You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #150500 Wysłany: 28 Lip 2008, 12:51; 
 Temat postu: Woda a płyn?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Limanowa
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 416
Witam pisałem pisałem już ten post w innym temacie ,ale cisza pewnie z racji tego ze mało widoczny,więc postanowiłem zrobić osobny temat...Otóż czy ktoś może wie czy woda zamiast płynu w układzie chłodzenia jest czymś złym?Mówimy tu oczywiście o okresie letnim...pozdrawiam

_________________
www.energytuningteam.net
http://twojafura.pl/auta/1142/dziara-fiat-punto-ii


Góra
 Profil  
 

 
 Post #150521 Wysłany: 28 Lip 2008, 13:44; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 11 Cze 2008,
Posty: 181
Cześć
Generalnie to jest tak, woda w układzie to nie najlepszy pomysł z kilku powodów:

1. zbyt niska temperatura wrzenia płynu lub stosowanie wody w lecie – w czasie upałów, kiedy układ chłodzenia nie jest w stanie skutecznie odprowadzać ciepła z silnika (np. podczas postoju w korku) gwałtownie wzrasta ciśnienie, które może zniszczyć elementy układu (np. chłodnica, zbiorniczek wyrównawczy, przewody).

2. używanie wody lub zbyt rozcieńczonego płynu chłodniczego w okresie letnim powoduje również osadzanie się kamienia i korozję elementów układu chłodzenia. Na skutek tego w układzie powstają nieszczelności. Wytrącone przez zmieniony na zimę płyn chłodniczy osady z kamienia mogą uszkodzić również pompę wody.

3. Woda paruje ( niewielkie ilości nawet w temp poniżej 100* ) niedostateczna ilość płynu w układzie chłodzenia znacznie obniża jego wydajność, na skutek czego silnik ulega przegrzaniu. Najczęstszym efektem przegrzania silnika jest wypalenie się uszczelki pod głowicą. Utrzymująca się przez dłuższy czas zbyt wysoka temperatura pracy jednostki napędowej może również doprowadzić do zatarcia silnika.

4. Przed zimą musisz bardzo dokładnie wyczyścić układ - woda w zakamarkach chłodnicy może zamarznąć.



Płyn chłodniczy nie jest drogi, zainwestuj napewno Ci sie opłaci :)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO