić i sprawdzić i ocenić płaskość powierzchni.I dopiero wtedy zdecydować o planowaniu głowicy

To się zgadza.
cyklista napisał(a):
W praktyce rzadko się zdarza taka konieczność

To już nie.
Jeśli doszło do wypalenia UPG (co przecież jest najczęstszą przyczyną jej wymiany) to prawie na pewno trzeba spalnować głowicę.
Jedyna sytuacja jaką mogę sobie wyobrazić, żeby nie trzeba było planować to jak ktoś po prostu zdejmował głowicę i zakłada nową uszczelkę bez wcześniejej awarii, ale wtedy też warto żeby specjalista ocenił jej stan.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334812 Wysłany: 11 Lut 2010, 18:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane
Rejestracja: 06 Sie 2008,
Posty: 148
Niekoniecznie.Rok temu poleciała mi uszczelka pod głowica.Przepaliło mi uszczelkę miedzy cylindrami.
wymieniłem samą uszczelkę i jest ok.codziennie robię w pracy ponad 250 km i jest ok..Wymieniałem już wiele uszczelek przepalonych zaczynając od Żuka,Stara,maluchów rożne typy fiatów VW itp. i nigdy nie spotkałem tak wypalonej by trzeba było szlifować głowice!
Do wypalenia głowicy może dojść wtedy gdy ktoś jeździ dłuższy czas nie zwracając uwagi na niepokojące objawy .Jeśli jednak w porę dokona się naprawy straty są minimalne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334816 Wysłany: 11 Lut 2010, 18:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 07 Mar 2009,
Posty: 946
Dokładnie tak cyklista
Ja też miałem po prostu zwyczajnie wydmuchaną uszczelkę pod głowicą silnika i po wyjęciu starej lekko przejechałem papierem drobnoziarnistym wodnym 2000 pozostałości po starej uszczelce i założyłem nową.
Tak jak mówisz, planowanie jest tylko w skrajnych przypadkach a warsztaty najczęściej nawet tego nie robią tylko kasują za tą usługę.

_________________
Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334902 Wysłany: 11 Lut 2010, 22:29; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Masiu napisał(a):
warsztaty najczęściej nawet tego nie robią tylko kasują za tą usługę.

Większość warsztatów nie robi planowania sama, tylko wysyła głowice do specjalistycznych zakładów (przynajmniej znane mi dobre warsztaty tak robią).

cyklista napisał(a):
Do wypalenia głowicy może dojść wtedy gdy ktoś jeździ dłuższy czas nie zwracając uwagi na niepokojące objawy .Jeśli jednak w porę dokona się naprawy straty są minimalne.

Tu w sumie się zgodzę, że jeśli bardzo szybko się zauważy problem, to planowanie głowicy jest mniej prawdopodobne, tyle tylko, ze większość kierowców zauważa dopiero poważne objawy.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336037 Wysłany: 16 Lut 2010, 19:50; 
 Temat postu: Czy to uszczelka pod głowicą??
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
Witam
Mam taki problem:Punto 1 silnik 1.1 95r,przejechane 150 tyś ,pare dni temu przestalo mi wiać ciepłe powietrze mimo że ogrzewanie było wlączone na maksa więc luknołem pod maske i zobaczyłem że mam bardzo mało płynu w chłodnicy więc dolalem i wszystko wróciło d normy .Trzy dni później i jakieś 150km sytuacja znowu taka sama i silnik zaczoł troche inaczej pracować.Zerknołem pod maske i pod korkiem od oleju pojawił się gruby biało brązowy kożuch i na bagnecie olej też stł się taki dziwny . I tu moje pytanie: Czy poszła uszczelka pod głowicą i płyn przedostaje się do oleju??Co o tym myślicie??
Z góry dziękuje za odpowiedzi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336042 Wysłany: 16 Lut 2010, 19:57; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Zmiana w oleju + ubytek płynu - chyba sam sobie odpowiedziałeś... Z bardzo dużym prawdopodobieństwem UPG.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336044 Wysłany: 16 Lut 2010, 20:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
na 100% UPG miałem w poprzednim autku to samo.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336053 Wysłany: 16 Lut 2010, 20:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
Dzięki za odpowiedzi.Tym samym pojawia się kolejne pytanie co jeszcze przy takiej naprawie trzeba wymienić poza upg olejem i filtrem.Słyszałem cos o śróbach i o innych uszczelkach ,skoro kolega miał taki sam problem i objawy to co było wymieniane w czasie naprawy??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336093 Wysłany: 16 Lut 2010, 22:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andrzej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 30 Kwi 2008,
Posty: 217
To uszczelka ci poszła na 100 % Możesz sobie jeszcze wymienić rozrząd i pompę wodną za jednym zamachem z ustawianiem zapłonu, no i oczywiście płyn chłodzący.. hehe ;)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO