|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 14:02
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
sobek171 |
#154350 Wysłany:
08 Sie 2008, 15:18; Temat postu: Wariujący licznik. |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Chełmno Rejestracja: 03 Lip 2008, Posty: 17
|
Witam, zakupiłem nowy licznik do punto na linkę, myslałem ze w moim kropku jest linka wytarta bo wskazówka mi wariowała skakała w czasie jazdy do 200 a czasem sie zawiesila w miejscu . Po wykreceniu mojego licznika okazało sie ze jest to licznik bez linki tylko elektryczny co może byc przyczyną tak zachowującej sie wskazówki? Gdzie mogę kupić sam prędkościomierz? Z góry dzięki.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mrider |
#154542 Wysłany:
09 Sie 2008, 01:33; Temat postu: |
|
|
U mnie za to licznik w czasie jazdy lubił nagle pokazać zero. WD40 i do dzieła  Przeczyściłem cały mechanizm prędkościomierza, styki trzech przewodów wychodzących z prędkościomierza i przykręconych do styków obudowy oraz wszystkie styki na kostkach podpinanych do licznika. Działa teraz idealnie.
|
|
Góra |
|
 |
ZAKRZA |
#155157 Wysłany:
10 Sie 2008, 20:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
Moim zdaniem masz problem z linka lub gniazdem w liczniku lub samym ślimakiem . Na początek możesz wyciągnąć licznik wsadzić sama linkę do prędkościomierza i sprawdzić luz. Mozę być on minimalny ale nie zadłuży. Następnie przyjrzyj sie dobrze lince czy nigdzie nie jest pęknięta lub nadwyrężona. U mnie właśnie tak było i było to powodem ze licznik drgał. Ostatnim miejscem będzie odkręcenie ślimaka i sprawdzenie stanu zębów . Jak będzie dobry możesz go przeczyścić i nasmarować.
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
 |
dario76 |
#155169 Wysłany:
10 Sie 2008, 21:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zgierz Rejestracja: 20 Maj 2008, Posty: 341
|
ZAKRZA bym był wdzięczny jak byś czytał dokładnie posty.
Zarówno sobek171 jak i mrider piszą w swoich postach że mają liczniki elektryczne, a ty piszesz o problemie z linką, gniazdem lub ślimakiem. U nich te podzespoły nie występują.
_________________ sporting 1.2 16V
Good Italian Job
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#155279 Wysłany:
11 Sie 2008, 01:49; Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jak napisał dario76. Wracając do tematu to jeśli smarowanie nie pomoże, warto sprawdzić sam impulsator i styki na nim. Zapomniałem dodać że to coś też czyściłem, a z opinii mechaników dowiedziałem się że to lubi się psuć...
Impulsator jest zamontowany w górnej części mechanizmu różnicowego skrzyni na jednej śrubce, w tym miejscu gdzie w zwykłych skrzyniach wychodzi linka. Najlepsze dojście jest od spodu auta (okolice przekładni kierowniczej i łączenia skrzyni z lewarkiem) choć i tak trzeba się trochę pogimnastykować i zdemontować osłonę silnika.
|
|
Góra |
|
 |
sobek171 |
#155287 Wysłany:
11 Sie 2008, 05:16; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Chełmno Rejestracja: 03 Lip 2008, Posty: 17
|
mrider napisał(a): Dokładnie tak jak napisał dario76. Wracając do tematu to jeśli smarowanie nie pomoże, warto sprawdzić sam impulsator i styki na nim. Zapomniałem dodać że to coś też czyściłem, a z opinii mechaników dowiedziałem się że to lubi się psuć... Impulsator jest zamontowany w górnej części mechanizmu różnicowego skrzyni na jednej śrubce, w tym miejscu gdzie w zwykłych skrzyniach wychodzi linka. Najlepsze dojście jest od spodu auta (okolice przekładni kierowniczej i łączenia skrzyni z lewarkiem) choć i tak trzeba się trochę pogimnastykować i zdemontować osłonę silnika. .
Może wrzucił bys jakieś foto w którym miejscu to się znajduję?
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#155469 Wysłany:
11 Sie 2008, 12:02; Temat postu: |
|
|
Z fotką będzie ciężko bo nie mam obecnie dostępu do kanału... Ale postaram się coś zrobić.
|
|
Góra |
|
 |
sobek171 |
#155537 Wysłany:
11 Sie 2008, 13:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Chełmno Rejestracja: 03 Lip 2008, Posty: 17
|
mrider napisał(a): Z fotką będzie ciężko bo nie mam obecnie dostępu do kanału... Ale postaram się coś zrobić.
Wielkie dzieki.
|
|
Góra |
|
 |
ZAKRZA |
#155640 Wysłany:
11 Sie 2008, 16:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
dario76 napisał(a): ZAKRZA bym był wdzięczny jak byś czytał dokładnie posty.
Sory koledzy bo jakoś mi sie przeczytało i zrozumiałem ze on kupił elektroniczny licznik a w swoim ma na linkę. Elektroniczny to już inna bajka. 
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
 |
dario76 |
#155834 Wysłany:
11 Sie 2008, 21:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zgierz Rejestracja: 20 Maj 2008, Posty: 341
|
Zgonimy to na czas wakacyjnego rozkojarzenia  . Liczy się to że chciałeś pomóc.
A swoją drogą to cenie ludzi którzy potrafią się przyznać do błędu (pomyłki) na forum.
Bo na forum już znalazłem kilka kwiatków, którzy klepią posty z kosmosu lub poprostu piszą o tym o czym nie mają pojęcia (widocznie idą na ilość, nie na jakość) [ Dodano: 11 Sie 2008 21:36 ]Chodzi mi o to że w temacie w którym najprawdopodobniej zauważyli że nie mają racji (brak dalszej dyskusji na dany temat ) omijają ten temat, choć na forum są nadal aktywni.
_________________ sporting 1.2 16V
Good Italian Job
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#156070 Wysłany:
12 Sie 2008, 14:57; Temat postu: |
|
|
sobek171 niestety fotki zbyt dobrej nie mam, bo nie znalazłem wolnego kanału... Zrobiłem fotkę od góry, być może to w jakiś sposób Ci pomoże.
Impulsator znajduje się w zaznaczonym miejscu, pod prętem łączącym mechanizm wybierania biegów z kabiną. Jest to taka jakby tulejka wystająca ze skrzyni, zakończona czapką z wtyczką, z podpiętymi kabelkami. Od góry dojście jest bardzo słabe.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|